Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Kolik je na jedné ruce prstů?:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - Dotaz týkající se tvorby ŠVP
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: Dotaz týkající se tvorby ŠVP  Odpovědět s citací
Rvp uvadi na strane 57, ze musi byt zarazena alespon tri , tedy ne vsechny
Příspěvek Napsal: ned 22. srp 2010 16:59:58
  Předmět příspěvku:  Re: Dotaz týkající se tvorby ŠVP  Odpovědět s citací
Dobrý den, měla bych takový dotaz. ŠVP máme již hotovo, chybí jen malé úpravy. Při jeho pročítání jsme s vedením narazili na věc, na kterou máme rozlišný názor a tím je zařazení průřezových témat v švp pro smr. Chtěla jsem se zeptat, zda v tomto případě musí být zařazena všechna průřezová témata, nebo je možné vybrat jen některé. Předem moc děkuji za odpověď.

Daniela Surá
Příspěvek Napsal: pát 20. srp 2010 17:19:37
  Předmět příspěvku:  Re: Dotaz týkající se tvorby ŠVP  Odpovědět s citací
Disponibilní hodinu můžete využít pro předmět třídnická hodina, ale v tom případě musíte mít pro tento předmět osnovy se vším všudy (očekávané výstupy, učivo...). Pokud se vám toto nechce dělat, doporučila bych navýšit tuto hodinu třeba do tématu Člověk a svět (Prvouka...) a třídnické věci řešit v rámci tohoto předmětu (tématický okruh Lidé kolem nás, Člověk ve společnosti, průřezová témata OSV, VDO....) a také to v charakteristice předmětu a v poznámkách k učebnímu plánu uvést. Účast v projektových dnech určitě zapište. My je máme v charakteristice ŠVP, v části začlenění průřezových témat.
Příspěvek Napsal: čtv 17. čer 2010 9:11:40
  Předmět příspěvku:  Re: Dotaz týkající se tvorby ŠVP  Odpovědět s citací
Leni,
fotografie opravdu uvítám. A ještě dotaz. Využila jsem disponibilních hodin pro smyslovou výchovu jako pro předmět, mohla bych jednu hodinu využít i jako třídnickou? Pokud ano, stačí pouze zdůvodnění v poznámkách? Nebo to není dovoleno, když se nejedná o předmět? A ještě: máme 2 třídy a účastníme se projektových dnů praktické školy. Máme toto také někam zapsat? Děkuji a přeji prosluněný víkend.
Dáša
Příspěvek Napsal: pát 11. čer 2010 15:48:08
  Předmět příspěvku:  Re: Dotaz týkající se tvorby ŠVP  Odpovědět s citací
Vůbec, se Dášo, neomlouvejte, jsem ráda, když se ve speciálních diskuzích něco děje. Nafotím Vám strukturu výuky v našich autitřídách, jestli máte zájem. Myslím, že v tomto případě fotografie inspirují víc než povídání.
Příspěvek Napsal: čtv 10. čer 2010 18:13:21
  Předmět příspěvku:  Re: Dotaz týkající se tvorby ŠVP  Odpovědět s citací
Leni,
děkuji velice za odpovědi.Samozřejmě že začneme od 1.září, 1.ročník nemáme, ale 7.roč.ano.Jenom mám pořád pocit, že jsem něco důležitého zapomněla,stále se vracím k napsanému a mám dojem, že by to mohlo být ještě jinak. Nastupují dva autisté a máme zřídit třídu s pomůckami. Mohla byste mi, prosím,doporučit,co se Vám osvědčilo? Omlouvám se, že se stále jen vyptávám :-). Děkuji.
Dáša
Příspěvek Napsal: stř 09. čer 2010 10:25:01
  Předmět příspěvku:  Re: Dotaz týkající se tvorby ŠVP  Odpovědět s citací
Dagmar Gomolová píše:
...Také by mě zajímalo, jestli máme v záloze prázdniny, nebo musíme hotové dílo předložit vedení a školské radě ke schválení do konce června?
...jak se bude hodnotit na vysvědčení předmět, který je koncipován do období. Máte vlastní hodnocení? Když ano, tak jaké?
...podle čeho budete učit Výchovu ke zdraví, budou učebnice?
...Můžeme náš vytvořený ŠVP během roku upravovat podle potřeby?
...Může ZdrTV učit kantor s aprobací TV nebo to musí být proškolený učitel, či snad přímo rehabilitační sestra? Žáka s trvale změněným zdravotním stavem(III. zdrav.skupina) máme jednoho. Klasickou TV nemůže navštěvovat, jak to , prosím , řešíte?
...bude to vůbec někdo potřebovat? Hezký zbytek úterý.Dáša

1. jediné co musíte, je začít podle ŠVP (schváleného Školskou radou) učit 1.9.2010 v 1.a 7. ročníku
2. bylo doporučeno rozpracovat výstupy NEBO učivo do ročníků právě kvůli hodnocení. My to řešíme v charakteristice předmětu například takto
Citace:
...Výstupy jsou formulovány pro jednotlivá období a k nim přiřazené učivo se cyklicky nabaluje v jednotlivých ročnících tak, aby bylo umožněno žákům postupně si rozšiřovat vědomosti a dovednosti. Konkrétní podoba výstupů a učiva se objeví v každoročních tématických plánech, které zároveň plní funkci časového plánu a určují, kdy bude který výstup plněn. Skutečné konkrétní úkoly a prostředky k jejich zvládnutí jsou odpovědností učitele, který dokonale zná každého žáka a může jej průběžně sledovat a hodnotit.

- k hodnocení máme vypracované 5ti stupňové diagnostické tabulky pro oblast komunikace, poznávacích schopností a vnímání, sebeobsluhy a samostatnosti, motoriky a socializace
3. výchovu ke zdraví máme zařazenou v integrovaném předmětu Člověk a svět, využíváme stávající učebnice typu Učíme se pro život a hodně si vytváříme vlastní materiály
4. v průběhu roku moc upravovat nemůžete, každá větší úprava vyžaduje znovu schválení školskou radou, číslo jednací atd. Drobnější úpravy se dají vkládat formou přílohy.
5. zdravotní TV může učit speciální pedagog (měl by být minimálně patřičně proškolen v oblasti somatopedie - v ideálním případě je na FTVS obor tělesná a pracovní výchova zdravotně postižených) nebo absolvent nějakého kurzu, například zde. Jako škola máte povinnost nabídnou žákům, kteří normální TV nemohou, nějakou alternativu.
My máme štěstí na fyzioterapeutku, která vytvořila úžasné osnovy ZTV (do konce školního roku je tady na portálu dáme k dispozici i ostatním :) )
6. uvidíme, kdo bude po volbách na MŠMT
Nezapoměla jsem na něco? ;)
Příspěvek Napsal: úte 08. čer 2010 18:56:44
  Předmět příspěvku:  Re: Dotaz týkající se tvorby ŠVP  Odpovědět s citací
Zdravím všechny finišující kolegy,
dobrovolně se přiznávám, že nejsme se kolegyní v cíli, který jsme si stanovily. Máme před sebou ještě dvě celé oblasti. Čekaly jsme na učebnice (Člověk a příroda, Člověk a jeho svět), aby nám ve finále napsali, že jsou rozebrané. Tak to budeme psát podle Učíme se pro život. :-). Prostě máme resty. Stydím se. Také by mě zajímalo, jestli máme v záloze prázdniny, nebo musíme hotové dílo předložit vedení a školské radě ke schválení do konce června?
Prosím o další radu: jak se bude hodnotit na vysvědčení předmět, který je koncipován do období. Udělaly jsme tak například Pracovku. Máte vlastní hodnocení? Když ano, tak jaké? Další dotaz: podle čeho budete učit Výchovu ke zdraví, budou učebnice?Můžeme náš vytvořený ŠVP během roku upravovat podle potřeby? Může ZdrTV učit kantor s aprobací TV nebo to musí být proškolený učitel, či snad přímo rehabilitační sestra? Žáka s trvale změněným zdravotním stavem(III. zdrav.skupina) máme jednoho. Klasickou TV nemůže navštěvovat, jak to , prosím , řešíte? Děkuji všem, kdo mě odpovíte.
A moc povídám, jdu zase psát..,v Brně na semináři se ptát budu také :-).
PS:.Inspekce na praktické nám "vzala" tři žáky,máme školu o 70 žácích celkem,speciálních máme 12,tak si říkám,bude to vůbec někdo potřebovat? Hezký zbytek úterý.Dáša
Příspěvek Napsal: úte 08. čer 2010 16:19:50
  Předmět příspěvku:  Re: Dotaz týkající se tvorby ŠVP  Odpovědět s citací
V poslední době se již neobjevují žádné dotazy týkající se tvorby švp. Znamená to, že se vám podařilo celý dokument úspěšně dotáhnout do konce?
Příspěvek Napsal: úte 08. čer 2010 6:59:02
  Předmět příspěvku:  Aktuální informace  Odpovědět s citací
vybráno ze Souboru pedagogicko-organizačních informací... na šk. rok 2010-11

...Základní školy a základní školy praktické, které vzdělávají jednotlivé integrované žáky s individuálním vzdělávacím programem na bázi ŠVP vypracovaného podle RVP ZŠ speciální, svůj ŠVP nemění. K vytváření nezbytných podmínek pro vzdělávání těchto žáků využívají RVP ZV, část D kapitolu 8 a 9 a RVP ZŠS kap. 12. Změnu oboru vzdělání, resp. rozšíření své vzdělávací nabídky o další obor vzdělání v rejstříku škol a školských zařízení MŠMT však základní školy musí zohlednit.
Základní školy, které vzdělávají žáky s lehkým mentálním postižením podle přílohy RVP ZV ve třídách zřízených pro tyto žáky, zpracují příslušný ŠVP, resp. příslušnou přílohu ŠVP.
Základní školy, které vzdělávají žáky s lehkým mentálním postižením podle individuálních vzdělávacích plánů zpracovaných podle přílohy RVP ZV, svůj ŠVP nemění.
Jestliže se žák s lehkým mentálním postižením vzdělává podle přílohy RVP ZV, je nutné, aby byl převeden do vzdělávacího programu ve smyslu ustanovení § 49 odst. 2 školského zákona.
Příspěvek Napsal: čtv 13. kvě 2010 8:19:56


Přejít na: