Pozor! Jste na staveništi. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se



Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Jaká je barva nebe?:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - Třídní schůzky x pohovory s rodiči
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: Třídní schůzky x pohovory s rodiči  Odpovědět s citací
Mgr. Lenka Říhová píše:
Spokojená učitelka bude mít také spokojené žáky (aspoň doufám :P )


To je svatá pravda.
Také jste si všimli, že když přijdete protivní a zpruzelí do třídy, během 10 minut jsou "na ránu" všichni? Zajímavý přenos, že?

Funguje to i při třídních schůzkách a pohovorech? Jak si zajišťujete, abyste byli co nejvíc v pohodě?
Příspěvek Napsal: pát 12. bře 2010 11:35:12
  Předmět příspěvku:  Re: Třídní schůzky x pohovory s rodiči  Odpovědět s citací
Jestli můžu, tak za Irenu odpovím, byla jsem u nich ve škole...Jsou malá speciální škola a vzdělávají žáky se středně těžkým až hlubokým mentálním postižením a kombinovaným postižením. Tady myslím přítomnost žáků u pohovoru není ani tak o demokratizaci školství. Tyto děti samy rodiče nejsou schopni téměř o ničem informovat a pokud jsou svážené svozovým autem, tak učitelka nemá jinou možnost komunikace s rodiči než prostřednictvím zmińovaného infosešitu. Učitelka má ve třídě asi tak 6 dětí, ještě bývá ve třídě 1 -2 asistenti.
V běžné škole by to nebylo podle mého názoru možné.

Jinak s tebou, Pavlo, naprosto souhlasím, že nic se nemá přehánět...život je také o přizpůsobování se i méně příjemným stránkám, hledání kompromisu, schopnosti improvizace a zdravém sobectví (nejenom žáka ale i učitele). K tomu mě napadá myšlenka čtvrté dohody Miguela Ruize
Citace:
"Dělejte vše, jak nejlépe dovedete. Ne více a ne méně než tak, jak to jde. Budeme-li se snažit příliš, ztratíme mnoho energie a výsledek nebude nakonec tak dobrý, jak by mohl být. Když se přepínáme, oslabujeme tělo a jdeme sami proti sobě, dosažení cíle nám trvá déle. Když budeme dělat méně než normálně dovedeme budeme frustrovaní, budeme se obviňovat a litovat".


Takže, nepřehánějme to s prací pro školu a žáky, mysleme také na sebe, protože spokojená učitelka bude mít také spokojené žáky (aspoň doufám :P )
Příspěvek Napsal: čtv 11. bře 2010 19:57:48
  Předmět příspěvku:  Re: Třídní schůzky x pohovory s rodiči  Odpovědět s citací
Je škoda, že se paní Irena už neozvala. Domnívám se, že je nás tu víc, koho by "informační sešit" zajímal :(

Zaujalo mne i to, že pohovory probíhají za přítomnosti žáků. To bych viděla jako velký pokrok v demokratizaci našeho školství.

Kladu si ale otázku, jestli to s tím "vše pro děti" nepřeháníme. Někdy mám pocit, že se už bojíme na dítě se i jen křivě podívat (mám kolegyni, která už několikrát měla návštěvu rodičů jen proto, že nebyla "dostatečně milá" k dívčině v 1. třídě) a tady si sami na sebe šijeme další bič. Já i rodič máme stejný cíl, ale chápeme to oba dva stejně? Vede ke stejnému cíli pro nás oba stejná cesta? Co když se rodič s dítětem proti učiteli spojí a budou se ho snažit zahnat do kouta?
Příspěvek Napsal: čtv 11. bře 2010 17:56:52
  Předmět příspěvku:  Re: Třídní schůzky x pohovory s rodiči  Odpovědět s citací
Dobrý den Ireno,
rozumím tomu dobře, že učitel každému dítěti denně zapisuje do infosešitu? Vůbec si nedovedu představit, jak to zvládáte. Můžete to ještě víc popsat? Třeba taky jaká jste škola a kolik dětí má učitel na starosti?
Díky :) .
Příspěvek Napsal: čtv 17. zář 2009 11:36:12
  Předmět příspěvku:  Re: Třídní schůzky x pohovory s rodiči  Odpovědět s citací
Dobrý den,
my máme TS 3x za rok. První v září, druhé cca v únoru, třetí koncem května. TS dělíme na dvě části. 1.část je společná pro všechny rodiče školy. Sejdeme se v jedné místnosti, buď v herně nebo v tělocvičně. Zde rodiče seznámíne s organizací roku, režimem dne, planovanými akcemi školy, záměry školy, seznámíme je s novými zaměstnanci apod.2.část probíhá v jednotlivých třídách pod vedením třídních učitelů. Zde se dozvídají již konkrétní informace. TS se konají v odpoledních hodinách. Konzultační dny oficiálně nemáme, nicméně o průběhu vzdělávání se rodiče osobně každodenně při pebírání dítěte ze školy. Zároveň vedem tzv. informační sešit, kde denně spisuje učitel průběh dne. To považujeme za velký přínos zvlášť u dětí, které do školy svážíme, kdy není pravidelný osobní kontakt učitel+rodič.Přes infosešit rodič denně ví, zda dítě pracovalo nebo usnulo, zda proběhl epi a kolikrát, zda se snažilo a co dítko stihlo.
Tento systém nám vyhovuje. Mezi třídními schůzkami a pohovory s rodiči vidím rozdíl, ale jejich kombinace nám vyhovuje.
Přeji příjemný den
Irena
Příspěvek Napsal: úte 08. zář 2009 14:53:29
  Předmět příspěvku:  Re: Třídní schůzky x pohovory s rodiči  Odpovědět s citací
Souhlasím - na třídních schůzkách řeším pouze organizační a jiné záležitosti týkající se všech žáků a jejich rodičů. Pohovory s rodiči jsou u nás skryty pod pojem konzultační odpoledne a do školy nám přichází rodič spolu s dítětem. A žák má při těchto pohovorech hlavní slovo. Je jasné, že rodiče problémových dětí se spíše setkáním s učitelem vyhnou a pak musíme hledat jiné cesty, jak je k pohovoru či rozhovoru o žákovi a se žákem přimět.
Příspěvek Napsal: úte 08. zář 2009 10:24:12
  Předmět příspěvku:  Re: Třídní schůzky x pohovory s rodiči  Odpovědět s citací
Já ten rozdíl vidím v tom, že třídní schůzky jsou určeny třídě, tedy rodičům všech dětí a měly by se zde řešit hlavně organizační záležitosti. Pohovory pak chápu jako diskuzi s jednotlivými rodiči a jejich dětmi. Myslím, že nezáleží na tom, jak si to kdo zorganizuje, ale hlavně, jak už tu bylo několikrát řečeno, aby u tohoto setkání s rodiči byl přítomen i žák. Určitě se bude jednat o objektivnější informace ze strany všech tří. dítěte, učitele i rodiče.
Příspěvek Napsal: úte 08. zář 2009 8:46:57
  Předmět příspěvku:  Re: Třídní schůzky x pohovory s rodiči  Odpovědět s citací
Dobrý den,

já zase takový rozdíl mezi třídními schůzkami až tak nevidím!
Na třídních shůzkách mám vždy společný úvod pro všechny rodiče,tam promluvím o obecných věcech, učivu, kázni a aktivitách třídy. Pak dám prostor k diskuzi, pokud mají dotazy, aby se mohli na ně zeptat. Poté vyzvu rodiče žáků, se kterými chci hovořit, aby setrvali a ostaní mohou jít domů. Připadá mi zbytečné, aby všichni museli sedět ve třídě a poslouchat problémy jiných žáků.
U pohovorů s rodiči jsou to individuální pohovory s rodiči o chování a prospěchu žáků. Pokud mám nějaké důležité informace,napíši je na tabuli, aby si je rodiče mohli přečíst a žáci je mají zapsané v ŽK. Do školy většinou přicházejí rodiče bezproblémových žáků.
Takže potom musíme zvát rodiče, pokud se nedostaví na TS,HH individuálně, pokud žák má neomluvené hodiny nebo propadá a řeší se to i s vých. poradkyní nebo zástupkyní.

Martina G.
Příspěvek Napsal: úte 08. zář 2009 8:23:24
  Předmět příspěvku:  Re: Třídní schůzky x pohovory s rodiči  Odpovědět s citací
Je třeba si, Petro, hlavně uvědomit, že středem našeho snažení je žák a jeho, v rámci možností, zdravý vývoj. Právě žák by měl dostat šanci se ke všem záležitostem, které se ho týkají, vyjádřit. Pravdou je, že v dětství jsem nebýval příliš hodným žákem. Tedy hodným v měřítku tehdejší doby. Byl jsem kluk, tehdy se kluci spolu velmi často rvali, ve třídě jsem byl hodně neposedný, proto jsem přinášel dost často poznámky. Možná, že dnes na své žáky hledím optikou svého mládí. Jejich malicherné přestupky proti školnímu řádu zapomínám, na třídních schůzkách spíše chválím i sebemenší pokrok. Je-li zájem, radím. A vždy se snažím, aby na to podstatné, co by měl učinit, přišel žák sám.
Příspěvek Napsal: pon 22. čer 2009 15:51:35
  Předmět příspěvku:  Re: Třídní schůzky x pohovory s rodiči  Odpovědět s citací
Děkuji Vám, Luboši,
tak nějak si to představuji i já.
Hlavně jsem zásadně pro, aby u pohovorů byl žák a mohl se ke všemu vyjádřit.
Neumím si představit, že nastane den, kdy půjdu domů z práce s vědomím, že nadřízený tam zůstal, pozval si třeba mého manžela a vykládal mu, co dělám správně a co špatně. Nedokážu se do toho ani vžít, natož abych pochopila, jak se asi cítí ten žák.

Vzpomněla jsem si na příběh jedné maminky, která byla na nepříjemném pohovoru, kde se řešilo nevhodné chování její dcery. Mamince to nedalo a protože věděla, že dcera stojí za dveřmi, zavolala si ji, ať se také vyjádří. Nakonec vyšlo najevo, že problém s kázní nebyl až tak velký, že to vlastně byla jen banální záležitost, která se stala někdy před půl rokem. Paní učitelka úplně obrátila svá tvrzení, když u toho bylo to dítě.
Je to dost smutné a hlavně TRAPNÉ, ale asi je to tak.
Příspěvek Napsal: stř 17. čer 2009 20:54:47


Přejít na:  
cron