Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Kolik je na jedné ruce prstů?:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - Alternativní a augmentativní komunikace
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: Alternativní a augmentativní komunikace  Odpovědět s citací
Lenko díky za ozřejmění věcí kolem e-knihy a její využití dětí.
Příspěvek Napsal: čtv 26. kvě 2011 7:03:49
  Předmět příspěvku:  Re: Alternativní a augmentativní komunikace  Odpovědět s citací
Výhodou e-knihy není v tomto případě ani tak její využitelnost pro AAK, jako jednoduchá možnost obracení dotykem i osobám s problémy v jemné motorice :-)
Příloha:
IMAG0166.jpg
IMAG0166.jpg [ 81.04 KiB | Zobrazeno 1220 krát ]
Příspěvek Napsal: pon 23. kvě 2011 8:30:38
  Předmět příspěvku:  Re: Alternativní a augmentativní komunikace  Odpovědět s citací
Dívala jsem se teď na program výstavy Svět knihy. Mají být prezentovány také e-knihy. Napadlo mě,zda by se dala e-kniha využít v AAK. Zkoušeli jste to někdo? Nebo myslíte, že je využitelnější iPad? O něm začala Lenka Říhová s kolegyněmi diskutovat tady.
Příspěvek Napsal: čtv 12. kvě 2011 10:32:17
  Předmět příspěvku:  Re: Alternativní a augmentativní komunikace  Odpovědět s citací
Práce s logopedickými materiály je různá. Z vlastní zkušenosti vím, že každý logoped či speciální pedagog se stejným materiálem pracuje zcela jinak. Cesta většinou vede ke stejnému výsledku. Spojit zkušenosti s různorodým přístupem, znamená pro dítě zábavnější a tím pro něj i přijatelnější reedukaci popř. edukaci. Takže jakým způsobem pracujete s logopedickými tištěnými materiály a jakými metodami se snažíte přimět dítě ke spolupraáci či udržíte jeho pozornost?
http://digifolio.rvp.cz/interaction/forum/topic.php?id=451
Příspěvek Napsal: čtv 14. říj 2010 19:09:18
  Předmět příspěvku:  Re: Alternativní a augmentativní komunikace  Odpovědět s citací
Dobrý den, budu velice ráda pokud se připojíte ke skupině tématického vstupu logopedie a vady řeči. Napište ;)
Příspěvek Napsal: pon 11. říj 2010 9:32:28
  Předmět příspěvku:  Re: Alternativní a augmentativní komunikace  Odpovědět s citací
Dnes se nám otevřelo nové digifólio zaměřené na logopedii a vady řeči. Oddíl AAK vám nabízí přehledně vše, co se podařilo nashromáždit. Mrkněte, použijte, inspirujte se a klidně nám napiště, jak se vám to jde.
Příspěvek Napsal: pon 11. říj 2010 8:44:29
  Předmět příspěvku:  Re: Alternativní a augmentativní komunikace  Odpovědět s citací
Na začátku jsme měli položené otázky:

Jakou formu AAK používáte na Vaší speciální škole? S kterou jste spokojeni? Která je pro Vás zajímavá, kterou byste chtěli používat a proč?

A toto jsme si zatím řekli:

♦ Osvědčila se nám komunikace zpočátku pomocí konkrétních předmětů - hraček, posléze podle vlastních fotografií dítěte v dané činnosti a následně přechod na černobílé piktogramy.
♦ Využíváme znakovou řeč (spíš prvky), znak do řeči, komunikační knížky, různé PC programy, piktogramy,fotky...
♦ Jsou samozřejmostí piktogramy a fotografie, ve dvou třídách k tomu Makaton. V jedné třídě se používají piktogramy, makaton a VOKS. Zvládají vše na jedničku. Děti i pedagogy komunikace baví. Občas se přistihneme, že makatujeme mezi sebou. Do nonverbální komunikace se snažíme zapojovat i rodiče a správní zaměstnance. Docela se daří.
♦ Makaton používají i doma. Samozřejmě také závisí na spolupráci rodičů. Rodiče nepřesvědčujeme. Nejprve ve škole s dítětem pracujeme, naučíme pár základních znaků a pak při osobní schůzce ukážeme rodičům, jak to jejich dítě krásně zvládá, jak si dokáže samo říct-ukázat, že chce na WC, jíst nebo pít, pozdravit. Rodiče bývají překvapeni, co jejich dítě zvládne. Takže dítě může "makatovat" i doma, rodina ví, co chce říct.
♦ S komunikací autistického dítěte nejlépe poradí v APLA (asociace pomáhající lidem s autismem) http://www.hk.apla.cz/
♦ V Praze je SPC, které se zabývá speciálně AAK http://www.alternativnikomunikace.cz/in ... ge=centrum, nabízejí i zajímavé semináře a kurzy.

Máte-li někdo ještě zkušenosti s AAK, napište nám sem o tom. Díky.
Příspěvek Napsal: pon 13. zář 2010 7:32:01
  Předmět příspěvku:  Re: Alternativní a augmentativní komunikace  Odpovědět s citací
Miroslava Sedlárová píše:
Dobrý den, milé kolgyně ve třídě (2. tř.) mám dívenku se SP. Bohužel nenosí žádné naslouchátko a rodina vůbec nekomunikuje se školou. Do školy přišla až nyní, jelikož byli v Anglii. Zatím se spolu dorozumíváme jak se dá. Jsem speciální pedagog se zaměřením na NKS. Zkoušíme znakovou řeč se zapojením ostatních dětí ve třídě. Děti to moc baví, ale bohužel dívenka chodí do školy velmi málo, a tak jsme stále na začátku. Třída je ve složení 8 žáků ZVŠ - tři žáci II.roč.pět žáků III.roč. a jeden žák III.roč. PŠ (LMR,SMR,SP,ZP) celkem dvět žáků. Určitě máte více zkušeností, ráda bych přijala rady a náměty. Děkuji. Mirka

Dobrý den Miroslovo, obávám se, že pokud dívenka nezačne chodit do školy, nemohou se očekávat pokroky. Zlepšilo se něco v této situaci s počátkem školního roku? Objevili jste nějaké možnosti na zlepšení komunikace?
Příspěvek Napsal: pon 13. zář 2010 7:04:54
  Předmět příspěvku:  Re: Alternativní a augmentativní komunikace  Odpovědět s citací
Dobrý den,
bohužel neporadím, zaměřujeme se na jiné děti.
Přeji příjemný den
Irena
Příspěvek Napsal: stř 02. pro 2009 12:55:27
  Předmět příspěvku:  Re: Alternativní a augmentativní komunikace  Odpovědět s citací
Dobrý den, milé kolgyně ve třídě (2. tř.) mám dívenku se SP. Bohužel nenosí žádné naslouchátko a rodina vůbec nekomunikuje se školou. Do školy přišla až nyní, jelikož byli v Anglii. Zatím se spolu dorozumíváme jak se dá. Jsem speciální pedagog se zaměřením na NKS. Zkoušíme znakovou řeč se zapojením ostatních dětí ve třídě. Děti to moc baví, ale bohužel dívenka chodí do školy velmi málo, a tak jsme stále na začátku. Třída je ve složení 8 žáků ZVŠ - tři žáci II.roč.pět žáků III.roč. a jeden žák III.roč. PŠ (LMR,SMR,SP,ZP) celkem dvět žáků. Určitě máte více zkušeností, ráda bych přijala rady a náměty. Děkuji. Mirka
Příspěvek Napsal: pát 27. lis 2009 19:42:45


Přejít na:  
cron