No, já tedy nevím, ale za prvé - nápadu nebylo využito ke komerčním účelům, za druhé jsem na uvedených stránkách nenašla copyright, takže kdo ví, kde se inspirovala jejich autorka. Všichni, kdo pracujeme s dětmi kreativně, se někde inspirujeme. Kdybychom šli do důsledků, měli bychom uvádět u každého učiva toho, kdo "to" vymyslel, což děláme většinou jen s Euklidem a Pythagorem a několika dalšími. Přiznám se, že ani nevím, kdo vymyslel např. komutativnost a asociativnost. A když nechávám děti, aby na to přišly, stejně je musím nějak navést, takže užívám myšlenky někoho jiného. Nebo gramatiku - ve druhé třídě se učíme tvrdé a měkké slabiky, využíváme k osvojení různé metody (něco mě napadne, ale nevím, zda to už někdo nepoužil, nebo najdu podnět na internetu) a také neuvádím zdroje. Nepřeháníte to trochu?
No, já tedy nevím, ale za prvé - nápadu nebylo využito ke komerčním účelům, za druhé jsem na uvedených stránkách nenašla copyright, takže kdo ví, kde se inspirovala jejich autorka. Všichni, kdo pracujeme s dětmi kreativně, se někde inspirujeme. Kdybychom šli do důsledků, měli bychom uvádět u každého učiva toho, kdo "to" vymyslel, což děláme většinou jen s Euklidem a Pythagorem a několika dalšími. Přiznám se, že ani nevím, kdo vymyslel např. komutativnost a asociativnost. A když nechávám děti, aby na to přišly, stejně je musím nějak navést, takže užívám myšlenky někoho jiného. Nebo gramatiku - ve druhé třídě se učíme tvrdé a měkké slabiky, využíváme k osvojení různé metody (něco mě napadne, ale nevím, zda to už někdo nepoužil, nebo najdu podnět na internetu) a také neuvádím zdroje. Nepřeháníte to trochu?
|