Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Kolik barev je na české vlajce:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - Integrace zdravotně postižených dětí do běžné MŠ
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: Integrace zdravotně postižených dětí do běžné MŠ  Odpovědět s citací
Vystudovala jsem obor speciální pedagogika a pracuji jako učitelka MŠ na vesnici. Ze zkušenosti mohu konstatovat, že poznatky speciální pedagogiky uplatňuji v mateřské škole velice často - logopedická prevence, pedagogická diagnostika, lateralita dítěte, integrace, IVP, prvotní příznaky SPU... Mateřská škola je v životě dětí prvním kolektivním zařízením a proto se teprve zde projevují první "příznaky" různých odchylek ve vývoji. Často bývají přirozené, ale také mohou znamenat předzvěsti některých postižení, či poruch. Dnes a denně jsme v odborných článcích upozorňováni na důležitost včasné diagnostiky dítěte. Je tedy mrzuté, že někteří ředitelé mateřských škol se k speciálním pedagogům staví při výběru zaměstnanců odmítavě i přes to, že zákon o pedagogických pracovnících uznává speciální pedagogy za kvalifikované pro práci v mateřských školách.
Myslím, že kdyby v každé mateřské škole pracoval jeden speciální pedagog, mohl by být nápomocen učitelům při integraci dítěte se spec. vzděl. potřebami. Především v oblasti informovanosti, administrativy a metodiky práce... Pak by se snad integrace nemuseli učitelé tolik obávat.
Bohužel, v rámci úsporných opatření se této představy nejspíš nikdy nedočkáme...
Příspěvek Napsal: ned 04. kvě 2014 23:03:45
  Předmět příspěvku:  Re: Integrace zdravotně postižených dětí do běžné MŠ  Odpovědět s citací
Víte, přijde mi hrozné vyjmenovávat typy postižení, které dle Vás jsou vhodné k integraci a typy, které nejsou.....nelze to takto říci....
Pracuji jako speciální pedagog SPC (pro děti předškolního věku), takže mám pod palcem integrace do MŠ v jednom kraji....pracovala jsem mnoho let i jako učitelka MŠ (běžná MŠ), takže mám pohled z obou stran.
nelze jednoznačně říci, že autista jo nebo ne.....vždy je to na posouzení psychologa a právě SPC či PPP, zda doporučí konkrétní dítě do integrace.Pokud je u dítěte přítomna např. agresivita, tak to dle logiky vhodné není. Měla jsem v integraci také autisty, kde integrace fungovaly naprosto bezproblémově a dnes to jsou děti integrované v běžné ZŠ. A pak třeba tělesně postižené děti bez větších problémů, kde to nešlo, protože ředitelka či učitelka se k tomu stavěla odmítavě. Další věc je ta, že pokud to dítě bydlí např. na vesnici, daleko od většího města, kde by mohlo být zařazeno do speciální MŠ, nemá rodič jinou možnost, než dát dítě do běžné MŠ. A k tomu ještě dodávám, že ředitel MŠ je povinen takové dítě přijmout rok před nástupem do ZŠ a vytvořit podmínky......přes to vlak nejede. Obecně si myslím, že integrace ano, za přítomnosti pedagogického či osobního asistenta u toho integrovaného dítěte, který se mu věnuje. Jinak to učitelka logicky nemůže všechno zvládat. Ohledně asistentů jsou zase problém peníze (nejsou), takže je to celé zamotaný kruh.
Příspěvek Napsal: ned 05. led 2014 19:34:34
  Předmět příspěvku:  Re: Integrace zdravotně postižených dětí do běžné MŠ  Odpovědět s citací
Ano souhlasím, sama trpím již od narození DMO, i když jak je správně podotknuto záleží podle mě na typu a rozsahu postižení
Příspěvek Napsal: čtv 12. pro 2013 13:13:40
  Předmět příspěvku:  Re: Integrace zdravotně postižených dětí do běžné MŠ  Odpovědět s citací
Článek o tom, jak jsme integrovali si můžete přečíst v lednovém Informatoriu.
Příspěvek Napsal: pát 20. led 2012 9:05:39
  Předmět příspěvku:  Re: Integrace zdravotně postižených dětí do běžné MŠ  Odpovědět s citací
Mám zkušenost se vzděláním dětí/žáků s kombinovaným postižením ve speciální škole. Ve speciální škole jsem skončila a nastoupila jsem do běžné MŠ, kde máme s kolegyní ve třídě 24 dětí a chlapce s autismem... ze zkušenosti můžu říct, že integrace těchto dětí (dětí s autismem) se mě nezdá jako šťastné řešení. Chlapec potřebuje neustálou péči jednoho člověka, člověka, který se bude věnovat pouze jemu, proto není možné aby integrace probíhala bez asistenta pedagoga. Bohužel asistentka je v MŠ pouze dopoledne a část odpoledne (kdy je odpočinek).. Chlapec se naučil odpočívat a vydrží na lehátku po celou dobu,ale po svačince v době, kdy čekáme na rodiče by určitě bylo zapotřebí přítomnost asistentky.

Dle mého názoru není vhodné integrovat autisty a děti s kombinovaným postižením. Nejvhodnější děti k integraci jsou děti tělesně postižené nebo jak je napsáno v předchozím příspěvku nevidomé děti..Rozhodně bych se za každou cenu nesnažila integrovat děti s mentálním postižením.. I když už jsem se setkala i s integraci chlapce se středně těžkou mentální retardací, přitom bylo předem jasné, že další vzdělávání v běžné ZŠ nebude možné..!!
Příspěvek Napsal: pát 03. zář 2010 19:13:52
  Předmět příspěvku:  Re: Integrace zdravotně postižených dětí do běžné MŠ  Odpovědět s citací
Integrace zdravotně postižených je velké sousto, snad by vám v něčem mohl pomoci seminář, který je pro vás pořádaný zdarma v rámci inspiromatu, kde měsíc květen byl vyhlášen měsícem inkluze.

K setkání dojde v Liberci , ZŠ 5.května, Ve středu 19. 5. od 13.00 (cca do 16.00)
Lektoruje Ivana Kočová (ředitelka ZŠ a MŠ Louňovice pod Blaníkem)
K semináři vás zve regionální koordinátor p. Jiří Hruška,
potvrďte mu prosím účast na mail: hruska@rvp.cz

MOTTO: „Odlišné dítě přináší odlišného učitele.“
1)Inkluze – Úvod 15 min.

2)Strategie pro zařazení dítěte s postižením do výuky
- fyzické začlenění – plánování prostředí
- sociální zařazení – přizpůsobení prostředí, usnadnění přirozené
interakce, zavádění plánovaných postupů
- začlenění do procesu výuky – školní kurikulum, individualizovaná
výuka,
IVP, týmová práce pedagogů, podpora personálu celé školy
- spolupráce s rodinou
- spolupráce s jinými organizacemi – koordinace informací s ostatními
odborníky

3)Možnosti našich škol v oblasti inkluze
- pedagogický asistent
- finanční možnosti škol
- pedagogické vzdělávání
- metodická podpora

4)Diskuse

5)Inkluze v Rakousku – Graz – přenos ze studijní cesty (dle zájmu a
času)


Účastníci dostanou potvrzení o účasti.
Příspěvek Napsal: pon 10. kvě 2010 20:21:10
  Předmět příspěvku:  Re: Integrace zdravotně postižených dětí do běžné MŠ  Odpovědět s citací
Mám vadu sluchu, ale zvládám život tak, jako ostatní. Já jsem to měl tak, že v mateřské škole jsem byl na internátní pro sluchově postižené. Taky jsem psal na vedlejší fóru Muž učitel, nebo jak se tomu nazývá. Kompenzační pomůcky se moc nevyužívaly. Stačilo, když jsem byl blízko nějaké osoby. Nebo televize byly zesíleny o decibely navíc. Integrace do běžných škol je dobrá věc, jak se zařadit do společnosti.
Před rokem jsem byl na praxi v běžné mateřské škole. Byl tam jen postižený autista lehké úrovně. Kamaráda měl jen jednoho. Vůbec nebyl žádnou zátěží. Poté ho dali do speciální školy pro různé handicapy. Jsem toho názoru, že by byl zařazen i do běžné školky.
Příspěvek Napsal: úte 20. dub 2010 16:33:02
  Předmět příspěvku:  Re: Integrace zdravotně postižených dětí do běžné MŠ  Odpovědět s citací
Speciálního pedagoga dle mého názoru potřebují především děti s psychickým postižením, Děti se smyslovým postižením mohou běžně fungovat i za pomoci kompenzačních pomůcek. Já jsem se také nesetkal v běžné MŠ se speciálním pedagogem nicméně to neznamená, že by tam nebyl potřeba. Individuální přístup ptřebuje každé dítě se zdravotním postižením a kdyby to šlo, tak i zdravé dítě, což víme, že je v oblasti snů. Touto debatou jsem chtěl spíše řešit problém toho, že když má učitelka MŠ ve třídě 20 dětí, pro které má kvalitně zajistit a připravit vzdělávací nabídku na celé dopoledne, nemůže se stoprocentně věnovat postiženému dítěti, které toto vyžaduje. Já osobně mám podobnou zkušenost se zrakově postiženým dítětem, které za pomoci asistenta zvládalo běžnou třídu skvěle. Ale mám také zkušenost, kdy byl autistický chlapec, který má problémy s adaptací ve třídě kde je deset dětí natož dvacet, byl v takovéto třídě. Nemyslím si, jako spousta lidí z oboru, že speciální třídy jsou krokem zpět. V jedné takové jsem pracoval. Bylo v ní 6 dětí, 1 sp.pedagog, 1 učitelka a 1 asistentka a ta práce byla skvělá a přinášela velké úspěchy. Doufám, že má odpověď je vyčerpávající. Pokud ne, velmi rád doplním.
Příspěvek Napsal: čtv 04. bře 2010 19:16:04
  Předmět příspěvku:  Re: Integrace zdravotně postižených dětí do běžné MŠ  Odpovědět s citací
Dobrý večer,
mám osobní, velmi dobrou, zkušenost s integrací zdravotně postiženého dítěte do MŠ. Jedná se o dítě nevidomé, které navštěvuje třídu, ve které je celkem 28 dětí. V této třídě působí asistentka pedagoga na celý úvazek - ideální stav. Psala jsem na toto téma diplomku - není tomu tak všude :o . Žádný výrazný problém se nevyskyt. Doporučuji :)

Michael Novotný píše:
Jsou, abych tak řekl děti lépe a hůře integrovatelné.Například děti se smyslovými vadami můžou v běžné třídě zcela bez problémů působit jen za pomoci asistenta a není potřeba speciálního pedagoga.
- Zajímalo by mě, které děti, podle Vašeho názoru, potřebují v běžné MŠ speciálního pedagoga. A proč myslíte, že děti se smyslovými vadami můžou v MŠ běžného typu působit za "jen za pomoci asistenta ". Děkuji. Osobně si myslím, že všechny děti se zdravotním postižením, které jsou zařazeny do MŠ běžného typu potřebují asistenta pedagoga vzdělaného v oblasti speciální pedagogiky - vycházím z toho, že většina učitelek v MŠ ve speciální pedagogice vzdělaná není. A zatím jsem se nesetkala s MŠ běžného typu ve které je zaměstnaný speciální pedagog. Škoda. :?
Příspěvek Napsal: čtv 04. bře 2010 18:24:30
  Předmět příspěvku:  Re: Integrace zdravotně postižených dětí do běžné MŠ  Odpovědět s citací
téma integrace probíhá také v tomto vláknu
Příspěvek Napsal: čtv 04. bře 2010 13:40:55


Přejít na:  
cron