Dobrý den, rozhodně nebyly hodiny slohu jako samostatné hodiny ČJ. Nelze oddělit - teď děláme mluvnici a teď děláme sloh. Do 3. ročníku to ani snad není možné (nebo se pletu?), od 4. ročníku s tím pak už učebnice běžně operují - o smysluplnosti mám trochu pochybnosti. Ano, když se probírá nějaký slohový útvar, je třeba mu věnovat v kuse trochu víc času. Ale jinak nevidím důvod, proč při práci s čítankou nepožadovat popis postavy nebo popis pracovního postupu (některé ukázky k tomu přímo vybízejí), proč v rámci procvičování slovních druhů nerozvíjet rovnou cit pro popis a proč čekat na nácvik psaní dopisu, až to bude v učebnici, když jsme zrovna nyní na škole v přírodě.
Abych tedy odpověděla - určitě jsem učila sloh, ale snažila jsem se jej zakomponovat do hodin, aby to byla přirozená součást výuky.
Máte na sloh jiný názor?
Dobrý den, rozhodně nebyly hodiny slohu jako samostatné hodiny ČJ. Nelze oddělit - teď děláme mluvnici a teď děláme sloh. Do 3. ročníku to ani snad není možné (nebo se pletu?), od 4. ročníku s tím pak už učebnice běžně operují - o smysluplnosti mám trochu pochybnosti. Ano, když se probírá nějaký slohový útvar, je třeba mu věnovat v kuse trochu víc času. Ale jinak nevidím důvod, proč při práci s čítankou nepožadovat popis postavy nebo popis pracovního postupu (některé ukázky k tomu přímo vybízejí), proč v rámci procvičování slovních druhů nerozvíjet rovnou cit pro popis a proč čekat na nácvik psaní dopisu, až to bude v učebnici, když jsme zrovna nyní na škole v přírodě.
Abych tedy odpověděla - určitě jsem učila sloh, ale snažila jsem se jej zakomponovat do hodin, aby to byla přirozená součást výuky.
Máte na sloh jiný názor?
Napsal: čtv 13. zář 2012 20:14:05
aurisinka
Předmět příspěvku:
Sloh na prvním stupni
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat jak vedete hodiny slohu na prvním stupni? Podělte se o své zkušenosti. Děkuji a budu se těšit na příspěvky.
Dobrý den,
chtěla bych se zeptat jak vedete hodiny slohu na prvním stupni? Podělte se o své zkušenosti. Děkuji a budu se těšit na příspěvky.