Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Kolik barev je na české vlajce:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - Zkouška z matematiky
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: Zkouška z matematiky  Odpovědět s citací
Děkuji, v prezentaci jsou souhrnná data o výsledcích škol v obou termínech zkoušky a jeden slide tvrzení, která z nich vyplývají.
Mé původní otázky směřovaly ale jinam: co znamená neúspěch maturanta v testu za informaci pro ministerstvo a jeho orgány a ústavy? Co se musí změnit ve vzdělávání, aby podle některých diskutujících snadným testem prošla většina dětí? Ta data potřebujeme pro změny v soustavě, včetně standardů pro ZŠ - to ostatně čteme i v mikroanalýze na webu CERMATu: "DISKUTOVANÉ PLOŠNÉ ZAVEDENÍ POVINNÉ ZKOUŠKY Z MATEMATIKY NENÍ PRAKTICKY PROVEDITELNÉ BEZ RAZANTNÍCH OPATŘENÍ JIŽ V RÁMCI POVINNÉ ŠKOLNÍ DOCHÁZKY;"
Pokud chtějí matematici nyní konstruktivně diskutovat a jednou povinnou zkoušku z matematiky realizovat, můžeme směřovat otázky a odpovědi v tomto fóru na témata jako:
Je úroveň obtížnosti nastavena správně vzhledem k požadavkům společnosti a trhu práce na maturanty?
Ve kterých částech, znalostech a dovednostech, se zkouška netrefuje?
Které požadavky jsou příliš snadné, které jsou příliš náročné pro Vaše studenty?
Co by se muselo změnit ve Vaší výuce (organizace, učební plán, osnovy, počet žáků ve třídě, metody výuky a hodnocení pokroku žáků) a v celé školské soustavě, abychom mohli reálně uvažovat o povinné maturitní zkoušce z matematiky?
Děkuji.
Příspěvek Napsal: úte 18. říj 2011 10:19:32
  Předmět příspěvku:  Re: Zkouška z matematiky  Odpovědět s citací
Tady lze najít stručnou prezentaci závěrů MZ :
http://www.novamaturita.cz/tiskova-konf ... 35430.html
Příspěvek Napsal: úte 18. říj 2011 10:02:58
  Předmět příspěvku:  Re: Zkouška z matematiky  Odpovědět s citací
To se zeptejte rovnou v Cermatu. Pan Dobeě takové analýzy slibuje, asi budou ředitelům vyvěšeny na Certis, až to bude hotové. A pokud vím, bude to zpracováno do úrovně tříd.
Příspěvek Napsal: úte 27. zář 2011 12:57:10
  Předmět příspěvku:  Re: Zkouška z matematiky  Odpovědět s citací
Lze z hlediska měřené matematické gramotnosti analyzovat neúspěšnost žáků v základní variantě maturitní zkoušky? Co ta neúspěšnost bude znamenat v jejich životě? Například při finančním rozhodování nebo při podnikání?
Existují taková analyzovaná data? Bude CERMAT publikovat analýzu chybovosti s případnými metodickými doporučeními pro různé typy škol nebo pro ministra, aby takovou podporu učitelů zadal?
Máte vlastní zjištění týkající se neúspěšnosti uchazečů přímo z Vašich škol?

Děkuji.
Příspěvek Napsal: úte 27. zář 2011 8:07:43
  Předmět příspěvku:  Re: Zkouška z matematiky  Odpovědět s citací
Ano, jasně, s tím úplně souhlasím.
Příspěvek Napsal: stř 21. zář 2011 20:54:54
  Předmět příspěvku:  Re: Zkouška z matematiky  Odpovědět s citací
Jo, omlouvám se, popletl jsem to... ale pokud b maturita z M měly navždy vypaadt tak jako teď, tak ať je klidně povinná, kdo nezvládne třetinu z letošního Z testu, nemá podle mne mít maturitu ani z zednické školy. Musí se tlačit, aby test zkoumal matematickou gramotnost.
Příspěvek Napsal: stř 21. zář 2011 20:49:49
  Předmět příspěvku:  Re: Zkouška z matematiky  Odpovědět s citací
Nevím, jestli byla situace v 90. letech méně nebo více přehledná než dnes, ale maturitních učňovských oborů je podle mě více dnes.

Myslel jsem, že jsme právě v tématu M, proto diskutuji o matematice.

A - jsem matematik a ředitel gymnázia, moc dobře vím, jak málo stačí k tomu být úspěšným absolventem maturitní zkoušky z matematiky. Právě proto jsem psal, že si myslím, že u některých oborů by maturita být neměla, protože tyto obory potřebujeme a maturita tam nutná není.

Od roku 2013 nebude maturita z matematiky povinná, bude jednou ze tří zkoušek, která se volí (je nepodstatné, jestli bude přechodné období prodlouženo nebo ne, jako že bude).

Ale, pokud bude požadavek státu mít 80% středoškolsky vzdělané populace, těžko můžeme chtít mít u maturitní zkoušky vysoké nároky.
Příspěvek Napsal: stř 21. zář 2011 20:39:03
  Předmět příspěvku:  Re: Zkouška z matematiky  Odpovědět s citací
Pokud vím, v 90. letech byl radikálně snížen počet učebních oborů, bylo to daleko méně přehledné a rozkouskované než dnes.
Diskuse o M patří do tématu M - od roku 2013 bude podle současného stavu povinná, a když se podíváte na test úrovně Z, možná se budete divit, co stačí k tomu být maturantem (viz hranice úspěšnosti)
Příspěvek Napsal: stř 21. zář 2011 20:18:58
  Předmět příspěvku:  Re: Zkouška z matematiky  Odpovědět s citací
Já si myslím, že zde je třeba nejdříve říci, co vlastně od maturity z matematiky očekáváme a kdo by ji vlastně měl mít. Jaký má být obsah maturitní zkoušky u zedníka s maturitou? A jaký má být obsah u gymnazisty?

Problém vidím v neutěšeném stavu nabízených studijních oborů. V současné době učňovské maturitní obory na jedné straně a gymnázia na druhé straně představují obrovské rozpětí myslitelných požadavků na obsah maturitní zkoušky a bylo by nefér vůči děckám, které právě studují např. právě učňovské obory, najednou nějak hodně přitvrdit - což by bylo zavedení požadavků na nejnižší myslitelné úrovni pro gymnazisty.

Maturitní zkouška sama od sebe nabídku oborů nevyčistí - resp. bylo by nesprávné to nechat jen na maturitě - je třeba přistoupit k problému postupně a z více stran.

A - odpověď na otázku - myslím si, že by bylo užitečné pro vzdělanost naší společnosti mít maturitu z matematiky povinnou, ale i bez ní si umím maturitu jako celek představit. Všeobecné matematické vzdělání nestojí a nepadá s tím, jestli je předmětem nějaké zkoušky nebo není.
Příspěvek Napsal: stř 21. zář 2011 20:14:40
  Předmět příspěvku:  Re: Zkouška z matematiky  Odpovědět s citací
Je vidět, že mezi matematickými dovednostmi jsou vnaší populaci propastné rozdíly. Maturita na zákl. úrovni byla lehá pro gymnazisty a techniky (a zase neobsahovala všechny ovednosti ze SŠ - žádné konstrukční úlohy apod.) a žák technické školy, který neuspěl, asi na to nemá naději. Věřím, že žákům např. humanitních, uměleckých, řemeslných či zemědělských škol to dalo dost zabrat, pro ně to nebylo lehčí než cizí jazyk. Mnoho neúspěšných žáků si vybralo raději jednosložkovou zkoušku než třísložkovou.
Příspěvek Napsal: stř 14. zář 2011 21:16:04


Přejít na:  
cron