Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Kolik barev je na české vlajce:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - Jak rozvíjet logické myšlení žáků a selský rozum?
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: Jak rozvíjet logické myšlení žáků a selský rozum?  Odpovědět s citací
Příklad mě spíš vede ke smysluplnosti řešení. Pamatuji si na fakultě, že jsme si ukazovali, co všechno musí žák udělat, když prochází slovní úlohou:
  • porozumět textu
  • zvolit důležité údaje
  • matematizovat je
  • opět se "přehodit" do slovního myšlení a vytvořit odpověď
  • provést kontrolu - a to bude asi ten krok, na který už moc času nedáváme (pokud vůbec)

Ale pravdou je, že ve chvíli, kdy žáci pracují pouze s abstraktními slovními úlohami (namísto úloh ze života odpovídajícími jejich věku), vědí, že "stejně o nic nejde".
Jaké prostředky volíte, abyste žáky "donutili" přemýšlet nad smyslem úlohy nebo řešení?
Příspěvek Napsal: čtv 12. kvě 2011 20:57:21
  Předmět příspěvku:  Jak rozvíjet logické myšlení žáků a selský rozum?  Odpovědět s citací
V tématu, kde se bavíme o tom, s čím mají děti v matematice potíže, se ukazuje, že to je mimo jiné i logické myšlení a něco, co bych nazvala selským rozumem :-).

Takže dětem pak nevadí, když jim třeba vyjde,

Mgr. Jarmila Šiřická píše:
že průměrná výška žáka jejich třídy z výpočtu vychází 4,5 m nebo 70 cm
:-)

Potýkáte se s tím taky? Jak se to projevuje a dá se s tím něco dělat?
Jak pomáháte žákům rozvíjet logické myšlení?
Příspěvek Napsal: čtv 12. kvě 2011 20:00:42


Přejít na: