Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Jaká je barva nebe?:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - Finanční gramotnost v MŠ
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: Finanční gramotnost v MŠ  Odpovědět s citací
Zdravím Jarušku,
velmi oceňuji, jak se Vám podařilo do projektu zapojit rodiče a uchopit realizaci samotného tématu. Absolvovali jsme na školce také podobný projekt pod názvem "Penízková cestička". Realizovali jsme spoustu podobných aktivit a na závěr si děti samozřejmě za pomoci rodičů vyzkoušeli na vlastní kůži sílu penízků a co si za něj pořídí, jelikož jsme se zapojili do sběru papírů a za výtěžek si šli koupit sladkosti do obchodu. Šárka
PS: Ještě jednou oceňuji rozpracování tématu
Příspěvek Napsal: pon 07. led 2013 18:40:14
  Předmět příspěvku:  Re: Finanční gramotnost v MŠ  Odpovědět s citací
Jaruško, vítám Vás tady. Předškola potřebuje přesně takové akční paní učitelky jako jste vy. ;) ÚŽASNÉ!!!
Příspěvek Napsal: ned 05. srp 2012 17:45:39
  Předmět příspěvku:  Re: Gramotnosti v MŠ - kde lze najít více informací?  Odpovědět s citací
Děkuji za svolení vložit námět také do modulu Wiki. Těším se na další doplnění.
Příspěvek Napsal: úte 31. črc 2012 9:37:54
  Předmět příspěvku:  Re: Gramotnosti v MŠ - kde lze najít více informací?  Odpovědět s citací
Dobrý den, Bohunko,
pochopila jste správně, téma probíhalo ve všech třídách. Tento způsob práce nám vyhovuje a pracujeme tak již od roku 1997. kdy jsme vstoupili do programu Začít spolu. Na každé téma se připravujeme společně na tématické poradě pedagogických pracovnic: (nové téma nebo podtéma). Sneseme vše použitelné - knihy, náměty, pomůcky, téma dáme dohromady, zapíšeme, seznámíme rodiče. Každé téma se objevuje na ww stránkách v sekci Plán činnosti (měsíční plán činnosti školy a akcí), na tabulky u tříd píšeme vzkazy pro rodiče, co budeme potřebovat ke spolupráci, u složitějších témat nebo zahradních a jiných školních akcích se scházíme s rodiči(Před několika lety se nazvali "Pracovní skupina")a společně činnosti plánujeme a připravujeme. Mnohdy však jsem do vlastní práce tak zabrané, že zapomeneme fotit. Právě to bylo u tématu k finanční gramotnosti, kde je slabá dokumentace. Je možné se potívat na ww stránky- MŠ Tyršova v sekci Fotogalerie,dole jsou čísla stránek a na straně 17 je část fotodokumentace zmíněného tématu. Spolupráci s rodiči máme dobrou, připravujeme společně i setkání se všemi rodiči, rodiče si setkání zahajují a vedou, role máme rozdělené nikdy se nejedná o monolog ředitelky, každý bod setkání má někdo jiný připraven, téměř u každé akce i společných setkání děláme zpětnou vazbu nebo anketu - ale to už je zase jiné téma.Příště napíši trochu o čtenářské gramotnosti.
S pozdravem Jaroslava Bergerová
Mš Kopretina
e-mail: ms.kopretina@jes.cz
http://www.mskopretina.cz
Příspěvek Napsal: úte 31. črc 2012 9:09:18
  Předmět příspěvku:  Re: Gramotnosti v MŠ - kde lze najít více informací?  Odpovědět s citací
(A pokud se některé téma rozvine, oddělím ho. Jen se, prosím, snažte příspěvky vázat pokud možno na jednu gramotnost. Ale já si kdyžtak poradím.
AKTUALIZACE: už se stalo :-))
Příspěvek Napsal: úte 31. črc 2012 8:25:46
  Předmět příspěvku:  Re: Gramotnosti v MŠ - kde lze najít více informací?  Odpovědět s citací
Příspěvek od Jarušky B. je skvělý. Pochopila jsem, že téma se probíralo na všech třídách, mám pravdu? Děkuji za námět, jestli se neurazíte, použiji jej ;) :D

Teď by to chtělo popovídat si ještě o dalších gramotnostech v předškolním vzdělávání. Na toto téma je opravdu málo materiálů. Nebo se pletu?
Příspěvek Napsal: pon 30. črc 2012 18:15:51
  Předmět příspěvku:  Re: Gramotnosti v MŠ - kde lze najít více informací?  Odpovědět s citací
Jaruško, to je bomba ... díky za váš příspěvek a inspiraci ;)
Příspěvek Napsal: pon 30. črc 2012 12:58:08
  Předmět příspěvku:  Re: Gramotnosti v MŠ - kde lze najít více informací?  Odpovědět s citací
Jaruško (můžeme vás oslovovat takhle?), jsme určitě rádi, že vás tu máme! Z toho, co píšete, je více než zjevné, že mezi zdejší "akční" učitele rozhodně patříte. To, co jste psala v předchozím příspěvku mě ohromilo.
Kolegyně předškolky, co vy tomu říkáte? Nechcete se na něco přeptat?
Příspěvek Napsal: pon 30. črc 2012 7:53:13
  Předmět příspěvku:  Finanční gramotnost v MŠ  Odpovědět s citací
Dobrý den,
tak jsem se konečně odhodlala přihlásit. Od počátku sleduji metodický portál, pro nás vhodných informací využívám. Až teprve dnes přidávám i svůj názor k finanční gramotnosti. Před několika lety jsem v televizi sledovala pořad o finanční gramotnosti v ZŠ. Odborník, který diváky seznamoval s významem tématu, jak jej realizovat ve školách, také řekl, že důležité je začít již v mateřské škole. Přemýšlela jsem, zda by to mohlo fungovat i u nás a jak začít. Všichni dobře víme, jak mnozí dospělí neumějí hospodařit, nakupují na půjčku, i když nemohou splácet. V mnohých rodinách se dětí učí za finanční odměnu.Je potřeba, aby děti měly povědomí o penězích, naučily se s nimi hospodařit, zejména když budou ve školním věku dostávat kapesné.
Na setkání s výborem rodičů, při doplnění ŠVP, jsem toto téma navrhla. Rodiče vymysleli název tématického bloku : "Kolik stojí radost". Toto téma jsme společně připravili a zrealizovali. Prostřednictvím vyprávění s obrázky, rozhovoru, besedy, si děti uvědomovaly své životní potřeby i potřeby své rodiny, jak je možné tyto potřeby uspokojit, jak se dříve platilo a čím. Poznávaly význam peněz, jak se k nim přichází, jak vypadaly dříve a nyní, jak je důležité s nimi správně hospodařit. Při hrách i zábavných činnostech děti pracovaly s čísly, s číslicemi, s obrázky, s barevnými vršky od PET lahví, vyráběly bankovky, mince, pokladničky, bankomat, platební karty, hrály námětové hry: Na obchod, Na poštu, Na dopravu, Na řemesla (vyráběly různé výrobky: hrníčky, talířky, pekly koláčky, vyráběly šperky, řeznické výrobky, hudební nástroje, z kostek a krabiček stavěly nákupní střediska), pracovaly s pohádkou: "Jak dědeček měnil až vyměnil", pracovaly s knihami (využily jsme myšlenky knihy pro 1.-3. ročník ZŠ „O hospodaření a penězích“), s encyklopediemi, pracovními listy, ilustrovaly zážitky, svá přání, pod lupou pozorovaly bankovky a mince různých zemí, mince otiskovali do modelíny, seznamovaly se s frotáži. Při vycházkách navštívily různé prodejny, poštu, banku. V rozhovorech zaznělo: Co bychom koupili rodičům nebo kamarádovi pro radost? Co všechno potřebujeme, abychom žili spokojeně? Potřebujeme peníze, odkud jsou? Co by se stalo, kdybychom peníze neměli? Co se nikdy za peníze koupit nedá? Jak můžeme spořit? Musíme půjčené peníze vrátit a proč? Co se stane, když vše hned utratíme ? Co znamená: "Kdo šetří, má za tři"?
Každé dítě mělo svoji pokladničku z PET lahve a po celou dobu "dostávalo výplatu"(barevné dekorativní tvary z umělé hmoty), aby si z ušetřeného mohlo něco koupit. Na závěr tématu jsme ve třídách měli zhotovené, nápisy označené, obchůdky s vlastnoručně vyrobenými výrobky, výtvory, obrázky. Prodávané zboží bylo označeno cenovkami ( kartičky s číslem i přísl. počtem koleček). Děti jednotlivých tříd se vzájemně navštívily a seznámily s výsledky práce a za své „uspořené peníze“ nakupovaly. Nákup si odnesly domů. Odpoledne nakupovali i rodiče. Téma bylo velmi zajímavé (ne jenom o matematických představách) a poučné i pro nás, chceme ho s rodiči v příštím školním roce,obohacené o nové činnosti, zase zařadit.
Moc krásné téma.
Jaroslava Bergerová
MŠ Kopretina Jeseník
www.mskopretina.cz
Příspěvek Napsal: sob 28. črc 2012 10:43:06


Přejít na: