Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Kolik barev je na české vlajce:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - Nové Standardy pro ZŠ od 1.9.2013
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: Nové Standardy pro ZŠ od 1.9.2013  Odpovědět s citací
Radek Sárközi píše:
Pokud se má měnit za 2 roky RVP ZV, pak je zbytečné tvořit v tomto roce Standardy ke starému RVP, které by platily vlastně jen rok! Opustil bych tedy myšlenku tvořit Standardy a soustředil bych se na revizi RVP ZV. :-)

Pod revizí RVP ZV bych si představoval:

1) Vypustit z RVP vše nepovinné.
2) Psát RVP srozumitelným jazykem.
3) Přehodnotit očekávané výstupy a zaměřit se více na gramotnosti.
4) Zvážit, co všechno musejí školy psát do svých ŠVP. (Cílem by bylo jejich zestručnění - je zbytečné jen opisovat do ŠVP, co je napsáno v RVP; v ŠVP by mělo být jen to, co škola nabízí navíc...).


Dobrý den, velmi děkuji za tyto diskuze a zvláště tento návrh revize RVP ZV. Moc bych si přála, aby neexistovaly školy, kde se pouze RVP přepsalo do "vlastního" ŠVP, a kde se učí dál bez zkoumání, cože se to RVP snažilo nově do cílů a metod učení přinést.
Příspěvek Napsal: pon 22. čer 2015 21:06:23
  Předmět příspěvku:  Re: Nové Standardy pro ZŠ od 1.9.2013  Odpovědět s citací
Podle mého názoru je třeba zastavit připravovanou platnost standardů od 1.září a pokračovat ve veřejné diskusi. Bylo podáno mnoho připomínek a nebyly zapracovány.
Příspěvek Napsal: úte 16. črc 2013 11:12:12
  Předmět příspěvku:  Re: Nové Standardy pro ZŠ od 1.9.2013  Odpovědět s citací
Že vlci se nažrali a kozy pobíhají kdesi v dáli s vědomím, že to v září-říjnu zase nějak defekalizují na celulózu svých ŠVP a opatří úředním posvěcením.

Nebo co si o tom myslet?
I v této diskuzi zaznělo několik podstatných dotazů, bylo odkazováno na podnětné materiály, byla zmíněno několik doporučení.

A reakce odpovědných lidí?
Příspěvek Napsal: čtv 11. črc 2013 19:17:26
  Předmět příspěvku:  Re: Nové Standardy pro ZŠ od 1.9.2013  Odpovědět s citací
Teprve dnes MŠMT oficiálně vydalo nové Standardy pro ZŠ, které mají být součástí ŠVP od 1. září 2013. Co si o tom myslíte?

http://www.msmt.cz/novinar/ministerstvo ... vzdelavaci

http://www.msmt.cz/vzdelavani/opatreni- ... terym-se-4
Příspěvek Napsal: čtv 11. črc 2013 19:01:24
  Předmět příspěvku:  Re: Nové Standardy pro ZŠ od 1.9.2013  Odpovědět s citací
Další úhly pohledu.
V podstatě pro mě z toho plynou závěry, které učinil MUDr. Lebenhart /viz odkaz v předcházejícím příspěvku/ vůči systému zdravotníctví: vystoupit ze systému ;)
Vše se vším totiž opravdu souvisí - to, co probíhá v oblasti určitého oboru ve společnosti, probíhá stejně všude.

Zakázané vzdělávání – nezávislý dokument.
http://www.youtube.com/watch?v=1le7Qtcl ... _embedded#!

„Veškeré lidské žití probíhá prostřednictvím rozhovorů, odtud pochází realita, v níž žijeme“.
„Mluvit a naslouchat.“
“Z mého pohledu je proto termín „vzdělávání“ matoucí, má původ v arogantním úhlu pohledu – např. pojem „vzdělávání“ pochází ze slova „educere“, které znamená „vydobýt“. Pokud jsem učitel, chci, aby dítě ze sebe dostalo to nejlepší, ale i to je arogantní, protože je to trochu násilné „dostat z vás to nejlepší“, dostat z vás to nejlepší skrze svou výuku.“
„Navrhuji, abychom nevzdělávali, ale pečovali. A je jen jeden způsob, jak pečovat – buď pečujete, nebo ne. Existuje mnoho způsobů, jak vzdělávat, ale ne pečovat.“
„Jak může učitel přenášet štěstí a osobní poznání, pokud ho systém vidí jako číslo? Co škola dělá dětem, dělá také učitelům. Prostřednictvím odměn a trestů, hodnocení, omezení, byrokracie. „
„Když říkáme, že děti by se měly svobodně rozvíjet, učitelé musí být také svobodní. „
„ Tato škola například nemá ředitele. Máme kolegiální řízení…..“
„Skutečně demokratická forma vzdělávání důvěřuje dětem a nechává je rozhodovat o své výuce, dále spočívá ve svobodě rodičů vybrat si a účastnit se vzdělávání svých dětí, a ve volbě učitele, jaký přístup zvolit v každé třídě, v každé škole. Teprve pak si můžeme být jisti, že vzdělávání přímo reaguje na potřeby každého člověka, rodiny a společenství. Neexistuje žádný kouzelný recept, žádná jedna metoda pro každého, ale tolik návrhů, kolik je svobodných a autonomních zkušeností. „
„ Kde je láska, tam je úcta, a kde je úcta, tam můžeme tvořit, protože tam je dialog.“
„Není důležité vymýšlet další pedagogiku a pak zase další, ale přizpůsobit pedagogiku kulturnímu okamžiku, určité skupině dětí, určité skupině učitelů. Teprve pak budeme mít z pedagogiky radost. „
Příspěvek Napsal: stř 19. čer 2013 9:16:06
  Předmět příspěvku:  Re: Nové Standardy pro ZŠ od 1.9.2013  Odpovědět s citací
Nic přímo ke standardům – zdánlivě.
Přidávám odkaz na video. Při poslechu nebylo možné ubránit se nutkání dosazovat k mnoha pojmům a tématům terminologii ze školství – momentální stav, cíle, neúnosnost, hledání , nalezení a pojmenování toho, co NENÍ DOBŘE, vize a možnosti nápravy…….
Domnívám se, že inspirace je možná z různých témat, vše se vším souvisí.
Zde:
http://www.cestyksobe.cz/tomas-lebenhar ... ce-ad2554/
Příspěvek Napsal: pon 10. čer 2013 9:51:02
  Předmět příspěvku:  Re: Nové Standardy pro ZŠ od 1.9.2013  Odpovědět s citací
Standardy jsou ke stažení tady.
Příspěvek Napsal: sob 01. čer 2013 11:59:22
  Předmět příspěvku:  Re: Nové Standardy pro ZŠ od 1.9.2013  Odpovědět s citací
Chtěla bych se zeptat, kde najdu nové standardy ke stažení. Jakým způsobem je začleňujete do vašich ŠVP? V naší škole vycházíme z aktuálních výstupů RVP, Standardy zatím prostudované nemáme. Vlastně ani nevím, zda už jsou přidány jako příloha k RVP nebo jestli ještě probíhá diskuze, jejich upravení apod. Prosím, o vysvětlení, jak to je. Děkuji.
Příspěvek Napsal: pát 31. kvě 2013 20:53:14
  Předmět příspěvku:  Re: Nové Standardy pro ZŠ od 1.9.2013  Odpovědět s citací
Radek Sárközi píše:
Na Vašem článku se mi líbí hlavně zmínka o tom, že se nemají standardizovat žáci, ale služby - tedy např. podmínky, které mají učitelé pro svou práci, aby ji mohli kvalitně vykonávat; činnosti učitelů, aby směřovaly k cílům základního vzdělávání a klíčovým kompetencím apod. Právě takové standardy mohou vést ke zlepšení kvality. Nikoliv standardy pro žáky čtyřkaře! U nás jsou známé např. standardy učitele v rámci kritického myšlení a programu Začít spolu, nebo standard třídy montessori. Z nich bychom mohli vyjít...


Ano, to je skutečně jednou z podmínek rozumné a smysluplné (reasonable) standardizace. Říká se jí standardy příležitostí k učení (OTL-Standards)
Např. zde: http://www.eric.ed.gov/PDFS/ED389816.pdf
Příspěvek Napsal: pát 31. kvě 2013 9:02:43
  Předmět příspěvku:  Re: Nové Standardy pro ZŠ od 1.9.2013  Odpovědět s citací
Praktický příklad ze života k tématu různé způsoby výuky - volná, domácí škola a státní, testovací, zapřažené děti. Pořad může být vnímán jako pokleslý žánr /reality show v podstatě/, ale i tak je v mnohém ilustrativní a poučný a hodí se do tohoto tématu diskuse - jako inspirace i příklad, jak která koncepce vyznívá v praxi. Jde o výměnu manželek USA - dvě rodiny s odlišným způsobem života i priorit. V archivu TV Prima jsou videa dostupná pouze dočasně - cca týden.
http://play.iprima.cz/love/371028/all
Příspěvek Napsal: čtv 30. kvě 2013 17:39:11


Přejít na:  
cron