Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se



Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Jaká je barva nebe?:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - Vhodná aktivita po prověrce
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: Vhodná aktivita po prověrce  Odpovědět s citací
Je otázkou, jestli všichni žáci končí ve stejnou dobu (tedy byl test diktovaný a žáci psali odpovědi) nebo končí každý jindy (test je tištěný).
V prvním případě bych dala spíš chvilku na oddech - otázky k testu, diskuze nad některými spornými body, doplnění o další informace (třeba ve spojení s promítáním ilustračních obrázků).
Ve druhém případě můžete mít třeba připravena diskuzní témata na lístečcích na různých místech třídy. Žáci se projdou, vyberou si jedno téma, usadí se u něj a jakmile si stejné téma vybere někdo další, mohou k němu začít ústně/písemně shromažďovat informace. Když ukončí test všichni, skupinky mohou prezentovat, k čemu došly.
Nebo bych nabídla encyklopedie k listování a hledání zajímavostí k tématu. Po ukončení testu mohou zájemci prezentovat, co nového našli.

Máte další tipy, jak zabavit žáky, kteří jsou dřív hotoví?
Příspěvek Napsal: stř 02. lis 2011 19:12:59
  Předmět příspěvku:  Re: Vhodná aktivita po prověrce  Odpovědět s citací
Děkuji. Zapomněla jsem napsat, že mám na mysli předměty Výchova k občanství a Výchova ke zdraví. Něco, co by je navnadilo na další činnost. Nějak vyplnit mezičas mezi psaním testu a psaním si do sešitu novou látku.
Příspěvek Napsal: stř 02. lis 2011 18:23:11
  Předmět příspěvku:  Re: Vhodná aktivita po prověrce  Odpovědět s citací
Přiznám se, že jsem žádnou hru nikdy nehrála, dokonce ani po "velkých" písemkách v žádném ročníku. Naopak jsme celou písemku vždycky probrali celou znovu, podrobně i s možnými alternativními odpověďmi a detailním zdůvodněním. Ideální chvíle, aby si zopakovali s plným zájmem to, co zapomněli či přeskočili.
Osmák či deváťák přece nepotřebuje "sladkost" za svou práci. Je to pro jeho dobro, odměnou má být to, že může své znalosti uplatnit. (Neznámkujeme...)
Příspěvek Napsal: stř 02. lis 2011 15:40:28
  Předmět příspěvku:  Vhodná aktivita po prověrce  Odpovědět s citací
Dobrý den,
jsem začínající učitelka, proto bych se chtěla zeptat zkušenějších: Jakou aktivitu volíte poté, co děti dopíší test, prověrku? Chtělo by to podle mého názoru nějakou hru, která by je bavila, byla by univerzální (netýkala se tématu), trvala max.10 minut a odpovídala by věku (konkrétně se mi jedná o děti starší, čili 8, 9. ročníky).
Děkuji za vaše typy :)
Happy
Příspěvek Napsal: stř 02. lis 2011 14:56:13


Přejít na:  
cron