Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Kolik je na jedné ruce prstů?:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - ICT gramotnost a rámcové vzdělávací programy
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: ICT gramotnost a rámcové vzdělávací programy  Odpovědět s citací
Já osobně si myslím, že krom ICT gramotnosti učitelů, je nezbytnou podmínkou k tomu, abychom mohli rozvíjet ICT gramotnost u žáků, mít na školách dostatečné materiální a technické vybavení(interaktivní tabule ve všech učebnách, PC, tablety ......). Pak bude i integrace ICT do ostatních předmětů snažší.
Příspěvek Napsal: pát 12. led 2018 17:16:15
  Předmět příspěvku:  Re: ICT gramotnost a rámcové vzdělávací programy  Odpovědět s citací
Martin Rusek píše:
V první řadě myslím, že nastavovat si ŠVP, aby mě k něčemu nutil, je začátek zkázy.


Když ono někdy milé a příjemné slovo nefunguje. Můžete se usmívat, můžete doporučovat, můžete motivovat - ale když vše selže, nelze než prásknout do stolu a zavelet. Tak nějak jsem to myslela.

Ale máte pravdu, vše souvisí se vším...
  • Jaký vztah má vedení k moderním technologiím, takový tlak bude vyvíjen na učitele.
  • Pokud chceme, aby učitelé používali technologie, musí na škole být. :lol: A musí mít nějakou únosnou úroveň.
  • Pokud učitelé mají k dispozici technologie, musí je umět ovládat, tj. je třeba zajistit vzdělávání. A to není zrovna nejlehčí úkol. Zajistit kvalitu kurzu, suplování, motivaci učitelů...
  • Velký problém je v tom, že děti s počítači vyrůstají, zato učitelé se vše musí "doučit"....

Sepsala jsem jen pár věcí, jistě najdeme společně i další problémy.
Příspěvek Napsal: čtv 14. říj 2010 17:10:06
  Předmět příspěvku:  Re: ICT gramotnost a rámcové vzdělávací programy  Odpovědět s citací
Tak to vypadá, že prubířským kamenem nebude ICT gramotnost žáků, ale učitelů :-).

Problémem možná je, jak některé učitele motivovat k tomu, aby měli zájem na svých IT kompetencích pracovat. Jak to děláte na svých školách?
Příspěvek Napsal: stř 13. říj 2010 19:12:44
  Předmět příspěvku:  Re: ICT gramotnost a rámcové vzdělávací programy  Odpovědět s citací
Pavlína Hublová píše:
Máte nastavený ŠVP tak, aby "nutil" učitele zapojovat ICT do ostatních předmět?


Dobrý den,
v první řadě myslím, že nastavovat si ŠVP, aby mě k něčemu nutil, je začátek zkázy. V první řadě jsou kompetence učitelů. Doporučuji prohlédnout zvláště první video v tomto článkuhttp://www.spomocnik.cz/index.php?id_document=2495, je to moc pěkné.
Přeji hezký den.
Příspěvek Napsal: stř 13. říj 2010 9:38:56
  Předmět příspěvku:  Re: ICT gramotnost a rámcové vzdělávací programy  Odpovědět s citací
Domnívám se, že problém není v RVP. Ten je tak vágní (v mnoha směrech), že kdo chce, může si tam v podstatě naroubovat, co by rád (a naopak).
Zásadní je ŠVP - jak ho kolegové nastavili, co všechno zařadili obsahově do jednotlivých předmětů apod.

Myslím, že je nám všem jasné, že ICT (gramotnost) nelze chápat jen jako náplň jednoho z předmětů v rozvrhu. Pokud chceme "vypouštět" ze základních škol opravdu gramotné žáky, pak je třeba integrovat ICT do co největšího množství předmětů.
Děje se tak?
Máte nastavený ŠVP tak, aby "nutil" učitele zapojovat ICT do ostatních předmět?
Příspěvek Napsal: pát 01. říj 2010 6:30:51
  Předmět příspěvku:  ICT gramotnost a rámcové vzdělávací programy  Odpovědět s citací
Myslíte si, že současné rámcové vzdělávací programy nastavují dostatečně podmínky k rozvoji ICT gramotnosti, případně k rozvoji ICT kompetencí, které vy považujete za základní a nezbytné?
Příspěvek Napsal: pon 20. zář 2010 13:39:25


Přejít na: