Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Jaká je barva nebe?:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - Motivace žáků k zodpovědnosti za své hodnocení
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: Motivace žáků k zodpovědnosti za své hodnocení  Odpovědět s citací
Naprosto souhlasím s názorem pana Zouhara.
...a nabízím svůj pohled na věc :)
Totiž - pokud chceme zapojit žáky do procesu hodnocení, potřebujeme k tomu nástroje.
Změna myšlení, která se nazývá reforma školství, je proces dlouhodobý a z vlastní zkušenosti mohu říct, že evaluačně myslet je pro mne jako pro pedagoga startovní čára pro evaluační myšlení žáků. A funguje to SKVĚLE :P Osvědčilo se mi také propojení technik coachingu a evaluace. Efektivní způsob myšlení. Dává mi to zabrat - překrývat stará dogmata a paradigmata :roll: , návyky a postoje....ale vyplácí se. Efektivita mne až šokuje :o :D
Mrzí mne, že postup je těžší, než by byl, kdyby jsme nemuseli nástroje vytvářet sami.
Aspoň že nám instituce, nabízející další vzdělávání pomáhají....
Nebo že by pomohly i vysoké školy pedagogické a svým absolventům dávaly do výbavy jak kompetence, tak nástroje?...Já vím, v tom druhém případě jsem asi trochu snílek :roll: :D
Zdraví Vás
Katka
Příspěvek Napsal: sob 01. kvě 2010 9:25:46
  Předmět příspěvku:  Re: Motivace žáků k zodpovědnosti za své hodnocení  Odpovědět s citací
Přeji hezký den.
Dovolím si přidat malou zkušenost s daným tématem. Podotýkám, že učím na střední odborné škole. Do 4. ročníků jsme v našem ŠVP zařadili předmět PROJEKT ( je specifikován dle zaměření - v cestovním ruchu a v gastronomii). Tento předmět je uspořádán do modulů, vyučují dva vyučující. Žáci pracují ve skupinách, kde si rozdělí role. Na vylosovaném tématu pracují určený počet hodin ( caa 16), pak práci veřejně prezentují. Na jejich hodnocení se podílejí z části spolužáci, částečné bodové rozhraní je věnováno jejich vlastnímu hodnocení a zbývající část celkového hodnocení provedou vyučující. Na předešlých náhodných projektových výukách jsme si způsob hodnocení ověřili, nyní však začínáme vyučovat " naostro".
Zkušenosti se zvyšováním odpovědnosti a s motivací žáků Vám napíšu za 5 týdnů.
Příspěvek Napsal: úte 22. zář 2009 17:56:09
  Předmět příspěvku:  Re: Motivace žáků k zodpovědnosti za své hodnocení  Odpovědět s citací
Jenda zde otevřel velmi zajímavé téma a odkázal na přínosný článek. Pojďme přinášet další nápady :idea: jak motivovat žáky k větší zodpovědnosti za své lepší hodnocení.
Příspěvek Napsal: úte 22. zář 2009 16:08:02
  Předmět příspěvku:  Motivace žáků k zodpovědnosti za své hodnocení  Odpovědět s citací
Problematikou motivace a hodnocení žáků se zabývá zajímavý článek na rvp.cz od ing. Mádra.
Přenesení větší zodpovědnosti za získání dobrého hodnocení na žáka je podle mne nejlepší cesta. On by měl mít zájem získat co nejvíce bodů, ze kterých se hodnocení skládá. Ne abychom my "honili" žáka, protože u něj máme málo známek.

http://clanky.rvp.cz/clanek/c/O/4590/HO ... VACE.html/
Příspěvek Napsal: pon 21. zář 2009 14:21:39


Přejít na: