Připojím svou trošku do mlýna: Vlastní hodnocení školy je potřeba opravdu naplánovat tak, abychom ho zvládli (podle školského zákona musíme autoevaluaci dělat, podle RVP musíme mít vše dopředu zoracováno v ŠVP a podle vyhlášky 15/2005 Sb. musíme autoevaluaci provádět minimálně v několika nařízených oblastech). Je dobré se dopředu říci hlavní cíle autoevaluace a tomu podřídit celý proces v daném autoevaluačním období. Něco budeme vyhodnocovat průběžně a systematicky (třeba zařazování modernějších metod do výuky), u něčeho zjistíme stav k danému datu (třeba dotazníkovým šetřením nebo diskuzí s pedagogickým sborem apod.). Rovněž musím souhlasit s tím, že je dopředu potřeba rozmyslet, jak naložíme s výsledky - jednak jak zhodnotíme dobré hodnocení, jednak jak zareagujeme na hodnocení kritické.
Připojím svou trošku do mlýna: Vlastní hodnocení školy je potřeba opravdu naplánovat tak, abychom ho zvládli (podle školského zákona musíme autoevaluaci dělat, podle RVP musíme mít vše dopředu zoracováno v ŠVP a podle vyhlášky 15/2005 Sb. musíme autoevaluaci provádět minimálně v několika nařízených oblastech). Je dobré se dopředu říci hlavní cíle autoevaluace a tomu podřídit celý proces v daném autoevaluačním období. Něco budeme vyhodnocovat průběžně a systematicky (třeba zařazování modernějších metod do výuky), u něčeho zjistíme stav k danému datu (třeba dotazníkovým šetřením nebo diskuzí s pedagogickým sborem apod.). Rovněž musím souhlasit s tím, že je dopředu potřeba rozmyslet, jak naložíme s výsledky - jednak jak zhodnotíme dobré hodnocení, jednak jak zareagujeme na hodnocení kritické.
Napsal: čtv 25. říj 2007 13:18:07
local@@slejskova@vuppraha.cz
Předmět příspěvku:
Re: Zásady autoevaluace
Lektor Karel Tomek shrnul v dílně těchto několik zásad: - Proces je třeba především plánovat, nepracovat nahodile, neprovádět sebehodnocení jen proto, že to vyžaduje zákon. - Je třeba rozložit proces v čase, jít na minimum toho, co je nutné udělat, tj. nepřecenit své síly. - Je velmi výhodné maximálně využít výpočetní techniku a její možnosti, využít snadné nástroje. - Proces autoevaluace lze velmi dobře použít k posílení týmové spolupráce ve škole. Velmi dobré je využít procesu sebehodnocení na maximum. - Je nezbytně nutné uvědomit si na začátku procesu, co provedeme se zjištěnými fakty.
Lektor Karel Tomek shrnul v dílně těchto několik zásad: - Proces je třeba především plánovat, nepracovat nahodile, neprovádět sebehodnocení jen proto, že to vyžaduje zákon. - Je třeba rozložit proces v čase, jít na minimum toho, co je nutné udělat, tj. nepřecenit své síly. - Je velmi výhodné maximálně využít výpočetní techniku a její možnosti, využít snadné nástroje. - Proces autoevaluace lze velmi dobře použít k posílení týmové spolupráce ve škole. Velmi dobré je využít procesu sebehodnocení na maximum. - Je nezbytně nutné uvědomit si na začátku procesu, co provedeme se zjištěnými fakty.
Napsal: čtv 25. říj 2007 12:51:38
local@@slejskova@vuppraha.cz
Předmět příspěvku:
Zásady autoevaluace
Na minikonferenci v Liberci zazněl mimo jiné tento dotaz: Jaké zásady považujete při provádění autoevaluace za zásadní?
Na minikonferenci v Liberci zazněl mimo jiné tento dotaz: Jaké zásady považujete při provádění autoevaluace za zásadní?