Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Jaká je barva nebe?:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - Začínající učitel
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: Začínající učitel  Odpovědět s citací
dobrý den, chtěla bych vás poprosit. učím VV na druhém stupni, děti kreslí, jsem hodná, vstřícná...

jde o to, že mi hodně vadí jena šestá třída, která je velmi hlučná. některé z dětí tam výskají v hodině nahlas, překřikují se, volají na sebe. povídají si dost nahlas a to i přes to at je rozsadím v podstatě jakkoliv. potřebovala bych aby pracovali soustředěne. neříkám aby se mezi sebou vubec nebavily, ale aby byla ve třídě pohoda, takový ten normální šu. což u nich není.

stěží slyším je, stěží slyší oni mně. nijak nezlobí a upřímně řečeno - nechci to řešit jednotlivě poznámkami. poznámky z výtvarky, že mluví v hodině? to není můj styl a taky si myslím, že hodní mají být ne kvuli hrozbě poznámek. ale měly by to nějak vnitřně cítit.

znáte ty hodiny kdy jste prostě automatcky nezlobili? ačkoliv učitel nedal jedinou poznámku? připomínám že děti také nijak extra nezlobí, ale postupem se začínají rozjíždět a skupina se mi rozbíjí.

jak je upevnit? když hlaitě zatleskám a poprosím o ticho, už mě respektuje jen tak půlka třídy a mě to frustruje. vždyt chci jen jim něco říct, aby mě poslouchaly. připadám si bezmocná ve chvíli, kdy je žádám o pozornost a ony neeagují a já neí jak reagovat.

rozčilovat se nechci, nemá to smysl, daleko lepší je vysvětlení plus příčina a dusledek.

ale v tu chvíli se mi těžko hledají důsledky...


není na to nějaký postup? děti musí vědět že postup je stále stejný a hierarchický a příště a vždy se bude stejně opakovat. ale nevím co vymyslet, co funguje vám?
- poslání na chodbu nefunguje, zobí tam a já na ně nevidím.
- napomínámí je jen první krok ale není to dusledek. stejně tak poznámka nic neřeší.

trochu pomůže když jim dám písemnou práci na známky. s vysvětlením, že se nejprv musí naučit soustředění a to jde nejlíp z textu. až příště zkusíme soustředění u obrázků.

takže mám v záloze písemné práce a když bude soustředění neunosné, budou pracovat. ale - co když budou zlobit i při tom? trošku se zklidnili, ale stále vykřikovali přes sebe že tomu a tomu nerozumí atd.

příště vymyslím líp - bude to práce a pracovní listy kde bude i vysvětlení a prostě jako písemka. ale je škoda a moc mě mrzí že třída nefunguje.

jiné rady? promluva do duše, zákaz něčeho? j k je donutit být zticha? bolí mi z nich totiž hlava. osttní třídy jsou však v klidu.
Příspěvek Napsal: úte 27. úno 2018 17:51:34
  Předmět příspěvku:  Re: Začínající učitel  Odpovědět s citací
Samozřejmě se lze inspirovat u kolegyně, ale na druhé straně nemá smysl pokoušet se být věrnou kopií někoho druhého, kdo je zcela jiný. Každý musí najít svou vlastní profesní cestu a musí vycházet z toho, jaký je. A jak potvrzuje předchozí příspěvek, tak výše popsané dispozice mohou vyznívat v mnohém velmi pozitivně. K profesi také patří soubor praktických dovedností - technických triků, které můžeme okoukat a převzít nebo přizpůsobit pro sebe a na něco (co nejvíc sedí právě nám) časem i sami přijdem. Je dobré, když nejsou všichni učitelé stejní.
Příspěvek Napsal: pon 19. led 2015 20:40:09
  Předmět příspěvku:  Re: Začínající učitel  Odpovědět s citací
:P Ano, zcela Vás chápu. Je mi také 30 let a praxi mám s dětmi také 5 let. Stává se mi, že mě rodiče a dokonce i vedení školy například při skupinové práci s dětmi přehlédnou a ptají se dětí: "Kde máte paní učitelku?" Nebo mi rodiče žáků z jiných tříd na chodbě na můj pozdrav odpoví: "Ahoj". Já to ale přijímám v kladném slova smyslu a celkem mne to hřeje ;) Už jsem si i nejednou ověřila, že se mi žáci více svěřují než učitelkám vyššího věku a přisuzuji to právě bližšímu věku k věku žáků a mé vizáži. Samozřejmě je to i tím, že učím na 1. stupni a tam mám u žáků jinou autoritu než bych pravděpodobně měla v 9. roč. Každopádně držím palce v další práci a myslím si, že pozorováním vyučování v jiných třídách se můžete leccos přiučit, ale spíše musíte začít věřit sama sobě a začít s překonáváním překážek a své bázně u sebe.
Příspěvek Napsal: pon 19. led 2015 15:47:04
  Předmět příspěvku:  Re: Začínající učitel  Odpovědět s citací
Miriam. píše:
Je mi 30 let, vypadám standartně o několik let mladší a ačkoliv už mám praxi 5 let, (to není mnoho, v mnoha věcech si připadám hodně jako začátečník a obzvlášť v konfrontaci se staršími rodiči vypadám jako jejich dcera...)

Asi na to není žádná rada, jen se chci svěřit, jak mě každý rok na třídních schůzkách zamrzí, když přijdou rodiče a říkají: vy jste tak mladičká, vy jste taková...vás bych si nikdy netipoval na učitelku. Nebo Vás bych si spletl se žáky...

Vím, že si to moc beru, ale cítím, že to na mě doléhá ponižujícím způsobem.:(
Snažím se nad to povznést a vím, že jiná rada na to nebude, jen jsem to potřebovala ze sebe dostat. Kdybych totiž byla superučitelka, která zvládne jakoukoli bandu dětí ukočírovat, tak neřeknu ani popel na to, jak vypadám. Ale jsem nejistá (což je předpokl. znát i z tohoto mého projevu)a na děti dost hodný, ochranitelský typ, což zejména v 9. ročníku moc ovoce nepřináší.

To je ale jedno, když mivšak někdo řekne vás bych si spletl s žákyní, mám pocit, že mě nerespektují ani ti rodiče a to je pak hodně, hodně špatné. V takových chvílích bych chtěla, aby mi bylo padesát. Díky za možnost se tu vypovídat... trochu závidím kolegyni, která je o pět let mladší než já a dostala již třídnictví. Vypadá totiž daleko starší než já, opravdu rozená učitelka. Hloupé je, že ačkoliv ona má stejné nováčkovské pocity jako já, jí děti toik neprudí, rodiče jí respektují a získala třídnictví..prostě je člověk na svém místě. Já, přestože mě práce s dětmi dost vyčerpává (ale koho ne) se kvůli svému působení cítím trochu nepatřičně:(

Podle toho, co ctu, tak se citite nejista, ale mate na skole blizkou osobu, ktera je take kratce v praxi a vy ji vidite jak rozenou ucitelku. Co se jit k ni podivat na hodinu a posbirat inspiraci? Nebo k jinym kolegynim, abyste ziskala jistotu.
Příspěvek Napsal: ned 18. led 2015 16:31:00
  Předmět příspěvku:  Re: Začínající učitel  Odpovědět s citací
Je mi 30 let, vypadám standartně o několik let mladší a ačkoliv už mám praxi 5 let, (to není mnoho, v mnoha věcech si připadám hodně jako začátečník a obzvlášť v konfrontaci se staršími rodiči vypadám jako jejich dcera...)

Asi na to není žádná rada, jen se chci svěřit, jak mě každý rok na třídních schůzkách zamrzí, když přijdou rodiče a říkají: vy jste tak mladičká, vy jste taková...vás bych si nikdy netipoval na učitelku. Nebo Vás bych si spletl se žáky...

Vím, že si to moc beru, ale cítím, že to na mě doléhá ponižujícím způsobem.:(
Snažím se nad to povznést a vím, že jiná rada na to nebude, jen jsem to potřebovala ze sebe dostat. Kdybych totiž byla superučitelka, která zvládne jakoukoli bandu dětí ukočírovat, tak neřeknu ani popel na to, jak vypadám. Ale jsem nejistá (což je předpokl. znát i z tohoto mého projevu)a na děti dost hodný, ochranitelský typ, což zejména v 9. ročníku moc ovoce nepřináší.

To je ale jedno, když mivšak někdo řekne vás bych si spletl s žákyní, mám pocit, že mě nerespektují ani ti rodiče a to je pak hodně, hodně špatné. V takových chvílích bych chtěla, aby mi bylo padesát. Díky za možnost se tu vypovídat... trochu závidím kolegyni, která je o pět let mladší než já a dostala již třídnictví. Vypadá totiž daleko starší než já, opravdu rozená učitelka. Hloupé je, že ačkoliv ona má stejné nováčkovské pocity jako já, jí děti toik neprudí, rodiče jí respektují a získala třídnictví..prostě je člověk na svém místě. Já, přestože mě práce s dětmi dost vyčerpává (ale koho ne) se kvůli svému působení cítím trochu nepatřičně:(
Příspěvek Napsal: čtv 08. led 2015 18:00:17
  Předmět příspěvku:  Re: Začínající učitel  Odpovědět s citací
Dobrý den Marie.
Bohužel tady se žádný návod nenajdeme. Žáci nebyli na půdě školy, takže na ně neplatí školní řád.
Tím pádem (co bych udělala já) je můžete pouze upozornit, že si kazí zdraví apod. Stejně tak můžete informovat třídní, která usoudí, zda bude rodiče informovat či nikoli (informovat rodiče, nikoli trestat žáky).
Ale možná, že by tu někdo měl i jiné řešení/radu, popř. přímo osobní zkušenost... Těším se na další názory.
Příspěvek Napsal: úte 16. pro 2014 17:41:29
  Předmět příspěvku:  Re: Začínající učitel  Odpovědět s citací
Dobrý den, jsem ještě studentka učitelství a byla jsem na praxi na jedné zš. O přestávce jsem slyšela, jak jejich tříddní pár klukům vytýkala, že je viděla s cigaretou, že o tom ví, že jí teda rychle schovali! Asi byli u supermarketu večer, či co.

No, ale jdu ze školy, a těsně před branami školy takhle skupinka kouřila cigatery. Bylo to vidět dost zjevně a kdokoli mohl jít kolem. Chtěla jsem se zeptat, kdybych byla skutečná učitelka na ZŠ a šla z práce, jak se postupuje?, mám je odtáhnout zpátky do školy? Bylo to po vyučování. ebo volat rodičům? Ale co když nejsem jejich třídní? informovat tedy třídní nebo jim napařit poznámku já?A jak velké je to provinění? V areálu školy nebyli, stáli těsně před branou...
Příspěvek Napsal: úte 16. pro 2014 17:16:56
  Předmět příspěvku:  Re: Začínající učitel  Odpovědět s citací
Děkuji všem za příspěvky, pečlivě jsem si je pročetla a důležité věci zapsala, a jsem moc vděčná za každou radu, kterou ze své zkušenosti sdílíte. Vím o sobě, že jsem příliš mateřský typ, který má tendenci odpouštět, tolerovat a ustupovat v konfliktech, takže se budu muset moc snažit, abych si udržela autoritu. Doufám, že mi vaše rady pomůžou a budu trochu připravená na situace, jaké popisuje Hedvika.
Příspěvek Napsal: pon 23. čer 2014 19:57:28
  Předmět příspěvku:  Re: Začínající učitel  Odpovědět s citací
Na VŠ se tohle asi neučí, protože učitelé na VŠ s tím nemají žádné zkušenosti... Co však považuji za horší, je skutečost, že učitel, který má problémy ve třídě, nemá žádnou podporu - nemá vedle sebe člověka, na kterého by se mohl obrátit o pomoc - psychologa, mentora, oborového didaktika. A tak píše sem. Bez znalosti konkrétní situace ve třídě mu ale tady nikdo nemůže pomoci...

Žáci rozdrobili křídu na židli? - Asi si myslí, že se na křídě dobře sedí... Tak ať si to postupně všichni vyzkouší. :-) Totéž s vodou... Mohou pak v komunitním kruhu sdílet, jaké při tom měli pocity.
Příspěvek Napsal: pát 04. dub 2014 23:33:18
  Předmět příspěvku:  Re: Začínající učitel  Odpovědět s citací
Pročetla jsem si celou tuto diskuzi a leccos mně v ní povzbudilo. Zážitky Hedviky mně potěšily v tom, že tom nejsem sama a každá učitelka není suverénní s absolutně tichou třídou, ale některá je na tom podobně.
Jsem také začínající učitelka, ovšem v trochu jiné situaci. Nejprve jsem učila dva měsíce v MŠ, nyní učím třetí měsíc v přípravné třídě v ZŠ.
Ačkoliv mám ve třídě pouze 10 žáků (většina hyperaktivních, ADHD a pod.), zdaleka nemám vše pod kontrolou.
Bojuji se situacemi kdy se žák začne vztekat a křičet: "Já to prostě nebudu dělat, ne a ne a ne! Ten úkol nedodělám, nebaví mně to!" nebo o hodině vyskočí ze židle a odchází si hrát bez jakékoliv reakce na můj několikrát zopakovaný pokyn, ať si jde sednout. Asi dělám špatně že to v poslední době řeším tak, že jdu a do té lavice ho prostě násilím dovedu (většinou po chvíli stejně uteče).
Jsou dny, kdy se mi výuka podaří a odcházím ze školy s dobrým pocitem, že jsem je něco naučila, podařilo se mi udržet kázeň v mezích normy a vše proběhlo podle plánu. Jsou ale také jiné, kdy mi dva zlobivci totálně zruší mé plány, odcházím napůl ochraptělá a s totální depkou zda mi je toto zapotřebí.
Velmi se snažím, přípravám věnuji maximum času. Kolegyně mi zdůrazňuje, že vše je to o důslednosti. Nastavila jsem jistý systém pravidel který se snažím dodržovat a pravidla každé ráno opakujeme (a první dvě hodiny jsou jakž takž v pohodě)...velmi ráda bych získala takovou autoritu jako ona.
Zatím se mi to však nedaří. Velkým problémem je pro mně hlavně chlapec z neúplné rodiny (žije s otcem), který bije děti. Jakmile se otočím, někoho uhodí, strčí, vzteká se a nadává. Odmítá se podřídit a snaží se se mnou neustále bojovat...těžko zde vše popisovat, ale chtěla bych svůj příspěvek jen uzavřít tím, že škola mně na praxi bohužel vůbec nepřipravila. Už první den ve školce byl pro mně šok. Proč se ve škole neučí, jak si získat a udržet autoritu, jak lze řešit různou úroveň znalostí a vyspělosti dětí a práci s nimi, agresora ve třídě a podobné praktické věci... Moje kolegyně která mi pomáhá, je bez vysokoškolského vzdělání a přesto vynikající učitelka.
Dnes jsem si půjčila pár odborných knih pro začínající učitele, snad z nich ještě nějaké praktické rady načerpám.....
Příspěvek Napsal: pát 04. dub 2014 19:08:04


Přejít na: