Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Kolik barev je na české vlajce:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - Jak zapojit partnery do života školy?
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: Jak zapojit partnery do života školy?  Odpovědět s citací
No, bylo to zřejmě jeho charizmatem :)
Myslím si, že vše je v osobnosti pedagoga - pokud dokáže děti nadchnout, přesvědčit, zmobilizovat je k aktivní činnosti, bádání, objevování, navrhování řešení, pak má vlastně vyhráno. A správný učitel by měl takový být, nebo ne?
(Mimochodem - vzpomínám si, že se svými žáky řešili dopravní situaci ve městě, to, jestli auta mají jezdit na náměstí či ne - mám dojem, že byl projekt úspěšný...)
Iva
Příspěvek Napsal: úte 08. čer 2010 21:03:23
  Předmět příspěvku:  Re: Jak zapojit partnery do života školy?  Odpovědět s citací
Ivo,
to nám musíte prozradit, jak se mu to podařilo???
(Mnozí rodiče by za tuto informaci, která by je třeba dovedla k tomu, že děti nebudou chtít jíst jen bagety, Snickers a pít kolu, dali leccos :-)).
Příspěvek Napsal: úte 08. čer 2010 15:28:27
  Předmět příspěvku:  Re: Jak zapojit partnery do života školy?  Odpovědět s citací
K otázce "konzumu do škol" - je to zřejmě problém větších škol, nás malých se to netýká :)
V rámci specializačního vzdělávání EV jsme na toto téma hovořili. Zaujal mne příspěvek mého kolegy z gymnázia, který říkal, že vše je záležitostí postoje učitelů a dětí. Když bude fungovat na škole aktivní, zasvěcený koordinátor EV, tak nejrůznějšími "fintami" automaty zničí (zvláště ty "nezdravé" (např. na coca-colu) - výpočet spotřeby energie, plastů, složení výrobku + jeho vliv na zdraví člověka, ... Jemu se povedlo to, že děti samy začaly "stávkovat" a docílily doho, že byl automat odvezen coby prodělečný...
Příspěvek Napsal: pon 07. čer 2010 20:36:40
  Předmět příspěvku:  Re: Jak zapojit partnery do života školy?  Odpovědět s citací
Je zajimave, kam nas ta diskuse az privedla - k ovoci do skol, skolnimu mleku, skolnim soutezim. Mozna nekdy rodice opravdu maji protichudne nazory, ale mnohdy si nechaji ledacos vysvetlit. Nicmene osobne si nemyslim, ze McDonald´s by si zaslouzil takove odsudky, jakych se mu dostava - viz. Sofiino moralni dilema - dlouhou dobu to byla jedina poradna kids friedly restaurace, kam jste se nemuseli bat prijit s detmi, nebot tam nikomu nevadi - v normalnich kavarnach je to problem dodnes. Takze si myslim, ze jeho podpora aktivit pro deti neni neco, cim bychom meli opovrhovat.
Libi se mi, ze jak Iva Nesvadbová, tak Sofie Hladíková píší o tom, jak škola může hrát roli rozehrávače komunitních aktivit, koncentrovat zíjmy různých skupin a fungovat i jako "fundraiser" pro komunitu. V tom jí samozřejmě mohou vydatně pomáhat rodiče - ať už jako drobní dárci anebo dobrovolnici, ale také fundraiseři, kteří vědí, v čem je škola dobrá a čím je možné argumentovat dalším dárcům.
A ke 3kole udržitelného života - mě velmi zajímá překrykonceptu komunitní školy s některými metodikami spojenými s udržitelným rozvojem obcí. Toto je jedna z nich, ale ještě bližší je tomu např. Agenda 21. Zajímá mě to s ohledem na těžkosti, které potkává podpora komunitních škol na širší, systémové úrovni. Daleko lépe se argumentuje tím, že bude využito kapacit školy pro vzdělávání dospělých, nejlépe ve vazbě na potřeby trhu práce, neboť to je vlastně sociální služba a projekt tak dostane podporu v rámci grantů MPSV. Naproti tomu koncept komunitní školy, který je o vzdělávání všech možných aktérů na úrovni obce (primárně samozřejmě dětí, ale i dospělých, seniorů, maminek na MD atd.), ale také o zapojení veřejnosti a rodičů do života školy, sociální inkluzi, podpoře dobrovolnictví apod. a má odraz v kurikulu školy, chceme-li zjednodušeně jejím vzdělávacím programu, tak tento koncept se poměrně složitě provazuje s granty MŠMT. Ale malými krůčky se to daří měnit, jak ukazují např. projekty Centra komunitní práce v Ústí nad Labem anebo o.p.s. Chaloupky.
Příspěvek Napsal: pát 04. čer 2010 21:18:17
  Předmět příspěvku:  Re: Jak zapojit partnery do života školy?  Odpovědět s citací
Jinak ke škole pro udržitelný život, kterou tu často zmiňujeme s Ivou Nesvadbovou-
http://www.nadacepartnerstvi.cz/skola
Příspěvek Napsal: pát 04. čer 2010 13:27:55
  Předmět příspěvku:  Re: Jak zapojit partnery do života školy?  Odpovědět s citací
Ještě bych se ráda vrátila k ¨příspěvku paní Svobodové. Máte pravdu - podpora konzumu v podmínkách škol mě také trápí. Automaty bych do školy asi nikdy nepustila (ono se mi to snadno říká, když se k nám do málotřídky nehrnou). My se snažíme i pitný režim řešit s minimem obalových mnateriálů - tedy ráno uvaříme čaj, který se roznese do tříd a děti pijí ze svých hrníčků. Jenže je to těžké...Takové školní mléko - přeslazené cosi v tetrapacku...Ale rodiče si to přejí, tam těžko co zmůžu. A ovoce do škol je cosi podobného - je to fajn, pro děti zdarma, chutná jim a je to zdravé...Ale z většiny dovozové ovoce se rozváží po pár kg po celé republice... Luxus zásad si můžu dovolit v provozu své rodiny, ale jeko ředitelka mám ten manévrovací prostor poněkud omezený. A to nemluvím o takových soutěžních aktivitách jako je sbírání víček od čehosi, fotbalová klání podporovaná Mackdonaldem...Mně vadí ty protimluvy, které tu realizujeme. Na jednu stranu učíme v mediální výchově odolávat reklamě a pak to mám podporovat? Ale nejsem hloupá? Sousední školička si pořídila za vítězství ve sběru víček od Ramy interaktivní tabuli...A já píšu jak hloupá granty.
Příspěvek Napsal: pát 04. čer 2010 13:21:54
  Předmět příspěvku:  Re: Jak zapojit partnery do života školy?  Odpovědět s citací
To je hezké, že jste se ozvala- ozvala z Brna. Jednou jsem u Vás ve škole byla - a byla jsem naprosto okouzlena - právě tím, že to funguje v sídlištní škole. Obdivuju vás. Já jsem na málotřídce a na té vesnici je to asi přeci jen jednodušší. Ale vůbec ne idylka - jsme vesnicí v bývalých Sudetech a tady fakt nejsou žádné organizace, spolky, neziskové organizace...Vlastně jsme to nejvíce rozvířili my ze školy. A přidaly se mladé maminky, seniorky...A najednou to pomaloučku jde.
Marku, standarty znám, právě proto mám určité pochyby o naplnění všech bodů naší školou.
- vzdělávání dospělých? Ale vlastně ano - třeba náš projekt TUŽ zaměřený na třidění odpadů v obci a s ním spojená "osvětová činnost našich žáčků" ...http://www.kocbere.cz/skola/
Máte pravdu, měli bychom dát pozor, aby neprošlo k devalvaci toho pojmu, ono i u nás existuje víc iniciativ v této oblasti, které se v něčem liší.
Příspěvek Napsal: pát 04. čer 2010 13:09:19
  Předmět příspěvku:  Re: Jak zapojit partnery do života školy?  Odpovědět s citací
Dovolím si reagovat na příspěvek paní Dr. Svobodové a její otázky, jak by komunitní aktivity fungovaly v prostředí sídliště. Možná je to překvapující, ale právě zde má koncept komunitní školy poměrně široký dopad, neboť právě zde slouží škola více než kde jinde jako místo setkávání, sdílení informací, zkušeností, ale i příležitostí pro vzdělávání. Velice dobré zkušenosti s tím jsou vidět např. na ZŠ Angel v Praze Modřanech, která patří k promotéra a propagátora myšlenky komunitní školy a bližšího propojení školy a rodičů už od ranných 90. let, anebo ZŠ Pavlovská v Brně - Kohoutovicích, kde škola funguje jako stimulátor společenského a kulturního dění, když např. divadelního týdne se zúčastňuje již několik let cca 3.000 diváků (z 10.000 obyvatel městské části). Toto jsou jen dva příklady, že opravdu nezáleží, ve kterém místě se škola, která chce posilovat svou roli v komunitě nachází. Jde o to, aby byla čitelná, srozumitelná ve svých cílech a potřebách a otevřená pomoci i komunikaci se sociálními partnery. A to je o lidech, kteří v té škole působí. Škola sama o sobě není nic, jen pár holých stěn - to co ji dělá živou a zajímavou, to jsou lidé, kteří do ní docházejí - ať už jako učitelé anebo žáci (jakéhokoli věku) - a také v ní chtějí zažít něco příjemného. Rodiče a širší veřejnost si musí zvyknout, že škola zde může být také pro ně - není dobře, pokud se na rodiče hned vychrlí seznam úkolů, které by měli udělat. Je lepší po malých krůčcích je zatahovat do dění na škole, do organizování a plánování aktivit, do poskytování zpětné vazby. Velice dobrá je tzv. ranní kávička. Je to osvědčený postup, kdy někdo z vedení školy zve rodiče v čase, kdy jsou ve škole a na frekventovaném místě školy (např. ve vestibulu) na posezení u kávy. Cílem není nic řešit, ale pouze navázat s rodiči hlubší linku, představit jim vedení školy z lidské stránky, ne jekao neznámou bytost žijící za zavřenými dveřmi. To se škole vrátí minimálně tehdy, když se objeví skutečný problém, nad kterým se pak setkávají nikoli ředitel a naštvaný rodič, ale dva lidé, kteří spolu chodí na kafe. A to opravdu funguje.
Příspěvek Napsal: čtv 03. čer 2010 22:36:17
  Předmět příspěvku:  Re: Jak zapojit partnery do života školy?  Odpovědět s citací
Ivo .. moc se mi líbí váš přístup vtažení rodičů .. asi proto, že se v naší škole snažíme o totéž :)

Nezkusila byste v portálí WIKI popsat některé ze společných aktivit, o kterých tu píšete? - Školní komunitní činnost ve WIKI Metodického portálu
Příspěvek Napsal: čtv 03. čer 2010 20:01:50
  Předmět příspěvku:  Re: Jak zapojit partnery do života školy?  Odpovědět s citací
Ráda bych se ještě vyjádřila ke spolupráci s ostatními partnery. Ono jich je kolem školy hodně, stačí se dívat otevřenýma očima a přemýšlet, jak navázat spolupráci ;)
Mezi prvními byl již zmiňovaný Klub maminek - pořádáme pro ně keramické kurzy v naší škole, v letošním roce jsme jim pomohli se sepsáním grantu, v němž byly některé aktivity zaměřené na spolupráci s naší školou, na jaře jsme se zúčastnili májového jarmarku, na kterém jsme se prezentovali žákovskými výrobky.
Myslivci - již osm let na podzim sbíráme kaštany, žaludy, které v lednu doneseme společně s myslivci ke krmelci a zároveň vyslechneme spoustu zajímavých informací. Myslivci pro nás zorganizovali i jarní výlet, besedu ve škole...
Městská knihovna Králíky - každý měsíc pravidelně navštěvujeme se všemi žáky bezúplatně městskou knihovnu, kde žáci plní úkoly, které jim připravujeme my. V knihovně 3x ročně instalujeme výstavu žákovských prací, o kterou se nám "starají" knihovnice. Zveme je na prezentaci výstupů projektů, na Den otevřených dveří, dokonce jsme jim dělali keramický dort na akci Noc s Andersenem. Do knihovny dodáváme náš školní časopis.
ČSOP - pravidelně jsme spolupracovali v rámci podávání grantových žádostí na ekologické aktivity, přispívali jsme do Zpravodaje ČSOP, každoročně se účastníme výstavy ke Dni Země.
Městské muzeum Králíky - spolupráce na projektech (vloni projekt Cestička do školy), distribuce školního časopisu.
Město Králíky - výroba dárků z keramiky, dodávání školního časopisu, úklid turisticky atraktivních míst v rámci akce Hledání pokladu skřítka Ekolíka, jednání v rámci projektů...

Toto jsou partneři, se kterými pravidelně spolupracujeme. Pak to jsou další a další partneři, kteří mají u nás dveře otevřené...

A sponzoři? Máme jednoho stálého sponzora - Pekárny Falta. Učíme děti, že nikdy nic nedostanou zadarmo, bez přičinění. Na této myšlence funguje i naše partnerská smlouva - na jaře a na podzim uklidíme parčík před jejich provozovnou, 3x v roce vyzdobíme jejich prodejnu (podzimní, velikonoční, vánoční dekorace), protistrana poskytne jednou ročně finanční příspěvek.

Máte nějaké další nápady pro inspirování nás, ostatních škol?
Příspěvek Napsal: čtv 03. čer 2010 18:57:57


Přejít na: