Autor |
Zpráva |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Porady žáků, pracovníků FF |
 |
|
Znova čtu, že veletrh je za odměnu, to je opravdu skvělá informace.
Znova čtu, že veletrh je za odměnu, to je opravdu skvělá informace.
|
|
|
 |
Napsal: stř 26. říj 2011 14:04:45 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Porady žáků, pracovníků FF |
 |
|
Na některé žáky platí nadšení a na některé kontrola. Ale skoro všichni se těší na veletrhy a považují je za odměnu. Kdo neplní své povinnosti, nemůže jet.
Na některé žáky platí nadšení a na některé kontrola. Ale skoro všichni se těší na veletrhy a považují je za odměnu. Kdo neplní své povinnosti, nemůže jet.
|
|
|
 |
Napsal: stř 26. říj 2011 13:05:08 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Porady žáků, pracovníků FF |
 |
|
Porady děláme pravidelně, zápisy ne. JF OA Písek
Porady děláme pravidelně, zápisy ne. JF OA Písek
|
|
|
 |
Napsal: pon 27. čer 2011 11:52:16 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Porady žáků, pracovníků FF |
 |
|
Možná jako jeden z nejúčinějších (a ne zcela vždy nutných) prostředeků se ukázal seznam úkolů vpředu na tabuli, na projektoru, spolu se splněním (odškrtnutí) a hodnocením splnění (výborně, nutno dopracovat, ...).
Někteří učitelé po každém bloku hodin (období - např. příprava na veletrh, soutěž, konec měsíce, ...) známkují.
Žáci často chybí, proto je výhodné, když mají daný úkol (oddělení FF) na starosti pracovník, kterému je úkol přidělen, jeho vedoucí a zástupce vedoucího oddělení. Zjistí, že být vedoucí není "poroučet", ale mít něco na starosti, být zodpovědný nejen za sebe, ale i za své podřízené.
Těším se na další nápady.
Možná jako jeden z nejúčinějších (a ne zcela vždy nutných) prostředeků se ukázal seznam úkolů vpředu na tabuli, na projektoru, spolu se splněním (odškrtnutí) a hodnocením splnění (výborně, nutno dopracovat, ...).
Někteří učitelé po každém bloku hodin (období - např. příprava na veletrh, soutěž, konec měsíce, ...) známkují.
Žáci často chybí, proto je výhodné, když mají daný úkol (oddělení FF) na starosti pracovník, kterému je úkol přidělen, jeho vedoucí a zástupce vedoucího oddělení. Zjistí, že být vedoucí není "poroučet", ale mít něco na starosti, být zodpovědný nejen za sebe, ale i za své podřízené.
Těším se na další nápady.
|
|
|
 |
Napsal: čtv 23. čer 2011 14:20:34 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Porady žáků, pracovníků FF |
 |
|
Snažila jsem se, aby každá FIF začínala pracovní poradou, chtěla zápisy a pravidelné provedení kontroly splnění úkolů. Jenže, problém byl, když některý z žáků chyběl (a někdy byly absence víc než časé). Proto jsem měla problémy s dodržováním termínů pro splnění úkolů. Prosila bych o radu,jak více motivovat ke splění úkolů.
Snažila jsem se, aby každá FIF začínala pracovní poradou, chtěla zápisy a pravidelné provedení kontroly splnění úkolů. Jenže, problém byl, když některý z žáků chyběl (a někdy byly absence víc než časé). Proto jsem měla problémy s dodržováním termínů pro splnění úkolů. Prosila bych o radu,jak více motivovat ke splění úkolů.
|
|
|
 |
Napsal: čtv 23. čer 2011 10:55:14 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Porady žáků, pracovníků FF |
 |
|
Děkuji Jendovi Zouharovi za doporučenou literaturu, určitě se podívám. Co říkáte, kolegové, jak zvládají žáci tuto roli? Řízení porady? Dochází v průběhu školního roku k pokroku? Umí se poučit ze svých chyb? Pracujete s nimi na tom?
Děkuji Jendovi Zouharovi za doporučenou literaturu, určitě se podívám. Co říkáte, kolegové, jak zvládají žáci tuto roli? Řízení porady? Dochází v průběhu školního roku k pokroku? Umí se poučit ze svých chyb? Pracujete s nimi na tom?
|
|
|
 |
Napsal: stř 22. čer 2011 10:15:25 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Porady žáků, pracovníků FF |
 |
|
Ano porady děláme na začátku každý den kdy je FF,ať je jednohodinovka, tak dvouhodinovka. Rozvíjejí komunikaci a schopnost řídit a rozdělovat práci.
Ano porady děláme na začátku každý den kdy je FF,ať je jednohodinovka, tak dvouhodinovka. Rozvíjejí komunikaci a schopnost řídit a rozdělovat práci.
|
|
|
 |
Napsal: stř 22. čer 2011 9:57:18 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Porady žáků, pracovníků FF |
 |
|
Dana Batelkova píše: A mimochodem, napsat dobrý zápis z porady, to není pro žáda tak jednoduché, myslím, že se mnou budou kolegové souhlasit. Ano, to určitě. Nejde ale jen o zápis. Mohou se tam naučit efektivně řídit poradu - facillitaci. Otázkou je, zda v některém předmětu jsou s těmi dovednostmi seznámeni. (viz: Aleš Bednařík. Facilitace. Jak vést skupinová setkání. 2007) V příloze této poučné knihy je dotazník pro facilitátory. Mohl by být pro žáky poučný jako forma zpětné vazby.
[quote="Dana Batelkova"] A mimochodem, napsat dobrý zápis z porady, to není pro žáda tak jednoduché, myslím, že se mnou budou kolegové souhlasit.[/quote]
Ano, to určitě. Nejde ale jen o zápis. Mohou se tam naučit efektivně řídit poradu - facillitaci. Otázkou je, zda v některém předmětu jsou s těmi dovednostmi seznámeni. (viz: Aleš Bednařík. Facilitace. Jak vést skupinová setkání. 2007) V příloze této poučné knihy je dotazník pro facilitátory. Mohl by být pro žáky poučný jako forma zpětné vazby.
|
|
|
 |
Napsal: sob 11. čer 2011 9:40:04 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Porady žáků, pracovníků FF |
 |
|
Těší mne, že první dva příspěvky jsou o tom, že porady se ve FF konají. Velmi často mluvíme o motivaci žáků a evidence úkolů a jejich splnění jistě může pomoci. A mimochodem, napsat dobrý zápis z porady, to není pro žáda tak jednoduché, myslím, že se mnou budou kolegové souhlasit.
Těší mne, že první dva příspěvky jsou o tom, že porady se ve FF konají. Velmi často mluvíme o motivaci žáků a evidence úkolů a jejich splnění jistě může pomoci. A mimochodem, napsat dobrý zápis z porady, to není pro žáda tak jednoduché, myslím, že se mnou budou kolegové souhlasit.
|
|
|
 |
Napsal: pát 10. čer 2011 13:11:44 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Porady žáků, pracovníků FF |
 |
|
Abych pravdu řekla, porady na začátku hodiny jsou jen krátké a hurá do práce, protože ten čas tak letí. Ale asi o tom pouvažuji, jak psala Dana, abychom si vedli zápisy s termínovým kalendářem. Napadá mě, že je to ideální výcvik pro sekretariát, aby kdykoli ředitele informovali. Díky za nápad. 
Abych pravdu řekla, porady na začátku hodiny jsou jen krátké a hurá do práce, protože ten čas tak letí. Ale asi o tom pouvažuji, jak psala Dana, abychom si vedli zápisy s termínovým kalendářem. Napadá mě, že je to ideální výcvik pro sekretariát, aby kdykoli ředitele informovali. Díky za nápad. :P
|
|
|
 |
Napsal: pát 10. čer 2011 13:08:15 |
|
|
 |
|