Autor |
Zpráva |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Dramatická výchova - jak a podle čeho ji vyučovat? |
 |
|
V jiném vláknu diskuze jsem narazila na odkaz, kterým jsem se trošku šťourala dál a heleme se. Našla jsem několik zcela konkrétních lekcí, kde byla uplatněna dramatická výchova jako prostředek. Na jednu z nich se podívejte tady. Nadšenci mohou ve stránkách šťourat dál.
V jiném vláknu diskuze jsem narazila na odkaz, kterým jsem se trošku šťourala dál a heleme se. Našla jsem několik zcela konkrétních lekcí, kde byla uplatněna dramatická výchova jako prostředek. Na jednu z nich se podívejte [url=http://kamizdat.wz.cz/drama/robinson.htm]tady[/url]. Nadšenci mohou ve stránkách šťourat dál.
|
|
|
 |
Napsal: čtv 14. říj 2010 19:35:23 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Dramatická výchova - jak a podle čeho ji vyučovat? |
 |
|
Zařazujete prvky DV také do "běžného" vyučování? Jak, kdy (nebyl by konkrétní příklad?)? Klasika, kterou všichni známe: - dramatizace textu ve čtení;
- mluvní rozcvičky v češtině;
- hlasové rozcvičky v hudebce;
- ...?
Zařazujete prvky DV také do "běžného" vyučování? Jak, kdy (nebyl by konkrétní příklad?)?
Klasika, kterou všichni známe: [list][*] dramatizace textu ve čtení; [*] mluvní rozcvičky v češtině; [*] hlasové rozcvičky v hudebce; [*] ...?[/list]
|
|
|
 |
Napsal: úte 12. říj 2010 17:44:47 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Dramatická výchova - jak a podle čeho ji vyučovat? |
 |
|
Přeji hezký víkend a vracím se k otázce tématu....
Učíte-li dramatickou výchovu, jak a podle čeho?
Přeji hezký víkend a vracím se k otázce tématu....
[i]Učíte-li dramatickou výchovu, jak a podle čeho?[/i]
|
|
|
 |
Napsal: sob 01. kvě 2010 9:50:58 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Dramatická výchova - jak a podle čeho ji vyučovat? |
 |
|
Lenko, projděte diskuzi zpět, najdete tam celou řadu literatury, kterou doporučuje p. Valenta. Roněž narazíte na odkaz na digifolio. Hodně úspěchů ve studiu.
Lenko, projděte diskuzi zpět, najdete tam celou řadu literatury, kterou doporučuje p. Valenta. Roněž narazíte na odkaz na digifolio. Hodně úspěchů ve studiu.
|
|
|
 |
Napsal: pon 29. bře 2010 9:33:16 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Dramatická výchova - jak a podle čeho ji vyučovat? |
 |
|
dobry den, pisem zaverecnu pracu.. tema: Tvoriva dramatika.. potrebovala by som o tom čo najviac teoretických poznatkov ( konkretnych materialov, PRETOžE U NAS NA SR JE TYCH MATERIALOV VELMI MALO). mohli by ste mi poradiť, pomocť?... dakujem:)..kontakt: 21lenca@azet.sk DAKUJEM
[b]dobry den, pisem zaverecnu pracu.. tema: Tvoriva dramatika.. potrebovala by som o tom čo najviac teoretických poznatkov ( konkretnych materialov, PRETOžE U NAS NA SR JE TYCH MATERIALOV VELMI MALO). mohli by ste mi poradiť, pomocť?... dakujem:)[/b]..kontakt: [color=#BF0000]21lenca@azet.sk [/color] DAKUJEM
|
|
|
 |
Napsal: sob 27. bře 2010 12:27:52 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Dramatická výchova - jak a podle čeho ji vyučovat? |
 |
|
Pane Novotný, díky za tipy.
Napadá mne nekolik otázek, které by mne moc zajímaly - např. jak vnímají dramatickou výchovu rodiče dětí? Považují ji za užitečnou? Jak se k ní staví? Vysvětlovali jste její význam rodičům?
Díky za odpovědi.
Pane Novotný, díky za tipy.
Napadá mne nekolik otázek, které by mne moc zajímaly - např. jak vnímají dramatickou výchovu rodiče dětí? Považují ji za užitečnou? Jak se k ní staví? Vysvětlovali jste její význam rodičům?
Díky za odpovědi.
|
|
|
 |
Napsal: úte 09. bře 2010 18:13:24 |
|
|
 |
Mgr. et Bc. Michael Novotný |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Dramatická výchova - jak a podle čeho ji vyučovat? |
 |
|
Dobrý den, vyučuji externě dramatiku v jedné soukromé školce. Pár nápadů se dá najít na mých webovkách www.garyl.estranky.cz
Dobrý den, vyučuji externě dramatiku v jedné soukromé školce. Pár nápadů se dá najít na mých webovkách http://www.garyl.estranky.cz
|
|
|
 |
Napsal: čtv 04. bře 2010 14:17:13 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Dramatická výchova - jak a podle čeho ji vyučovat? |
 |
|
Nevím zda mám právo, jako učitel čistě technických předmětů, k tématu dramatické výchovy vůbec nějak hovořit. Ještě tak bych mohl napsat, že matematika je pro mnoho žáků a studentů sama o sobě dramatem. Nebo že je pro učitele někdy úplné drama učit těmto předmětům někoho, kdo nechce, nebo o něj nemá zájem a své problémy svádí to na to, že nemá k předmětu potřebný talent... Ale vraťme se zpět k tématu. Před týdnem jsme u nás pořádali Včelařský ples. Zvykem je na zahájení plesu zařadit nějaké předtančení. V minulosti bylo hotové drama někoho k této tak trochu dramatické roli vůbec sehnat. Překvapilo nás, když se nám před plesem nabídlo hned několik tanečních, ale i dramatických skupin, které se nabídly na začátek našeho plesu vystoupit. A to zcela zdarma, jen pro tu příležitost, předvést veřejnosti svoji práci. Uvědomil jsem si, že co dříve bylo běžnou činností, je dnes někde úplně jinde. Pamatuji roky, kdy se v místě konalo i 5 různávch schůzí za týden a v jejím úvodu musela být vždy nějaká kultura. Pěvecké a dramatické kroužky byly na roztrhání a někdy vystupovaly i několikrát v týdnu. A jak je tomu dnes? Situace je zcela jiná. Shromáždění je jako šafránu a zájem pořadatelů o ukázku činnosti dětí je mizivý. To že nejsou zbytečné schůze je jistě dobře a to co se tenkrát dělo by se už nemělo vracet. Také si nemyslím, že motivem práce takových kroužků by měla být jejich veřejná vystoupení. Ale stále platí, že děti provozující takové aktivity silně motivují a jsou šancí, jak výsledky činnosti ukázat veřejnosti. Je škoda, že takových příležitostí mají dnes děti, alespoň u nás na venkově, opravdu jen minimálně. Jak je tomu u vás? Mají vaše dramatické kroužky příležitosti předvést svoji práci veřejnosti?
Nevím zda mám právo, jako učitel čistě technických předmětů, k tématu dramatické výchovy vůbec nějak hovořit. Ještě tak bych mohl napsat, že matematika je pro mnoho žáků a studentů sama o sobě dramatem. Nebo že je pro učitele někdy úplné drama učit těmto předmětům někoho, kdo nechce, nebo o něj nemá zájem a své problémy svádí to na to, že nemá k předmětu potřebný talent... Ale vraťme se zpět k tématu. Před týdnem jsme u nás pořádali Včelařský ples. Zvykem je na zahájení plesu zařadit nějaké předtančení. V minulosti bylo hotové drama někoho k této tak trochu dramatické roli vůbec sehnat. Překvapilo nás, když se nám před plesem nabídlo hned několik tanečních, ale i dramatických skupin, které se nabídly na začátek našeho plesu vystoupit. A to zcela zdarma, jen pro tu příležitost, předvést veřejnosti svoji práci. Uvědomil jsem si, že co dříve bylo běžnou činností, je dnes někde úplně jinde. Pamatuji roky, kdy se v místě konalo i 5 různávch schůzí za týden a v jejím úvodu musela být vždy nějaká kultura. Pěvecké a dramatické kroužky byly na roztrhání a někdy vystupovaly i několikrát v týdnu. A jak je tomu dnes? Situace je zcela jiná. Shromáždění je jako šafránu a zájem pořadatelů o ukázku činnosti dětí je mizivý. To že nejsou zbytečné schůze je jistě dobře a to co se tenkrát dělo by se už nemělo vracet. Také si nemyslím, že motivem práce takových kroužků by měla být jejich veřejná vystoupení. Ale stále platí, že děti provozující takové aktivity silně motivují a jsou šancí, jak výsledky činnosti ukázat veřejnosti. Je škoda, že takových příležitostí mají dnes děti, alespoň u nás na venkově, opravdu jen minimálně. Jak je tomu u vás? Mají vaše dramatické kroužky příležitosti předvést svoji práci veřejnosti?
|
|
|
 |
Napsal: pát 19. úno 2010 12:47:56 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Dramatická výchova - jak a podle čeho ji vyučovat? |
 |
|
Přidávám se k Pavlíně  . Dosud jsme v tomto fóru shromažďovali spíše tipy na to PODLE ČEHO UČIT a KDE SE INSPIROVAT, zkusme si nyní dát konkrétní nápady na lekce, hodiny, praktické materiály. Něco je již k vidění na digifoliu únorového Inspiromatu, nak který odkazuje Pavlína v příspěvku přede mnou, ale třeba máte nějaké svoje stránky, kam chodíte čerpat nápady, nebo jste již nějakou lekci zkusili, někde něco viděli atd. S moderátory jsme zapátrali na internetu a nabízíme ještě nějaké drobnosti, které v digi nejsou: - příspěvek Mgr. Lenky Lutnerové, jak začít s dramatickým kroužkem, konkrétní tipy na aktivity- lekce Malý orel mezi kuřaty, vhodné do oblasti Člověk a jeho svět, předmět Prvouka - Dramatická výchova jako cesta k četbě, lekce - netypické využití dramatizace při prevenci úrazů, lekce Co máte ve svých šuplících nebo záložkách v prohlížeči  ?
Přidávám se k Pavlíně :-). Dosud jsme v tomto fóru shromažďovali spíše tipy na to PODLE ČEHO UČIT a KDE SE INSPIROVAT, zkusme si nyní dát [b]konkrétní nápady na lekce, hodiny, praktické materiály[/b].
Něco je již k vidění na digifoliu únorového Inspiromatu, nak který odkazuje Pavlína v příspěvku přede mnou, ale třeba máte nějaké svoje stránky, kam chodíte čerpat nápady, nebo jste již nějakou lekci zkusili, někde něco viděli atd.
S moderátory jsme zapátrali na internetu a nabízíme ještě nějaké drobnosti, které v digi nejsou: - příspěvek Mgr. Lenky Lutnerové, jak začít s dramatickým kroužkem, konkrétní [url=http://www.vys-edu.cz/vismo/dokumenty2.asp?id_org=600139&id=1169]tipy na aktivity[/url] - lekce [url=http://iucitele.cz/P%c5%99edm%c4%9bty/Mal%c3%bd_orel_mezi_ku%c5%99aty]Malý orel mezi kuřaty[/url], vhodné do oblasti Člověk a jeho svět, předmět Prvouka - [url=http://www.ikaros.cz/dramaticka-vychova-jako-cesta-k-cetbe]Dramatická výchova jako cesta k četbě[/url], lekce - netypické využití dramatizace při [url=http://www.detstvibezurazu.cz/old/download/dramaticka_a_vytvarna.pdf]prevenci úrazů[/url], lekce
Co máte ve svých šuplících nebo záložkách v prohlížeči ;) ?
|
|
|
 |
Napsal: úte 16. úno 2010 9:15:14 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Únor měsíc dramatizace |
 |
|
Měsíc únor je v Inspiromatu věnován právě Dramatizaci. Možná bychom zde našli (nebo mohli dodat) nové informace k našemu tématu diskuze.
Měsíc únor je v [url=http://digifolio.rvp.cz/view/view.php?id=1469]Inspiromatu[/url] věnován právě Dramatizaci. Možná bychom zde našli (nebo mohli dodat) nové informace k našemu tématu diskuze.
|
|
|
 |
Napsal: pát 12. úno 2010 19:55:57 |
|
|
 |
|