Autor |
Zpráva |
|
|
Předmět příspěvku: |
Třídnické hodiny |
 |
|
Dobrý den,
ráda bych se zeptala na vaše zkušenosti s třídnickými hodinami.
Máte je na škole? Jak často? Jakou formou? Je to pro učitele (ne)placená činnost? Jaká témata řešíte? Máte třídnické hodiny zahrnuty v ŠVP? Evidujete třídnické hodiny v třídní knize? Je určen nějaký závazný termín třídnických hodin pro celou školu? ...
Dobrý den,
ráda bych se zeptala na vaše zkušenosti s třídnickými hodinami.
Máte je na škole? Jak často? Jakou formou? Je to pro učitele (ne)placená činnost? Jaká témata řešíte? Máte třídnické hodiny zahrnuty v ŠVP? Evidujete třídnické hodiny v třídní knize? Je určen nějaký závazný termín třídnických hodin pro celou školu? ...
|
|
|
 |
Napsal: úte 26. zář 2017 16:56:18 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Třídnické hodiny |
 |
|
Radek Sárközi píše: Co je vlastně cílem "třídnických hodin"? Pokud to nejsou hodiny zaměřené na prostou administrativu, ale na práci se vztahy mezi žáky ve třídě, mají v RVP ZV asi nejblíže k průřezovému tématu Osobnostní a sociální výchova. Nabízí se tedy vzít v každém ročníku II. stupně 1 hodinu z disponibilní časové dotace, vytvořit povinný předmět nazvaný například Osobnostní a sociální výchova a dát ho třídnímu učiteli... Myslím, že osobnostní a sociální výchova do výuky patří, do třídnických hodin rozhodně také, ale učitelé plošně nejsou proškolení a už vůbec ne zkušení. Pak by se dalo nadělat také mnoho škody. Co vy si o Radkově návrhu myslíte?
[quote="Radek Sárközi"]Co je vlastně cílem "třídnických hodin"? Pokud to nejsou hodiny zaměřené na prostou administrativu, ale na práci se vztahy mezi žáky ve třídě, mají v RVP ZV asi nejblíže k průřezovému tématu Osobnostní a sociální výchova. Nabízí se tedy vzít v každém ročníku II. stupně 1 hodinu z disponibilní časové dotace, vytvořit povinný předmět nazvaný například Osobnostní a sociální výchova a dát ho třídnímu učiteli...[/quote] Myslím, že osobnostní a sociální výchova do výuky patří, do třídnických hodin rozhodně také, ale učitelé plošně nejsou proškolení a už vůbec ne zkušení. Pak by se dalo nadělat také mnoho škody. Co vy si o Radkově návrhu myslíte?
|
|
|
 |
Napsal: pon 19. zář 2011 8:28:30 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Třídnické hodiny |
 |
|
je pravda, že u nás se dbá na to, aby třídní učil ve své třídě oba předměty aprobace a třeba tělocvikáři nebo jazykáři tam ještě mají občanku, protože mají jen půlku třídy ve svém předmětu... Záleží tedy na řediteli (nebo spíš zástupci), aby si to pohlídal... Nesouhlasím se zavedením zvláštního předmětu typu výchova, už jich děti mají dost (etická, estetická, občanská, hudební, výtvarná,...). Radek
je pravda, že u nás se dbá na to, aby třídní učil ve své třídě oba předměty aprobace a třeba tělocvikáři nebo jazykáři tam ještě mají občanku, protože mají jen půlku třídy ve svém předmětu... Záleží tedy na řediteli (nebo spíš zástupci), aby si to pohlídal... Nesouhlasím se zavedením zvláštního předmětu typu výchova, už jich děti mají dost (etická, estetická, občanská, hudební, výtvarná,...). Radek
|
|
|
 |
Napsal: ned 18. zář 2011 16:29:36 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Třídnické hodiny |
 |
|
Co je vlastně cílem "třídnických hodin"? Pokud to nejsou hodiny zaměřené na prostou administrativu, ale na práci se vztahy mezi žáky ve třídě, mají v RVP ZV asi nejblíže k průřezovému tématu Osobnostní a sociální výchova.
Nabízí se tedy vzít v každém ročníku II. stupně 1 hodinu z disponibilní časové dotace, vytvořit povinný předmět nazvaný například Osobnostní a sociální výchova a dát ho třídnímu učiteli.
Jinak rozumný ředitel udělá rozvrh tak, aby třídní učitel měl se svou třídou co nejvíce hodin - tedy oba předměty, pro které má na II. stupni aprobaci, případně i nějaký další...
[color=#0000FF]Co je vlastně cílem "třídnických hodin"? Pokud to nejsou hodiny zaměřené na prostou administrativu, ale na práci se vztahy mezi žáky ve třídě, mají v RVP ZV asi nejblíže k průřezovému tématu Osobnostní a sociální výchova.
Nabízí se tedy vzít v každém ročníku II. stupně 1 hodinu z disponibilní časové dotace, vytvořit povinný předmět nazvaný například Osobnostní a sociální výchova a dát ho třídnímu učiteli.
Jinak rozumný ředitel udělá rozvrh tak, aby třídní učitel měl se svou třídou co nejvíce hodin - tedy oba předměty, pro které má na II. stupni aprobaci, případně i nějaký další...[/color]
|
|
|
 |
Napsal: sob 17. zář 2011 22:04:33 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Třídnické hodiny |
 |
|
Návštěvník píše: S dětmi ve třídě jsem v kontaktu každý den, pořád s nimi něco řeším, mám tam i několik hodin (přírodopis, chemie, občanka...), kde prostor pro řešení problémů vždycky najdu....Radek Tak to mi nezbývá než závidět, já letos ve své třídě učím jenom jednu hodinu. Tam téměř nenajdu prostor na předmět, natož na nějaké třídnické záležitosti.
[quote="Návštěvník"]S dětmi ve třídě jsem v kontaktu každý den, pořád s nimi něco řeším, mám tam i několik hodin (přírodopis, chemie, občanka...), kde prostor pro řešení problémů vždycky najdu....Radek[/quote] Tak to mi nezbývá než závidět, já letos ve své třídě učím jenom jednu hodinu. Tam téměř nenajdu prostor na předmět, natož na nějaké třídnické záležitosti.
|
|
|
 |
Napsal: sob 17. zář 2011 20:42:31 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Třídnické hodiny |
 |
|
nechápu tohle téma - proč zvláštní třídnické hodiny????? S dětmi ve třídě jsem v kontaktu každý den, pořád s nimi něco řeším, mám tam i několik hodin (přírodopis, chemie, občanka...), kde prostor pro řešení problémů vždycky najdu.... Pokud je TH v ŠVP, je zařazená do rozvrhu, pak snad ano, ale chodit ráno v 7h nebo po vyučování "navíc" mi připadá úplně mimo....Radek
nechápu tohle téma - proč zvláštní třídnické hodiny????? S dětmi ve třídě jsem v kontaktu každý den, pořád s nimi něco řeším, mám tam i několik hodin (přírodopis, chemie, občanka...), kde prostor pro řešení problémů vždycky najdu.... Pokud je TH v ŠVP, je zařazená do rozvrhu, pak snad ano, ale chodit ráno v 7h nebo po vyučování "navíc" mi připadá úplně mimo....Radek
|
|
|
 |
Napsal: sob 17. zář 2011 19:54:34 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Třídnické hodiny |
 |
|
Lucie Slejšková píše: Petro, a jak u vás vypadají takové hodiny? Já jsem zpočátku postupovala podle metodiky týkající se třídnických hodin od Odyssei. Postupně však chodilo méně a méně dětí, nakonec to bylo pouze jen o omluvenkách. Snad se to příští rok zlepší.
[quote="Lucie Slejšková"]Petro, a jak u vás vypadají takové hodiny?[/quote] Já jsem zpočátku postupovala podle metodiky týkající se třídnických hodin od Odyssei. Postupně však chodilo méně a méně dětí, nakonec to bylo pouze jen o omluvenkách. Snad se to příští rok zlepší.
|
|
|
 |
Napsal: stř 01. čer 2011 7:37:59 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Třídnické hodiny |
 |
|
Mám další dotaz: Může ředitel školy nařídit učiteli vést třídnické hodiny mimo svůj rozvrh, v tzv. pracích souvisejících?
Mám další dotaz: Může ředitel školy [b]nařídit[/b] učiteli vést třídnické hodiny mimo svůj rozvrh, v tzv. pracích souvisejících?
|
|
|
 |
Napsal: úte 31. kvě 2011 14:57:15 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Třídnické hodiny |
 |
|
Mgr. Lenka Říhová píše: toto téma také proběhlo v 26. Pepoušově vlnobitíDočetla jsem a líbí se mi vaše organizace. Je dobré, že máte TH v ŠVP i témata, která s dětmi řešíte. Taky bych s takovým způsobem řešení souhlasila.
[quote="Mgr. Lenka Říhová"]toto téma také proběhlo v [url=http://inapadnik.blogspot.com/2011/04/26-pepousovo-vlnobiti-nastane-11-4-2011.html]26. Pepoušově vlnobití[/url][/quote]
Dočetla jsem a líbí se mi vaše organizace. Je dobré, že máte TH v ŠVP i témata, která s dětmi řešíte. Taky bych s takovým způsobem řešení souhlasila.
|
|
|
 |
Napsal: úte 31. kvě 2011 14:55:20 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Třídnické hodiny |
 |
|
Mgr. Petra Boháčková píše: Nám se stále nedaří zařadit třídnické hodiny do rozvrhu, takže je vše na bázi dobrovolnosti. Zařadit třídnické hodiny do rozvrhu je asi ideál. Pak se toto nestane pouhou formální záležitostí, ale třídnické hodiny mají svůj řád a jasnou náplň. Rodiče i žáci vědí, kdy se TH konají. Třídní učitel má tuto hodinu v úvazku a tedy i placenou, protože si myslím, že se jedná o přímou práci s dětmi. Jako rodič jsem se setkala s tím, že mám omlouvat, když dítě se nedostaví na TH. Jenže jako rodič nejsem třídním učitelem informována, kdy se tyto TH konají... 
[quote="Mgr. Petra Boháčková"]Nám se stále nedaří zařadit třídnické hodiny do rozvrhu, takže je vše na bázi dobrovolnosti. [/quote]
Zařadit třídnické hodiny do rozvrhu je asi ideál. Pak se toto nestane pouhou formální záležitostí, ale třídnické hodiny mají svůj řád a jasnou náplň. Rodiče i žáci vědí, kdy se TH konají. Třídní učitel má tuto hodinu v úvazku a tedy i placenou, protože si myslím, že se jedná o přímou práci s dětmi.
Jako rodič jsem se setkala s tím, že mám omlouvat, když dítě se nedostaví na TH. Jenže jako rodič nejsem třídním učitelem informována, kdy se tyto TH konají... :D
|
|
|
 |
Napsal: úte 31. kvě 2011 14:53:30 |
|
|
 |
|