Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se



Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Jaká je barva nebe?:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - Hodnocení a sebehodnocení, nové žákovské knížky
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: Hodnocení a sebehodnocení, nové žákovské knížky  Odpovědět s citací
Zajímavý pohled z praxe na hodnocení a sebehodnocení škole je v článku dvou ředitelek ZŠ. Jaká je vawše zkušenost? Pomáhá Vám sebehodnocení školy ve Vaší práci?
Příspěvek Napsal: úte 07. pro 2010 9:57:46
  Předmět příspěvku:  Re: Hodnocení a sebehodnocení, nové žákovské knížky  Odpovědět s citací
A další setkání nad žákovskými knížkami a nad sebehodnocením se bude konat 6.12.2010 v Praze a opět ho povede Svatopluk Mareš. DOPORUČUJEME!
Příspěvek Napsal: úte 30. lis 2010 11:40:24
  Předmět příspěvku:  Re: Hodnocení a sebehodnocení, nové žákovské knížky  Odpovědět s citací
Žákovským knížkám se bude věnovat také regionální setkání Metodického portálu s učiteli v květnu. Seminář povede Svatopluk Mareš, to by mohlo být velmi zajímavé!
Příspěvek Napsal: ned 18. dub 2010 10:29:13
  Předmět příspěvku:  Re: Hodnocení a sebehodnocení, nové žákovské knížky  Odpovědět s citací
Dnešní LN přinášejí článek o tom, jak sebehodnocení a hodnocení probíhá v ZŠ Londýnská.
Příspěvek Napsal: stř 04. lis 2009 11:06:44
  Předmět příspěvku:  Re: Hodnocení a sebehodnocení, nové žákovské knížky  Odpovědět s citací
Díky za tip, rozhodně se od září na sebehodnocení více soustředím.
Příspěvek Napsal: ned 26. črc 2009 15:00:05
  Předmět příspěvku:  Re: Hodnocení a sebehodnocení, nové žákovské knížky  Odpovědět s citací
Petro,
zpočátku sebehodnocení měly některé děti podobné problémy. Se sebehodnocením je potřeba pracovat často (v každé hodině stačí podle kritérií ohodnotit velmi krátkou a jednoduchou práci). Nejprve by asi měla práce na sebehodnocení být časově delší než samotný úkol. Postupně se poměr minut obrátí.
Také při sebehodnocení (vybarvování dílků) si s dětmi říkáme nahlas kritéria.
S.
Příspěvek Napsal: stř 22. črc 2009 7:47:59
  Předmět příspěvku:  Re: Hodnocení a sebehodnocení, nové žákovské knížky  Odpovědět s citací
Petro

něco podobného se nám stalo, když deváťáci psali Cermatí testy (myslím, že to byly ony) a v osobním dotazníku měli zhodnotit, jak si myslí, že ty testy zvládli .. ti, kteří patřili k té "lepší" části třídy se ohodnotili buď dobře nebo se spíš více či méně podceňovali .. zatímco ti, jejichž školní výsledky nebyli z nejlepších se trochu a nebo spíš hodně moc přeceňpvali a nadhodnocovali (porovnáno pak se skutečnými výsledky testů)
Příspěvek Napsal: stř 01. črc 2009 7:56:40
  Předmět příspěvku:  Re: Hodnocení a sebehodnocení, nové žákovské knížky  Odpovědět s citací
Já jsem si všimla něčeho, co si neumím dost dobře vysvětlit.
Dala jsem dětem, ať vybarví tolik čtverečků v řadě deseti, jak dobře si myslí, že např. umí vyhledávat informace ve slovníku, rozumí článkům v učebnici a tak, celkem asi deset takovýchto tvrzení. Ti lepší žáci si barvili počty čtverečků spíš menší a ti slabí a velmi slabí si v několika případech vybarvili celé řádky, že to umí výborně. Od té doby tom přemýšlím, jestli nedělám někde chybu, že nepoznám, že jsou tak dobří. Ale snad ne :)
Co myslíte, čím to je?
Příspěvek Napsal: stř 01. črc 2009 7:26:19
  Předmět příspěvku:  Re: Hodnocení a sebehodnocení, nové žákovské knížky  Odpovědět s citací
Zdravím vás!
Koláče jsem nevyzkoušela, ale zkusila jsem s páťáky něco jiného. Asi týden před vysvědčením jsem vytiskla, co musí žáci splnit, aby získali určitou známku. Měli za úkol si kritéria jednotlivých známek prostudovat, a pak provést sebereflexi a sami se za pololetí oznámkovat v jednotlivých předmětech. Vybrala jsem jejich hodnocení a rozdala jsem jim je spolu s vysvědčením. Společně jsme známky probrali a musím říci, že jsme se s dětmi téměř shodli. :D Slávka
Příspěvek Napsal: úte 30. čer 2009 22:30:01
  Předmět příspěvku:  Re: Hodnocení a sebehodnocení, nové žákovské knížky  Odpovědět s citací
Zdravím všechny kolegy,
vyzkoušeli jste někdo "koláče" na hodnocení teď před koncem roku? Jaké byly ohlasy?
Já jsem je minulý týden opět použil a musím říct, že se všechny děti "trefily" do známky... :idea:
Hezký závěr roku
S.
Příspěvek Napsal: sob 13. čer 2009 21:18:50


Přejít na: