Autor |
Zpráva |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Facebook - Mají vaši žáci profily? Víte, co na FB dělají |
 |
|
Kamil Kopecký píše: Na našich vzdělávacích akcích (E-Bezpečí) se často žáků ptáme, jestli mají své účty a fotografie na Facebooku. A je zcela běžné, že se v 5. třídě ZŠ zvednou téměř všechny ruce žáků ze třídy. Přitom dle registrace na Facebook je minimální věk uživatelů 13 let. Hm, a pak si holčička přinese domů z obchodu katalog s Barbínama a přes celou stránku máte info, že Barbie je i na facebooku. 13-ti leté holčičky si ale s Barbie moc už nehrají, že? Nebude někde něco špatně?
[quote="Kamil Kopecký"]Na našich vzdělávacích akcích (E-Bezpečí) se často žáků ptáme, jestli mají své účty a fotografie na Facebooku. A je zcela běžné, že se v 5. třídě ZŠ zvednou téměř všechny ruce žáků ze třídy. Přitom dle registrace na Facebook je minimální věk uživatelů 13 let.[/quote] Hm, a pak si holčička přinese domů z obchodu katalog s Barbínama a přes celou stránku máte info, že Barbie je i na facebooku. 13-ti leté holčičky si ale s Barbie moc už nehrají, že? Nebude někde něco špatně?
|
|
|
 |
Napsal: ned 06. lis 2011 15:36:10 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Facebook - Mají vaši žáci profily? Víte, co na FB dělají |
 |
|
Dobrý den, souhlasím s většinou, žáci většinou facebook mají a kolik na něm nejspíše tráví času netřeba zmiňovat. Myslím si, že informovat o možných (někdy velkých a reálných) nebezpečích na fb je potřeba nejen v hodinách it, ale např. i v češtině, kdy se dá probírat manipulativní komunikace, je možné zmínit se o skrytých reklamách na fb apod. Zároveň by se dalo ověřit, jakou váhu přikládají informacím na fb, jak reagují na pozvánky, např. ke stávkám, prostestům, atd. Myslím si, že fb je vhodné téma i do hodin ov nebo zsv, kdy se probírá osobnostní a sociální rozvoj, učitel by se tedy mohl rozhovořit na téma osobní setkání s kamarádem versus chat na fb (nebo samozřejmě i jinde), vztahy mezi lidmi, atd. Prostě fb a další internetové aplikace patří jak do života žáků, tak i do školy. Škola musí reagovat na moderní technologie, protože musí reagovat na skutečný život, který nás obklopuje a do toho fb, ať chceme nebo ne patří.
Dobrý den, souhlasím s většinou, žáci většinou facebook mají a kolik na něm nejspíše tráví času netřeba zmiňovat. Myslím si, že informovat o možných (někdy velkých a reálných) nebezpečích na fb je potřeba nejen v hodinách it, ale např. i v češtině, kdy se dá probírat manipulativní komunikace, je možné zmínit se o skrytých reklamách na fb apod. Zároveň by se dalo ověřit, jakou váhu přikládají informacím na fb, jak reagují na pozvánky, např. ke stávkám, prostestům, atd. Myslím si, že fb je vhodné téma i do hodin ov nebo zsv, kdy se probírá osobnostní a sociální rozvoj, učitel by se tedy mohl rozhovořit na téma osobní setkání s kamarádem versus chat na fb (nebo samozřejmě i jinde), vztahy mezi lidmi, atd. Prostě fb a další internetové aplikace patří jak do života žáků, tak i do školy. Škola musí reagovat na moderní technologie, protože musí reagovat na skutečný život, který nás obklopuje a do toho fb, ať chceme nebo ne patří.
|
|
|
 |
Napsal: úte 14. pro 2010 11:34:42 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Facebook - Mají vaši žáci profily? Víte, co na FB dělají |
 |
|
Lucie Slejšková píše: Pavlíno, to vůbec nevadí, že nemáte zkušenosti s projekty, Váš nápad mi přijde prima! Hodně se mi líbí ta část s výzkumem - napadlo mě, že by mohlo být pěkné, kdyby takové dotazníkové šetření rozšířily děti i třeba na své rodiče, starší spolužáky a taky učitele. Jednou jsem ve škole dělala (ale je fakt, že to bylo s gympláky) jako součást výuky publicistického stylu to, že dělali anketu mezi občany - natáčeli to na video. Hrozně je to bavilo a výstupy byly jednak často vtipné, jednak zajímavé. Třeba když se ptali řidiče autobusu  . Co koho napadá dalšího? Lucie, netýká se to Facebooku, ale musím říct, že vaše výuka publicistického stylu mi přijde perfektní! Mojí aprobací je také čeština, tak se Vámi možná v budoucnu budu inspirovat 
[quote="Lucie Slejšková"]Pavlíno, to vůbec nevadí, že nemáte zkušenosti s projekty, Váš nápad mi přijde prima! Hodně se mi líbí ta část s výzkumem - napadlo mě, že by mohlo být pěkné, kdyby takové dotazníkové šetření rozšířily děti i třeba na své rodiče, starší spolužáky a taky učitele.
Jednou jsem ve škole dělala (ale je fakt, že to bylo s gympláky) jako součást výuky publicistického stylu to, že dělali anketu mezi občany - natáčeli to na video. Hrozně je to bavilo a výstupy byly jednak často vtipné, jednak zajímavé. Třeba když se ptali řidiče autobusu :-).
Co koho napadá dalšího?[/quote]
Lucie, netýká se to Facebooku, ale musím říct, že vaše výuka publicistického stylu mi přijde perfektní! Mojí aprobací je také čeština, tak se Vámi možná v budoucnu budu inspirovat :)
|
|
|
 |
Napsal: úte 14. pro 2010 11:01:34 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Facebook - Mají vaši žáci profily? Víte, co na FB dělají |
 |
|
Co mají moji žáci na účtech nevím. Protože vždy skončím u jména, jedné fotografie (semtam jsou i k poznání) a dál se nedostanu. A považuju to za dobré. Za prvé bych se mohla dozvědět něco, co vědět vlastně nechci. Za druhé je vidět, že si chrání soukromí. Co všechno dělat na hodinách počítačů? O bezpečnosti je třeba mluvit, to rozhodně. Ale při jednohodinové dotaci a množství látky, kterou by měli zvládnout, opravdu nelze dělat vše. Je to na volbě. A jestli blokovat FB ve škole? Zatím neblokujeme. Když ho zablokuju, přejdou na Lidi. Když zablokuji Lidi, přejdou na nějaky chat,....
Co mají moji žáci na účtech nevím. Protože vždy skončím u jména, jedné fotografie (semtam jsou i k poznání) a dál se nedostanu. A považuju to za dobré. Za prvé bych se mohla dozvědět něco, co vědět vlastně nechci. Za druhé je vidět, že si chrání soukromí. Co všechno dělat na hodinách počítačů? O bezpečnosti je třeba mluvit, to rozhodně. Ale při jednohodinové dotaci a množství látky, kterou by měli zvládnout, opravdu nelze dělat vše. Je to na volbě. A jestli blokovat FB ve škole? Zatím neblokujeme. Když ho zablokuju, přejdou na Lidi. Když zablokuji Lidi, přejdou na nějaky chat,....
|
|
|
 |
Napsal: úte 14. pro 2010 7:26:06 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Facebook - Mají vaši žáci profily? Víte, co na FB dělají |
 |
|
Pavlíno, to vůbec nevadí, že nemáte zkušenosti s projekty, Váš nápad mi přijde prima! Hodně se mi líbí ta část s výzkumem - napadlo mě, že by mohlo být pěkné, kdyby takové dotazníkové šetření rozšířily děti i třeba na své rodiče, starší spolužáky a taky učitele. Jednou jsem ve škole dělala (ale je fakt, že to bylo s gympláky) jako součást výuky publicistického stylu to, že dělali anketu mezi občany - natáčeli to na video. Hrozně je to bavilo a výstupy byly jednak často vtipné, jednak zajímavé. Třeba když se ptali řidiče autobusu  . Co koho napadá dalšího?
Pavlíno, to vůbec nevadí, že nemáte zkušenosti s projekty, Váš nápad mi přijde prima! Hodně se mi líbí ta část s výzkumem - napadlo mě, že by mohlo být pěkné, kdyby takové dotazníkové šetření rozšířily děti i třeba na své rodiče, starší spolužáky a taky učitele.
Jednou jsem ve škole dělala (ale je fakt, že to bylo s gympláky) jako součást výuky publicistického stylu to, že dělali anketu mezi občany - natáčeli to na video. Hrozně je to bavilo a výstupy byly jednak často vtipné, jednak zajímavé. Třeba když se ptali řidiče autobusu :-).
Co koho napadá dalšího?
|
|
|
 |
Napsal: pon 13. pro 2010 20:09:26 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Facebook - Mají vaši žáci profily? Víte, co na FB dělají |
 |
|
Lucie, jsem ještě studentkou PedF, takže zatím nemám s projekty zkušenosti, ale napadlo mě, že by projekt týkající se Facebooku mohl zahrnovat popis serveru jako takového (Co to vlastně je?), jeho historii (Jak to vlastně začalo?), výhody (zábava, sdílení zážitků, fotografií,...), nevýhody a případná nebezpečí, zmapování médií (Co o Facebooku napsali v novinách? Co říkali v televizi?), anketa mezi spolužáky (Kolik hodin denně trávíš na Facebooku? Co všechno o sobě prozrazuješ? atd.), nějaký menší výzkum (který by např. mapoval nastavení soukromí uživatelů - jak moc si ho chrání). Žáci by se rozdělili na skupinky a každá by dostala za úkol jinou oblast projektu. Na závěr by třída udělala plakáty, které by mohly viset po škole, případně by mohla udělat "přednášku" pro ostatní žáky. Myslím, že by to žáky zaujalo - už jen proto, že téměř všichni mají na Facebooku účet, takže by jim toto téma bylo vlastní.
Lucie, jsem ještě studentkou PedF, takže zatím nemám s projekty zkušenosti, ale napadlo mě, že by projekt týkající se Facebooku mohl zahrnovat popis serveru jako takového (Co to vlastně je?), jeho historii (Jak to vlastně začalo?), výhody (zábava, sdílení zážitků, fotografií,...), nevýhody a případná nebezpečí, zmapování médií (Co o Facebooku napsali v novinách? Co říkali v televizi?), anketa mezi spolužáky (Kolik hodin denně trávíš na Facebooku? Co všechno o sobě prozrazuješ? atd.), nějaký menší výzkum (který by např. mapoval nastavení soukromí uživatelů - jak moc si ho chrání). Žáci by se rozdělili na skupinky a každá by dostala za úkol jinou oblast projektu. Na závěr by třída udělala plakáty, které by mohly viset po škole, případně by mohla udělat "přednášku" pro ostatní žáky. Myslím, že by to žáky zaujalo - už jen proto, že téměř všichni mají na Facebooku účet, takže by jim toto téma bylo vlastní.
|
|
|
 |
Napsal: pon 13. pro 2010 19:58:56 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Facebook - Mají vaši žáci profily? Víte, co na FB dělají |
 |
|
Pavlíno, ten nápad s projektem je prima! Děti by to určitě bavilo. Co myslíte ostatní?
Nezkusíme tu jen tak trochu nastřelit, co by mohl tento projekt zahrnovat? Co by v něm děti mohly dělat?
Pavlíno, ten nápad s projektem je prima! Děti by to určitě bavilo. Co myslíte ostatní?
Nezkusíme tu jen tak trochu nastřelit, co by mohl tento projekt zahrnovat? Co by v něm děti mohly dělat?
|
|
|
 |
Napsal: pon 13. pro 2010 19:19:32 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Facebook - Mají vaši žáci profily? Víte, co na FB dělají |
 |
|
Hanko, tak to je opravdu škoda. Výpočetní technika by se podle mě neměla omezit jen na práci s textovými editory (i když je velmi důležitá), ale měla by se týkat i internetu - jeho možností, ale také nebezpečí. Nebylo by třeba špatné vymyslet nějaký školní projekt, který by se tematice sociálních sítí, konkrétně Facebooku, věnoval...Jak je vidět, osvěta je důležitá.
Hanko, tak to je opravdu škoda. Výpočetní technika by se podle mě neměla omezit jen na práci s textovými editory (i když je velmi důležitá), ale měla by se týkat i internetu - jeho možností, ale také nebezpečí. Nebylo by třeba špatné vymyslet nějaký školní projekt, který by se tematice sociálních sítí, konkrétně Facebooku, věnoval...Jak je vidět, osvěta je důležitá.
|
|
|
 |
Napsal: úte 07. pro 2010 22:36:06 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Facebook - Mají vaši žáci profily? Víte, co na FB dělají |
 |
|
Pavlíno, sice neučím IT, ale pokud se bavím s žáky, tak nic takového v hodinách neprobíhá. Ale možná je to na jiných školách lepší. Mam s dětmi, co se přihlásí, počítače jako kroužek a o soukromí na FB toho moc neví. O IT se učí pracovat v textovém editoru a podobně. Ale když pak po nich chci upravený dokument v textovém editoru (což se učí), tak to neumí. Tak kde je "zakopaný pes"???
Pavlíno, sice neučím IT, ale pokud se bavím s žáky, tak nic takového v hodinách neprobíhá. Ale možná je to na jiných školách lepší. Mam s dětmi, co se přihlásí, počítače jako kroužek a o soukromí na FB toho moc neví. O IT se učí pracovat v textovém editoru a podobně. Ale když pak po nich chci upravený dokument v textovém editoru (což se učí), tak to neumí. Tak kde je "zakopaný pes"???
|
|
|
 |
Napsal: úte 07. pro 2010 21:47:37 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Facebook - Mají vaši žáci profily? Víte, co na FB dělají |
 |
|
Facebook má už dneska opravdu skoro každé dítě. Myslím, že by v hodinách výpočetní techniky měl učitel ukázat, jak si nastavit soukromí profilu, případně upozornit na to, co je nevhodné publikovat. Nebo je to už běžná praxe?
Facebook má už dneska opravdu skoro každé dítě. Myslím, že by v hodinách výpočetní techniky měl učitel ukázat, jak si nastavit soukromí profilu, případně upozornit na to, co je nevhodné publikovat. Nebo je to už běžná praxe?
|
|
|
 |
Napsal: úte 07. pro 2010 19:45:18 |
|
|
 |
|