Ahoj - ono asi ti vychovatelka neřekne, co máš dělat, protože je vlastně na tobě, jak si odpoledne v tělocvičně zorganizuješ. Tím ukážeš svou schopnost vytvořit pro děti program. Ale neříkám tím, že vše musí být z tvé hlavy, protože i od druhých se dá přiučit a ledacos využít
Na to, co je lepší na organizaci nejde odpovědět. Záleží, jak jsou děti namotivované, jakou mají ten den náladu, jak je hra chytne a tak. Ono kolikrát to člověk má naplánované sebelíp a pak prostě děti mají "den blbec" a nechytnou se na nic. Jindy člověk vaří z vody a jsou unesené. Takže spíš je to o tom, na co se cítíš víc ty a do čeho se ti chce
Já jsem např. na praxi udělala soutěž, kdy se rozdělily děti do družstev, udělala jsem malou opičí dráhu (např. první kolo se měly postupně plazit přes žíněnky, v druhém pak proběhnout mezi kuželi atd).
Dá se ale také hrát obměny různých honiček (ocásková, kdy si mají chránit "ocásek" a komu je sebrán, ten vypadává, dále se dá třeba taková, že se musí držet rukou za místo, kde honič "dostal babu" atd.)
Další variantou jsou hry kde je potřeba prostor - například živé pexeso, kouzelník aj.
Záleží také jak velká tělocvična je. Někde se využívají klasické velké tělocvičny pro výuku tělocviku ve vyšších třídách, jinde se využívají malé (či jen menší) tělocvičny, kde nejsou třeba kruhy nebo tak a je to vyloženě jen na "vyblbnutí" ... tam se dá hrát třeba vybíjená, protože u té vím, že jí děti mají moc rády.
Také se dá využít historie Olympijských her a vytvořit pro děti takovou "malou družinovou olympiádu" ... Motivace je daná zestručněnou historií a pak jen zvolíš soutěže přizpůsobené věku dětí. Já jsem například měla asi 5 soutěží, kdy soutěžily děti v družstvech (reprezentace jakoby nějaké země, ale zvolila jsem pouze rozdělení dle barevnosti kontinentů) a poté dostaly medaile. Moc je to bavilo, protože si připadaly jako slavní sportovci.
Vše je jen na fantazii ale věř, že ty úsměvy dětí pak za to stojí
Tak ať se ti při výstupu daří.