Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Kolik barev je na české vlajce:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - Výchova ke zdraví
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: Výchova ke zdraví  Odpovědět s citací
Dobrý den.
Výchova ke zdraví se dá dětem objasňovat i velice zajímavým způsobem, v němž mohou pochopit i psychologické dopady na duševní i fyzické zdraví. Víme, že ze všeho nejdůležitější jsou vztahy, a to má co dočinění se znalostí sebe sama a světa ve kterém žijeme. Psychologická hygiena je nejdůležitější složkou pro uchování a rozvoj zdravého životního stylu o kterém rozhodují naše znalosti a psychické síly formující naše vztahy k sobě i ostatním.
V mezinárodní úmluvě o právech dětí se hovoří, že dítě má právo vyrůstat v láskyplném rodinném prostředí, že toto právo je mu dané již samotným početím. Rovněž má právo na vzdělávání a osobnostní rozvoj v harmonickém prostředí školy.
Znalosti ovlivňují vnímání, cítění, chápání i jednání. Vše co se děje v rodinné tradiční výchově, společnosti ale i v jiných částech světa nás vědomě, ale i podvědomě ovlivňuje aniž bychom si toho byli třeba vědomi. Je dobré dětem objasňovat a ukazovat příkladně, že všichni lidé na světě jsou pouhými lidskými bytostmi mající právo na život v míru a bezpečí, že jsou to vždy jen omezené psychologické, národní, ideologické, rasové, politické, etnické, ekonomické, mocenské ale i náboženské rozdíly vytvářející vzájemné konflikty, sváry, nesnášenlivost, války, ničení, bídu a utrpení.
Pomáhat dětem pochopit rozdíl mezi nebezpečně omezenou podmíněnou myslí, shora uvedených psychologických rozdílů a mezi celistvou myslí prosazující přirozená práva všech, vede nejenom ke zdraví, ale i k mnohem smysluplnějšímu životu než jaký nám předkládá společnost, která je sama nebezpečně podmíněna omezenými zájmy. Aby bylo možné takto nahlížet celistvě a zdravě na život, je třeba být osvobozen od omezujících negativních vlivů, což sebou nese vnitřní svobodu nahlížet na věci a události, takové jaké jsou. Jen pak opravdu pochopíme co je to opravdová láska k dětem a ostatním lidem, kterým je možné dopomoci k prolomení omezenosti.
Láska k dětem a člověku znamená, že jsme ochotni pro ně udělat něco mimořádného, a to je, naučit je milovat sebe, protože ten kdo sebe miluje chce žít v harmonických vztazích a proto rovněž miluje druhé lidi, ať jsou podmíněni jakkoliv. Tento postoj druhé neodsuzuje, neboť si je dobře vědom, že člověk je pouhou objetí společenského vlivu v části světa kde vyrůstá a žije, proto mu napomáhá pochopit co má být pochopeno.

Mějte se hezky. Milan
Příspěvek Napsal: ned 16. lis 2014 12:28:29
  Předmět příspěvku:  Re: Výchova ke zdraví  Odpovědět s citací
U nás máme v šesté třídě tři hodiny TV, velmi se nám to osvědčilo, protože přichází děti z malotřídních škol a každá škola má jiné podmínky pro výuku TV.
Výchovu ke zdraví máme v 6., 7., 9. ročníku.
Původně byla jen v 7. a 9. ročníku a to bylo opravdu jen "letem světem".
Příspěvek Napsal: pát 31. led 2014 21:37:08
  Předmět příspěvku:  Re: Výchova ke zdraví  Odpovědět s citací
Inspirace ze zahraničí: Teaching ideas: Being Healthy. Kliknutím stáhnete PowerPointovou prezentaci v angličtině!
Jak se učí (a diskutuje) s dětmi při výuce o zdraví...

Další najdete zde.
Příspěvek Napsal: pon 26. črc 2010 19:56:56
  Předmět příspěvku:  Re: Výchova ke zdraví  Odpovědět s citací
doplním odkaz http://www.cipa.cz/7A
Příspěvek Napsal: pon 03. kvě 2010 18:55:25
  Předmět příspěvku:  Re: Výchova ke zdraví  Odpovědět s citací
Dnes jsme celý pedagogický sbor a vedoucí školní jídelny absolvovali vzdělávací akci 7A - 7x o alergiích a astmatu pro školy (akreditace MŠMT Č.j. 14 045/2009-25-275).
Projekt reaguje na stále vzrůstající počet alergických onemocnění a astmatu, nabízí odborné a metodické postupy k řešení této problematiky.
Počet alergických dětí se uvádí 32% (v roce 2006).
Poučné, praktické, návodné, možnosti aplikace do vzdělávacího programu...
Příspěvek Napsal: pon 03. kvě 2010 15:36:29
  Předmět příspěvku:  Re: Výchova ke zdraví  Odpovědět s citací
Přesně tak
A v osmé třídě je učivo integrováno do přírodopisu
Příspěvek Napsal: ned 04. dub 2010 11:56:51
  Předmět příspěvku:  Re: Výchova ke zdraví  Odpovědět s citací
Ahoj,
Vzdělávací obor Výchova ke zdraví přináší základní poznání o člověku v souvislosti s preventivní ochranou jeho zdraví. Učí žáky aktivně rozvíjet a chránit zdraví v propojení všech jeho složek (sociální, psychické a fyzické) a být za ně odpovědný. Svým vzdělávacím obsahem bezprostředně navazuje na obsah vzdělávací oblasti Člověk a jeho svět. RVP - ZV

Má tomu rozumět tak, že v šestém ročníku jste integrovali Výchovu ke zdraví do TV a v sedmém ji učíte samostatně?
Příspěvek Napsal: ned 04. dub 2010 8:21:16
  Předmět příspěvku:  Re: Výchova ke zdraví  Odpovědět s citací
U nás mají tři hodiny TV šesťáci a sedmáci mají samostatnou hodinu Výchovy ke zdraví
Příspěvek Napsal: sob 03. dub 2010 20:18:30
  Předmět příspěvku:  Re: Výchova ke zdraví  Odpovědět s citací
U nás na škole máme předmět výchova ke zdraví od šestého ročníku do osmého ročníku, jednu hodinu týdně. Snažili jsme se posílit hodinovou dotaci Tv, ale to se nakonec podařilo jen ve třetím ročníku, takže tam mají děti tři hodiny týdně. V ostatních ročnících jen dvě.
Příspěvek Napsal: sob 03. dub 2010 20:15:17
  Předmět příspěvku:  Re: Výchova ke zdraví  Odpovědět s citací
Dobrý den,
dnešní článek na internetu nebyl nikjak zvlášť potěšující. Píše v něm, jak nám děti tloustnou a nesportují. Dokonce se prý lékaři přimlouvají za hodinu tělocviku navíc.

Řešíte toto nějak u vás ve škole? Máte například zvlášť vymezenou hodinu výchovy ke zdraví?
Příspěvek Napsal: sob 03. dub 2010 19:32:08


Přejít na: