Autor |
Zpráva |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Muslimové ve třídě |
 |
|
Vážená paní učitelko, na toto téma zpracovávám výzkum na Katedře výtvarné výchovy PdF MU. Byla bych moc ráda, kdybyste se mi ozvala, protože o zkušenosti a praxi učitelů se právě opírám. Děkuji. Eva Kaličinská 54137@mail.muni.cz
Vážená paní učitelko, na toto téma zpracovávám výzkum na Katedře výtvarné výchovy PdF MU. Byla bych moc ráda, kdybyste se mi ozvala, protože o zkušenosti a praxi učitelů se právě opírám. Děkuji. Eva Kaličinská 54137@mail.muni.cz
|
|
|
 |
Napsal: stř 17. led 2018 22:16:33 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Muslimové ve třídě |
 |
|
Dobrý den, Muslimové mohou zpívat bez doprovodu hudebních nástrojů nebo v doprovodu bubínků. Výslovně zakázané jsou flétny a píštaly. U kreslení a modelování, tam je problém s očima, ale pokuď jim zadáte kresbu bez detailů obličeje tam problém není. Kresba / model nesmí představovat konkrétní osobu proto problém s obličejem. A co se očí týče: muslimové věří, že v den posledního soudu bude každý kdo vytvořil něco vlastní rukou s očima vyzván aby to přivedl k životu. Co se týče symbolů, pokuď dětem vysvětlíte že to mají jen nakreslit/ zazpívat bez toho abz v to věřili tak by to neměl být problém (to jim měli ostatně vysvětlit rodiče, ale chápu že pokuď to jsou uprchlíci tak se s nimi dorozumíte v lepším případě akorát anglicky). Jinak zkuste se obrátit na některou českou mešitu. Jako muslimka mohu říci, že bohužel spousta rodičů nemá představu co vlastně jejich děti smí a nesmí (respektive co je Islám a co je výmysl) - a mešita určitě poradí co s dětmi a popřípadně může pomoct při komunikaci s rodiči. Citace: Hlavní Islámské centrum: Blatská 1491, 198 00 Praha 9 tel.: 281918876, fax: 281917414 Citace: Informační kancelář s modlitebnou v centru Prahy:Politických vězňů 14, Pasáž Jiřího Grossmanna (1. patro), Praha 1 tel.: 224227903 e-mail: praha@muslim.cz Citace: Islámská Nadace v BrněVídeňská 38a 639 00 Brno Tel.:+420 543 243 352 Fax: +420 543 243 594 email : brno@muslim.cz Co se šátku na hlavě týče: pokuď nenastala změna v pravidlech slušného chování tak každá žena má v ČR právo na pokrývku hlavy i v budově pokuď ta souvisí s jejím náboženským vyznáním. Obličej není povinost u nezletilých dívek v Islámu zakrývat.
Dobrý den,
Muslimové mohou zpívat bez doprovodu hudebních nástrojů nebo v doprovodu bubínků. Výslovně zakázané jsou flétny a píštaly.
U kreslení a modelování, tam je problém s očima, ale pokuď jim zadáte kresbu bez detailů obličeje tam problém není. Kresba / model nesmí představovat konkrétní osobu proto problém s obličejem. A co se očí týče: [i]muslimové věří, že v den posledního soudu bude každý kdo vytvořil něco vlastní rukou s očima vyzván aby to přivedl k životu[/i].
Co se týče symbolů, pokuď dětem vysvětlíte že to mají jen nakreslit/ zazpívat bez toho abz v to věřili tak by to neměl být problém (to jim měli ostatně vysvětlit rodiče, ale chápu že pokuď to jsou uprchlíci tak se s nimi dorozumíte v lepším případě akorát anglicky).
Jinak zkuste se obrátit na některou českou mešitu. Jako muslimka mohu říci, že bohužel spousta rodičů nemá představu co vlastně jejich děti smí a nesmí (respektive co je Islám a co je výmysl) - a mešita určitě poradí co s dětmi a popřípadně může pomoct při komunikaci s rodiči. [quote] [b]Hlavní Islámské centrum:[/b] Blatská 1491, 198 00 Praha 9 tel.: 281918876, fax: 281917414[/quote] [quote] [b]Informační kancelář s modlitebnou v centru Prahy:[/b] Politických vězňů 14, Pasáž Jiřího Grossmanna (1. patro), Praha 1 tel.: 224227903 e-mail: praha@muslim.cz[/quote] [quote] [b]Islámská Nadace v Brně[/b] Vídeňská 38a 639 00 Brno
Tel.:+420 543 243 352 Fax: +420 543 243 594 email : brno@muslim.cz [/quote]
Co se šátku na hlavě týče: pokuď nenastala změna v pravidlech slušného chování tak každá žena má v ČR právo na pokrývku hlavy i v budově pokuď ta souvisí s jejím náboženským vyznáním. Obličej není povinost u nezletilých dívek v Islámu zakrývat.
|
|
|
 |
Napsal: stř 11. kvě 2016 22:59:04 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Muslimové ve třídě |
 |
|
Dobrý den,nejsem učitel,tudíž problém vidím z " druhého" břehu,ale máme in formace,jak se s podobnými problémy vyrovnávají v jiné demokratické zemi-Austrálii-např. Žiji v zemi s danými zákony,jsem v ní dobrovolně,mohu odejít dobrovolně,využívám její výhody dobrovolně a rád,tudíž musím respektovat chod mého nového domova.Pokud nesouhlasím s takto nastavenou demokracií,mohu odejít dobrovolně a zahnízdit se jinde.Pokud se bude naše země bát stát za svými lidmi,kteří tady žijí a sdílí i tato "omezení" v podobě zpěvu,malování pejska a kočičky,slavení vánoc a velikonoc,respektování profesí vykonávaných i ženami apod.,pracují a slušně se chovají,odvádí daně a přináší do rozpočtu ekonomiky své nemalé příspěvky,pak jim nezbude nic jiného,než odsud odejít nedobrovolně a hledat své místo jinde?.Ale proč?Ministerstvo se musí postavit za své lidi a trvat na dodržování zákona všemi,tudíž i těmi muslimskými dětmi.Ať nedopadneme jako jiné kultury,které dnes po cca 40 letech nemají svou svobodnou kulturu a za ně kdosi jiný rozhoduje.To přece nikdo nechce.A pak-paní učitelka/hrdinka/ nedělá nic,co by narušovalo vývoj i muslimského dítěte.Nebuďme připosraní!A vůbec,děsí mě tato diskuse!Až o co budeme bojovat!?
Dobrý den,nejsem učitel,tudíž problém vidím z " druhého" břehu,ale máme in formace,jak se s podobnými problémy vyrovnávají v jiné demokratické zemi-Austrálii-např. Žiji v zemi s danými zákony,jsem v ní dobrovolně,mohu odejít dobrovolně,využívám její výhody dobrovolně a rád,tudíž musím respektovat chod mého nového domova.Pokud nesouhlasím s takto nastavenou demokracií,mohu odejít dobrovolně a zahnízdit se jinde.Pokud se bude naše země bát stát za svými lidmi,kteří tady žijí a sdílí i tato "omezení" v podobě zpěvu,malování pejska a kočičky,slavení vánoc a velikonoc,respektování profesí vykonávaných i ženami apod.,pracují a slušně se chovají,odvádí daně a přináší do rozpočtu ekonomiky své nemalé příspěvky,pak jim nezbude nic jiného,než odsud odejít nedobrovolně a hledat své místo jinde?.Ale proč?Ministerstvo se musí postavit za své lidi a trvat na dodržování zákona všemi,tudíž i těmi muslimskými dětmi.Ať nedopadneme jako jiné kultury,které dnes po cca 40 letech nemají svou svobodnou kulturu a za ně kdosi jiný rozhoduje.To přece nikdo nechce.A pak-paní učitelka/hrdinka/ nedělá nic,co by narušovalo vývoj i muslimského dítěte.Nebuďme připosraní!A vůbec,děsí mě tato diskuse!Až o co budeme bojovat!?
|
|
|
 |
Napsal: stř 20. led 2016 9:32:54 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Muslimové ve třídě |
 |
|
zde jeden zajímavý článek: http://nadhlad.com/content/kdo-dokaze-z ... kou-vymenuMimo jiné, hrozivá čísla co se týká % původnchích obyvatel Vídně, zejména dětí a hrozivá čísla co se týká mateřské řeči těchto školáků!!! Podobné je to v ostatních aglomeracích západní evropy.
zde jeden zajímavý článek: http://nadhlad.com/content/kdo-dokaze-zastavit-velkou-vymenu
Mimo jiné, hrozivá čísla co se týká % původnchích obyvatel Vídně, zejména dětí a hrozivá čísla co se týká mateřské řeči těchto školáků!!! Podobné je to v ostatních aglomeracích západní evropy.
|
|
|
 |
Napsal: pon 28. pro 2015 15:26:13 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Muslimové ve třídě |
 |
|
Dobrý den, to co popisujete je ortodoxní islám (sunnitský). Je tam mnoho omezení pro děti, ale na druhou stranu, už to, že dítě je ve státní české neislámské škole je znakem, že rodiče ustoupili požadavkům ortodoxního islámu. Na tom bych osobně stavěla. Dále je potřeba rodičům vysvětlit, co je to sekulární stát a že u nás jsou si křesťané a muslimové rovni. A co je vždy nejvíce zajímá - jestli je budete učit křesťanství - a to samozřejmě nepřipadá v ČR v sekulární škole v úvahu. Jinak doporučuji určitě pomoc někoho z muslimské komunity - kdo jim nejlépe v jejich jazyce vysvětlí, že zákaz malování a zpěvu je spíše "pověra" ze slabých hadísů - v umírněném islámu není místo pro tyhle "zlozvyky". Přeju pevné nervy.
Dobrý den, to co popisujete je ortodoxní islám (sunnitský). Je tam mnoho omezení pro děti, ale na druhou stranu, už to, že dítě je ve státní české neislámské škole je znakem, že rodiče ustoupili požadavkům ortodoxního islámu. Na tom bych osobně stavěla. Dále je potřeba rodičům vysvětlit, co je to sekulární stát a že u nás jsou si křesťané a muslimové rovni. A co je vždy nejvíce zajímá - jestli je budete učit křesťanství - a to samozřejmě nepřipadá v ČR v sekulární škole v úvahu. Jinak doporučuji určitě pomoc někoho z muslimské komunity - kdo jim nejlépe v jejich jazyce vysvětlí, že zákaz malování a zpěvu je spíše "pověra" ze slabých hadísů - v umírněném islámu není místo pro tyhle "zlozvyky". Přeju pevné nervy.
|
|
|
 |
Napsal: ned 27. pro 2015 15:09:07 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Muslimové ve třídě |
 |
|
Vážená paní učitelko, Váš případ není v ČR ojedinělý. Věnuji se na Masarykově univerzitě právě problematice vzdělávání žáků-uprchlíků a často se s podobnými bariérami také setkávám. Velice bohatou zkušenost mají učitelé pracující ve školách poblíž uprchlických táborů. Posílám alespoň v rychlosti odkaz na zajímavý web (ale možná znáte), kde je mnoho praktických tipů do výuky: http://www.inkluzivniskola.cz. Pak zde je odkaz na můj text, kde se alespoň zevrubně věnuji bariérám a příkladům dobré praxe, jak se s nimi vyrovnat ( https://is.muni.cz/repo/1088615/4._Eduk ... upravy.pdf). Pokud budete mít zájem, klidně mne kontaktujte: kurowski@ped.muni.cz. Rozhodně však doporučuji intenzivní kontakt s rodiči (pokud to jen trochu půjde). Ony totiž často děti nevědí přesně jak to s těmi jejich zákazy je a dané situace mohou někdy i zneužít. Rozhodně se však nejedná o žádnou závažnou bariéru, která by byla neřešitelná. S pozdravem, MK.
Vážená paní učitelko, Váš případ není v ČR ojedinělý. Věnuji se na Masarykově univerzitě právě problematice vzdělávání žáků-uprchlíků a často se s podobnými bariérami také setkávám. Velice bohatou zkušenost mají učitelé pracující ve školách poblíž uprchlických táborů. Posílám alespoň v rychlosti odkaz na zajímavý web (ale možná znáte), kde je mnoho praktických tipů do výuky: http://www.inkluzivniskola.cz. Pak zde je odkaz na můj text, kde se alespoň zevrubně věnuji bariérám a příkladům dobré praxe, jak se s nimi vyrovnat (https://is.muni.cz/repo/1088615/4._Edukace_zaku_cizincu__formal._upravy.pdf). Pokud budete mít zájem, klidně mne kontaktujte: kurowski@ped.muni.cz. Rozhodně však doporučuji intenzivní kontakt s rodiči (pokud to jen trochu půjde). Ony totiž často děti nevědí přesně jak to s těmi jejich zákazy je a dané situace mohou někdy i zneužít. Rozhodně se však nejedná o žádnou závažnou bariéru, která by byla neřešitelná. S pozdravem, MK.
|
|
|
 |
Napsal: ned 20. pro 2015 20:36:24 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Muslimové ve třídě |
 |
|
Děkujeme za vložení odkazu (v předchozím příspěvku). Jde o zajímavý článek, který vznikl i na základě této diskuze.
Děkujeme za vložení odkazu (v předchozím příspěvku). Jde o zajímavý článek, který vznikl i na základě této diskuze.
|
|
|
 |
Napsal: stř 16. pro 2015 11:20:13 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Muslimové ve třídě |
 |
|
http://www.hatefree.cz/blo/clanky/1299-smi-muslimove-kreslit-a-zpivat
|
|
|
 |
Napsal: úte 15. pro 2015 21:19:37 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Muslimové ve třídě |
 |
|
Potlačovat u dítěte vrozený sklon k hudbě a výtvarnému projevu je dle mého názoru duchovní vraždou, a rodič, který to požaduje, by měl být po zásluze potrestán. Kdyby naši předkové takto vychovávali své potomky, neměli bychom Bacha, Čajkovské, Dvořáka, Beattles, Smetanu, Gotta, Pavarottiho,Destinovou, Brauna, Michelangela, Mánesa, Myslbeka, Alše, Ladu, Čapka, Palackého, da Vinciho, Picassa atd. atd.... a byli bychom tlupou omezených primitivů. Pokud má někdo opačný názor, rád si ho přečtu.
Potlačovat u dítěte vrozený sklon k hudbě a výtvarnému projevu je dle mého názoru duchovní vraždou, a rodič, který to požaduje, by měl být po zásluze potrestán. Kdyby naši předkové takto vychovávali své potomky, neměli bychom Bacha, Čajkovské, Dvořáka, Beattles, Smetanu, Gotta, Pavarottiho,Destinovou, Brauna, Michelangela, Mánesa, Myslbeka, Alše, Ladu, Čapka, Palackého, da Vinciho, Picassa atd. atd.... a byli bychom tlupou omezených primitivů. Pokud má někdo opačný názor, rád si ho přečtu.
|
|
|
 |
Napsal: úte 15. pro 2015 10:36:38 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Muslimové ve třídě |
 |
|
Vážená paní učitelko Na sociálku jsem svoji odpověď směřoval proto, že vy máte učit děti. Na zastupování dětí a soudní spory jsou právě jiné orgány než učitel- a měly by s vámi spolupracovat. (vaše úvahy o vašem sporu před soudem poráží odhodlání předat případ odpovědným orgánům) Přál bych si, abyste necítila osobní odpovědnost za něco, co má řešit státní systém. Je to v zájmu vašich žáků-věnovat se pouze jim a ne sporům, které vám nepřísluší. Pokud problém přenesete ze sebe na systém, tak můžete sledovat jeho výsledky a požadadovat nápravu -efektivitu úřadu. Váš případ není až tak důležitým zda uspějete, zda se něco změní, ale tím, že zaúkolujete systém. Můžete zde za pár měsíců či let uvádět, jak je systém připraven, jak funguje integrace, jak respektují cizinci naše hodnoty a zákony. (vy budete "bojovat" s rodiči a úředníci pít kávu? Tak se prosím neobětujte) Nečekejte úspěch, ale nevzdávejte boj za rovnost ve třídě a využívejte k tomu odpovědné osoby. Právo je jistě na vaší straně.
Vážená paní učitelko Na sociálku jsem svoji odpověď směřoval proto, že vy máte učit děti. Na zastupování dětí a soudní spory jsou právě jiné orgány než učitel- a měly by s vámi spolupracovat. (vaše úvahy o vašem sporu před soudem poráží odhodlání předat případ odpovědným orgánům) Přál bych si, abyste necítila osobní odpovědnost za něco, co má řešit státní systém. Je to v zájmu vašich žáků-věnovat se pouze jim a ne sporům, které vám nepřísluší. Pokud problém přenesete ze sebe na systém, tak můžete sledovat jeho výsledky a požadadovat nápravu -efektivitu úřadu. Váš případ není až tak důležitým zda uspějete, zda se něco změní, ale tím, že zaúkolujete systém. Můžete zde za pár měsíců či let uvádět, jak je systém připraven, jak funguje integrace, jak respektují cizinci naše hodnoty a zákony. (vy budete "bojovat" s rodiči a úředníci pít kávu? Tak se prosím neobětujte) Nečekejte úspěch, ale nevzdávejte boj za rovnost ve třídě a využívejte k tomu odpovědné osoby. Právo je jistě na vaší straně.
|
|
|
 |
Napsal: stř 09. pro 2015 16:18:34 |
|
|
 |
|