Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Kolik je na jedné ruce prstů?:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - Znalosti, dovednosti, postoje učitele v multikulturní třídě
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: Znalosti, dovednosti, postoje učitele v multikulturní tř  Odpovědět s citací
Je dostatečně známo, že syndrom vyhoření ohrožuje všechny učitele, kteří pracují poctivě a s velkým nasazením. Ohromné nasazení je z Vašich řádků zjevné, Ivano, máte můj obdiv! Učitel ale musí pamatovat na prevenci syndromu vyhoření, neměl by věnovat veškerou svou energii výuce žáků-cizinců, musí si najít čas na sebe, na relaxaci, i na zábavu, při které se uvolní.
Příspěvek Napsal: pát 20. kvě 2011 21:19:46
  Předmět příspěvku:  Re: Znalosti, dovednosti, postoje učitele v multikulturní tř  Odpovědět s citací
Staré osvědčené způsoby je potřeba akčně vyměnit za vše, čeho je člověk v rámci školního prostředí ochoten a schopen. Multikulturní třídní schůzka - příprava podkladů písemně pro rodiče "do ruky", aby si třeba mohli doma jednoduše formulované informace v klidu přeložit a doplnit si tím, co pochytili...Komunikace s tlumočníkem v průběhu třídní schůzky, pružné prohození náplně práce hodiny - speciálně připravené- v okamžiku, kdy nesedí. Je to jako adrenalinový sport, poselství, náplň..Někdy to ovšem trochu zmáhá. Co zmohlo vás a jak jste si s pocitem náhlé marnosti poradili??? Děkuji všem za vzpruhu.
Příspěvek Napsal: úte 17. kvě 2011 19:50:59
  Předmět příspěvku:  Re: Znalosti, dovednosti, postoje učitele v multikulturní tř  Odpovědět s citací
Ivana Černá píše:
Kreativita, trpělivost, empatie, nadhled - to je pro mě základ. Kromě odborných znalostí je nutné se postupně dostat k informacím o socio-kulturních zvláštnostech země původu žáka,čím dřív, tím líp. Vyhneme se tak nedorozumění, zklamání a naopak najdeme účinné cesty pro společnou práci.


Zcela souhlasím s vyjmenovanými postoji učitele. A přidávám:
  • otevřenost;
  • vstřícnost;
  • znalost nějakého společného jazyka.

Za velmi důležitou dovednost považuji tvořivost. Ať chceme nebo nechceme, tak žák-cizinec ve třídě vyžaduje specifický přístup nejen k žákovi samotnému, ale také k celému kolektivu. A někdy učitel nevystačí se "starými osvědčenými způsoby"...
Máte podobné zkušenosti?
Příspěvek Napsal: úte 03. kvě 2011 21:07:28
  Předmět příspěvku:  Re: Znalosti, dovednosti, postoje učitele v multikulturní tř  Odpovědět s citací
Kreativita, trpělivost, empatie,nadhled- to je pro mě základ. Kromě odborných znalostí je nutné se postupně dostat k informacím o socio-kulturních zvláštnostech země původu žáka,čím dřív, tím líp. Vyhneme se tak nedorozumění, zklamání a naopak najdeme účinné cesty pro společnou práci. Taky mám na paměti, že kromě žáka přišli také noví rodiče a patří jim stejný servis jako českým, jen je složitější najít všechny možnosti, jak toto zvládat. pokud jde o třídní schůzky - např. - vždy nabídnu služby tlumočníka, pokud je to potřeba/nemluvící rodič. Taky připravuju ve spolupráci s dítětem písemný podklad pro tř. schůzku ve dvojjaz. verzi - stačí hlavní body. Uvítám Vaše nápady a zkušenosti, děkuju. Ivana
Příspěvek Napsal: úte 03. kvě 2011 19:54:23
  Předmět příspěvku:  Znalosti, dovednosti, postoje učitele v multikulturní třídě  Odpovědět s citací
Má otázka je směřována na učitele základních škol, kteří mají s výukou cizince osobní zkušenosti. Které znalosti, dovednosti a postoje jsou podle Vás nepostradatelné při výuce žáka-cizince?
Příspěvek Napsal: čtv 08. dub 2010 11:17:03


Přejít na:  
cron