Autor |
Zpráva |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: ICT gramotnost a rámcové vzdělávací programy |
 |
|
Já osobně si myslím, že krom ICT gramotnosti učitelů, je nezbytnou podmínkou k tomu, abychom mohli rozvíjet ICT gramotnost u žáků, mít na školách dostatečné materiální a technické vybavení(interaktivní tabule ve všech učebnách, PC, tablety ......). Pak bude i integrace ICT do ostatních předmětů snažší.
Já osobně si myslím, že krom ICT gramotnosti učitelů, je nezbytnou podmínkou k tomu, abychom mohli rozvíjet ICT gramotnost u žáků, mít na školách dostatečné materiální a technické vybavení(interaktivní tabule ve všech učebnách, PC, tablety ......). Pak bude i integrace ICT do ostatních předmětů snažší.
|
|
|
 |
Napsal: pát 12. led 2018 17:16:15 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: ICT gramotnost a rámcové vzdělávací programy |
 |
|
Martin Rusek píše: V první řadě myslím, že nastavovat si ŠVP, aby mě k něčemu nutil, je začátek zkázy. Když ono někdy milé a příjemné slovo nefunguje. Můžete se usmívat, můžete doporučovat, můžete motivovat - ale když vše selže, nelze než prásknout do stolu a zavelet. Tak nějak jsem to myslela. Ale máte pravdu, vše souvisí se vším... - Jaký vztah má vedení k moderním technologiím, takový tlak bude vyvíjen na učitele.
- Pokud chceme, aby učitelé používali technologie, musí na škole být.
A musí mít nějakou únosnou úroveň. - Pokud učitelé mají k dispozici technologie, musí je umět ovládat, tj. je třeba zajistit vzdělávání. A to není zrovna nejlehčí úkol. Zajistit kvalitu kurzu, suplování, motivaci učitelů...
- Velký problém je v tom, že děti s počítači vyrůstají, zato učitelé se vše musí "doučit"....
Sepsala jsem jen pár věcí, jistě najdeme společně i další problémy.
[quote="Martin Rusek"]V první řadě myslím, že nastavovat si ŠVP, aby mě k něčemu nutil, je začátek zkázy.[/quote]
Když ono někdy milé a příjemné slovo nefunguje. Můžete se usmívat, můžete doporučovat, můžete motivovat - ale když vše selže, nelze než prásknout do stolu a zavelet. Tak nějak jsem to myslela.
Ale máte pravdu, vše souvisí se vším... [list][*] Jaký vztah má vedení k moderním technologiím, takový tlak bude vyvíjen na učitele. [*] Pokud chceme, aby učitelé používali technologie, musí na škole být. :lol: A musí mít nějakou únosnou úroveň. [*] Pokud učitelé mají k dispozici technologie, musí je umět ovládat, tj. je třeba zajistit vzdělávání. A to není zrovna nejlehčí úkol. Zajistit kvalitu kurzu, suplování, motivaci učitelů... [*] Velký problém je v tom, že děti s počítači vyrůstají, zato učitelé se vše musí "doučit"....[/list]
Sepsala jsem jen pár věcí, jistě najdeme společně i další problémy.
|
|
|
 |
Napsal: čtv 14. říj 2010 17:10:06 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: ICT gramotnost a rámcové vzdělávací programy |
 |
|
Tak to vypadá, že prubířským kamenem nebude ICT gramotnost žáků, ale učitelů  . Problémem možná je, jak některé učitele motivovat k tomu, aby měli zájem na svých IT kompetencích pracovat. Jak to děláte na svých školách?
Tak to vypadá, že prubířským kamenem nebude ICT gramotnost žáků, ale učitelů :-).
Problémem možná je, jak některé učitele motivovat k tomu, aby měli zájem na svých IT kompetencích pracovat. Jak to děláte na svých školách?
|
|
|
 |
Napsal: stř 13. říj 2010 19:12:44 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: ICT gramotnost a rámcové vzdělávací programy |
 |
|
Pavlína Hublová píše: Máte nastavený ŠVP tak, aby "nutil" učitele zapojovat ICT do ostatních předmět? Dobrý den, v první řadě myslím, že nastavovat si ŠVP, aby mě k něčemu nutil, je začátek zkázy. V první řadě jsou kompetence učitelů. Doporučuji prohlédnout zvláště první video v tomto článku http://www.spomocnik.cz/index.php?id_document=2495, je to moc pěkné. Přeji hezký den.
[quote="Pavlína Hublová"]Máte nastavený ŠVP tak, aby "nutil" učitele zapojovat ICT do ostatních předmět?[/quote]
Dobrý den, v první řadě myslím, že nastavovat si ŠVP, aby mě k něčemu nutil, je začátek zkázy. V první řadě jsou kompetence učitelů. Doporučuji prohlédnout zvláště první video v tomto článku[url]http://www.spomocnik.cz/index.php?id_document=2495[/url], je to moc pěkné. Přeji hezký den.
|
|
|
 |
Napsal: stř 13. říj 2010 9:38:56 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: ICT gramotnost a rámcové vzdělávací programy |
 |
|
Domnívám se, že problém není v RVP. Ten je tak vágní (v mnoha směrech), že kdo chce, může si tam v podstatě naroubovat, co by rád (a naopak). Zásadní je ŠVP - jak ho kolegové nastavili, co všechno zařadili obsahově do jednotlivých předmětů apod.
Myslím, že je nám všem jasné, že ICT (gramotnost) nelze chápat jen jako náplň jednoho z předmětů v rozvrhu. Pokud chceme "vypouštět" ze základních škol opravdu gramotné žáky, pak je třeba integrovat ICT do co největšího množství předmětů. Děje se tak? Máte nastavený ŠVP tak, aby "nutil" učitele zapojovat ICT do ostatních předmět?
Domnívám se, že problém není v RVP. Ten je tak vágní (v mnoha směrech), že kdo chce, může si tam v podstatě naroubovat, co by rád (a naopak). Zásadní je ŠVP - jak ho kolegové nastavili, co všechno zařadili obsahově do jednotlivých předmětů apod.
Myslím, že je nám všem jasné, že ICT (gramotnost) nelze chápat jen jako náplň jednoho z předmětů v rozvrhu. Pokud chceme "vypouštět" ze základních škol opravdu gramotné žáky, pak je třeba integrovat ICT do co největšího množství předmětů. Děje se tak? Máte nastavený ŠVP tak, aby "nutil" učitele zapojovat ICT do ostatních předmět?
|
|
|
 |
Napsal: pát 01. říj 2010 6:30:51 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
ICT gramotnost a rámcové vzdělávací programy |
 |
|
Myslíte si, že současné rámcové vzdělávací programy nastavují dostatečně podmínky k rozvoji ICT gramotnosti, případně k rozvoji ICT kompetencí, které vy považujete za základní a nezbytné?
Myslíte si, že současné rámcové vzdělávací programy nastavují dostatečně podmínky k rozvoji ICT gramotnosti, případně k rozvoji ICT kompetencí, které vy považujete za základní a nezbytné?
|
|
|
 |
Napsal: pon 20. zář 2010 13:39:25 |
|
|
 |
|