Radek Sárközi píše:
Napadá mě otázka, kdo jsou oni "akademici"? Jsou tím myšleni profesoři na VŠ, nebo pracovníci Akademie věd ČR, nebo didaktici z pedagogických fakult? V zahraničí bývá zvykem, že posledně jmenovaní velmi úzce spolupracují s učiteli z praxe. U nás je tato spolupráce spíše ojedinělá...
Nedávno jsme např. s kolegy dějepisáři diskutovali nad zde zveřejněnou podivnou minimetodikou k dějepisu, kterou vyprodukoval Národní ústav pro vzdělávání společně s akademiky. Bohužel vznikala bez učitelů a výsledek je znát. Jde jen o trsy obecných frází bez přínosu pro výuku dějepisu. To si radši přečtu nějakou konkrétní zkušenost paní učitelky, které se povedla hodina dějepisu a napíše o tom.
Pane kolego, jsme rádi, že se přidáváte!
Akademiky míním pracovníky vysokých škol, takže dvě z Vašich kategorií
O oné minimetodice pochopitelně nevím a upřímně mě zaráží, že to tak dopadlo. Patrně šlo o jakousi horkou jehlou šitou příručku bez řádného ověření. V tom případě ale kolegové z vysoké školy nedostáli svému kreditu. Od čeho bychom měli pedagogický výzkum?
Na druhou stranu, jako učitelé k mnohým přípravám zkrátka nepatříme. Zářným příkladem je revize RVP ZV. Máme totiž v povaze ve věcech vrtat a myslet si, že máme pravdu, aniž bychom znali hloubku práce za původním textem, který, alespoň pokud jde o chemii, vznikal vážením každého slova. To už ale otvíráme diskusi jiným směrem