Autor |
Zpráva |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Znalosti, dovednosti, postoje učitele v multikulturní tř |
 |
|
Je dostatečně známo, že syndrom vyhoření ohrožuje všechny učitele, kteří pracují poctivě a s velkým nasazením. Ohromné nasazení je z Vašich řádků zjevné, Ivano, máte můj obdiv! Učitel ale musí pamatovat na prevenci syndromu vyhoření, neměl by věnovat veškerou svou energii výuce žáků-cizinců, musí si najít čas na sebe, na relaxaci, i na zábavu, při které se uvolní.
Je dostatečně známo, že syndrom vyhoření ohrožuje všechny učitele, kteří pracují poctivě a s velkým nasazením. Ohromné nasazení je z Vašich řádků zjevné, Ivano, máte můj obdiv! Učitel ale musí pamatovat na prevenci syndromu vyhoření, neměl by věnovat veškerou svou energii výuce žáků-cizinců, musí si najít čas na sebe, na relaxaci, i na zábavu, při které se uvolní.
|
|
|
 |
Napsal: pát 20. kvě 2011 21:19:46 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Znalosti, dovednosti, postoje učitele v multikulturní tř |
 |
|
Staré osvědčené způsoby je potřeba akčně vyměnit za vše, čeho je člověk v rámci školního prostředí ochoten a schopen. Multikulturní třídní schůzka - příprava podkladů písemně pro rodiče "do ruky", aby si třeba mohli doma jednoduše formulované informace v klidu přeložit a doplnit si tím, co pochytili...Komunikace s tlumočníkem v průběhu třídní schůzky, pružné prohození náplně práce hodiny - speciálně připravené- v okamžiku, kdy nesedí. Je to jako adrenalinový sport, poselství, náplň..Někdy to ovšem trochu zmáhá. Co zmohlo vás a jak jste si s pocitem náhlé marnosti poradili??? Děkuji všem za vzpruhu.
Staré osvědčené způsoby je potřeba akčně vyměnit za vše, čeho je člověk v rámci školního prostředí ochoten a schopen. Multikulturní třídní schůzka - příprava podkladů písemně pro rodiče "do ruky", aby si třeba mohli doma jednoduše formulované informace v klidu přeložit a doplnit si tím, co pochytili...Komunikace s tlumočníkem v průběhu třídní schůzky, pružné prohození náplně práce hodiny - speciálně připravené- v okamžiku, kdy nesedí. Je to jako adrenalinový sport, poselství, náplň..Někdy to ovšem trochu zmáhá. Co zmohlo vás a jak jste si s pocitem náhlé marnosti poradili??? Děkuji všem za vzpruhu.
|
|
|
 |
Napsal: úte 17. kvě 2011 19:50:59 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Znalosti, dovednosti, postoje učitele v multikulturní tř |
 |
|
Ivana Černá píše: Kreativita, trpělivost, empatie, nadhled - to je pro mě základ. Kromě odborných znalostí je nutné se postupně dostat k informacím o socio-kulturních zvláštnostech země původu žáka,čím dřív, tím líp. Vyhneme se tak nedorozumění, zklamání a naopak najdeme účinné cesty pro společnou práci. Zcela souhlasím s vyjmenovanými postoji učitele. A přidávám: - otevřenost;
- vstřícnost;
- znalost nějakého společného jazyka.
Za velmi důležitou dovednost považuji tvořivost. Ať chceme nebo nechceme, tak žák-cizinec ve třídě vyžaduje specifický přístup nejen k žákovi samotnému, ale také k celému kolektivu. A někdy učitel nevystačí se "starými osvědčenými způsoby"... Máte podobné zkušenosti?
[quote="Ivana Černá"]Kreativita, trpělivost, empatie, nadhled - to je pro mě základ. Kromě odborných znalostí je nutné se postupně dostat k informacím o socio-kulturních zvláštnostech země původu žáka,čím dřív, tím líp. Vyhneme se tak nedorozumění, zklamání a naopak najdeme účinné cesty pro společnou práci.[/quote]
Zcela souhlasím s vyjmenovanými postoji učitele. A přidávám: [list][*] otevřenost; [*] vstřícnost; [*] znalost nějakého společného jazyka.[/list]
Za velmi důležitou dovednost považuji [b]tvořivost[/b]. Ať chceme nebo nechceme, tak žák-cizinec ve třídě vyžaduje specifický přístup nejen k žákovi samotnému, ale také k celému kolektivu. A někdy učitel nevystačí se "starými osvědčenými způsoby"... Máte podobné zkušenosti?
|
|
|
 |
Napsal: úte 03. kvě 2011 21:07:28 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Znalosti, dovednosti, postoje učitele v multikulturní tř |
 |
|
Kreativita, trpělivost, empatie,nadhled- to je pro mě základ. Kromě odborných znalostí je nutné se postupně dostat k informacím o socio-kulturních zvláštnostech země původu žáka,čím dřív, tím líp. Vyhneme se tak nedorozumění, zklamání a naopak najdeme účinné cesty pro společnou práci. Taky mám na paměti, že kromě žáka přišli také noví rodiče a patří jim stejný servis jako českým, jen je složitější najít všechny možnosti, jak toto zvládat. pokud jde o třídní schůzky - např. - vždy nabídnu služby tlumočníka, pokud je to potřeba/nemluvící rodič. Taky připravuju ve spolupráci s dítětem písemný podklad pro tř. schůzku ve dvojjaz. verzi - stačí hlavní body. Uvítám Vaše nápady a zkušenosti, děkuju. Ivana
Kreativita, trpělivost, empatie,nadhled- to je pro mě základ. Kromě odborných znalostí je nutné se postupně dostat k informacím o socio-kulturních zvláštnostech země původu žáka,čím dřív, tím líp. Vyhneme se tak nedorozumění, zklamání a naopak najdeme účinné cesty pro společnou práci. Taky mám na paměti, že kromě žáka přišli také noví rodiče a patří jim stejný servis jako českým, jen je složitější najít všechny možnosti, jak toto zvládat. pokud jde o třídní schůzky - např. - vždy nabídnu služby tlumočníka, pokud je to potřeba/nemluvící rodič. Taky připravuju ve spolupráci s dítětem písemný podklad pro tř. schůzku ve dvojjaz. verzi - stačí hlavní body. Uvítám Vaše nápady a zkušenosti, děkuju. Ivana
|
|
|
 |
Napsal: úte 03. kvě 2011 19:54:23 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Znalosti, dovednosti, postoje učitele v multikulturní třídě |
 |
|
Má otázka je směřována na učitele základních škol, kteří mají s výukou cizince osobní zkušenosti. Které znalosti, dovednosti a postoje jsou podle Vás nepostradatelné při výuce žáka-cizince?
Má otázka je směřována na učitele základních škol, kteří mají s výukou cizince osobní zkušenosti. Které znalosti, dovednosti a postoje jsou podle Vás nepostradatelné při výuce žáka-cizince?
|
|
|
 |
Napsal: čtv 08. dub 2010 11:17:03 |
|
|
 |
|