Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se



Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Kolik barev je na české vlajce:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - Celkové hodnocení žáka na vysvědčení
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: Celkové hodnocení žáka na vysvědčení  Odpovědět s citací
martina.9 píše:
a jak to je, když studen má 14 známek, a bude mít stejně dvojek a jedniček, a průměr je 1,5 - je to stále s vyznamenáním?


Jak psal pan Bořek, průměr nesmí být vyšší než 1,5, takže by to mělo být vyznamenání.
Příspěvek Napsal: čtv 23. čer 2016 8:34:20
  Předmět příspěvku:  Re: Celkové hodnocení žáka na vysvědčení  Odpovědět s citací
Díky za odpovědi, pane Bořku.

S. Jurečka
Příspěvek Napsal: čtv 23. čer 2016 7:49:46
  Předmět příspěvku:  Re: Celkové hodnocení žáka na vysvědčení  Odpovědět s citací
a jak to je, když studen má 14 známek, a bude mít stejně dvojek a jedniček, a průměr je 1,5 - je to stále s vyznamenáním?
Příspěvek Napsal: stř 22. čer 2016 13:36:26
  Předmět příspěvku:  Re: Celkové hodnocení žáka na vysvědčení  Odpovědět s citací
Dobrý den,

explicitně uvedeno, že se ruší termín "hlavní předmět", nikde nenajdete. Vychází se z toho, že RVP pro ZUV nikde s tímto termínem nepracuje, ani ho neuvádí.
V pojetí RVP jsou si všechny předměty rovnocenné.
Za současného stavu a citace Vyhlášky o ZUV lze dovodit, že by bylo možné ve vlastním ŠVP definovat tzv. hlavní předmět, a potom by se postupovalo podle dřívější praxe v souladu s formulací Vyhlášky o ZUV.
Nedoporučoval bych to však, protože jsem byl informován, že přímo z chystané novely naší Vyhlášky o ZUV má být vyřazena zmínka o Hlavním předmětu, aby bylo zřejmé, že žádný z předmětů není nějak preferován a z hlediska hodnocení jsou rovnocenné...
Příspěvek Napsal: úte 21. čer 2016 22:14:27
  Předmět příspěvku:  Re: Celkové hodnocení žáka na vysvědčení  Odpovědět s citací
Dobrý den,
děkuji za odpověď. Není mi ale stále jasné, kde najdu to, že termín "hlavní předmět" se již nepoužívá... tzn. kde se toto dočtu, že to tak je.

S. Jurečka
Příspěvek Napsal: pon 20. čer 2016 9:41:59
  Předmět příspěvku:  Re: Celkové hodnocení žáka na vysvědčení  Odpovědět s citací
Dobrý den,

máte pravdu, u žáků vyučovaných podle ŠVP se celkové hodnocení určuje podle této věty:"Není-li stanoven hlavní předmět, prospěl žák s vyznamenáním, jestliže není hodnocen v žádném povinném předmětu stupněm prospěchu horším než 2 - chvalitebný a průměr stupňů prospěchu z povinných předmětů nemá vyšší než 1,5."

To znamená, že může mít 2 - chvalitebný z nástroje (dříve chápaného jako "hlavní předmět") a přesto mít "Vyznamenání", jestliže průměr stupňů prospěchu z povinných předmětů nemá vyšší než 1,5."
Příspěvek Napsal: pát 17. čer 2016 11:13:31
  Předmět příspěvku:  Re: Celkové hodnocení žáka na vysvědčení  Odpovědět s citací
Děkujeme za dotaz!
Pokusíme se sehnat odpověď, prosíme, vydržte.

Zatím prosím ostatní, aby přispěli svou zkušeností.
Jak u vás používáte hodnocení "prospěl s vyznamenáním"?
Vypořádali jste se s "hlavními předměty"?
Příspěvek Napsal: pon 13. čer 2016 14:12:59
  Předmět příspěvku:  Celkové hodnocení žáka na vysvědčení  Odpovědět s citací
Dobrý den,
chtěl bych se ujistit, jak je to správně s hlavním předmětem na studiu v ZUŠ. Dříve v jednotných učebních osnovách byl vždy hlavní předmět a to například "Hra na klavír" či "Hra na housle". Nyní jsem četl, že v ŠVP hlavní předmět není a všechny předměty jsou na stejné úrovni. Je to tak?

Můj dotaz se konkrétně týká hodnocení žáka na vysvědčení. Ve vyhlášce o základním uměleckém vzdělávání je tento odstavec: "Žák prospěl s vyznamenáním, jestliže je z hlavního předmětu hodnocen stupněm prospěchu 1 - výborný, v žádném povinném předmětu není hodnocen stupněm prospěchu horším než 2 - chvalitebný a průměr stupňů prospěchu z povinných předmětů nemá vyšší než 1,5. Není-li stanoven hlavní předmět, prospěl žák s vyznamenáním, jestliže není hodnocen v žádném povinném předmětu stupněm prospěchu horším než 2 - chvalitebný a průměr stupňů prospěchu z povinných předmětů nemá vyšší než 1,5."

Pokud tedy žáci, kteří se vzdělávají dle ŠVP, již nyní nemají hlavní předmět, mohou dostat celkové hodnocení "prospěl s vyznamenáním" i když mají známku např. ze hry na klavír 2?

Děkuji za odpověď.
Svatopluk Jurečka
Příspěvek Napsal: pát 10. čer 2016 11:17:46


Přejít na:  
cron