Autor |
Zpráva |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Nové Standardy pro ZŠ od 1.9.2013 |
 |
|
Radek Sárközi píše: Pokud se má měnit za 2 roky RVP ZV, pak je zbytečné tvořit v tomto roce Standardy ke starému RVP, které by platily vlastně jen rok! Opustil bych tedy myšlenku tvořit Standardy a soustředil bych se na revizi RVP ZV.  Pod revizí RVP ZV bych si představoval: 1) Vypustit z RVP vše nepovinné. 2) Psát RVP srozumitelným jazykem. 3) Přehodnotit očekávané výstupy a zaměřit se více na gramotnosti. 4) Zvážit, co všechno musejí školy psát do svých ŠVP. (Cílem by bylo jejich zestručnění - je zbytečné jen opisovat do ŠVP, co je napsáno v RVP; v ŠVP by mělo být jen to, co škola nabízí navíc...). Dobrý den, velmi děkuji za tyto diskuze a zvláště tento návrh revize RVP ZV. Moc bych si přála, aby neexistovaly školy, kde se pouze RVP přepsalo do "vlastního" ŠVP, a kde se učí dál bez zkoumání, cože se to RVP snažilo nově do cílů a metod učení přinést.
[quote="Radek Sárközi"]Pokud se má měnit za 2 roky RVP ZV, pak je zbytečné tvořit v tomto roce Standardy ke starému RVP, které by platily vlastně jen rok! Opustil bych tedy myšlenku tvořit Standardy a soustředil bych se na revizi RVP ZV. :-)
Pod revizí RVP ZV bych si představoval:
1) Vypustit z RVP vše nepovinné. 2) Psát RVP srozumitelným jazykem. 3) Přehodnotit očekávané výstupy a zaměřit se více na gramotnosti. 4) Zvážit, co všechno musejí školy psát do svých ŠVP. (Cílem by bylo jejich zestručnění - je zbytečné jen opisovat do ŠVP, co je napsáno v RVP; v ŠVP by mělo být jen to, co škola nabízí navíc...).[/quote]
Dobrý den, velmi děkuji za tyto diskuze a zvláště tento návrh revize RVP ZV. Moc bych si přála, aby neexistovaly školy, kde se pouze RVP přepsalo do "vlastního" ŠVP, a kde se učí dál bez zkoumání, cože se to RVP snažilo nově do cílů a metod učení přinést.
|
|
|
 |
Napsal: pon 22. čer 2015 21:06:23 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Nové Standardy pro ZŠ od 1.9.2013 |
 |
|
Podle mého názoru je třeba zastavit připravovanou platnost standardů od 1.září a pokračovat ve veřejné diskusi. Bylo podáno mnoho připomínek a nebyly zapracovány.
Podle mého názoru je třeba zastavit připravovanou platnost standardů od 1.září a pokračovat ve veřejné diskusi. Bylo podáno mnoho připomínek a nebyly zapracovány.
|
|
|
 |
Napsal: úte 16. črc 2013 11:12:12 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Nové Standardy pro ZŠ od 1.9.2013 |
 |
|
Že vlci se nažrali a kozy pobíhají kdesi v dáli s vědomím, že to v září-říjnu zase nějak defekalizují na celulózu svých ŠVP a opatří úředním posvěcením.
Nebo co si o tom myslet? I v této diskuzi zaznělo několik podstatných dotazů, bylo odkazováno na podnětné materiály, byla zmíněno několik doporučení.
A reakce odpovědných lidí?
Že vlci se nažrali a kozy pobíhají kdesi v dáli s vědomím, že to v září-říjnu zase nějak defekalizují na celulózu svých ŠVP a opatří úředním posvěcením.
Nebo co si o tom myslet? I v této diskuzi zaznělo několik podstatných dotazů, bylo odkazováno na podnětné materiály, byla zmíněno několik doporučení.
A reakce odpovědných lidí?
|
|
|
 |
Napsal: čtv 11. črc 2013 19:17:26 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Nové Standardy pro ZŠ od 1.9.2013 |
 |
|
|
|
 |
Napsal: čtv 11. črc 2013 19:01:24 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Nové Standardy pro ZŠ od 1.9.2013 |
 |
|
Další úhly pohledu. V podstatě pro mě z toho plynou závěry, které učinil MUDr. Lebenhart /viz odkaz v předcházejícím příspěvku/ vůči systému zdravotníctví: vystoupit ze systému Vše se vším totiž opravdu souvisí - to, co probíhá v oblasti určitého oboru ve společnosti, probíhá stejně všude. Zakázané vzdělávání – nezávislý dokument. http://www.youtube.com/watch?v=1le7Qtcl ... _embedded#! „Veškeré lidské žití probíhá prostřednictvím rozhovorů, odtud pochází realita, v níž žijeme“. „Mluvit a naslouchat.“ “Z mého pohledu je proto termín „vzdělávání“ matoucí, má původ v arogantním úhlu pohledu – např. pojem „vzdělávání“ pochází ze slova „educere“, které znamená „vydobýt“. Pokud jsem učitel, chci, aby dítě ze sebe dostalo to nejlepší, ale i to je arogantní, protože je to trochu násilné „dostat z vás to nejlepší“, dostat z vás to nejlepší skrze svou výuku.“ „Navrhuji, abychom nevzdělávali, ale pečovali. A je jen jeden způsob, jak pečovat – buď pečujete, nebo ne. Existuje mnoho způsobů, jak vzdělávat, ale ne pečovat.“ „Jak může učitel přenášet štěstí a osobní poznání, pokud ho systém vidí jako číslo? Co škola dělá dětem, dělá také učitelům. Prostřednictvím odměn a trestů, hodnocení, omezení, byrokracie. „ „Když říkáme, že děti by se měly svobodně rozvíjet, učitelé musí být také svobodní. „ „ Tato škola například nemá ředitele. Máme kolegiální řízení…..“ „Skutečně demokratická forma vzdělávání důvěřuje dětem a nechává je rozhodovat o své výuce, dále spočívá ve svobodě rodičů vybrat si a účastnit se vzdělávání svých dětí, a ve volbě učitele, jaký přístup zvolit v každé třídě, v každé škole. Teprve pak si můžeme být jisti, že vzdělávání přímo reaguje na potřeby každého člověka, rodiny a společenství. Neexistuje žádný kouzelný recept, žádná jedna metoda pro každého, ale tolik návrhů, kolik je svobodných a autonomních zkušeností. „ „ Kde je láska, tam je úcta, a kde je úcta, tam můžeme tvořit, protože tam je dialog.“ „Není důležité vymýšlet další pedagogiku a pak zase další, ale přizpůsobit pedagogiku kulturnímu okamžiku, určité skupině dětí, určité skupině učitelů. Teprve pak budeme mít z pedagogiky radost. „
Další úhly pohledu. V podstatě pro mě z toho plynou závěry, které učinil MUDr. Lebenhart /viz odkaz v předcházejícím příspěvku/ vůči systému zdravotníctví: vystoupit ze systému ;) Vše se vším totiž opravdu souvisí - to, co probíhá v oblasti určitého oboru ve společnosti, probíhá stejně všude.
Zakázané vzdělávání – nezávislý dokument. http://www.youtube.com/watch?v=1le7QtclNbE&feature=player_embedded#!
„Veškeré lidské žití probíhá prostřednictvím rozhovorů, odtud pochází realita, v níž žijeme“. „Mluvit a naslouchat.“ “Z mého pohledu je proto termín „vzdělávání“ matoucí, má původ v arogantním úhlu pohledu – např. pojem „vzdělávání“ pochází ze slova „educere“, které znamená „vydobýt“. Pokud jsem učitel, chci, aby dítě ze sebe dostalo to nejlepší, ale i to je arogantní, protože je to trochu násilné „dostat z vás to nejlepší“, dostat z vás to nejlepší skrze svou výuku.“ „Navrhuji, abychom nevzdělávali, ale pečovali. A je jen jeden způsob, jak pečovat – buď pečujete, nebo ne. Existuje mnoho způsobů, jak vzdělávat, ale ne pečovat.“ „Jak může učitel přenášet štěstí a osobní poznání, pokud ho systém vidí jako číslo? Co škola dělá dětem, dělá také učitelům. Prostřednictvím odměn a trestů, hodnocení, omezení, byrokracie. „ „Když říkáme, že děti by se měly svobodně rozvíjet, učitelé musí být také svobodní. „ „ Tato škola například nemá ředitele. Máme kolegiální řízení…..“ „Skutečně demokratická forma vzdělávání důvěřuje dětem a nechává je rozhodovat o své výuce, dále spočívá ve svobodě rodičů vybrat si a účastnit se vzdělávání svých dětí, a ve volbě učitele, jaký přístup zvolit v každé třídě, v každé škole. Teprve pak si můžeme být jisti, že vzdělávání přímo reaguje na potřeby každého člověka, rodiny a společenství. Neexistuje žádný kouzelný recept, žádná jedna metoda pro každého, ale tolik návrhů, kolik je svobodných a autonomních zkušeností. „ „ Kde je láska, tam je úcta, a kde je úcta, tam můžeme tvořit, protože tam je dialog.“ „Není důležité vymýšlet další pedagogiku a pak zase další, ale přizpůsobit pedagogiku kulturnímu okamžiku, určité skupině dětí, určité skupině učitelů. Teprve pak budeme mít z pedagogiky radost. „
|
|
|
 |
Napsal: stř 19. čer 2013 9:16:06 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Nové Standardy pro ZŠ od 1.9.2013 |
 |
|
Nic přímo ke standardům – zdánlivě. Přidávám odkaz na video. Při poslechu nebylo možné ubránit se nutkání dosazovat k mnoha pojmům a tématům terminologii ze školství – momentální stav, cíle, neúnosnost, hledání , nalezení a pojmenování toho, co NENÍ DOBŘE, vize a možnosti nápravy……. Domnívám se, že inspirace je možná z různých témat, vše se vším souvisí. Zde: http://www.cestyksobe.cz/tomas-lebenhar ... ce-ad2554/
Nic přímo ke standardům – zdánlivě. Přidávám odkaz na video. Při poslechu nebylo možné ubránit se nutkání dosazovat k mnoha pojmům a tématům terminologii ze školství – momentální stav, cíle, neúnosnost, hledání , nalezení a pojmenování toho, co NENÍ DOBŘE, vize a možnosti nápravy……. Domnívám se, že inspirace je možná z různých témat, vše se vším souvisí. Zde: http://www.cestyksobe.cz/tomas-lebenhart-cesta-srdce-ad2554/
|
|
|
 |
Napsal: pon 10. čer 2013 9:51:02 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Nové Standardy pro ZŠ od 1.9.2013 |
 |
|
Standardy jsou ke stažení tady.
Standardy jsou ke stažení [url=http://www.msmt.cz/folder/738/display/]tady[/url].
|
|
|
 |
Napsal: sob 01. čer 2013 11:59:22 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Nové Standardy pro ZŠ od 1.9.2013 |
 |
|
Chtěla bych se zeptat, kde najdu nové standardy ke stažení. Jakým způsobem je začleňujete do vašich ŠVP? V naší škole vycházíme z aktuálních výstupů RVP, Standardy zatím prostudované nemáme. Vlastně ani nevím, zda už jsou přidány jako příloha k RVP nebo jestli ještě probíhá diskuze, jejich upravení apod. Prosím, o vysvětlení, jak to je. Děkuji.
Chtěla bych se zeptat, kde najdu nové standardy ke stažení. Jakým způsobem je začleňujete do vašich ŠVP? V naší škole vycházíme z aktuálních výstupů RVP, Standardy zatím prostudované nemáme. Vlastně ani nevím, zda už jsou přidány jako příloha k RVP nebo jestli ještě probíhá diskuze, jejich upravení apod. Prosím, o vysvětlení, jak to je. Děkuji.
|
|
|
 |
Napsal: pát 31. kvě 2013 20:53:14 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Nové Standardy pro ZŠ od 1.9.2013 |
 |
|
Radek Sárközi píše: Na Vašem článku se mi líbí hlavně zmínka o tom, že se nemají standardizovat žáci, ale služby - tedy např. podmínky, které mají učitelé pro svou práci, aby ji mohli kvalitně vykonávat; činnosti učitelů, aby směřovaly k cílům základního vzdělávání a klíčovým kompetencím apod. Právě takové standardy mohou vést ke zlepšení kvality. Nikoliv standardy pro žáky čtyřkaře! U nás jsou známé např. standardy učitele v rámci kritického myšlení a programu Začít spolu, nebo standard třídy montessori. Z nich bychom mohli vyjít... Ano, to je skutečně jednou z podmínek rozumné a smysluplné (reasonable) standardizace. Říká se jí standardy příležitostí k učení (OTL-Standards) Např. zde: http://www.eric.ed.gov/PDFS/ED389816.pdf
[quote="Radek Sárközi"]Na Vašem článku se mi líbí hlavně zmínka o tom, že se nemají standardizovat žáci, ale služby - tedy např. podmínky, které mají učitelé pro svou práci, aby ji mohli kvalitně vykonávat; činnosti učitelů, aby směřovaly k cílům základního vzdělávání a klíčovým kompetencím apod. Právě takové standardy mohou vést ke zlepšení kvality. Nikoliv standardy pro žáky čtyřkaře! U nás jsou známé např. standardy učitele v rámci kritického myšlení a programu Začít spolu, nebo standard třídy montessori. Z nich bychom mohli vyjít...[/quote]
Ano, to je skutečně jednou z podmínek rozumné a smysluplné (reasonable) standardizace. Říká se jí standardy příležitostí k učení (OTL-Standards) Např. zde: http://www.eric.ed.gov/PDFS/ED389816.pdf
|
|
|
 |
Napsal: pát 31. kvě 2013 9:02:43 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Nové Standardy pro ZŠ od 1.9.2013 |
 |
|
Praktický příklad ze života k tématu různé způsoby výuky - volná, domácí škola a státní, testovací, zapřažené děti. Pořad může být vnímán jako pokleslý žánr /reality show v podstatě/, ale i tak je v mnohém ilustrativní a poučný a hodí se do tohoto tématu diskuse - jako inspirace i příklad, jak která koncepce vyznívá v praxi. Jde o výměnu manželek USA - dvě rodiny s odlišným způsobem života i priorit. V archivu TV Prima jsou videa dostupná pouze dočasně - cca týden. http://play.iprima.cz/love/371028/all
Praktický příklad ze života k tématu různé způsoby výuky - volná, domácí škola a státní, testovací, zapřažené děti. Pořad může být vnímán jako pokleslý žánr /reality show v podstatě/, ale i tak je v mnohém ilustrativní a poučný a hodí se do tohoto tématu diskuse - jako inspirace i příklad, jak která koncepce vyznívá v praxi. Jde o výměnu manželek USA - dvě rodiny s odlišným způsobem života i priorit. V archivu TV Prima jsou videa dostupná pouze dočasně - cca týden. http://play.iprima.cz/love/371028/all
|
|
|
 |
Napsal: čtv 30. kvě 2013 17:39:11 |
|
|
 |
|