Autor |
Zpráva |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Jak zaujmout a motivovat žáka v předmětu fiktivní firma |
 |
|
Dekuji za upresneni za nas za vsechny.
Dekuji za upresneni za nas za vsechny.
|
|
|
 |
Napsal: úte 01. lis 2011 22:43:32 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Jak zaujmout a motivovat žáka v předmětu fiktivní firma |
 |
|
Jelikož mám 6 fiktivních firem, tak lze porovnávat činnosti jednotlivých oddělení. Je pravda, že jsem odpověděla nepřesně a neuvedla, že soutěží oddělení z jednotlivých firem mezi sebou. Omlouvám se.
Jelikož mám 6 fiktivních firem, tak lze porovnávat činnosti jednotlivých oddělení. Je pravda, že jsem odpověděla nepřesně a neuvedla, že soutěží oddělení z jednotlivých firem mezi sebou. Omlouvám se.
|
|
|
 |
Napsal: pon 31. říj 2011 14:06:21 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Jak zaujmout a motivovat žáka v předmětu fiktivní firma |
 |
|
Soutěže oddělení, jak lze srovnávat účtárnu s marketingem? Opravdu by mne to zajímalo. Podle jakých kritérií?
Soutěže oddělení, jak lze srovnávat účtárnu s marketingem? Opravdu by mne to zajímalo. Podle jakých kritérií?
|
|
|
 |
Napsal: stř 26. říj 2011 13:25:57 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Jak zaujmout a motivovat žáka v předmětu fiktivní firma |
 |
|
Soutěže oddělení. O tom jsem ještě neslyšela. moc by mne to zajímalo blíže.
Soutěže oddělení. O tom jsem ještě neslyšela. moc by mne to zajímalo blíže.
|
|
|
 |
Napsal: stř 22. čer 2011 10:27:03 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Jak zaujmout a motivovat žáka v předmětu fiktivní firma |
 |
|
Hodnotím nejen známkou, ale také formou soutěží oddělení -např. účast na veletrzích. Hodně mě také pomohlo hodnocení od ředitele firmy, který žáky hodnotil před zaměstnanci a všichni mohli doplňovat hodnocení. Takže se žáci velkou měrou podílí na svém hodnocení.
Hodnotím nejen známkou, ale také formou soutěží oddělení -např. účast na veletrzích. Hodně mě také pomohlo hodnocení od ředitele firmy, který žáky hodnotil před zaměstnanci a všichni mohli doplňovat hodnocení. Takže se žáci velkou měrou podílí na svém hodnocení.
|
|
|
 |
Napsal: stř 22. čer 2011 10:04:09 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Jak zaujmout a motivovat žáka v předmětu fiktivní firma |
 |
|
Moc souhlasím s předchozím příspěvkem. Ono očekávat, že žáci budou 100 % a vždy aktivní, nemůžeme. Bez učitele by to opravdu nešlo.
Moc souhlasím s předchozím příspěvkem. Ono očekávat, že žáci budou 100 % a vždy aktivní, nemůžeme. Bez učitele by to opravdu nešlo.
|
|
|
 |
Napsal: pát 10. čer 2011 13:03:17 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Jak zaujmout a motivovat žáka v předmětu fiktivní firma |
 |
|
Pokud se týká motivace studentů k práci ve fiktivní firmě, potvrzuje se mi, že nejlépe funguje vlastní příklad. U nás v cestovní kanceláři KA-Tour Mělník ještě začínající studenti (na začátku 3. ročníku) nemají vlastní organizační strukturu, protože konkurz na jednotlivé posty absolvují na přelomu listopadu a prosince. Teprve na základě získaných bodů v jednotlivých kategoriích se každý "zařadí" na post, ve kterém byl nejlepší. Čili motivovat žáky od září do listopadu-prosince není velký problém, protože nikdo z nich si nechce před zkušební komisí, kterou tvoří žáci 4. ročníku dané firmy, "uříznout" ostudu. Po rozběhnutí práce v jednotlivých odděleních je to malinko horší, protože někteří žáci své "vedoucí" ze svých řad moc neberou. Osvědčilo se mi (skoro jako vždycky) jít příkladem. Když vidím, že v některém oddělení to vázne, sednu k nim, něco jim pomůžu udělat, někoho dále zaúkoluji, něco poradím a najednou se to vždy rozběhne. Skoro se dá říct, že je nejlepší do jednotlivých oddělení "vlítnout" hned po začátku dvojhodinovky (kterou máme jedenkrát týdne) a setrvačností se rozjedou i ta další oddělení. S kázní problémy nemáme a pracovitost se dá vždycky "vnutit" zadáváním dalších a dalších úkolů. 
Pokud se týká motivace studentů k práci ve fiktivní firmě, potvrzuje se mi, že nejlépe funguje vlastní příklad. U nás v cestovní kanceláři KA-Tour Mělník ještě začínající studenti (na začátku 3. ročníku) nemají vlastní organizační strukturu, protože konkurz na jednotlivé posty absolvují na přelomu listopadu a prosince. Teprve na základě získaných bodů v jednotlivých kategoriích se každý "zařadí" na post, ve kterém byl nejlepší. Čili motivovat žáky od září do listopadu-prosince není velký problém, protože nikdo z nich si nechce před zkušební komisí, kterou tvoří žáci 4. ročníku dané firmy, "uříznout" ostudu. Po rozběhnutí práce v jednotlivých odděleních je to malinko horší, protože někteří žáci své "vedoucí" ze svých řad moc neberou. Osvědčilo se mi (skoro jako vždycky) jít příkladem. Když vidím, že v některém oddělení to vázne, sednu k nim, něco jim pomůžu udělat, někoho dále zaúkoluji, něco poradím a najednou se to vždy rozběhne. Skoro se dá říct, že je nejlepší do jednotlivých oddělení "vlítnout" hned po začátku dvojhodinovky (kterou máme jedenkrát týdne) a setrvačností se rozjedou i ta další oddělení. S kázní problémy nemáme a pracovitost se dá vždycky "vnutit" zadáváním dalších a dalších úkolů. :D
|
|
|
 |
Napsal: pát 10. čer 2011 12:57:59 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Jak zaujmout a motivovat žáka v předmětu fiktivní firma |
 |
|
Často si kladu otázku, jestli pocit nejistoty ze žáků nevyplývá z toho, že máme příliš vysokou laťku? Nebývá to někdy tak, že naši žáci jsou prostě "normální"? A tedy nedokonalí? Pokud je snada, pokrok, ... často pocit nejistoty ze svých žáků mívají učitelé firem, které se umisťují na předních místech.
Často si kladu otázku, jestli pocit nejistoty ze žáků nevyplývá z toho, že máme příliš vysokou laťku? Nebývá to někdy tak, že naši žáci jsou prostě "normální"? A tedy nedokonalí? Pokud je snada, pokrok, ... často pocit nejistoty ze svých žáků mívají učitelé firem, které se umisťují na předních místech.
|
|
|
 |
Napsal: pát 10. čer 2011 10:37:58 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Jak zaujmout a motivovat žáka v předmětu fiktivní firma |
 |
|
Tady bych prosila ostatní kolegy o radu a zkušenosti. FIF vyučuji prvním rokem, navíc jako nepovinný předmět a někdy mám problémy jak žáky správně motivovat, hlavně pokud se týká dodržení termínů a pečlivosti.
Tady bych prosila ostatní kolegy o radu a zkušenosti. FIF vyučuji prvním rokem, navíc jako nepovinný předmět a někdy mám problémy jak žáky správně motivovat, hlavně pokud se týká dodržení termínů a pečlivosti.
|
|
|
 |
Napsal: čtv 09. čer 2011 11:37:36 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Jak zaujmout a motivovat žáka v předmětu fiktivní firma |
 |
|
Motivujeme účastí na veletrzích FIF a dnech Otevřených dveří naší OA.
Motivujeme účastí na veletrzích FIF a dnech Otevřených dveří naší OA.
|
|
|
 |
Napsal: čtv 09. čer 2011 10:52:58 |
|
|
 |