Autor |
Zpráva |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Zakázat mobily ve škole kvůli ochraně zdraví? |
 |
|
To jsou bezesporu zajímavé informace a je výborné, že se vyjadřuje odborník, který učí elektroniku. Mám pak ovšem nemilý pocit, že pokud mobily a wifi sítě negativně působí na žáky, pak nutně působí stejně i na nás učitele. Drátová síť je zřejmě bezpečnější. Ale kdesi jsem četl tvrzení, že problematický je i rozvod elektřiny běžnou sítí vzhledem k tomu, že jde o střídavý proud. Rozvod stř. proudu je technicky snazší, proto se prosadil. Přinejmenším je prý jasně prokázaný zvýšený výskyt onemocnění blízko rozvodů velmi vysokého napětí.
To jsou bezesporu zajímavé informace a je výborné, že se vyjadřuje odborník, který učí elektroniku. Mám pak ovšem nemilý pocit, že pokud mobily a wifi sítě negativně působí na žáky, pak nutně působí stejně i na nás učitele. Drátová síť je zřejmě bezpečnější. Ale kdesi jsem četl tvrzení, že problematický je i rozvod elektřiny běžnou sítí vzhledem k tomu, že jde o střídavý proud. Rozvod stř. proudu je technicky snazší, proto se prosadil. Přinejmenším je prý jasně prokázaný zvýšený výskyt onemocnění blízko rozvodů velmi vysokého napětí.
|
|
|
 |
Napsal: pon 06. úno 2017 12:11:23 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Zakázat mobily ve škole kvůli ochraně zdraví? |
 |
|
Návštěvník píše: Zacinam veci studovat (mimochodem ucim matematiku a fyziku). Podivate-li se na uverejneny test, neslo o mobil u hlavy, ale jen zazvoneni pod urovni SMS a to jen 20x, pak byl vypnut. Projdete-li stranky ing. Heina, najdete i mereni katastrofy po jedinem zapnuti telefonu [EAV mereni], pricemz signal na teto urovni kazdy zapnuty mobil vysila co 2 minuty. Dosah mobilu ma byt cca 4 m, ve tride je x zapnutych mobilu, kazdy generuje po 2 min dostatecny signal k rozbiti biopole deti v jeho dosahu... Ve tride je takto daleko horsi situace, nez ve zverejnenem testu. Podle uverejnenych mereni pravdepodobne staci jeden zapnuty mobil uprostred tridy a je uplne jedno, jestli nekdo vola. Je treba se nad veci zamyslet. Já učím odborné předměty a elektroniku na střední škole. Všechno toto je možné. Mám to zmapované. Je jedno, jestli máte telefon u ucha nebo v kapse. Při vysílání vyšle elektromagnetickou vlnu, jako každý vysílač. Zpětný proud (šířící se indukcí) proteče ruka-noha-zem. A máte to. V přímém zásahu celý nervový systém. Vždyť pomáháte dělat anténu. S tím se počítá. A jestli to je jednou za 2 minuty nebo za 10 minut (když je telefon bez pohybu vůči věži) je jedno. Uvolnění přichází skutečně až za 3/4 hodiny. Výsledek je, že celá třída na vás po celou hodinu civí jako na cvičenou opici. Skoro nikdo není stavu zopakovat položenou otázku, natož odpovědět. Vy si s tím nevíte rady a ztrácíte iluze. A to přitom stačí, když si "šlehnou" mobilem na chodbě o přestávce. Ono jim to vydrží. Dříve žáci ze ZŠ neuměli počítat nebo jen špatně, nyní už přestávají umět číst, rozumět textu a další neduhy. Je marná snaha je to doučit. Každý n-tý si navíc přinese nějaké vysvědčení DIS z poradny. Hlavně, že leží stále na facebooku s chytrým mobilem nebo tabletem v ruce a postupně se soustředěností ztrácejí i imunitu. Pojďme ve stylu Francie a chraňme kvalitu života našich dětí !!! Zakažme mikrovlnou technologii ve školách !!! V budovách bývají natahané drátové sítě. To stačí a nevadí !!!
