Autor |
Zpráva |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Jak si co nejrychleji zapamatovat jména dětí v nové tříd |
 |
|
Návštěvník píše: Návštěvník píše: Na angličtine hráme hru "Na pikniku" - určite sa to dá hrať aj v češtine a aj deti sa pri tom zoznámia Predstavíme si, že sme na pikniku. Každý musí na piknik priniesť nejakú vec (čokoľvek, trebárs aj slona alebo astronauta - nemusí to byť požívatelne:)), ale s jednou podmienkou. Táto vec musí mať na začiatku rovnakú hlásku ako začiatok mena žiaka. Napr. Anežka - autobus, Jarmila - jahoda, Žaneta - žebra Tento objekt majú žiaci nakresliť na papier (nie písať). A potom sa na pikniku zoznamujú takouto replikou: Ahoj, som Anežka a mám autobus. (Pre vačšie deti možeme pridať ešte prídvné meno, tiež na to písmeno, napr.:Ahoj, som Anežka a mám alergický autobus) Deti si posielajú v smere ručičkových hodiniek loptu, a predstavujú sa. Potom sa predstavia opačným smerom. A nakoniec: jeden žiak hodí komukoľvek loptu, ten kto loptu chytí, musím predstaviť toho, kto hádzal (vtedy budú užitočné obrázky, aby nám pripomenuli predmety), napr. Ty si Jarmila a máš jahodu. Po niekoľkých kolách si vačšinou každý pamatá vačšinu mien  Podmienkou je, aby aj učiteľ hral so žiakmi hru, keďže cieľom hry ja zapamatanie si mien  ! (Niekedy je dobré upozorniť, aby žiaci na učiteľa nezabúdali a loptu mu aktívne hádzali.) Tahle hra je moc zajímavá, ale já jsem byla postavena před problém naučit se jako třídní všech 33 žáků během krátké doby, protože neučím celou třídu a ne všichni jsou angličtináři. Ale hráli jsme obdobu, 1.kolo: první žák řekl své jméno, druhý je zopakoval a přidal své, tak to šlo až do konce. Pak jme šli 2.kolo - to samé, ale ke svému jménu každý přidal svou zálibu. Pochopitelně jsem hrála s nimi. Ještě teď, když si kolegyně nevybaví jméno, mi bleskne: vysoký kudrnatý? Aha, to je Patrik +tenis.
[quote="Návštěvník"][quote="Návštěvník"]Na angličtine hráme hru "Na pikniku" - určite sa to dá hrať aj v češtine a aj deti sa pri tom zoznámia
Predstavíme si, že sme na pikniku. Každý musí na piknik priniesť nejakú vec (čokoľvek, trebárs aj slona alebo astronauta - nemusí to byť požívatelne:)), ale s jednou podmienkou. Táto vec musí mať na začiatku rovnakú hlásku ako začiatok mena žiaka. Napr. Anežka - autobus, Jarmila - jahoda, Žaneta - žebra Tento objekt majú žiaci nakresliť na papier (nie písať). A potom sa na pikniku zoznamujú takouto replikou: Ahoj, som Anežka a mám autobus. (Pre vačšie deti možeme pridať ešte prídvné meno, tiež na to písmeno, napr.:Ahoj, som [b]A[/b]nežka a mám [b]a[/b]lergický [b]a[/b]utobus) Deti si posielajú v smere ručičkových hodiniek loptu, a predstavujú sa. Potom sa predstavia opačným smerom. A nakoniec: jeden žiak hodí komukoľvek loptu, ten kto loptu chytí, musím predstaviť toho, kto hádzal (vtedy budú užitočné obrázky, aby nám pripomenuli predmety), napr. Ty si [b]J[/b]armila a máš [b]j[/b]ahodu. Po niekoľkých kolách si vačšinou každý pamatá vačšinu mien :)[/quote] Podmienkou je, aby aj učiteľ hral so žiakmi hru, keďže cieľom hry ja zapamatanie si mien :) ! (Niekedy je dobré upozorniť, aby žiaci na učiteľa nezabúdali a loptu mu aktívne hádzali.)[/quote]
Tahle hra je moc zajímavá, ale já jsem byla postavena před problém naučit se jako třídní všech 33 žáků během krátké doby, protože neučím celou třídu a ne všichni jsou angličtináři. Ale hráli jsme obdobu, 1.kolo: první žák řekl své jméno, druhý je zopakoval a přidal své, tak to šlo až do konce. Pak jme šli 2.kolo - to samé, ale ke svému jménu každý přidal svou zálibu. Pochopitelně jsem hrála s nimi. Ještě teď, když si kolegyně nevybaví jméno, mi bleskne: vysoký kudrnatý? Aha, to je Patrik +tenis.
|
|
|
 |
Napsal: čtv 02. říj 2014 7:49:56 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Jak si co nejrychleji zapamatovat jména dětí v nové tříd |
 |
|
Děkuji, vloženo [url=http://wiki.rvp.cz/Knihovna/6.Aktivity/ANGLICKY_JAZYK/Na_pikniku]zde[/url].
|
|
|
 |
Napsal: ned 28. zář 2014 11:59:44 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Jak si co nejrychleji zapamatovat jména dětí v nové tříd |
 |
|
Dobrý den, určitě, klidně aktivitu šiřte dál. S pozdravem, Anežka Filipová
Dobrý den, určitě, klidně aktivitu šiřte dál. S pozdravem, Anežka Filipová
|
|
|
 |
Napsal: pát 26. zář 2014 10:35:30 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Jak si co nejrychleji zapamatovat jména dětí v nové tříd |
 |
|
Návštěvník píše: Na angličtine hráme hru "Na pikniku" - určite sa to dá hrať aj v češtine a aj deti sa pri tom zoznámia. Nevadilo by, kdybych tuto hru vložila do modulu Wiki ke sbírce aktivit pro cizí jazyk?
[quote="Návštěvník"]Na angličtine hráme hru "Na pikniku" - určite sa to dá hrať aj v češtine a aj deti sa pri tom zoznámia.[/quote] Nevadilo by, kdybych tuto hru vložila do modulu Wiki ke sbírce [url=http://wiki.rvp.cz/Knihovna/Aktivity_do_v%C3%BDuky/ANGLICKY_JAZYK]aktivit pro cizí jazyk[/url]?
|
|
|
 |
Napsal: úte 26. srp 2014 17:08:28 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Jak si co nejrychleji zapamatovat jména dětí v nové tříd |
 |
|
V Montessori třídách se obejdou učitelé bez zasedacího pořádku. 
V Montessori třídách se obejdou učitelé bez zasedacího pořádku. :-)
|
|
|
 |
Napsal: úte 26. srp 2014 11:41:54 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Jak si co nejrychleji zapamatovat jména dětí v nové tříd |
 |
|
Návštěvník píše: Na angličtine hráme hru "Na pikniku" - určite sa to dá hrať aj v češtine a aj deti sa pri tom zoznámia Predstavíme si, že sme na pikniku. Každý musí na piknik priniesť nejakú vec (čokoľvek, trebárs aj slona alebo astronauta - nemusí to byť požívatelne:)), ale s jednou podmienkou. Táto vec musí mať na začiatku rovnakú hlásku ako začiatok mena žiaka. Napr. Anežka - autobus, Jarmila - jahoda, Žaneta - žebra Tento objekt majú žiaci nakresliť na papier (nie písať). A potom sa na pikniku zoznamujú takouto replikou: Ahoj, som Anežka a mám autobus. (Pre vačšie deti možeme pridať ešte prídvné meno, tiež na to písmeno, napr.:Ahoj, som Anežka a mám alergický autobus) Deti si posielajú v smere ručičkových hodiniek loptu, a predstavujú sa. Potom sa predstavia opačným smerom. A nakoniec: jeden žiak hodí komukoľvek loptu, ten kto loptu chytí, musím predstaviť toho, kto hádzal (vtedy budú užitočné obrázky, aby nám pripomenuli predmety), napr. Ty si Jarmila a máš jahodu. Po niekoľkých kolách si vačšinou každý pamatá vačšinu mien  Podmienkou je, aby aj učiteľ hral so žiakmi hru, keďže cieľom hry ja zapamatanie si mien  ! (Niekedy je dobré upozorniť, aby žiaci na učiteľa nezabúdali a loptu mu aktívne hádzali.)
[quote="Návštěvník"]Na angličtine hráme hru "Na pikniku" - určite sa to dá hrať aj v češtine a aj deti sa pri tom zoznámia
Predstavíme si, že sme na pikniku. Každý musí na piknik priniesť nejakú vec (čokoľvek, trebárs aj slona alebo astronauta - nemusí to byť požívatelne:)), ale s jednou podmienkou. Táto vec musí mať na začiatku rovnakú hlásku ako začiatok mena žiaka. Napr. Anežka - autobus, Jarmila - jahoda, Žaneta - žebra Tento objekt majú žiaci nakresliť na papier (nie písať). A potom sa na pikniku zoznamujú takouto replikou: Ahoj, som Anežka a mám autobus. (Pre vačšie deti možeme pridať ešte prídvné meno, tiež na to písmeno, napr.:Ahoj, som [b]A[/b]nežka a mám [b]a[/b]lergický [b]a[/b]utobus) Deti si posielajú v smere ručičkových hodiniek loptu, a predstavujú sa. Potom sa predstavia opačným smerom. A nakoniec: jeden žiak hodí komukoľvek loptu, ten kto loptu chytí, musím predstaviť toho, kto hádzal (vtedy budú užitočné obrázky, aby nám pripomenuli predmety), napr. Ty si [b]J[/b]armila a máš [b]j[/b]ahodu. Po niekoľkých kolách si vačšinou každý pamatá vačšinu mien :)[/quote] Podmienkou je, aby aj učiteľ hral so žiakmi hru, keďže cieľom hry ja zapamatanie si mien :) ! (Niekedy je dobré upozorniť, aby žiaci na učiteľa nezabúdali a loptu mu aktívne hádzali.)
|
|
|
 |
Napsal: úte 26. srp 2014 11:22:39 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Jak si co nejrychleji zapamatovat jména dětí v nové tříd |
 |
|
Na angličtine hráme hru "Na pikniku" - určite sa to dá hrať aj v češtine a aj deti sa pri tom zoznámia Predstavíme si, že sme na pikniku. Každý musí na piknik priniesť nejakú vec (čokoľvek, trebárs aj slona alebo astronauta - nemusí to byť požívatelne:)), ale s jednou podmienkou. Táto vec musí mať na začiatku rovnakú hlásku ako začiatok mena žiaka. Napr. Anežka - autobus, Jarmila - jahoda, Žaneta - žebra Tento objekt majú žiaci nakresliť na papier (nie písať). A potom sa na pikniku zoznamujú takouto replikou: Ahoj, som Anežka a mám autobus. (Pre vačšie deti možeme pridať ešte prídvné meno, tiež na to písmeno, napr.:Ahoj, som Anežka a mám alergický autobus) Deti si posielajú v smere ručičkových hodiniek loptu, a predstavujú sa. Potom sa predstavia opačným smerom. A nakoniec: jeden žiak hodí komukoľvek loptu, ten kto loptu chytí, musím predstaviť toho, kto hádzal (vtedy budú užitočné obrázky, aby nám pripomenuli predmety), napr. Ty si Jarmila a máš jahodu. Po niekoľkých kolách si vačšinou každý pamatá vačšinu mien 
Na angličtine hráme hru "Na pikniku" - určite sa to dá hrať aj v češtine a aj deti sa pri tom zoznámia
Predstavíme si, že sme na pikniku. Každý musí na piknik priniesť nejakú vec (čokoľvek, trebárs aj slona alebo astronauta - nemusí to byť požívatelne:)), ale s jednou podmienkou. Táto vec musí mať na začiatku rovnakú hlásku ako začiatok mena žiaka. Napr. Anežka - autobus, Jarmila - jahoda, Žaneta - žebra Tento objekt majú žiaci nakresliť na papier (nie písať). A potom sa na pikniku zoznamujú takouto replikou: Ahoj, som Anežka a mám autobus. (Pre vačšie deti možeme pridať ešte prídvné meno, tiež na to písmeno, napr.:Ahoj, som [b]A[/b]nežka a mám [b]a[/b]lergický [b]a[/b]utobus) Deti si posielajú v smere ručičkových hodiniek loptu, a predstavujú sa. Potom sa predstavia opačným smerom. A nakoniec: jeden žiak hodí komukoľvek loptu, ten kto loptu chytí, musím predstaviť toho, kto hádzal (vtedy budú užitočné obrázky, aby nám pripomenuli predmety), napr. Ty si [b]J[/b]armila a máš [b]j[/b]ahodu. Po niekoľkých kolách si vačšinou každý pamatá vačšinu mien :)
|
|
|
 |
Napsal: úte 26. srp 2014 11:12:39 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Jak si co nejrychleji zapamatovat jména dětí v nové tříd |
 |
|
Břeťa Sedláček píše: .. vyrobí el. zasedací pořádek v informatice i s fotkama. Ten se vloží vytištěný do TK a el. podobu může mít každý učitel na svém tabletu. Opět narážíme na zákon č. 101/2000 o ochraně osobních údajů. Zvláště když jsou ke jménům přiřazené fotografie, které zpřesňují identifikaci osob a zvláště, pokud si to někdo vloží na nechráněné médium jako ne například tablet, nebo dokonce na internet. Děti si zatím svou ochranu osobnosti neuvědomují, někteří rodiče již ano, ale pokud o pořizování záznamů o svých dětech nevědí, nemohou své děti bránit. To je především v kompetenci ředitelky školy. Nechci vám kazit radost, ale na žádný tablet nebo do počítače si jména dětí s fotografiemi nebo i dalšími údaji, kromě předpsaného zůsobu evidence žáků, včetně předpisů o skartaci údajů, nedávejte.
[quote="Břeťa Sedláček"].. vyrobí el. zasedací pořádek v informatice i s fotkama. Ten se vloží vytištěný do TK a el. podobu může mít každý učitel na svém tabletu.[/quote] Opět narážíme na zákon č. 101/2000 o ochraně osobních údajů. Zvláště když jsou ke jménům přiřazené fotografie, které zpřesňují identifikaci osob a zvláště, pokud si to někdo vloží na nechráněné médium jako ne například tablet, nebo dokonce na internet. Děti si zatím svou ochranu osobnosti neuvědomují, někteří rodiče již ano, ale pokud o pořizování záznamů o svých dětech nevědí, nemohou své děti bránit. To je především v kompetenci ředitelky školy. Nechci vám kazit radost, ale na žádný tablet nebo do počítače si jména dětí s fotografiemi nebo i dalšími údaji, kromě předpsaného zůsobu evidence žáků, včetně předpisů o skartaci údajů, nedávejte.
|
|
|
 |
Napsal: úte 26. srp 2014 9:11:17 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Jak si co nejrychleji zapamatovat jména dětí v nové tříd |
 |
|
Radek Sárközi píše: Zasedací pořádek? Přesazování? Proč si žáci nemohou sednout, kam chtějí? Zajímavé je, že když si děti na základní nebo i střední škole sednou podle svého pocitu, většinou vyhoví svým vlastnostem, typu osobnosti i navázaným vztahům s některými spolužačkami a spolužky. Vhodné korekce učitele musejí přijmout, stejně jako musejí pochopit, že jejich vlastní rozesazení učitel pouze respektuje, že si nemohou dělat zas až tak úplně co chtějí a manipulovat učitelkou i v dalším pobytu ve škole. Všichni učitelé mají praxi v uspořádání zasedacího pořádku, nejen rozesazení zlobidel od sebe, ale i posazení zakřiknutých nebo bázlivých dětí nebo dětí s očními nebo sluchovými vadami blíž k tabuli, přesazení leváka na levou stranu lavice, aby mu pravák svým loktem nevrážel do ruky, atd... to jsou samozřejmosti. V praxi se osvědčuje velký zasedací pořádek například na A4 s výrazným písmem, aby byl pro učitelku nebo učitele čitelný při položení na stůl i ve stoje ze vzdálenosti dvou metrů. Nejen pro třídní učitelku, ale i pro případné suplování nebo jinou vyučující nebo ředitelku při hospitaci.
[quote="Radek Sárközi"]Zasedací pořádek? Přesazování? Proč si žáci nemohou sednout, kam chtějí?[/quote] Zajímavé je, že když si děti na základní nebo i střední škole sednou podle svého pocitu, většinou vyhoví svým vlastnostem, typu osobnosti i navázaným vztahům s některými spolužačkami a spolužky.
Vhodné korekce učitele musejí přijmout, stejně jako musejí pochopit, že jejich vlastní rozesazení učitel pouze respektuje, že si nemohou dělat zas až tak úplně co chtějí a manipulovat učitelkou i v dalším pobytu ve škole.
Všichni učitelé mají praxi v uspořádání zasedacího pořádku, nejen rozesazení zlobidel od sebe, ale i posazení zakřiknutých nebo bázlivých dětí nebo dětí s očními nebo sluchovými vadami blíž k tabuli, přesazení leváka na levou stranu lavice, aby mu pravák svým loktem nevrážel do ruky, atd... to jsou samozřejmosti.
V praxi se osvědčuje velký zasedací pořádek například na A4 s výrazným písmem, aby byl pro učitelku nebo učitele čitelný při položení na stůl i ve stoje ze vzdálenosti dvou metrů. Nejen pro třídní učitelku, ale i pro případné suplování nebo jinou vyučující nebo ředitelku při hospitaci.
|
|
|
 |
Napsal: úte 26. srp 2014 8:44:07 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Jak si co nejrychleji zapamatovat jména dětí v nové tříd |
 |
|
Nejlépe když žáci vyrobí el. zasedací pořádek v informatice i s fotkama. Ten se vloží vytištěný do TK a el. podobu může mít každý učitel na svém tabletu.
Nejlépe když žáci vyrobí el. zasedací pořádek v informatice i s fotkama. Ten se vloží vytištěný do TK a el. podobu může mít každý učitel na svém tabletu.
|
|
|
 |
Napsal: úte 26. srp 2014 7:59:49 |
|
|
 |
|