Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se



Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Jaká je barva nebe?:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - Ke Zprávě OECD
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: Ke Zprávě OECD  Odpovědět s citací
MŠMT dnes ke zprávě píše: Závěrečná doporučení zdůrazňují potřebu standardů: „Vytvořit vzdělávací standardy obsahující cíle vzdělávání žáků dříve, než budou vytvořeny národní standardizované testy“. Tento požadavek je již naplňován postupným zapracováváním standardů do RVP ZV. (http://www.msmt.cz/pro-novinare/msmt-vi ... i-vysledku)

MŠMT "vytváří svoji pravdu", ale všichni přece víme, jak to vlastně bylo: Připravovaly se prioritně testy a standardy se k nim jen přilepily, aby mělo testování "legální" podklad. Důkazem, že MŠMT zvolilo přímo opačný postup, než nám doporučuje OECD, je skutečnost, že máme standard právě jen pro testované ročníky.
Příspěvek Napsal: pon 13. úno 2012 18:16:09
  Předmět příspěvku:  Re: Ke Zprávě OECD  Odpovědět s citací
Hodně přemýšlím o možnosti změřit kvalitu učitele. Zatím mi pořád vychází, že se to změřit nedá. Že by bylo jaksi lepší vycházet z předpokladu, že každý dělá svou práci, jak nejlépe umí (stejně jako žáci ;) ). Zkrátka osvobodit se od toho "dělám za něco". A odměňovat všechny stejně (dobře :D ). Myslím, že tohle je jediná cesta, přestat učitele považovat za přerostlé děti, které potřebují kontrolu, odměnu a trest, ale dát jim důvěru. Zpočátku by se určitě našlo pár (?) takových, kteří by toho zneužívali, ale věřím, že postupně by se zodpovědnost rozšířila. A možná i mimo školu...
:P
Příspěvek Napsal: sob 11. úno 2012 10:21:14
  Předmět příspěvku:  Ke Zprávě OECD  Odpovědět s citací
Doporučuji komentář pana Hausenblase http://eduin.cz/titulka/jsme-ochotni-ci ... -skolstvi/. Omlouvám se, že se nejdříve nebudu zabývat tím podstatným poselstvím, tj. významem formativního hodnocení.

Ale zaujala mě poslední větička: "Za lepší práci ve škole nikdo lepší plat nedostává." Myslím, že autor zavadil o velmi důležitou věc. Jak může být někdo hodnocen za lepší práci, když ani nevíme (nejsme v tom jednotní), co ta lepší práce vůbec je. Chybí jasně nastavená kritéria. Společná. Obecná. Nejen ta místní, ředitelská.

A hodnocena nemůže být nejen lepší práce jednotlivce, ale ani lepší práce celé školy. To je nenápadný půvab financování škol.

P.S. Zdá se, že na MŠMT mají nějaký detektor na lepší práci alespoň asistentek, poradců a náměstků.
Příspěvek Napsal: sob 11. úno 2012 9:50:48


Přejít na: