Autor |
Zpráva |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Psaní všemi deseti |
 |
|
Zdravim vsechny. Jsem ucitelkou na ZS a prvnim rokem budu ucit podle ZAV psani vsemi deseti tridu 6.,7. a 9. v ramci pracovnich cinnosti.Koumam a premyslim,jak deti namotitovat, jak vyuku vest aby to deti bavilo.Jeste premyslim,jak napsat tematicke plany,kdyz se postupuje podle lekci.Kolik lekci se cca prumerne zvladne mesicne?Budu rada za kazdo radu ci napad.Diky
Zdravim vsechny. Jsem ucitelkou na ZS a prvnim rokem budu ucit podle ZAV psani vsemi deseti tridu 6.,7. a 9. v ramci pracovnich cinnosti.Koumam a premyslim,jak deti namotitovat, jak vyuku vest aby to deti bavilo.Jeste premyslim,jak napsat tematicke plany,kdyz se postupuje podle lekci.Kolik lekci se cca prumerne zvladne mesicne?Budu rada za kazdo radu ci napad.Diky
|
|
|
 |
Napsal: stř 02. zář 2015 9:38:24 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Psaní všemi deseti |
 |
|
Dobrý den! Díky za dotaz. Jste na portálu pro učitele, takže se psaním všemi deseti zabýváme spíš z pedagogického hlediska. Ale třeba vám někdo i tak pomůže 
Dobrý den! Díky za dotaz. Jste na portálu pro učitele, takže se psaním všemi deseti zabýváme spíš z pedagogického hlediska. Ale třeba vám někdo i tak pomůže :-)
|
|
|
 |
Napsal: pon 24. srp 2015 7:47:20 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Psaní všemi deseti |
 |
|
Dobrý den. Nevím jestli sem mohu položit tento dotaz. Tři měsíce se pokouším učit psaní tzv.hmatovou metodou. Můj problém spočívá v pletení si symetrických kláves. Píši je třeba spávně ale opačnými prsty. Co mám napsat levým ukazovákem, napíši často pravým a naopak. Pletu si zejména klávesy "V"a"N", "D"a"K", "T"a"Z", "J"a"K" "E"a"I". Mám obavu že až se ve svém učení dostanu k písmenu "F"a "G" budu si je plést s "J"a"H" Začal jsem se to učit asi nejčastější metodou od fjdk. Nyní se to zhruba měsíc pokouším odstranit pomocí ZAV, ale s přibývajícími lekcemi a zvyšujícím se nárokem na rychlost často nemám čas přemýšlet který ukazovák či prostředník to je zda levý či pravý. Nikde jsem o tomto problému nečetl, takže se chci zeptat, je tento problém se symetrií běžný a dá se odstranit nebo jsem smolař? Mimochodem ani na vojně jsem se nenaučil vpravo v bok aniž bych se častokrát neotočil na opačnou stranu. Stejně tak když mi někdo řekne že vpravo, musím se podívat na ruce a přemýšlet kterou rukou píšu.
Dobrý den. Nevím jestli sem mohu položit tento dotaz. Tři měsíce se pokouším učit psaní tzv.hmatovou metodou. Můj problém spočívá v pletení si symetrických kláves. Píši je třeba spávně ale opačnými prsty. Co mám napsat levým ukazovákem, napíši často pravým a naopak. Pletu si zejména klávesy "V"a"N", "D"a"K", "T"a"Z", "J"a"K" "E"a"I". Mám obavu že až se ve svém učení dostanu k písmenu "F"a "G" budu si je plést s "J"a"H" Začal jsem se to učit asi nejčastější metodou od fjdk. Nyní se to zhruba měsíc pokouším odstranit pomocí ZAV, ale s přibývajícími lekcemi a zvyšujícím se nárokem na rychlost často nemám čas přemýšlet který ukazovák či prostředník to je zda levý či pravý. Nikde jsem o tomto problému nečetl, takže se chci zeptat, je tento problém se symetrií běžný a dá se odstranit nebo jsem smolař? Mimochodem ani na vojně jsem se nenaučil vpravo v bok aniž bych se častokrát neotočil na opačnou stranu. Stejně tak když mi někdo řekne že vpravo, musím se podívat na ruce a přemýšlet kterou rukou píšu.
|
|
|
 |
Napsal: ned 23. srp 2015 11:54:14 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Psaní všemi deseti |
 |
|
Musím sem přispět, protože neznalost psaní hmatovou metodou mě dnes a denně rozčiluje na každém kroku (u lékaře, na úřadech, v kanceláři). Nejde tady jen praktickou věc, ale hlavně o ekonomický atribut. Stačí se nad tím zamyslet, jak ohromné časové ztráty tato neznalost generuje! Pokud by se na to někdo zaměřil a vyčíslil to, jsou to promarněné miliardy díky ztracenému času lovení písmenek na klávesnici. Pak nemají být na úřadech, u lékařů fronty .... 
Musím sem přispět, protože neznalost psaní hmatovou metodou mě dnes a denně rozčiluje na každém kroku (u lékaře, na úřadech, v kanceláři). Nejde tady jen praktickou věc, ale hlavně o ekonomický atribut. Stačí se nad tím zamyslet, jak ohromné časové ztráty tato neznalost generuje! Pokud by se na to někdo zaměřil a vyčíslil to, jsou to promarněné miliardy díky ztracenému času lovení písmenek na klávesnici. Pak nemají být na úřadech, u lékařů fronty .... :-(
|
|
|
 |
Napsal: stř 18. čer 2014 15:29:54 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Psaní všemi deseti |
 |
|
Janek Wagner píše: ... Čím dřív se to děti naučí, tím líp. ... Každopádně je to dodnes konkurenční výhoda. ...Právě, že tomu psaní všemi deseti se věnuje stále příliš málo pozornosti. Desetiletý (i mladší) žák se všemi deseti naučí rychle a rád  Zlatá slova pana Wagnera "Každopádně je to dodnes konkurenční výhoda."Psaní všemi deseti na klasické klávesnici je v podstatě samozřejmost a většina žáků středních škol by ho měla zvládnout. Pro děti ZŠ je to jedna z hravých možností jak přejít na vyšší úroveň práce s texty na PC. Některé dnešní technologie jsou zaměřené na čtení již hotových textů a psaní vlastních textů a myšlenek je redukované na nezbytné minimum, na které stačí palec na psaní SMS na mobilu s tlačítky nebo ohnutý ukazováček a šmatání na dotykovém displeji. Ale na skutečné psaní textů je klávesnice stále efektivní rozhraní mezi člověkem a strojem. Celá výuka nemusí probíhat (a také neprobíhá) jen ve škole. Pro běžné používání klávesnice stačí základní výklad a krátká cvičení a hlavně přesvědčit zájemce o psaní všemi deseti, že se musejí dál snažit sami, dodržovat vysvětlené a naučené zásady a hlavně psát a cvičit a cvičit a nechat se občas opravit někým, kdo to umí (ve škole učitelkami a učiteli). Výhodu mají žáce ve školách, kde jsou učitelé jako pan Suchoradský a další, kteří žáky psát na klávesici naučí doslova na profesionální úrovni.
[quote="Janek Wagner"]... Čím dřív se to děti naučí, tím líp. ... Každopádně je to dodnes konkurenční výhoda. ...Právě, že tomu psaní všemi deseti se věnuje stále příliš málo pozornosti. Desetiletý (i mladší) žák se všemi deseti naučí rychle a rád ;-)[/quote]
Zlatá slova pana Wagnera [i]"Každopádně je to dodnes konkurenční výhoda."[/i]
Psaní všemi deseti na klasické klávesnici je v podstatě samozřejmost a většina žáků středních škol by ho měla zvládnout. Pro děti ZŠ je to jedna z hravých možností jak přejít na vyšší úroveň práce s texty na PC.
Některé dnešní technologie jsou zaměřené na čtení již hotových textů a psaní vlastních textů a myšlenek je redukované na nezbytné minimum, na které stačí palec na psaní SMS na mobilu s tlačítky nebo ohnutý ukazováček a šmatání na dotykovém displeji. Ale na skutečné psaní textů je klávesnice stále efektivní rozhraní mezi člověkem a strojem.
Celá výuka nemusí probíhat (a také neprobíhá) jen ve škole. Pro běžné používání klávesnice stačí základní výklad a krátká cvičení a hlavně přesvědčit zájemce o psaní všemi deseti, že se musejí dál snažit sami, dodržovat vysvětlené a naučené zásady a hlavně psát a cvičit a cvičit a nechat se občas opravit někým, kdo to umí (ve škole učitelkami a učiteli). Výhodu mají žáce ve školách, kde jsou učitelé jako pan Suchoradský a další, kteří žáky psát na klávesici naučí doslova na profesionální úrovni.
|
|
|
 |
Napsal: stř 03. dub 2013 13:41:20 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Psaní všemi deseti |
 |
|
Já taky! Konečně užitečná bakalářská práce  ! Mám sice 100% přesnost, ale jen 31 slov za minutu, takže budu trénovat.
Já taky! Konečně užitečná bakalářská práce ;) :D ! Mám sice 100% přesnost, ale jen 31 slov za minutu, takže budu trénovat.
|
|
|
 |
Napsal: úte 02. dub 2013 20:56:37 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Psaní všemi deseti |
 |
|
Díky, to je dobrý nástroj. Budu to šířit dál.
Díky, to je dobrý nástroj. Budu to šířit dál.
|
|
|
 |
Napsal: pon 01. dub 2013 20:42:57 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Psaní všemi deseti |
 |
|
Skvělá stránka, kde se lze psaní všemi deseti naučit: http://nedatluj.cz/
Skvělá stránka, kde se lze psaní všemi deseti naučit: http://nedatluj.cz/
|
|
|
 |
Napsal: pon 01. dub 2013 17:24:22 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Psaní všemi deseti |
 |
|
Díkyk za upozornění. Několik poznámek: 1. Ti, co píší, že stači čtyři či šesti prsty, by si měli změřit počet úhozů. Nikdy nemohou dohonit ty, co píší všemi deseti. A pokud by žáci jednou používali PC při přednáškách na VŠ (což se už hodně děje) pak musí mít přiměřenou rychlost. (Při chatování hned pznáte, kdo to klohní jen několika prsty a kdo odpovídá svižně.) 2. Výhodou dobrého naučení psaní všemi deseti je výhoda nedívat se na klávesy, ale do textu, či do předlohy, ze které píši. A to je velká výhoda. 3. Souhlasím, že to nepatří do informatiky, kam to občas vkládají vyučující. Věnují tomu ale jen pár hodin a hlavně nekontrolují, zda se žáci nedívají na klávesy. A tím dělají více škody než užitku. Ono je to otravný dril, ale vyplatí se. Podle mých zkušeností je pořeba minimálně 60 hodin + domácí trénink. 4. Takže samostatný jednoroční předmět ZA je k tomu nezbytný. Ale když uvážíme, kolik času pak ušetříme, tak se nám to bohatě vrátí.
Díkyk za upozornění. Několik poznámek: 1. Ti, co píší, že stači čtyři či šesti prsty, by si měli změřit počet úhozů. Nikdy nemohou dohonit ty, co píší všemi deseti. A pokud by žáci jednou používali PC při přednáškách na VŠ (což se už hodně děje) pak musí mít přiměřenou rychlost. (Při chatování hned pznáte, kdo to klohní jen několika prsty a kdo odpovídá svižně.) 2. Výhodou dobrého naučení psaní všemi deseti je výhoda nedívat se na klávesy, ale do textu, či do předlohy, ze které píši. A to je velká výhoda. 3. Souhlasím, že to nepatří do informatiky, kam to občas vkládají vyučující. Věnují tomu ale jen pár hodin a hlavně nekontrolují, zda se žáci nedívají na klávesy. A tím dělají více škody než užitku. Ono je to otravný dril, ale vyplatí se. Podle mých zkušeností je pořeba minimálně 60 hodin + domácí trénink. 4. Takže samostatný jednoroční předmět ZA je k tomu nezbytný. Ale když uvážíme, kolik času pak ušetříme, tak se nám to bohatě vrátí.
|
|
|
 |
Napsal: ned 10. črc 2011 10:25:42 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Psaní všemi deseti |
 |
|
Zajímavá diskuze "neučitelů" se rozjela na sociální síti Google plus. Není úplně špatné vidět to také z druhé strany...
Zajímavá diskuze "neučitelů" se rozjela na [url=https://plus.google.com/u/1/108047577724857929975/posts/1uMhUiRv3vt]sociální síti Google plus[/url]. Není úplně špatné vidět to také z druhé strany...
|
|
|
 |
Napsal: ned 10. črc 2011 9:55:08 |
|
|
 |
|