Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Jaká je barva nebe?:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - Úkol: 2.2 Jak komunikovat - vztahy v kolektivu pedagogů A
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: úkol: 2.2 Jak komunikovat - vztahy v kolektivu pedagogů  Odpovědět s citací
ad 2)
- SUPERVIZE: otevřela bych téma konflikt v týmu na supervizi a snažila se najít příčiny tohoto nevhodného chování. Někdy se toto chování objeví právě proto, že spolu lidé málo mluví a nevyjasní si svá očekávání. Někdy zase proto, že má každý jiný přístup a nesouhlasí s přístupem toho druhého. V tomto případě bych se snažila u jednotlivce posílit respektující chování vůči druhým. Hledala bych mezi těmito dvěma skupinami společné cíle a ty posílila. Někdy si stačí vyjasnit si pojmy a očekávání, které od práce máme.

- OSOBNÍ POHOVOR: Hledala bych danou osobu, která intrikaří a vše podněcuje. S touto osobou bych vedla rozhovor a hledala příčiny její nespokojenosti. Informovala bych ji o tom, že si všímám toho co se děje. Pojmenovala bych toto chování. Zeptala bych se, jak to ona sama vidí a co ji k tomu vede. Ptala bych se následně na její očekávání od práce, či na návrhy a její názory. Nabídla bych jí možnost, kdykoliv se na mne obrátit. Informovala bych ji, jak škodlivě toto jednání působí na výkon práce a jak mě osobně záleží na tom, abychom práci vykonávali všichni spokojeně, profesionálně a s respektem k odlištnostem druhých kolegů.

- VÝPOVĚD: pokud by výše zmíněné nezafungovalo a daná osoba by nadále intrikařila, sdělila bych jí, aby si raději našla jiné místo. Pokud by odmítla odejít dohodou, dala bych jí výpověď z důvodů porušení pracovní kázně.

Ad3) Když jsem procházela diskuse ostatních kolegů, našla jsem jen smítka, která by o zadaném tématu pojednávala. Spíše se jednalo jen o krátké sdělení typu: “dobrý kolektiv je výhodou”. Toto sdělení jsem našla jen ve dvou vložených příspěvcích.

Všichni účastníci diskuse se však shodli, že jejich začátky byly jako vhození do studené vody. Taktéž všichni uvádějí, že na práci s třídou si museli přijít sami.

Co se týče kolektivu pedagogů, o tom jsem v diskusi nenašla ani zmíňku. Zde si kladu otázku:
a) buď mají všichni skvělý kolektiv
b) vztahy v kolektivu jsou tabu

Místo toho se v diskusi nejčastěji řešilo získání si autority u dětí a předávání vhodných nástrojů pro výuku.
Příspěvek Napsal: pon 13. kvě 2019 12:08:37
  Předmět příspěvku:  Úkol: 2.2 Jak komunikovat - vztahy v kolektivu pedagogů A  Odpovědět s citací
Příklad:
Vyprávěla mi kolegyně, že jako nová členka ve sboru si ve školní jídelně sedla ke skupince učitelek, se kterými zatím neměla možnost se více potkat. Hned následující den byla v kabinetě mrazivá atmosféra – ochladly vztahy a hovor ze strany kolegyň byl minimální. Nedalo jí to a zeptala se, co se děje? Dostala šokující odpověď, že když teď kamarádí s těmi druhými, tak s nimi tedy ne!
1) Umíte si představit, jak tyto postoje komplikují už tak náročnou práci?
2) Jak byste řešili výše zmíněnou situaci?
3) Zapište odpověď do diskuse a porovnejte s návrhy kolegů.

-----------------------------------------------------------------------

Ad 1) ano umím, již za svou praxi jsem nabyla podobných nepříjemných zkušeností. Více o těchto negativních zkušeností píši na diskusi ve fórum “Profese učitele”, na téma “úkol: jaké jsou podle vás znaky povýšeného chování” , název příspěvku je stejný jako téma, vložené 13.5.2019.

...A jak tyto postoje komplikují práci? (vycházím z vlastních úsudků)
- snižují efektivitu pracovního výkonu každého učitele
- zhoršují komunikaci v týmu
- posilují tenzi, negativní pocity, stres, vyčerpanost, úzkost
- jsou přítěží a odpoutávají pozornost od výkonu práce, práce je následně nedokonalá a může budit pocity méněcennnosti, učitel se více soustředí na konflikty v týmu, nikoliv na svou práci a to mu odčerpává energii
- podporuje vznik pomluv, intrikaření a nezdravé soutěživosti, hledání chyb na té druhé skupině a nadmírná kritičnost mezi oběma skupinami
- obě skupiny nejsou schopny spolupráce, čímž děti přicházejí o možnosti zajímavých aktivity, které by v rámci celého týmu mohly vzniknout
Příspěvek Napsal: pon 13. kvě 2019 12:07:26


Přejít na: