Záleží na tom, co od autoevaluace čekáme - podle toho usoudíme, co je to dobře provedená autoevaluace. Tady ovšem jistě diskutujeme o autoevaluaci, která má být užitečná, nemá jen splnit povinnost. Pak ovšem můžeme očekávat ledacos. Jednak můžeme poznat naše slabá místa - v tom, jak nás vnímají naši žáci, rodiče žáků, obec, ..., dále třeba v tom, co si o podmínkách své práce myslí učitelé, kde jsou naše největší rezervy ve vybavenosti atp. Dále jistě můžeme dobře pojmenovat své silné stránky. Až bude mechanizmus autoevaluace běžet několik let, tak budeme moci sledovat vývoj - jednak jak se nám daří vypořádávat se se svými nedostatky, jednak jak se nám daří využívat naše přednosti, ale třeba i to, jak se nám daří plnit své úkoly za daných vnějších podmínek. Ovšem - musíme si stanovit reálné cíle a postupovat po dostatečně malých krůčcích. I drobné zjištění v jakékoli oblasti je užitečné.
Záleží na tom, co od autoevaluace čekáme - podle toho usoudíme, co je to dobře provedená autoevaluace. Tady ovšem jistě diskutujeme o autoevaluaci, která má být užitečná, nemá jen splnit povinnost. Pak ovšem můžeme očekávat ledacos. Jednak můžeme poznat naše slabá místa - v tom, jak nás vnímají naši žáci, rodiče žáků, obec, ..., dále třeba v tom, co si o podmínkách své práce myslí učitelé, kde jsou naše největší rezervy ve vybavenosti atp. Dále jistě můžeme dobře pojmenovat své silné stránky. Až bude mechanizmus autoevaluace běžet několik let, tak budeme moci sledovat vývoj - jednak jak se nám daří vypořádávat se se svými nedostatky, jednak jak se nám daří využívat naše přednosti, ale třeba i to, jak se nám daří plnit své úkoly za daných vnějších podmínek. Ovšem - musíme si stanovit reálné cíle a postupovat po dostatečně malých krůčcích. I drobné zjištění v jakékoli oblasti je užitečné.
|