Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se



Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Jaká je barva nebe?:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - Očekávané výstupy pro 2. cyklus
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: Očekávané výstupy pro 2. cyklus  Odpovědět s citací
Děkuji za odpověď.

Lucie Reitrová, ZUŠ Příbram
Příspěvek Napsal: pát 11. bře 2011 8:56:21
  Předmět příspěvku:  Re: Očekávané výstupy pro 2. cyklus  Odpovědět s citací
1. ZUV je koncipováno jako „soustavné studium“ na sebe navazujících stupňů a proto je třeba vytvořit osnovy v ŠVP pro I. i II. stupeň (osnovy
navazujících ročníků).

2. Protože lze ovšem do ZUV nastoupit do II. stupně i bez absolvování předchozího stupně studia, je možné to ošetřit dvěma způsoby:

a. Vytvořit speciální osnovy pro II. stupeň (včetně přípravného studia) a škola ve svém ŠVP uvede, že žáci, kteří neabsolvovali I. stupeň studia
plní tento speciální vzdělávací obsah. S vhodně nadefinovaným obsahem
učiva a s ohledem na možnost uplatnit na II. stupni dvouletou přípravku
(viz. RVP ZUV) po vyjití ŠVP, je pak „ztráta“ pouze jeden rok (6 let studia).

b. Nevytvářet speciální osnovy pro II. stupeň a v poznámkách uvést, že
žák, který je přijat ke studiu na II. stupni a neabsolvoval I. stupeň
studia, plní nejprve vzdělávací obsah I. stupně s ohledem na své dispozice
(to znamená, že osnovy I. stupně v jednotlivých ročnících splní /4.
roky/,ale předpokládá se, že bude s ohledem na věk postupovat rychleji).
To, že žák nezvolí formu „soustavného studia“ a uchází se o vzdělávání v ZUV až ve věku II. stupně znamená, že je pak na něm, aby zde získal ze
studia co nejvíce možného, ovšem má na to pouze čtyři roky. Tím je primárně ošetřena teze, že jsme škola a ne „kurzy saxofonu“ pro ..náctileté a přitom je možné nastupovat do studia v jakémkoliv stupni.

K řešení takových případů je třeba vše pečlivě ošetřit v kapitole hodnocení a to ať již bude organizačně zvolena varianta a) či b). Vždy je
nutné zde myslet na to, že míra „splněnosti“ školních výstupů (osnov) by měla být jen jedno z kritérií.

Jinak řečeno, varianta b) je již dnešní běžná praxe (v ŠVP „legalizovaná“) a varianta a) je legální možnost pro ty, kteří mají potřebu současnou praxi
ve škole měnit a studium si více konkretizovat.

Realizační tým projektu Pilot ZUŠ
Příspěvek Napsal: pát 18. úno 2011 17:00:52
  Předmět příspěvku:  Očekávané výstupy pro 2. cyklus  Odpovědět s citací
DObrý den,

chtěla bych se zeptat na zkušenosti s tvorbou očekávaných výstupů pro 2. cyklus. Pokud tomu správně rozumím, 2. cyklus je v RVP nastavený tak, že do něj nastoupí žáci po absolvování 1. cyklu (tedy již po 7 ročnících výuky) anebo žáci od 14let výše (bez předchozí výuky). Pro tyto 14leté má škola možnost (či povinnost?)využít 2 let PHV před 2. cyklem. Teoreticky by tento starší žák během 2 let PHV měl zvládnout veškerou výuku 7 ročníků 1. cyklu, do kterého nastoupil jeho mladší kolega. Všichni učitelé na naší škole se shodují, že toto je nemožné a bude proto nutné vytvořit 2 verze výstupů pro 2. cyklus - tedy pro ty, co pokračují a dále pro ty, co nastoupili do školy ve starším věku.Vidíte toto jako optimální řešení?
Děkuji za odpověď
Příspěvek Napsal: čtv 10. úno 2011 7:49:49


Přejít na:  
cron