Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se



Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Kolik barev je na české vlajce:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - Šikovné strategie
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: Šikovné strategie  Odpovědět s citací
Jan Zouhar píše:
o Učitel vede žáky k tomu, aby se naučili hodnotit svoji práci a práci druhých při práci ve skupině ( na projektu).
o Učitel vytváří řízené diskuse či dialogy, v nichž žáci zaujmou opačná stanoviska na určitou společenskou otázku.

o Učitel vede žáky k vytváření pravidel



Učitel vede žáky k hodnocení a sebehodnocení na základě dohodnutých kritérií a struktury.

(žáky je skutečně nutno naučit hodnotit, struktura pomůže tomu, abychom se vyhnuli laciným prohlášením typu : dobrý, špatný, líbilo, nelíbilo... a donutíme žáky ke konkrétnosti.


Pěkný den přeje Andrea
Příspěvek Napsal: ned 23. srp 2009 22:12:45
  Předmět příspěvku:  Re: Šikovné strategie  Odpovědět s citací
o Učitel vede žáky k tomu, aby se naučili hodnotit svoji práci a práci druhých při práci ve skupině ( na projektu).
o Učitel vytváří řízené diskuse či dialogy, v nichž žáci zaujmou opačná stanoviska na určitou společenskou otázku.

o Učitel vede žáky k vytváření pravidel
Příspěvek Napsal: pát 15. úno 2008 14:52:38
  Předmět příspěvku:  Re: Šikovné strategie  Odpovědět s citací
o Učitel často zařazuje do výuky samostatná vystoupení žáků.
o Učitel klade při skupinové práci důraz na pomoc slabším žákům.
o Žáci jsou vedeni k hodnocení vlastních výkonů i výkonů spolužáků.

o učitel hodnotí skupinovou práci žáků - tj. každého žáka a zpětně přijme sebehodnocení
žáků ve skupině

(Výsledkem hodnocení práce žáka ve skupině je pak např. známka ve tvaru 2/1, přičemž první známkou hodnotil žáka učitel a druhou ohodnotili žáka žáci v jeho pracovní skupině. Obě známky
mají stejnou váhu a jsou započítávany do klasifikace. Tento způsob hodnocení skupinové práce žáků věkové kategorie 15 - 18 let se mi osvědčil jako velmi účinný a vysoce pro žáky motivující. Skupinovou práci zařazuji po probraném tématickém celku, žáci mají možnost se připravit v rámci domácí přípravy a ve VH pak prezentují hotový produkt. Zvládnu tak 5 skupin žáků ( 32 žáků) ohodnotit jednotlivě s uplatněním požadavku RVP na sebehodnocení žáka. Dle mého názoru nelze skupinovou práci u zmíněné věkové kategorie žáků realizovat bez klasifikace - v tomto případě žáci skupinovou práci neberou příliš vážně a považují to spíše za odpočinek, ve kterém jim
nic "nehrozí").
V. Šedivá
Příspěvek Napsal: čtv 14. úno 2008 10:25:12
  Předmět příspěvku:  Re: Šikovné strategie  Odpovědět s citací
Paráda!
Příspěvek Napsal: úte 12. úno 2008 19:29:36
  Předmět příspěvku:  Re: Šikovné strategie  Odpovědět s citací
Děkujeme všem, kteří se zapojili do první aktivity v Gymplišti.
Dnešním dnem ji uzavíráme, ale nikomu nebráníme případně se i později zapojit.
Jména nových členů, kteří se zapojili do této aktivity budou nesmazatelně vepsána do základního kamane naší komunity. Jim patří dík za odvahu a čas.
Pro Vaše obohacení jsme sem umístili souhrn všech strategií i s kratičkým komentářem.
Přispivatelům bude poslán mailem. ;)


Přílohy:
Dvanact_strategii.doc [32 KiB]
336 krát
Příspěvek Napsal: pon 11. úno 2008 21:49:14
  Předmět příspěvku:  Re: Šikovné strategie  Odpovědět s citací
Peter Krupka píše:
o Učitel vytváří řízené diskuse či dialogy, v nichž žáci zaujmou opačná stanoviska na určitou společenskou otázku.
o Učitel vhodnou volbou pracovních skupin vede žáky, aby dokázali druhému v případě potřeby pomoci.


o Učitel pomáhá žákům se sebehodnocením tak, aby se učili nesvalovat vinu na druhé, na prostředí, a nebo na své dispozice, ale naopak, aby vyzdvihli své silné stránky a u svých slabých stránek dokázali naznačit, jak je rozvíjet nebo kompenzovat.

Naustále se setkávám s žáky, kteří sami sebe hodnotí větou: "Já jsem hloupý." nebo "Já vím, že tam mám určitě chybu." "Já už jsem takový."
Příspěvek Napsal: pát 01. úno 2008 19:07:44
  Předmět příspěvku:  Re: Šikovné strategie  Odpovědět s citací
o Učitel vede žáky k tomu, aby se naučili hodnotit svoji práci a práci druhých při práci ve skupině ( na projektu).
o Učitel vytváří řízené diskuse či dialogy, v nichž žáci zaujmou opačná stanoviska na určitou společenskou otázku.
o Učitel vhodnou volbou pracovních skupin vede žáky, aby dokázali druhému v případě potřeby pomoci.

Může se to podařit třeba tak, že spojíme do dvojic slabšího a lepšího žáka a zadáme jim úkol, který ten lepší zvládne a ten slabší by na něj sám nestačil.
Příspěvek Napsal: pát 25. led 2008 20:23:11
  Předmět příspěvku:  Re: Šikovné strategie  Odpovědět s citací
Peter Krupka píše:
o Učitel vede žáky k tomu, aby se naučili hodnotit svoji práci a práci druhých při práci ve skupině ( na projektu).
o Učitel vede žáky k tomu, aby dokázali přijmout neúspěch a aby se pokušeli hledat jeho příčiny.


o Učitel vytváří řízené diskuse či dialogy, v nichž žáci zaujmou opačná stanoviska na určitou společenskou otázku.
Příspěvek Napsal: čtv 17. led 2008 20:58:42
  Předmět příspěvku:  Re: Šikovné strategie  Odpovědět s citací
o Učitel dbá důsledně na to, aby stanovoval PŘIMĚŘENÉ POŽADAVKY, a tak rozvíjel u žáka pozitivní představu o něm (žáku) samém, tzv. "obraz o sobě".
o Učitel vede žáky k tomu, aby se naučili hodnotit svoji práci a práci druhých při práci ve skupině ( na projektu).
o Učitel vede žáky k tomu, aby dokázali přijmout neúspěch a aby se pokušeli hledat jeho příčiny.

Žáci napíší písemku (z matematiky - mám vyzkoušeno) a práci pak neodevzdávají. Následuje rozbor správného řešení na tabuli a vysvětlení bodového hodnocení (zpravidla dva příklady, každý na dva body). Žáci se sami obodují a výsledné hodnocení nahlásí učiteli. (Většinou pak ohodnocené písemky vysbírám a strčím do šuflíku. :) )
Příspěvek Napsal: čtv 17. led 2008 18:27:09
  Předmět příspěvku:  Re: Šikovné strategie  Odpovědět s citací
o Učitel se snaží při rozdělování žáků do skupin pro skupinovou práci umožnit žákům, aby si vyzkoušeli všechny skupinové role.
o Učitel dbá důsledně na to, aby stanovoval PŘIMĚŘENÉ POŽADAVKY, a tak rozvíjel u žáka pozitivní představu o něm (žáku) samém, tzv. "obraz o sobě".
o Učitel vede žáky k tomu, aby se naučili hodnotit svoji práci a práci druhých při práci ve skupině ( na projektu).

Např. Skupina dostane určitý počet bodů, který odpovídá úrovni odvedené práce a ty si mezi sebou členové skupiny po diskusi rozdělí tak, aby to vystihovalo podíl jednotlivých členů na odevzdané práci.
Příspěvek Napsal: stř 16. led 2008 16:52:55


Přejít na: