Autor |
Zpráva |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Čtenářský deník |
 |
|
Určitě potěší 
Určitě potěší :)
|
|
|
 |
Napsal: stř 08. bře 2017 22:24:27 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Čtenářský deník |
 |
|
Super, díky moc už jsem to objednala, doufám že to děti potěší  -
Super, díky moc už jsem to objednala, doufám že to děti potěší :)-
|
|
|
 |
Napsal: ned 05. bře 2017 22:34:35 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Čtenářský deník |
 |
|
Zkuste mrknout na tuto knížku: Poděska Ivy - Neřízená střela
Zkuste mrknout na tuto knížku: Poděska Ivy - Neřízená střela
|
|
|
 |
Napsal: pát 03. bře 2017 19:11:47 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Čtenářský deník |
 |
|
Ahoj, mám doma 8 letou školačku a 10 letého školáka, rozhodla jsem se je podpořit ve čtení, jaké knížky jim kupovat?
Ahoj, mám doma 8 letou školačku a 10 letého školáka, rozhodla jsem se je podpořit ve čtení, jaké knížky jim kupovat?
|
|
|
 |
Napsal: čtv 02. bře 2017 16:08:17 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Čtenářský deník |
 |
|
Diskuze je sice starší, ale i tak přispěji. Moc všem děkuji za skvělé nápady. Za sebou mám pouhý rok praxe, takže sbírám návrhy a podněty, kde se dá  Učím na 1. stupni, minulý rok jsem měla třetí třídu a pokračuji s ní dál. Na začátku školního roku jsme si zavedli čtenářské portfolio (průhledné desky s kroužkovou vazbou), kam si žáci vkládali každý pracovní list z hodin čtení a zároveň také čtenářské listy. Na konci roku jsem každému celý svazek listů vyndala a nechala dát do jednoduché vazby, v den vysvědčení si každý odnesl na památku. Letos chystám zavést "klasický" čtenářský deník, totiž klasický v tom, že budeme mít sešit A5 s pevnými deskami. Bude ale nést název kulturní deník. Vybírat budu vždy po 2 měsících a žák musí vždy doplnit 1 přečtenou knihu a 1 kulturní zážitek (výstava, divadlo, výlet, apod.). Zároveň na každé dva měsíce bude speciální úkol ke knize. Nějaké nápady už jsem měla, ale hodně jsem se inspirovala také tady. Mezi speciálními úkoly tak bude například rozhovor s hlavní postavou, podvojný deník, předvídání z obalu a názvu knihy, ale úplně nejvíce mě nadchl nápad "k jakému astrologickému znamení patří hlavní postava?" (viz http://www.vyucovani.estranky.cz/clanky ... cteni.html). To mi přijde opravdu úžasné. Přeji všem úspěšný a pohodový školní rok 
Diskuze je sice starší, ale i tak přispěji. Moc všem děkuji za skvělé nápady. Za sebou mám pouhý rok praxe, takže sbírám návrhy a podněty, kde se dá :-) Učím na 1. stupni, minulý rok jsem měla třetí třídu a pokračuji s ní dál. Na začátku školního roku jsme si zavedli čtenářské portfolio (průhledné desky s kroužkovou vazbou), kam si žáci vkládali každý pracovní list z hodin čtení a zároveň také čtenářské listy. Na konci roku jsem každému celý svazek listů vyndala a nechala dát do jednoduché vazby, v den vysvědčení si každý odnesl na památku.
Letos chystám zavést "klasický" čtenářský deník, totiž klasický v tom, že budeme mít sešit A5 s pevnými deskami. Bude ale nést název kulturní deník. Vybírat budu vždy po 2 měsících a žák musí vždy doplnit 1 přečtenou knihu a 1 kulturní zážitek (výstava, divadlo, výlet, apod.). Zároveň na každé dva měsíce bude speciální úkol ke knize. Nějaké nápady už jsem měla, ale hodně jsem se inspirovala také tady. Mezi speciálními úkoly tak bude například rozhovor s hlavní postavou, podvojný deník, předvídání z obalu a názvu knihy, ale úplně nejvíce mě nadchl nápad "k jakému astrologickému znamení patří hlavní postava?" (viz http://www.vyucovani.estranky.cz/clanky/informace-k-cetbe/zajimave-aktivity-po-cteni.html). To mi přijde opravdu úžasné.
Přeji všem úspěšný a pohodový školní rok :-)
|
|
|
 |
Napsal: úte 18. srp 2015 16:49:50 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Čtenářský deník |
 |
|
Veronika Zemanová píše: Diskuse je sice starší, ale zrovna se zabývám záznamy o přečtených knihách. Aktuálně učím na češtinu sedmáky, kteří jsou zvyklí číst od první třídy knihy dle vlastního výběru v rámci zavedených dílen čtení, ale protože papírových "vizitek" o přečtených knihách už mají plná portfolia (někteří přečtou za školní rok 8 knih), zvolila jsem letos jiný způsob, na který se můžete podívat zde: http://mendelaci.webnode.cz/Super nápad!  Možná by vám mohly pomoci naše weby http://sotkoviny.cz a http://www.ctenarska-gramotnost.cz
[quote="Veronika Zemanová"]Diskuse je sice starší, ale zrovna se zabývám záznamy o přečtených knihách. Aktuálně učím na češtinu sedmáky, kteří jsou zvyklí číst od první třídy knihy dle vlastního výběru v rámci zavedených dílen čtení, ale protože papírových "vizitek" o přečtených knihách už mají plná portfolia (někteří přečtou za školní rok 8 knih), zvolila jsem letos jiný způsob, na který se můžete podívat zde: http://mendelaci.webnode.cz/[/quote]
Super nápad! :-D Možná by vám mohly pomoci naše weby http://sotkoviny.cz a http://www.ctenarska-gramotnost.cz
|
|
|
 |
Napsal: čtv 26. bře 2015 9:36:18 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Čtenářský deník |
 |
|
Tak to je úplně skvělé! Děkuji za odkaz, možná se inspiruji pro devátý ročník. Jsem také ráda, že děti mohou číst příběhy, které jsou jim bližší. Spoustu z těch knih máme ve školní knihovně a těmi dalšími se můžu inspirovat při dalším nákupu. (Jen já osobně požaduji ve čtenářských denících méně obsahu a více názorů. Také by mi vadilo prozrazení konce.)
Tak to je úplně skvělé! Děkuji za odkaz, možná se inspiruji pro devátý ročník. Jsem také ráda, že děti mohou číst příběhy, které jsou jim bližší. Spoustu z těch knih máme ve školní knihovně a těmi dalšími se můžu inspirovat při dalším nákupu. (Jen já osobně požaduji ve čtenářských denících méně obsahu a více názorů. Také by mi vadilo prozrazení konce.)
|
|
|
 |
Napsal: úte 24. bře 2015 19:52:36 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Čtenářský deník |
 |
|
Diskuse je sice starší, ale zrovna se zabývám záznamy o přečtených knihách. Aktuálně učím na češtinu sedmáky, kteří jsou zvyklí číst od první třídy knihy dle vlastního výběru v rámci zavedených dílen čtení, ale protože papírových "vizitek" o přečtených knihách už mají plná portfolia (někteří přečtou za školní rok 8 knih), zvolila jsem letos jiný způsob, na který se můžete podívat zde: http://mendelaci.webnode.cz/
Diskuse je sice starší, ale zrovna se zabývám záznamy o přečtených knihách. Aktuálně učím na češtinu sedmáky, kteří jsou zvyklí číst od první třídy knihy dle vlastního výběru v rámci zavedených dílen čtení, ale protože papírových "vizitek" o přečtených knihách už mají plná portfolia (někteří přečtou za školní rok 8 knih), zvolila jsem letos jiný způsob, na který se můžete podívat zde: http://mendelaci.webnode.cz/
|
|
|
 |
Napsal: úte 24. bře 2015 16:42:37 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Čtenářský deník |
 |
|
Dobrý den, nemohla byste nám poskytnout seznam knih, které považujete za základní, a seznam "populárních" knih? Myslím, že by to pomohlo ostatním učitelům ve srovnání jejich seznamů.
Mimochodem, zrovna minulý týden jsem si zatrhla v jedné knize tuhle větu: "Jsou knihy, které by měl mít člověk zakázáno číst příliš brzy. Pak se s nimi mine nebo se ho nedotknou. Stejné je to s filmy. Měla by na nich být nálepka: Nevidět nebo nečíst, dokud něco neprožijete."
Dobrý den, nemohla byste nám poskytnout seznam knih, které považujete za základní, a seznam "populárních" knih? Myslím, že by to pomohlo ostatním učitelům ve srovnání jejich seznamů.
Mimochodem, zrovna minulý týden jsem si zatrhla v jedné knize tuhle větu: "Jsou knihy, které by měl mít člověk zakázáno číst příliš brzy. Pak se s nimi mine nebo se ho nedotknou. Stejné je to s filmy. Měla by na nich být nálepka: Nevidět nebo nečíst, dokud něco neprožijete."
|
|
|
 |
Napsal: pát 28. úno 2014 18:44:32 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Čtenářský deník |
 |
|
Dobrý den, učím český jazyk devátým rokem na 2. stupni základní školy a od začátku vyžaduji po dětech čtenářský deník. Pro každý ročník jsem vypracovala seznam asi 20 knih, které jsem rozdělila do dvou oddílů - v prvním jsou tzv. "notoricky povinné knihy", které by měly děti znát. Z tohoto oddílu si vyberou v každém pololetí dvě knihy. Ve druhém oddílu si pak vybírají jednu z "populárních knih", mají na výběr Deníky malého poseroutky, Stmívání, Harryho Pottera, dívčí románky od Jacqueline Wilson aj., někdy jim dovolím i knihu dle vlastního výběru, ale musí to se mnou konzultovat. Tím alespoň neztrácím kontakt s aktuálním vkusem dětí. Do čtenářského deníku musí uvést autora a dílo, zařadit dílo do žánru př. detektivní nebo historický román, fantasy, sci-fi atd., poznamenat si stručně (mají dáno 20 vět) obsah knihy, charakterizovat hlavní postavu (musí napsat, v čem je zvláštní, zda je kladná či záporná) a zkritizovat dílo (musí VŽDY uvést, co se jim na knize líbilo a co ne). Málokdy se mi stane, že by děti knihy nečetly, občas zkusí opsat něco z internetu, ale většinou na to přijdu a ony vědí, že pak jejich čtenářský záznam ohodnotím pětkou. Za přečtené a řádně zaznamenané knihy dostanou jedničky a velmi dobře si spočítají, co to udělá s jejich výslednou známkou na vysvědčení. Mít tři pětky nebo tři jedničky? Někdy děti knihy nemají, často si mezi sebou knihy půjčují a občas jim je půjčím i já (mám opravdu silný arzenál  )Na prvních třídních schůzkách vždycky rodičům vysvětlím, jak se věci mají a ještě se mi nestalo, že by byly problémy. Víte, když jsem chodila do školy, nikoho nezajímalo, jestli mám knížky k dispozici. Přestaňme děti omlouvat, přestaňme se jim zavděčovat. Neústupnost je v tomto případě to nejlepší, co pro ně můžeme udělat.
Dobrý den, učím český jazyk devátým rokem na 2. stupni základní školy a od začátku vyžaduji po dětech čtenářský deník. Pro každý ročník jsem vypracovala seznam asi 20 knih, které jsem rozdělila do dvou oddílů - v prvním jsou tzv. "notoricky povinné knihy", které by měly děti znát. Z tohoto oddílu si vyberou v každém pololetí dvě knihy. Ve druhém oddílu si pak vybírají jednu z "populárních knih", mají na výběr Deníky malého poseroutky, Stmívání, Harryho Pottera, dívčí románky od Jacqueline Wilson aj., někdy jim dovolím i knihu dle vlastního výběru, ale musí to se mnou konzultovat. Tím alespoň neztrácím kontakt s aktuálním vkusem dětí. Do čtenářského deníku musí uvést autora a dílo, zařadit dílo do žánru př. detektivní nebo historický román, fantasy, sci-fi atd., poznamenat si stručně (mají dáno 20 vět) obsah knihy, charakterizovat hlavní postavu (musí napsat, v čem je zvláštní, zda je kladná či záporná) a zkritizovat dílo (musí VŽDY uvést, co se jim na knize líbilo a co ne). Málokdy se mi stane, že by děti knihy nečetly, občas zkusí opsat něco z internetu, ale většinou na to přijdu a ony vědí, že pak jejich čtenářský záznam ohodnotím pětkou. Za přečtené a řádně zaznamenané knihy dostanou jedničky a velmi dobře si spočítají, co to udělá s jejich výslednou známkou na vysvědčení. Mít tři pětky nebo tři jedničky? Někdy děti knihy nemají, často si mezi sebou knihy půjčují a občas jim je půjčím i já (mám opravdu silný arzenál :-) )Na prvních třídních schůzkách vždycky rodičům vysvětlím, jak se věci mají a ještě se mi nestalo, že by byly problémy. Víte, když jsem chodila do školy, nikoho nezajímalo, jestli mám knížky k dispozici. Přestaňme děti omlouvat, přestaňme se jim zavděčovat. Neústupnost je v tomto případě to nejlepší, co pro ně můžeme udělat.
|
|
|
 |
Napsal: pát 28. úno 2014 16:00:06 |
|
|
 |
|