Autor |
Zpráva |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Kvalita článků |
 |
|
Všeobecné vzdělání zajišťuje socializaci jedince i v tom směru, že uznává význam vědy a výzkumu. Jako občan pak souhlasí s podporou vědy a výzkumu ze státního rozpočtu a vyvíjí tlak na politickou reprezentaci, aby v tomto směru nešetřila a nepoškozovala tak společnost. Jenže vidíme, že o pedagogy-akademiky zájem není. Co o ostatní vědce? Chemici vymýšlejí éčka a falšují jimi potraviny, spolu s biology pak vymysleli genetické modifikace, fyzikové podporují jaderné elektrárny, ekonomové způsobili ekon.krizi a řeší jí tím, že nám berou peníze ...
Všeobecné vzdělání zajišťuje socializaci jedince i v tom směru, že uznává význam vědy a výzkumu. Jako občan pak souhlasí s podporou vědy a výzkumu ze státního rozpočtu a vyvíjí tlak na politickou reprezentaci, aby v tomto směru nešetřila a nepoškozovala tak společnost. Jenže vidíme, že o pedagogy-akademiky zájem není. Co o ostatní vědce? Chemici vymýšlejí éčka a falšují jimi potraviny, spolu s biology pak vymysleli genetické modifikace, fyzikové podporují jaderné elektrárny, ekonomové způsobili ekon.krizi a řeší jí tím, že nám berou peníze ...
|
|
|
 |
Napsal: čtv 24. kvě 2012 18:19:53 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Kvalita článků |
 |
|
Pánové a kým se překladatel Kovářík řídil, aby kniha vůbec dávala smysl? Tu knihu mám rád, přesto to, co Petty píše bylo poplatné britské pedagogice před rokem 1993, kdy to napsal. Doufám, že jsme za tu dobu jinde. Když jsme u toho, Stephen Downes nedávno vydal novou knihu, jsem zatím na začátku, ale předem je jasné, že je tu velká změna - to je moderní pedagogika.
Pánové a kým se překladatel Kovářík řídil, aby kniha vůbec dávala smysl? Tu knihu mám rád, přesto to, co Petty píše bylo poplatné britské pedagogice před rokem 1993, kdy to napsal. Doufám, že jsme za tu dobu jinde. Když jsme u toho, Stephen Downes nedávno vydal [url=http://www.downes.ca/files/books/Connective_Knowledge-19May2012.pdf]novou knihu[/url], jsem zatím na začátku, ale předem je jasné, že je tu velká změna - to je moderní pedagogika.
|
|
|
 |
Napsal: stř 23. kvě 2012 21:58:15 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Kvalita článků |
 |
|
Hlasuju pro Pettyho.
Hlasuju pro Pettyho.
|
|
|
 |
Napsal: stř 23. kvě 2012 21:51:28 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Kvalita článků |
 |
|
Postavil bych vedle sebe dvě knihy Moderní pedagogiku od Průchy a Moderní vyučování od Pettyho. První napsal akademik a pro učitele je k ničemu, druhou učitel fyziky a je to podle mě bible pedagogiky, bez které se neobejde žádný učitel - právě proto, že je spojena s praxí! Učitel musí vážit, kterým knihám věnuje svůj volný čas - proto logicky volí knihy, které mu pomohou lépe učit...
Postavil bych vedle sebe dvě knihy Moderní pedagogiku od Průchy a Moderní vyučování od Pettyho. První napsal akademik a pro učitele je k ničemu, druhou učitel fyziky a je to podle mě bible pedagogiky, bez které se neobejde žádný učitel - právě proto, že je spojena s praxí! Učitel musí vážit, kterým knihám věnuje svůj volný čas - proto logicky volí knihy, které mu pomohou lépe učit...
|
|
|
 |
Napsal: stř 23. kvě 2012 21:49:15 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Kvalita článků |
 |
|
Právě pan profesor je příkladem toho, že každé slovo něco znamená a má svůj význam. Může se to zdát jako text plný zbytečných slov. Máte-li za každým výrazem definici, už tomu tak není. Snad je to léty, která trávil torbou pedagogických slovníků, kdo ví Kdybyste ale měli někdy příležitost účastnit se jeho přednášky – neváhejte, je to zážitek.
Právě pan profesor je příkladem toho, že každé slovo něco znamená a má svůj význam. Může se to zdát jako text plný zbytečných slov. Máte-li za každým výrazem definici, už tomu tak není. Snad je to léty, která trávil torbou pedagogických slovníků, kdo ví :) Kdybyste ale měli někdy příležitost účastnit se jeho přednášky – neváhejte, je to zážitek.
|
|
|
 |
Napsal: stř 23. kvě 2012 21:44:13 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Kvalita článků |
 |
|
Mgr. Zdeněk Sotolář píše: Tož, to je bomba! Že jo? Mně se to taky líbí  Ale žádná slova navíc, jak říkám. 
[quote="Mgr. Zdeněk Sotolář"]Tož, to je bomba![/quote]Že jo? Mně se to taky líbí :lol: Ale žádná slova navíc, jak říkám. ;)
|
|
|
 |
Napsal: stř 23. kvě 2012 21:41:53 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Kvalita článků |
 |
|
Nevím o prof. Průchovi vůbec nic, tak jsem se "šla" podívat a našla tohle: http://www.stolzova.cz/stolzova/view.ph ... 2006102401. No, nevím Zdeňku, jestli to použijete zítra ve třídě, ale rozhodně to vypadá alespoň na notnou dávku naivního optimismu (Kolegové, berte to jako legraci; nedělám závěry z jedné recenze, opravdu!)
Nevím o prof. Průchovi vůbec nic, tak jsem se "šla" podívat a našla tohle: http://www.stolzova.cz/stolzova/view.php?cisloclanku=2006102401. No, nevím Zdeňku, jestli to použijete zítra ve třídě, ale rozhodně to vypadá alespoň na notnou dávku naivního optimismu ;) (Kolegové, berte to jako legraci; nedělám závěry z jedné recenze, opravdu!)
|
|
|
 |
Napsal: stř 23. kvě 2012 21:39:32 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Kvalita článků |
 |
|
Jana Petrů píše: Mgr. Zdeněk Sotolář píše: Jenže akademici mají sklon ze všeho (jak je známo) udělat "odborný text", který zaplevelí balastem nepotřebných slov, ale my potřebujeme k denní praxi něco jiného. Tady nabízím jeden "akademický" text, kde žádné slovo není navíc http://rudolfkohoutek.blog.cz/0911/psyc ... ychovateleMohu býti jízlivý? Dospět složitým výzkumem k tomu, že žáci mají ráději učitele se smyslem pro humor než učitele, který je zesměšňuje... Tož, to je bomba!
[quote="Jana Petrů"][quote="Mgr. Zdeněk Sotolář"]Jenže akademici mají sklon ze všeho (jak je známo) udělat "odborný text", který zaplevelí balastem nepotřebných slov, ale my potřebujeme k denní praxi něco jiného.[/quote]
Tady nabízím jeden "akademický" text, kde žádné slovo není navíc :) http://rudolfkohoutek.blog.cz/0911/psychologie-osobnosti-ucitele-a-vychovatele[/quote]
Mohu býti jízlivý? Dospět složitým výzkumem k tomu, že žáci mají ráději učitele se smyslem pro humor než učitele, který je zesměšňuje... Tož, to je bomba!
|
|
|
 |
Napsal: stř 23. kvě 2012 21:37:01 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Kvalita článků |
 |
|
Zkuste třeba jeho Moderní pedagogiku. Samozřejmě nejde o didaktiku češtiny, didaktická transformace je ale snazší, víme-li co funguje. 
Zkuste třeba jeho Moderní pedagogiku. Samozřejmě nejde o didaktiku češtiny, didaktická transformace je ale snazší, víme-li co funguje. :)
|
|
|
 |
Napsal: stř 23. kvě 2012 21:36:22 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Kvalita článků |
 |
|
Martin Rusek píše: Asi čtema každý něco jiného, pane kolego. Co takhle prof. Průcha? Možná si naběhnu, ale risknu to... Můžete mi nabídnout konkrétní text pana profesora, který mi pomůže v zítřejší hodině rozjívených deváťáků?
[quote="Martin Rusek"]Asi čtema každý něco jiného, pane kolego. Co takhle prof. Průcha?[/quote]
Možná si naběhnu, ale risknu to... Můžete mi nabídnout konkrétní text pana profesora, který mi pomůže v zítřejší hodině rozjívených deváťáků?
|
|
|
 |
Napsal: stř 23. kvě 2012 21:30:38 |
|
|
 |
|