Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se



Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Kolik je na jedné ruce prstů?:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - Jak si co nejrychleji zapamatovat jména dětí v nové třídě?
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: Jak si co nejrychleji zapamatovat jména dětí v nové tříd  Odpovědět s citací
Návštěvník píše:
Návštěvník píše:
Na angličtine hráme hru "Na pikniku" - určite sa to dá hrať aj v češtine a aj deti sa pri tom zoznámia

Predstavíme si, že sme na pikniku. Každý musí na piknik priniesť nejakú vec (čokoľvek, trebárs aj slona alebo astronauta - nemusí to byť požívatelne:)), ale s jednou podmienkou. Táto vec musí mať na začiatku rovnakú hlásku ako začiatok mena žiaka.
Napr. Anežka - autobus, Jarmila - jahoda, Žaneta - žebra
Tento objekt majú žiaci nakresliť na papier (nie písať).
A potom sa na pikniku zoznamujú takouto replikou:
Ahoj, som Anežka a mám autobus. (Pre vačšie deti možeme pridať ešte prídvné meno, tiež na to písmeno, napr.:Ahoj, som Anežka a mám alergický autobus)
Deti si posielajú v smere ručičkových hodiniek loptu, a predstavujú sa. Potom sa predstavia opačným smerom. A nakoniec: jeden žiak hodí komukoľvek loptu, ten kto loptu chytí, musím predstaviť toho, kto hádzal (vtedy budú užitočné obrázky, aby nám pripomenuli predmety), napr. Ty si Jarmila a máš jahodu. Po niekoľkých kolách si vačšinou každý pamatá vačšinu mien :)
Podmienkou je, aby aj učiteľ hral so žiakmi hru, keďže cieľom hry ja zapamatanie si mien :) ! (Niekedy je dobré upozorniť, aby žiaci na učiteľa nezabúdali a loptu mu aktívne hádzali.)


Tahle hra je moc zajímavá, ale já jsem byla postavena před problém naučit se jako třídní všech 33 žáků během krátké doby, protože neučím celou třídu a ne všichni jsou angličtináři. Ale hráli jsme obdobu, 1.kolo: první žák řekl své jméno, druhý je zopakoval a přidal své, tak to šlo až do konce. Pak jme šli 2.kolo - to samé, ale ke svému jménu každý přidal svou zálibu. Pochopitelně jsem hrála s nimi. Ještě teď, když si kolegyně nevybaví jméno, mi bleskne: vysoký kudrnatý? Aha, to je Patrik +tenis.
Příspěvek Napsal: čtv 02. říj 2014 7:49:56
  Předmět příspěvku:  Re: Jak si co nejrychleji zapamatovat jména dětí v nové tříd  Odpovědět s citací
Děkuji, vloženo zde.
Příspěvek Napsal: ned 28. zář 2014 11:59:44
  Předmět příspěvku:  Re: Jak si co nejrychleji zapamatovat jména dětí v nové tříd  Odpovědět s citací
Dobrý den,
určitě, klidně aktivitu šiřte dál.
S pozdravem, Anežka Filipová
Příspěvek Napsal: pát 26. zář 2014 10:35:30
  Předmět příspěvku:  Re: Jak si co nejrychleji zapamatovat jména dětí v nové tříd  Odpovědět s citací
Návštěvník píše:
Na angličtine hráme hru "Na pikniku" - určite sa to dá hrať aj v češtine a aj deti sa pri tom zoznámia.

Nevadilo by, kdybych tuto hru vložila do modulu Wiki ke sbírce aktivit pro cizí jazyk?
Příspěvek Napsal: úte 26. srp 2014 17:08:28
  Předmět příspěvku:  Re: Jak si co nejrychleji zapamatovat jména dětí v nové tříd  Odpovědět s citací
V Montessori třídách se obejdou učitelé bez zasedacího pořádku. :-)
Příspěvek Napsal: úte 26. srp 2014 11:41:54
  Předmět příspěvku:  Re: Jak si co nejrychleji zapamatovat jména dětí v nové tříd  Odpovědět s citací
Návštěvník píše:
Na angličtine hráme hru "Na pikniku" - určite sa to dá hrať aj v češtine a aj deti sa pri tom zoznámia

Predstavíme si, že sme na pikniku. Každý musí na piknik priniesť nejakú vec (čokoľvek, trebárs aj slona alebo astronauta - nemusí to byť požívatelne:)), ale s jednou podmienkou. Táto vec musí mať na začiatku rovnakú hlásku ako začiatok mena žiaka.
Napr. Anežka - autobus, Jarmila - jahoda, Žaneta - žebra
Tento objekt majú žiaci nakresliť na papier (nie písať).
A potom sa na pikniku zoznamujú takouto replikou:
Ahoj, som Anežka a mám autobus. (Pre vačšie deti možeme pridať ešte prídvné meno, tiež na to písmeno, napr.:Ahoj, som Anežka a mám alergický autobus)
Deti si posielajú v smere ručičkových hodiniek loptu, a predstavujú sa. Potom sa predstavia opačným smerom. A nakoniec: jeden žiak hodí komukoľvek loptu, ten kto loptu chytí, musím predstaviť toho, kto hádzal (vtedy budú užitočné obrázky, aby nám pripomenuli predmety), napr. Ty si Jarmila a máš jahodu. Po niekoľkých kolách si vačšinou každý pamatá vačšinu mien :)
Podmienkou je, aby aj učiteľ hral so žiakmi hru, keďže cieľom hry ja zapamatanie si mien :) ! (Niekedy je dobré upozorniť, aby žiaci na učiteľa nezabúdali a loptu mu aktívne hádzali.)
Příspěvek Napsal: úte 26. srp 2014 11:22:39
  Předmět příspěvku:  Re: Jak si co nejrychleji zapamatovat jména dětí v nové tříd  Odpovědět s citací
Na angličtine hráme hru "Na pikniku" - určite sa to dá hrať aj v češtine a aj deti sa pri tom zoznámia

Predstavíme si, že sme na pikniku. Každý musí na piknik priniesť nejakú vec (čokoľvek, trebárs aj slona alebo astronauta - nemusí to byť požívatelne:)), ale s jednou podmienkou. Táto vec musí mať na začiatku rovnakú hlásku ako začiatok mena žiaka.
Napr. Anežka - autobus, Jarmila - jahoda, Žaneta - žebra
Tento objekt majú žiaci nakresliť na papier (nie písať).
A potom sa na pikniku zoznamujú takouto replikou:
Ahoj, som Anežka a mám autobus. (Pre vačšie deti možeme pridať ešte prídvné meno, tiež na to písmeno, napr.:Ahoj, som Anežka a mám alergický autobus)
Deti si posielajú v smere ručičkových hodiniek loptu, a predstavujú sa. Potom sa predstavia opačným smerom. A nakoniec: jeden žiak hodí komukoľvek loptu, ten kto loptu chytí, musím predstaviť toho, kto hádzal (vtedy budú užitočné obrázky, aby nám pripomenuli predmety), napr. Ty si Jarmila a máš jahodu. Po niekoľkých kolách si vačšinou každý pamatá vačšinu mien :)
Příspěvek Napsal: úte 26. srp 2014 11:12:39
  Předmět příspěvku:  Re: Jak si co nejrychleji zapamatovat jména dětí v nové tříd  Odpovědět s citací
Břeťa Sedláček píše:
.. vyrobí el. zasedací pořádek v informatice i s fotkama. Ten se vloží vytištěný do TK a el. podobu může mít každý učitel na svém tabletu.

Opět narážíme na zákon č. 101/2000 o ochraně osobních údajů. Zvláště když jsou ke jménům přiřazené fotografie, které zpřesňují identifikaci osob a zvláště, pokud si to někdo vloží na nechráněné médium jako ne například tablet, nebo dokonce na internet.
Děti si zatím svou ochranu osobnosti neuvědomují, někteří rodiče již ano, ale pokud o pořizování záznamů o svých dětech nevědí, nemohou své děti bránit. To je především v kompetenci ředitelky školy.
Nechci vám kazit radost, ale na žádný tablet nebo do počítače si jména dětí s fotografiemi nebo i dalšími údaji, kromě předpsaného zůsobu evidence žáků, včetně předpisů o skartaci údajů, nedávejte.
Příspěvek Napsal: úte 26. srp 2014 9:11:17
  Předmět příspěvku:  Re: Jak si co nejrychleji zapamatovat jména dětí v nové tříd  Odpovědět s citací
Radek Sárközi píše:
Zasedací pořádek? Přesazování? Proč si žáci nemohou sednout, kam chtějí?

Zajímavé je, že když si děti na základní nebo i střední škole sednou podle svého pocitu, většinou vyhoví svým vlastnostem, typu osobnosti i navázaným vztahům s některými spolužačkami a spolužky.

Vhodné korekce učitele musejí přijmout, stejně jako musejí pochopit, že jejich vlastní rozesazení učitel pouze respektuje, že si nemohou dělat zas až tak úplně co chtějí a manipulovat učitelkou i v dalším pobytu ve škole.

Všichni učitelé mají praxi v uspořádání zasedacího pořádku, nejen rozesazení zlobidel od sebe, ale i posazení zakřiknutých nebo bázlivých dětí nebo dětí s očními nebo sluchovými vadami blíž k tabuli, přesazení leváka na levou stranu lavice, aby mu pravák svým loktem nevrážel do ruky, atd... to jsou samozřejmosti.

V praxi se osvědčuje velký zasedací pořádek například na A4 s výrazným písmem, aby byl pro učitelku nebo učitele čitelný při položení na stůl i ve stoje ze vzdálenosti dvou metrů. Nejen pro třídní učitelku, ale i pro případné suplování nebo jinou vyučující nebo ředitelku při hospitaci.
Příspěvek Napsal: úte 26. srp 2014 8:44:07
  Předmět příspěvku:  Re: Jak si co nejrychleji zapamatovat jména dětí v nové tříd  Odpovědět s citací
Nejlépe když žáci vyrobí el. zasedací pořádek v informatice i s fotkama. Ten se vloží vytištěný do TK a el. podobu může mít každý učitel na svém tabletu.
Příspěvek Napsal: úte 26. srp 2014 7:59:49


Přejít na:  
cron