Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Kolik je na jedné ruce prstů?:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - Úrovně obtížnosti
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: Úrovně obtížnosti  Odpovědět s citací
Maturita bohužel k smíchu je.
Tato diskuse je už zastaralá - před týdnem jsme to probírali na Maturitním fóru (http://ascestinaru.cz).
Příspěvek Napsal: pát 07. čer 2013 17:38:54
  Předmět příspěvku:  Re: Úrovně obtížnosti  Odpovědět s citací
Josef Zemek píše:
Jedna úroeň je idealismus, to bychom museli mít jednotné středoškolské standardy. A to na rozdíl od ZŠ nejde, protože na SŠ je profesní a tudíž oborová profilace. Nemůžeme chtít totéž po žácích, kteří mají 2 a 5 hodin angličtiny týdně. Pokud ano, musíme yjít z toho, co se lze naučit za 2 týdenní hodiny, a absolventu 5 hodin týdně to bude k smíchu. A maturita nesmí býtk smíchu.
Příspěvek Napsal: pát 07. čer 2013 17:29:09
  Předmět příspěvku:  Re: Úrovně obtížnosti  Odpovědět s citací
Re pan Sotolář:
A na základě dnešních přijímaček to ví?

Většina škol asi ne, pokud přijímají žáky jen na základě percentilového umístění.
Příspěvek Napsal: pát 30. zář 2011 11:41:52
  Předmět příspěvku:  Re: Úrovně obtížnosti  Odpovědět s citací
ANO, jsou 2 možnosti pohledu VŠ:
1) Důležité je, aby uchazeči měli základní předpoklady pro studium, a zda umí tu konkrétní blbinu ze SŠ, je nám jedno, proto jsme rádi, že máme NSZ od Scia. Navíc každý student tam má 3 pokusy...
2) Naše škola si dělá přijímačky z toho, co potřebuje vědět. Je to pěkně drahé a náročné na čas a lidi, ale máme to, co chceme mít.
Příspěvek Napsal: úte 27. zář 2011 12:47:23
  Předmět příspěvku:  Re: Úrovně obtížnosti  Odpovědět s citací
Martina Hulešová píše:
Reakce na návrh p. Sarköziho:
Radek Sárközi píše:
Jsem pro 1 úroveň a hodnocení v podobě procent úspěšně řešených úloh (bodů), např. 100% všechno správně, 80%, 10%, 0%. Každá vysoká škola by si stanovila, kolika procent musí maturant dosáhnout, aby mohl být přijat bez přijímaček. Naopak CERMAT by stanovil, kolik procent znamená, že student maturitu nesložil. Např. méně než 20%. Ovšem podmínkou je, že zadání testových úloh bude kvalitní, ne jako nyní...

S jednou úrovní nesouhlasím, důvody jsem již uváděla výše v diskusi.
Co se týče navrhovaného hodnocení, tak to v podstatě je tak, jak říkáte, jen si myslím, že za číslem musí stát obsah, tedy popis toho, co znamená zvládnout 80 % testu, uspět v PP na 60 % apod. Přece i VŠ musí vědět, co maturant v jakékoli úrovni umí a co od něj tedy může očekávat. Jen číslo nestačí. V případě cizích jazyků (i jiných předmětů) je standard jasně popsán v Katalozích požadavků, které jsou úzce svázány s externím kritériem, jímž je pro nás Společný evropský referenční rámec. RVP, ač možná není tak explicitní jako katalogy požadavků nebo SERRJ, obsahuje jasné reference úrovní dle SERRJ.


A na základě dnešních přijímaček to ví?
Příspěvek Napsal: úte 27. zář 2011 10:27:08
  Předmět příspěvku:  Re: Úrovně obtížnosti  Odpovědět s citací
Reakce na návrh p. Sarköziho:
Radek Sárközi píše:
Jsem pro 1 úroveň a hodnocení v podobě procent úspěšně řešených úloh (bodů), např. 100% všechno správně, 80%, 10%, 0%. Každá vysoká škola by si stanovila, kolika procent musí maturant dosáhnout, aby mohl být přijat bez přijímaček. Naopak CERMAT by stanovil, kolik procent znamená, že student maturitu nesložil. Např. méně než 20%. Ovšem podmínkou je, že zadání testových úloh bude kvalitní, ne jako nyní...

S jednou úrovní nesouhlasím, důvody jsem již uváděla výše v diskusi.
Co se týče navrhovaného hodnocení, tak to v podstatě je tak, jak říkáte, jen si myslím, že za číslem musí stát obsah, tedy popis toho, co znamená zvládnout 80 % testu, uspět v PP na 60 % apod. Přece i VŠ musí vědět, co maturant v jakékoli úrovni umí a co od něj tedy může očekávat. Jen číslo nestačí. V případě cizích jazyků (i jiných předmětů) je standard jasně popsán v Katalozích požadavků, které jsou úzce svázány s externím kritériem, jímž je pro nás Společný evropský referenční rámec. RVP, ač možná není tak explicitní jako katalogy požadavků nebo SERRJ, obsahuje jasné reference úrovní dle SERRJ.
Příspěvek Napsal: pon 26. zář 2011 17:18:25
  Předmět příspěvku:  Re: Úrovně obtížnosti  Odpovědět s citací
samozřejmě jedna úroveň je možná, ale měla by uspět jen lepší polovina populačního ročníku. Asi nikdo nestanovil, co má garantovat maturita. takže pokud je to předpoklad pro vstup na VŠ, pak je vyučenému truláři k ničemu, protože nepředpokládá další studium VŠ. Pokud by přeci jen chtěl dále studovat, měl by znalosti a dovednosti prokázat na dobré úrovni. Nikoliv maturita, ale "závěrečná" státem garantovaná zkouška (může se jmenovat třeba mistrovská) je předpokladem pro výkon příslušného povolání.
Příspěvek Napsal: pát 23. zář 2011 12:26:13
  Předmět příspěvku:  Re: Úrovně obtížnosti  Odpovědět s citací
To s Vámi souhlaím. Dřív přece byla maturitní písemka i z M, a úlohy v takové písemce musely být široké, komplexní, hodnotitel z toho mohl poznat, jak maturant uažuje apod. Dnes máme test se zákazem otevř. úloh, který se tváří, že funkce a geometrie jsou cosi exotického na okraj. Jsem češtinář, z matiky samá trojka, aly když jsem test z M zadal, nedalo mi to a začal jsem to řešit.
Příspěvek Napsal: stř 21. zář 2011 20:56:24
  Předmět příspěvku:  Re: Úrovně obtížnosti  Odpovědět s citací
Způsob hodnocení maturitní zkoušky zcela ovlivnil nahlížení na její výsledky. V žádném případě není možné na těchto výsledcích stavět jako na vstupních parametrech pro nějakou změnu (míra neobjektivity byla díky použití známek, které udělovala škola svým žákům, zcela zničena) - proto jsem o způsobu hodnocení psal zde. Kdybychom znali výsledky pouze z testové části, měli bychom obrázek lepší, i když šlo jen o testy.

Myslím si, že řešit to, jestli dvě nebo jednu úroveň je řešení problému odprostřed. Musíme najít začátek - tím je správné nastavení maturitních požadavků ve vztahu k tomu, co si přeje stát (a ne k tomu, co jsme byli zvyklí před 20, 15 či 10 lety u maturity zkoušet). Maturita je dnes úplně jiná zkouška.

Podstata mého příspěvku byla v tom, že si myslím, že je jedno, jestli máme dvě nebo jednu úroveň, že oběma způsoby můžeme docílit téhož - změřit úroveň znalostí maturanta vzhledem k nějakému standardu. Nikdy toho ale nedocílíme, když nebude hodnocení objektivní.
Příspěvek Napsal: stř 21. zář 2011 20:52:06
  Předmět příspěvku:  Re: Úrovně obtížnosti  Odpovědět s citací
...jsme v kruhu, tak, jak píšete, to právě je.
Připomínku k ČJ prosím dejte do diskusního témtu ČJ, tam to čtou češtináři, tam odpovím.
Příspěvek Napsal: stř 21. zář 2011 20:14:13


Přejít na: