Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Kolik barev je na české vlajce:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - Nářky nad našimi žáky
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: Nářky nad našimi žáky  Odpovědět s citací
kompetence k učení

možné vysvětlení bych viděla buď v únavě nebo nesoustředěnosti, případně neschopnosti propojit si pojmy a nové reálie. Zkusila bych pracovat aktivněji, samostatněji. Pokud si laos budou muset vyhledat sami,budou si jisti, kde leží a nestane se, že by vás přeslechli.


"Žák na moji výzvu, aby se šel zklidnit na chodbu/odevzdal mi notes/tahák, atd. nereaguje, mlčí a nehodlá tento pokyn splnit. Pokud to přejdu(doufajíc, že se poučil), udělá to samozřejmě znovu a opět odmítně splnit můj pokyn."
Příspěvek Napsal: pát 24. dub 2015 10:25:13
  Předmět příspěvku:  Re: Nářky nad našimi žáky  Odpovědět s citací
Jiří Posselt píše:
Ta mládež je rok od roku horší. Co si dnes žáci běžně k učitelům dovolí, na to se dřív neodvážili ani pomyslet.


Asi jim chybí cosi z kompetence sociální a personální. V RVP je napsáno : " Přispívá k vytváření a udržování hodnotných mezilidských vztahů založených na vzájemné úctě, toleranci a empatii."
Upřímně nevím, jestli ale jen těm žákům. ;)
Jedním ze způsobů jak například žákům pomoci si tuto kompetenci osvojit je předkládání argumentů druhé strany. Tedy i například proč učitel jedná tak a tak.
Ale tento nářek by šel určitě i pochopit jako problém kompetence komunikační.

A připojím jeden ze svého okolí.
Celou dobu se učíme o Asii, a když chci, aby na závěr ukázali Laos, ani jej nenajdou.
Příspěvek Napsal: úte 01. dub 2008 20:11:42
  Předmět příspěvku:  Re: Nářky nad našimi žáky  Odpovědět s citací
Ti se zase tvářili! Celou hodinu jim něco vysvětluji a na konci hodiny zjistím, že mne vůbec nevnímají.

Domnívám se, že by bylo užitečné přehodnotit přístup k poskytování zpětnovazebných informací. Většinou je to tak, že zpětnou vazbu od VŠECH žáků získáme až při opravě testu. Řekl bych, že je to pozdě. Bylo by užitečné promýšlet "výklad" po krocích tak, aby po každém z nich bylo možné efektivně zkontrolovat, zda ho VŠICHNI žáci (VĚTŠINA) zvládli. Pak by se nemělo stát, abychom na konci hodiny zjistili, že nás žáci během výkladu nevnímali.

Další nářek: Ta mládež je rok od roku horší. Co si dnes žáci běžně k učitelům dovolí, na to se dřív neodvážili ani pomyslet.
Příspěvek Napsal: čtv 06. bře 2008 21:37:59
  Předmět příspěvku:  Re: Nářky nad našimi žáky  Odpovědět s citací
Peter Krupka píše:
Další nářek: Domácí úlohy vždycky píšou o přestávce!


určitě jim schází cosi z kompetence k učení a kompetence sociální a personální

Obvykle se snažím žáky učit odpočívat. Naučit se vnímat podstatný rozdíl mezi hodinou a přestávkou.
A navíc úkol ve škole udělaný úmyslně slovně znehodnocuji. Snažím se zadávat takové úkoly, které mohou doma udělat a jejichž smysl jim neunikne. Navíc jsem stále na mailu, abych zabránil výmluvám typu: Nerozuměl jsem tomu. Pozitivně hodnotím, když se omluví a přinesou úkol druhý den. Než když jej jen opíší a nedokážou jej u tabule vysvětlit.

Ti se zase tvářili! Celou hodinu jim něco vysvětluji a na konci hodiny zjistím, že mne vůbec nevnímají.
Příspěvek Napsal: stř 27. úno 2008 21:02:28
  Předmět příspěvku:  Re: Nářky nad našimi žáky  Odpovědět s citací
Jiří Posselt píše:
Další nářek: Zase byli celou hodinu málo aktivní, nekomunikovali, nehlásili se!

;) Možná jsou jenom unavení ;)

Kompetence komunikativní, kompetence k učení, kompetence sociální a personální.

Pokud je to náhle a nejsem na to zvyklý, je možná dobré změnit organizaci hodiny a třeba dát žákům samostatnou práci a do velké veřejné aktivity je nenutit. Pokud to tak je běžné, možná by to chtělo zamyslet se nad tím jestli žáky moje výuka vůbec baví, nebo aspoň trošku zajímá. Pokud je to běžně v této konkrétní hodině (pátek šestá :) ) a v jiných jsou žáci aktivní, může to být třeba předchozím náročným rozvrhem a bude to možná chtít "netlačit na pilu" a připravovat přiměřený program. Méně je někdy více.

Další nářek: Domácí úlohy vždycky píšou o přestávce!
Příspěvek Napsal: čtv 14. úno 2008 18:21:09
  Předmět příspěvku:  Re: Nářky nad našimi žáky  Odpovědět s citací
Neumí se ani pořádně omluvit, když nemá splněné povinnosti.

Kompetence komunikativní a sociální
Jak efektivně a se zárukou rozvíjet tuto kompetenci vážně nevím :). Po rozpravě s kolegy jsme došli k názoru, že by bylo možné využít našeho systému žolíků (žolík je právo odmítnout jednou za pololetí ústní zkoušení, využití práva se v Bakalářích vyznačí písmenem P jako právo) a mírně ho upravit tak, aby bylo pro žáky "výhodnější" se za nesplnění povinností předem omluvit.

Další nářek: Zase byli celou hodinu málo aktivní, nekomunikovali, nehlásili se!
Příspěvek Napsal: čtv 14. úno 2008 16:03:53
  Předmět příspěvku:  Re: Nářky nad našimi žáky  Odpovědět s citací
Tomas Pavlas píše:
Už mi zase odevzdali referát na poslední chvíli!

Kompetence k učení a kompetence personální
tento problém se snažím sám odstranit tak, že společně s žáky vytvářím harmonogram tvorby referátu a průběžně sleduji jeho dodržování

Neumí se ani pořádně omluvit, když nemá splněné povinnosti.
Příspěvek Napsal: stř 13. úno 2008 21:54:55
  Předmět příspěvku:  Re: Nářky nad našimi žáky  Odpovědět s citací
Začínám. :)
Už mi zase odevzdali referát na poslední chvíli!
Příspěvek Napsal: stř 13. úno 2008 21:18:19
  Předmět příspěvku:  Nářky nad našimi žáky  Odpovědět s citací
Vážené kolegyně a kolegové na gymnáziích, stává se Vám, že nevíte, jakými argumenty přesvědčit své kolegy ve sboru o tom, že rozvoj klíčových kompetencí u žáků je jednak prozatím nedostatečný, ačkoliv je velmi užitečný? Abychom Vám pomohli, vymysleli jsme si následující aktivitu. Nebude obtížná ani časově náročná.
A stejně jako u té minulé bude i zde po dvou týdnech následovat vyhodnocení a jména nových přispívatelů přibudou k těm, kteří jsou „zapsáni na základním kameni“. Proto neváhejte, místa je málo a jmen přibývá.
Pravidla jsou následující:
1. Každý účastník zkopíruje „nářek nad žáky“ z předchozího příspěvku.
2. Napíše pod něj, jaká kompetence schází dotyčným žákům.
3. A připojí nářek, který sám používá, nebo jej slýchá od kolegů.
Pokud připojíte i komentář, v němž naznačíte, jakým způsobem je možné tyto nedostatky odstranit, budeme určitě všichni rádi.
Příspěvek Napsal: stř 13. úno 2008 21:17:15


Přejít na:  
cron