Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Kolik barev je na české vlajce:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - Pomůcky a techniky pro výuku komunikační výchovy
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: Pomůcky a techniky pro výuku komunikační výchovy  Odpovědět s citací
Zajímavé!
A myslím, že tento nápad spadá i do mediální výchovy, takže jsem ocitovala i tam.
Příspěvek Napsal: čtv 08. bře 2012 10:04:03
  Předmět příspěvku:  Re: Pomůcky a techniky pro výuku komunikační výchovy  Odpovědět s citací
Dobrý den,

jeden nápad, který bych chtěl realizovat ve svých třídách, až na to přijde čas - reklamy. Reklamy jsou všude kolem nás a určitým způsobem nás ovlivňují a velice záleží na tom, jak je "prokoukneme".

Dal bych žákům určitou věc (špendlík), na kterou mají zpracovat reklamu. Pracovali by jednak sami a v druhém kole (příští hodinu) ve skupinách. V další hodině bych nechal žáky shlédnout některé vybrané reklamy a společně bychom je rozebrali.

Tento příklad je u mě zrovna u zrodu, tak možná jen pro inspiraci.

Miloš
Příspěvek Napsal: čtv 08. bře 2012 7:39:46
  Předmět příspěvku:  Re: Pomůcky a techniky pro výuku komunikační výchovy  Odpovědět s citací
U tohoto tématu by mě spíše než technika a pomůcky ještě více zajímalo, jaké metody a techniky výuky komunikace používáte? Poraďte nám nějaké zajímavé hry, témata, recepty na zajímavou hodinu komunikační výchovy.
Příspěvek Napsal: sob 12. lis 2011 19:29:00
  Předmět příspěvku:  Re: Pomůcky a techniky pro výuku komunikační výchovy  Odpovědět s citací
Jana Petrů píše:
Zajímalo by mě, jak žáci reagují na návrh záznamu jejich projevu před kamerou a následné promítání. Necukají se? Nemusíme žádat souhlas rodičů? Jak je ošetřeno nakládání se záznamem? Děkuji.

V rámci natáčení pro výukové účely - pokud tímto tedy rozumíme natočení "výstupu" žáka za účelem zpětné vazby v dané hodině, souhlas rodičů potřeba není. Záznam však kromě výše zmiňovaného nesmí být použit a měl by být po hodině smazán. Jiná věc je, pokud se natočený materiál rozhodnete zveřejnit například na školním webu nebo použít jako ukázkový materiál v tvorbě učebnic či studijních opor. Tady v každém případě musíte žádat souhlas rodičů.
Příspěvek Napsal: pát 11. lis 2011 21:42:00
  Předmět příspěvku:  Re: Pomůcky a techniky pro výuku komunikační výchovy  Odpovědět s citací
Jana Petrů píše:
Zajímalo by mě, jak žáci reagují na návrh záznamu jejich projevu před kamerou a následné promítání. Necukají se? Nemusíme žádat souhlas rodičů? Jak je ošetřeno nakládání se záznamem? Děkuji.


Z vlastní zkušenosti mohu říct, že je nejprve třeba žákům řádně vysvětlit, proč právě v dané vyučovací hodině budeme výstupy natáčet. Ještě před samotným natáčením vždy žáky upozorním, že následující rozbor jim pomůže získat důležitou zpětnou vazbu. Žáci se na svém vystoupení učí hledat nejen pozitiva, ale i negativa. V samotném závěru hodiny máme ve studijní skupině takový rituál - všichni si sedneme do kruhu a každý z účastníků se snaží vznést návrh, na čem do další hodiny bude pracovat, zhodnotí co mu v hodině šlo dobře a v čem se naopak necítí být silný. Vždy si dáváme záležet na tom, aby první "kritiku" vznesl po shlédnutí záznamu ten, kterého se výstup bezprostředně týká. Pak teprve se mohou k výstupu vyjadřovat ostatní. Samozřejmě platí, že podmínky jsou stejné pro všechny. Ani jeden žák nesmí být ve cvičeních vynechán.
Příspěvek Napsal: pát 11. lis 2011 20:05:27
  Předmět příspěvku:  Re: Pomůcky a techniky pro výuku komunikační výchovy  Odpovědět s citací
Zajímalo by mě, jak žáci reagují na návrh záznamu jejich projevu před kamerou a následné promítání. Necukají se? Nemusíme žádat souhlas rodičů? Jak je ošetřeno nakládání se záznamem? Děkuji.
Příspěvek Napsal: pon 31. říj 2011 23:52:02
  Předmět příspěvku:  Re: Pomůcky a techniky pro výuku komunikační výchovy  Odpovědět s citací
Určitě bychom všichni uvítali konkrétní popis takové hodiny s využitím videokamery, případně tipy, na co si dát pozor, pokud bychom chtěli takovou hodinu zorganizovat.
Poradíte?
Příspěvek Napsal: pon 31. říj 2011 9:51:31
  Předmět příspěvku:  Re: Pomůcky a techniky pro výuku komunikační výchovy  Odpovědět s citací
Souhlasím s paní magistrou Dolejší, videozáznam vystoupení žáků a následný rozbor jejich projevu se mi v praxi velmi osvědčil. Navíc je tento postup pro žáky atraktivní, dokáže je zaktivizovat, motivovat. Je však samozřejmě časově náročnější.
Příspěvek Napsal: pon 31. říj 2011 0:26:02
  Předmět příspěvku:  Re: Pomůcky a techniky pro výuku komunikační výchovy  Odpovědět s citací
Z hlediska používané techniky se nám v rámci komunikační výchovy nejvíce osvědčila videokamera, na kterou zaznamenáváme jednotlivé výstupy žáků.Tato technika nám umožňuje nejenom podrobný rozbor verbální a neverbální složky projevu, ale pro žáka je velkým plusem i zpětná vazba, kterou na základě videonahrávky může provést jednak on sám, či případně se k dalšímu hodnocení daného výkonu mohou vyjádřit i spolužáci. Určitě je vhodné opakování podobného cvičení v dalších hodinách, kdy se během následujícího natáčení může porovnat případný pokrok v dané problematice.
Drahoslava Dolejší
Příspěvek Napsal: pát 23. zář 2011 17:26:07
  Předmět příspěvku:  Pomůcky a techniky pro výuku komunikační výchovy  Odpovědět s citací
Jakou techniku či případné didaktické pomůcky v hodinách komunikační výchovy nejvíce používáte?

V čem se vám osvědčily?
Příspěvek Napsal: úte 20. zář 2011 17:16:12


Přejít na: