Autor |
Zpráva |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě |
 |
|
Aktuálně končící období k podávání daňového přiznání je příležitost s použitím zbylých formulářů k daňovému přiznání z příjmů fyzických osob (OSVČ) a softwarové verze v tabulkovém editoru, ukázat žákům s použitím přibližných fiktivních čísel jak se vyplňuje daňové přiznání. Ze zkušeností i z minulých let to žáky elektrotechnických oborů baví, zpočátku vymýšlejí hausnumera, ale pak se společně s učitelem doberou docela reálných hodnot a zpětně se dostanou i k odhadu možných velikostí příjmů a výdajů, naučejí se v Pokynech k vyplnění najít odečitatelné položky a celý způsob vyplňování. Žáci se naučí stáhnout si z webu http://www.mesec.cz/danovy-portal/dan-z-prijmu/danove-formulare-ke-stazeni/ a vyplňovat tištěný i elektronický formulář (MFin 25 5405 vz. 23), ale také si nejdříve předem na tabuli společně s učitelem ujasní jaké hodnoty asi dosazovat, hodnoty z fiktivního podnikání bez detailů, pouze příjem, výdaje vykazované paušálem 60%, z toho zisk, atd. Zpočátku "kulatá čísla", aby se to dobře počítalo, pak i fiktivní hodnoty bližší možné skutečnosti. Pak je snadné navázat i na vyplnění formulářů pro VZP a PSSZ. Nejdříve si udělají do sešitu a pak i do souboru základní rozbor příjmů, výdajů, kolik se bude odečítat, a pak si provedou výpočet načisto. Zpočátku se drží reality, pak zkoušejí dávat stoticícové a milionové zisky a pak zkoušejí jak by to vypadalo třeba ve fiktivní firmě s měsíčním výdělkem kolem deseti tisíc korun, kdyby si náhodou chtěli udělat hned po škole vlastní firmu. Samozřejmě v několika verzích, například jako samostatný OSVČ, nebo OSVČ který si přivydělává k běžnému zaměstnání, kdy za něj platí některé poplatky zaměstnavatel. Je to o to jednodušší, že i mnozí učitelé mají podobný přivýdělek a daňové přiznání podávají a mohou o to lépe žákům zprostředkovat aktuální situaci. POZOR na ochranu osobních údajů. Do rubrik s osobními údaji buď nevyplňují nic, nebo úmyslně nesmyslná jména a adresy a formulář vůbec nepodepisují, aby ho nikdo nemohl použít a zneužít. Na papírový formulář píšou velkými písmeny - FIKTIVNÍ ÚDAJE.
Aktuálně končící období k podávání daňového přiznání je příležitost s použitím zbylých formulářů k daňovému přiznání z příjmů fyzických osob (OSVČ) a softwarové verze v tabulkovém editoru, ukázat žákům s použitím přibližných fiktivních čísel jak se vyplňuje daňové přiznání. Ze zkušeností i z minulých let to žáky elektrotechnických oborů baví, zpočátku vymýšlejí hausnumera, ale pak se společně s učitelem doberou docela reálných hodnot a zpětně se dostanou i k odhadu možných velikostí příjmů a výdajů, naučejí se v Pokynech k vyplnění najít odečitatelné položky a celý způsob vyplňování.
Žáci se naučí stáhnout si z webu [url]http://www.mesec.cz/danovy-portal/dan-z-prijmu/danove-formulare-ke-stazeni/[/url] a vyplňovat tištěný i elektronický formulář (MFin 25 5405 vz. 23), ale také si nejdříve předem na tabuli společně s učitelem ujasní jaké hodnoty asi dosazovat, hodnoty z fiktivního podnikání bez detailů, pouze příjem, výdaje vykazované paušálem 60%, z toho zisk, atd. Zpočátku "kulatá čísla", aby se to dobře počítalo, pak i fiktivní hodnoty bližší možné skutečnosti.
Pak je snadné navázat i na vyplnění formulářů pro VZP a PSSZ. Nejdříve si udělají do sešitu a pak i do souboru základní rozbor příjmů, výdajů, kolik se bude odečítat, a pak si provedou výpočet načisto. Zpočátku se drží reality, pak zkoušejí dávat stoticícové a milionové zisky a pak zkoušejí jak by to vypadalo třeba ve fiktivní firmě s měsíčním výdělkem kolem deseti tisíc korun, kdyby si náhodou chtěli udělat hned po škole vlastní firmu.
Samozřejmě v několika verzích, například jako samostatný OSVČ, nebo OSVČ který si přivydělává k běžnému zaměstnání, kdy za něj platí některé poplatky zaměstnavatel. Je to o to jednodušší, že i mnozí učitelé mají podobný přivýdělek a daňové přiznání podávají a mohou o to lépe žákům zprostředkovat aktuální situaci.
POZOR na ochranu osobních údajů. Do rubrik s osobními údaji buď nevyplňují nic, nebo úmyslně nesmyslná jména a adresy a formulář vůbec nepodepisují, aby ho nikdo nemohl použít a zneužít. Na papírový formulář píšou velkými písmeny - FIKTIVNÍ ÚDAJE.
|
|
|
 |
Napsal: pon 03. dub 2017 15:31:37 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě |
 |
|
Terezo, díky za upozornění. Ve fóru často píšeme zrychleně, ale chápu, že vám chyby vadí. Možná zkuste ještě přidat nějakou svou zkušenost z výuky ekonomie, když už vás tu máme. Klidně do jiného tématu, třeba si i založte vlastní, pokud budete psát k něčemu novému.
Terezo, díky za upozornění. Ve fóru často píšeme zrychleně, ale chápu, že vám chyby vadí. Možná zkuste ještě přidat nějakou svou zkušenost z výuky ekonomie, když už vás tu máme. Klidně do jiného tématu, třeba si i založte vlastní, pokud budete psát k něčemu novému.
|
|
|
 |
Napsal: úte 10. zář 2013 9:25:35 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě |
 |
|
Nezlobte se na mě, ale vy učíte na střední škole? Také učím ekonomii, ale s gramatikou problém nemám.
Nezlobte se na mě, ale vy učíte na střední škole? Také učím ekonomii, ale s gramatikou problém nemám.
|
|
|
 |
Napsal: pon 09. zář 2013 20:17:10 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě |
 |
|
Mám stejnou zkušenost. Žáci si "představují", jak to bude vypadat a předpokládají, že vše půjde, na vše jsou připraveni. A pak přijde ta chvíle a najednou stojí před zákazníkem nebo předposluchači a mají mluvit. A všechno je jinak. Často žáci až na prvním veletrhu zjistí, že v praxi leccos je "jinak". Není nad to VYZKOUŠET SI.
Mám stejnou zkušenost. Žáci si "představují", jak to bude vypadat a předpokládají, že vše půjde, na vše jsou připraveni. A pak přijde ta chvíle a najednou stojí před zákazníkem nebo předposluchači a mají mluvit. A všechno je jinak. Často žáci až na prvním veletrhu zjistí, že v praxi leccos je "jinak". Není nad to VYZKOUŠET SI.
|
|
|
 |
Napsal: stř 14. zář 2011 7:19:19 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě |
 |
|
Dobrý den, učila jsem Fiktivku 7 let, podle mého názoru je lepší malý počet žáků - tedy i více firem, pokud se ve skupině najde větší počet žáků ochotných převzít zodpovědnost plynoucí z vedoucí pozice ředitele firmy. Potom je malá šance, že by se jen tak někdo vezl, ale pokud je ve skupině pouze jeden ochotný a schopný, pak je lepší jedna firma a přísnější kontrola ze strany učitele, zda se všichni podílí na činnosti. Velmi se mi osvědčil před veletrhy nácvik prezentace firmy a prodejních schopností před ostatními žáky, včetně vyplňování faktur. Gebrtová Dita PB - VOŠ a SŠM
Dobrý den, učila jsem Fiktivku 7 let, podle mého názoru je lepší malý počet žáků - tedy i více firem, pokud se ve skupině najde větší počet žáků ochotných převzít zodpovědnost plynoucí z vedoucí pozice ředitele firmy. Potom je malá šance, že by se jen tak někdo vezl, ale pokud je ve skupině pouze jeden ochotný a schopný, pak je lepší jedna firma a přísnější kontrola ze strany učitele, zda se všichni podílí na činnosti. Velmi se mi osvědčil před veletrhy nácvik prezentace firmy a prodejních schopností před ostatními žáky, včetně vyplňování faktur. Gebrtová Dita PB - VOŠ a SŠM
|
|
|
 |
Napsal: úte 13. zář 2011 15:13:37 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě |
 |
|
Vida, v předchozím příspěvků máme popsánu další akci pořádanou jednou ze škol s obchodními obory, OA Písek: V širším rámci fif pořádáme pro žáky našich 4. ročníků a hosty z partnerských škol fiktivní kokurz na pracovní pozice blízké zaměření naší školy.
Vida, v předchozím příspěvků máme popsánu další akci pořádanou jednou ze škol s obchodními obory, OA Písek: [i]V širším rámci fif pořádáme pro žáky našich 4. ročníků a hosty z partnerských škol [b]fiktivní kokurz na pracovní pozice blízké zaměření naší školy[/b].[/i]
|
|
|
 |
Napsal: pon 27. čer 2011 12:31:07 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě |
 |
|
V širším rámci fif pořádáme pro žáky našich 4. ročníků a hosty z partnerských škol fiktivní kokurz na pracovní pozice blízké zaměření naší školy. V první části (korespondenční) i ve druhé (pohovory) si studenti mohou vyzkoušet konkurz nanečisto. Spolupracujeme s Hospodářskou komorou i Úřadem práce, jejichž zástupci se také přímo podílejí na práci výběrové komise. Zkušenosti jsou velmi dobré. JF OA Písek
V širším rámci fif pořádáme pro žáky našich 4. ročníků a hosty z partnerských škol fiktivní kokurz na pracovní pozice blízké zaměření naší školy. V první části (korespondenční) i ve druhé (pohovory) si studenti mohou vyzkoušet konkurz nanečisto. Spolupracujeme s Hospodářskou komorou i Úřadem práce, jejichž zástupci se také přímo podílejí na práci výběrové komise. Zkušenosti jsou velmi dobré. JF OA Písek
|
|
|
 |
Napsal: pon 27. čer 2011 12:13:59 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě |
 |
|
Ve fiktivnífirmě se snažím, aby žáci pracovali co nejvíce samostatně. Myslím, že "to chce čas" a samostatnost se dostaví, zvláště pokud jim neprojde ledabyle vyplněný příkaz k úhradě apod. Takže moc děkuji CEFIFu.
Ve fiktivnífirmě se snažím, aby žáci pracovali co nejvíce samostatně. Myslím, že "to chce čas" a samostatnost se dostaví, zvláště pokud jim neprojde ledabyle vyplněný příkaz k úhradě apod. Takže moc děkuji CEFIFu.
|
|
|
 |
Napsal: čtv 23. čer 2011 10:21:21 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě |
 |
|
Výuka je individuální a skupinová, tak jak se pracuje ve skutečné firmě.
Výuka je individuální a skupinová, tak jak se pracuje ve skutečné firmě.
|
|
|
 |
Napsal: stř 22. čer 2011 9:59:58 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Vyučovací metody při výuce ve fiktivní firmě |
 |
|
Moc se mi líbí, že ve fiktivní firmě často vynikají ti žáci, kteří mají v teoretických předmětem větší problémy. A u zkoušky i u maturity příklad z fiktivní firmy nepochopitelnou teorii často přiblíží a pomůže "chytit se".
Moc se mi líbí, že ve fiktivní firmě často vynikají ti žáci, kteří mají v teoretických předmětem větší problémy. A u zkoušky i u maturity příklad z fiktivní firmy nepochopitelnou teorii často přiblíží a pomůže "chytit se".
|
|
|
 |
Napsal: pát 10. čer 2011 13:14:20 |
|
|
 |
|