[quote="Návštěvník"]Zacinam veci studovat (mimochodem ucim matematiku a fyziku). Podivate-li se na uverejneny test, neslo o mobil u hlavy, ale jen zazvoneni pod urovni SMS a to jen 20x, pak byl vypnut. Projdete-li stranky ing. Heina, najdete i mereni katastrofy po jedinem zapnuti telefonu [EAV mereni], pricemz signal na teto urovni kazdy zapnuty mobil vysila co 2 minuty. Dosah mobilu ma byt cca 4 m, ve tride je x zapnutych mobilu, kazdy generuje po 2 min dostatecny signal k rozbiti biopole deti v jeho dosahu... Ve tride je takto daleko horsi situace, nez ve zverejnenem testu. Podle uverejnenych mereni pravdepodobne staci jeden zapnuty mobil uprostred tridy a je uplne jedno, jestli nekdo vola. Je treba se nad veci zamyslet.[/quote]
Já učím odborné předměty a elektroniku na střední škole. Všechno toto je možné. Mám to zmapované. Je jedno, jestli máte telefon u ucha nebo v kapse. Při vysílání vyšle elektromagnetickou vlnu, jako každý vysílač. Zpětný proud (šířící se indukcí) proteče ruka-noha-zem. A máte to. V přímém zásahu celý nervový systém. Vždyť pomáháte dělat anténu. S tím se počítá. A jestli to je jednou za 2 minuty nebo za 10 minut (když je telefon bez pohybu vůči věži) je jedno. Uvolnění přichází skutečně až za 3/4 hodiny. Výsledek je, že celá třída na vás po celou hodinu civí jako na cvičenou opici. Skoro nikdo není stavu zopakovat položenou otázku, natož odpovědět. Vy si s tím nevíte rady a ztrácíte iluze. A to přitom stačí, když si "šlehnou" mobilem na chodbě o přestávce. Ono jim to vydrží. :( Dříve žáci ze ZŠ neuměli počítat nebo jen špatně, nyní už přestávají umět číst, rozumět textu a další neduhy. Je marná snaha je to doučit. Každý n-tý si navíc přinese nějaké vysvědčení DIS z poradny. Hlavně, že leží stále na facebooku s chytrým mobilem nebo tabletem v ruce a postupně se soustředěností ztrácejí i imunitu. Pojďme ve stylu Francie a chraňme kvalitu života našich dětí !!! Zakažme mikrovlnou technologii ve školách !!! V budovách bývají natahané drátové sítě. To stačí a nevadí !!!
|
|
|
 |
Napsal: sob 04. úno 2017 19:30:30 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Zakázat mobily ve škole kvůli ochraně zdraví? |
 |
|
matejkoj@seznam.cz píše: Myslím, že téma zdravotní škodlivosti mobilů jako diskuzní téma na rvp.cz nepatří. ... Přesně tak. Budu i nadále mazat emocionálně vypjaté příspěvky, zejména vymezující se proti pisatelům. Případně téma zamknu. Prosím, pokud máte argument, klidně a s rozvahou jej sdělte, jinak diskuzi ukončím. Ostatně myslím, že názory na obě strany už zazněly. RVP.cz je portál pro metodickou pomoc učitelům.
[quote="matejkoj@seznam.cz"]Myslím, že téma zdravotní škodlivosti mobilů jako diskuzní téma na rvp.cz nepatří. ...[/quote] Přesně tak. Budu i nadále mazat emocionálně vypjaté příspěvky, zejména vymezující se proti pisatelům. Případně téma zamknu. [b]Prosím, pokud máte argument, klidně a s rozvahou jej sdělte[/b], jinak diskuzi ukončím. Ostatně myslím, že názory na obě strany už zazněly. RVP.cz je portál pro [b]metodickou pomoc učitelům[/b].
|
|
|
 |
Napsal: pon 05. pro 2011 11:15:05 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Zakázat mobily ve škole kvůli ochraně zdraví? |
 |
|
Myslím, že téma zdravotní škodlivosti mobilů jako diskuzní téma na rvp.cz nepatří. Nejsme odborníci na to, abychom to posoudili. To, že existuje nějaké politické doporučení na věci moc nemění - vždyť EU uznává homeopatické léky a nenávidí GM potraviny a vědecké podklady pro tyto názory jsou všelijaké. Naše příp. diskuze by musela vyústit v boj mezi zastánci oficiální vědy a alternativních "věd". Je proto dobře, že se zde diskutuje vlastně o něčem jiném.
Myslím, že téma zdravotní škodlivosti mobilů jako diskuzní téma na rvp.cz nepatří. Nejsme odborníci na to, abychom to posoudili. To, že existuje nějaké politické doporučení na věci moc nemění - vždyť EU uznává homeopatické léky a nenávidí GM potraviny a vědecké podklady pro tyto názory jsou všelijaké. Naše příp. diskuze by musela vyústit v boj mezi zastánci oficiální vědy a alternativních "věd". Je proto dobře, že se zde diskutuje vlastně o něčem jiném.
|
|
|
 |
Napsal: stř 28. zář 2011 20:15:11 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Zakázat mobily ve škole kvůli ochraně zdraví? |
 |
|
Nemám vůbec pochyb o možnosti smysluplného využití mobilů ve výuce, ale zároveń je známo, že mobil je také nejčastějším nástrojem různých forem kyberšikany, proto chápu i snahy o nějakou regulaci.
Nemám vůbec pochyb o možnosti smysluplného využití mobilů ve výuce, ale zároveń je známo, že mobil je také nejčastějším nástrojem různých forem kyberšikany, proto chápu i snahy o nějakou regulaci.
|
|
|
 |
Napsal: stř 28. zář 2011 15:01:27 |
|
|
 |
Ing. Bořivoj Brdička, Ph.D. |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Zakázat mobily ve škole kvůli ochraně zdraví? |
 |
|
Omlouvám se, nějak jsem na tento nástroj výměny názorů pozapomněl. Ale koukám, že se nic nestalo. Dokud je zde pan Koubek, bez mých poznámek se obejdete. Vskutku, velmi správný přístup je ten, při němž se k mobilům chováme stejně ve škole i mimo ni. V kině si také vypínáme zvonění! Proto mám rozšiřující námět diskuze. Což takhle začít tím, že zakážeme dětem spát s mobilem? Vypadá to, že se to týká až 80% všech mladistvých! Viz - http://spomocnik.rvp.cz/clanek/13847/
Omlouvám se, nějak jsem na tento nástroj výměny názorů pozapomněl. Ale koukám, že se nic nestalo. Dokud je zde pan Koubek, bez mých poznámek se obejdete. Vskutku, velmi správný přístup je ten, při němž se k mobilům chováme stejně ve škole i mimo ni. V kině si také vypínáme zvonění! Proto mám rozšiřující námět diskuze. Což takhle začít tím, že zakážeme dětem spát s mobilem? Vypadá to, že se to týká až 80% všech mladistvých! Viz - [url]http://spomocnik.rvp.cz/clanek/13847/[/url]
|
|
|
 |
Napsal: stř 28. zář 2011 9:56:17 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Zakázat mobily ve škole kvůli ochraně zdraví? |
 |
|
Zdeňku, to je na rozhodnutí každého z učitelů. Moje doporučení ale svou relevanci má. Zapojení žáků a toho, co dobře umí, jako motivace, by se nemělo podceňovat ani při kultivaci jejich jazykového projevu. Ale je to jen věc názoru. Hezý den! P.K.
Zdeňku, to je na rozhodnutí každého z učitelů. Moje doporučení ale svou relevanci má. Zapojení žáků a toho, co dobře umí, jako motivace, by se nemělo podceňovat ani při kultivaci jejich jazykového projevu. Ale je to jen věc názoru. Hezý den! P.K.
|
|
|
 |
Napsal: úte 27. zář 2011 12:39:42 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Zakázat mobily ve škole kvůli ochraně zdraví? |
 |
|
Návštěvník píše: Omlouvam se, ze jsem porusil pravidla netikety 2.1 . Souhlasim s vami, ze prispevek pana Wagnera vyhovuje netikete 2.2, je slusny, neutocny a neagresivni, dokonce ani neurazlivy vuci autoru clanku. Ale obsah clanku mi presto pripada jeho prispevkem znevazen. Tak premyslim, jake argumenty mam pouzit proti pomluve a urazkam vyhovujicim netikete a marne v jeho prispevku hledam vecne argumenty. Milý anonyme, mohl byste již konečně diskutovat k meritu věci? Pro objasnění stačí citace z webu autora odkazovaného článku: „Existence těchto fyzikou zatím nepopsaných polí na elektrický signál umožnil začátek studia jevů, které svojí atypičností nezapadají do schémat současného fyzikálního pojetí světa.“
[quote="Návštěvník"]Omlouvam se, ze jsem porusil pravidla netikety 2.1 . Souhlasim s vami, ze prispevek pana Wagnera vyhovuje netikete 2.2, je slusny, neutocny a neagresivni, dokonce ani neurazlivy vuci autoru clanku. Ale obsah clanku mi presto pripada jeho prispevkem znevazen. Tak premyslim, jake argumenty mam pouzit proti pomluve a urazkam vyhovujicim netikete a marne v jeho prispevku hledam vecne argumenty.[/quote]Milý anonyme, mohl byste již konečně diskutovat k meritu věci?
Pro objasnění stačí citace z webu autora odkazovaného článku: „Existence těchto fyzikou zatím nepopsaných polí na elektrický signál umožnil začátek studia jevů, které svojí atypičností nezapadají do schémat současného fyzikálního pojetí světa.“
|
|
|
 |
Napsal: úte 27. zář 2011 11:34:16 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Zakázat mobily ve škole kvůli ochraně zdraví? |
 |
|
Omlouvam se, ze jsem porusil pravidla netikety 2.1 . Souhlasim s vami, ze prispevek pana Wagnera vyhovuje netikete 2.2, je slusny, neutocny a neagresivni, dokonce ani neurazlivy vuci autoru clanku. Ale obsah clanku mi presto pripada jeho prispevkem znevazen. Tak premyslim, jake argumenty mam pouzit proti pomluve a urazkam vyhovujicim netikete a marne v jeho prispevku hledam vecne argumenty.
Omlouvam se, ze jsem porusil pravidla netikety 2.1 . Souhlasim s vami, ze prispevek pana Wagnera vyhovuje netikete 2.2, je slusny, neutocny a neagresivni, dokonce ani neurazlivy vuci autoru clanku. Ale obsah clanku mi presto pripada jeho prispevkem znevazen. Tak premyslim, jake argumenty mam pouzit proti pomluve a urazkam vyhovujicim netikete a marne v jeho prispevku hledam vecne argumenty.
|
|
|
 |
Napsal: úte 27. zář 2011 11:00:34 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Zakázat mobily ve škole kvůli ochraně zdraví? |
 |
|
Petr Koubek píše: Já jsem technologie v hodinách jazyka a literatury používal - už proto, že jsme jimi zaznamenávali, co žáci v komunikativních aktivitách či samostatných prezentacích produkují - tehdy jsme ocenili jejich nenahraditelnou hodnotu pro přímou reflexi a autoevaluaci žáků. Nechci nikomu radit, ale vykazovat část "přirozeného světa" ze školy je tradiční pedagogický omyl. Škola je součást světa a propojování prostředí přirozeného pro žáky a vzdělávacích obsahů (promyšlených, racionálních atd.) je správný trend, jenž směřuje k lepší motivaci a i výsledkům žáků. Opačné cesty, povinného zpěvu národní hymny, vyvěšování vlajek a klanění se obrazu císaře pána a podobných nesmyslů, bych se nerad dožil... I když  , kdo ví! Jen se trochu bojím domyslet, co všechno je součástí "přirozeného světa", a nemělo by být proto vykazováno ze školy.
[quote="Petr Koubek"]Já jsem technologie v hodinách jazyka a literatury používal - už proto, že jsme jimi zaznamenávali, co žáci v komunikativních aktivitách či samostatných prezentacích produkují - tehdy jsme ocenili jejich nenahraditelnou hodnotu pro přímou reflexi a autoevaluaci žáků. Nechci nikomu radit, ale vykazovat část "přirozeného světa" ze školy je tradiční pedagogický omyl. Škola je součást světa a propojování prostředí přirozeného pro žáky a vzdělávacích obsahů (promyšlených, racionálních atd.) je správný trend, jenž směřuje k lepší motivaci a i výsledkům žáků. Opačné cesty, povinného zpěvu národní hymny, vyvěšování vlajek a klanění se obrazu císaře pána a podobných nesmyslů, bych se nerad dožil... I když :D , kdo ví![/quote]
Jen se trochu bojím domyslet, co všechno je součástí "přirozeného světa", a nemělo by být proto vykazováno ze školy.
|
|
|
 |
Napsal: úte 27. zář 2011 10:14:04 |
|
|
 |
|