Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Kolik je na jedné ruce prstů?:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - NĚMECKÝ JAZYK - 9. ročník, úroveň A1 - komentáře
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: NĚMECKÝ JAZYK - 9. ročník, úroveň A1 - komentáře  Odpovědět s citací
Myslím si, že druhý jazyk by měl být opravdu jen "pro zábavu"a maximálně 2 hodiny týdně. Naučit žáky základ, nadchnout je pro tento jazyk a zkoušet konverzace a použití jazyka v praxi. Podle mne se jakýkoliv jazyk nedá ve škole v lavici při klasické frontální výuce (jak tomu často bývá) naučit. Výuka by měla probíhat všemi možnými způsoby (interaktivně), aby byla zajímavá a atmosféra ve třídě by měla být přátelská. Pak by to asi nějak šlo. Myslím si, že za to, co žáci umí je zodpovědný jenom a jenom pedagog.
Příspěvek Napsal: pát 05. říj 2018 19:56:14
  Předmět příspěvku:  Re: NĚMECKÝ JAZYK - 9. ročník, úroveň A1 - komentáře  Odpovědět s citací
Dobrý večer,
plně souhlasím s kolegyní Kalábkovou. O 6. třídě si mu asi můžeme jen nechat zdát, ale buďme spokojeni se 7.třídou. Kéž by aspoň byla!!! Potvrzuji, že volitelný jazyk je řazen na odpoledne, já jej mám výhradně 7. a 8. hodinu, výjimečně šestou. Takže jak fit jsou žáci po obědě, je všem jistě jasné.

O probrání perfekta jsem také již psala, těžko se to stíhá, záleží na složení žáků. Ale budeme-li realisti, budeme spíše skeptičtější a počítat s tím, že zvládneme méně. Snad to bude u někoho znamenat i více, jak se hezky říká.
Tak bojujme za 7. a 8. hodiny, hlavně ať nějaké jsou!!! (Čímž nechci říct, že bych nechtěla učit NJ ráno a po obědě chodit domů, jako ostatní kolegové :-) )
Dana Hrušková
Příspěvek Napsal: ned 04. bře 2012 23:26:45
  Předmět příspěvku:  Re: NĚMECKÝ JAZYK - 9. ročník, úroveň A1 - komentáře  Odpovědět s citací
Dobrý den,
německý jazyk se na naší zakladní škole nabízí jako volitelný již v 6. ročníku (dvakrát se dokonce zadařilo zařadit jednu hodinu jako kroužek již v ročníku 5.). Prošla jsem si pečlivě standardy a ukázky testů a představila si skupinu svých letošních deváťáků, tedy žáků, kteří za sebou mají o něco více hodin, než je v návrhu. Většinu úkolů by zvládli, problémy vidím ve dvou oblastech:
Pokud se týká učiva, je to perfektum - i přes vyšší počet hodin jsme se k němu ještě nedopracovali. Jistě to je silně ovlivněno složením skupiny (převážně žáci se slabšími výsledky i v mateřském jazyce), ale nejen tím.
V oblasti testů vidím největší problém v písemném vyjadřování žáků.Daří se nám poslech, čtení s porozuměním, ale "souvislý" písemný pojev, i když je to jen 6-8 vět, naráží na snahu žáků o doslovný překlad toho, co si připraví (promyslí) v češtině a co je tedy opravdu obvykle nerealizovatelné. Jen ti nejšikovnější se dokáží od češtiny oprostit a pracovat s probranou látkou, potom opravdu není takový problém něco napsat.
Volitelný předmět je na základní škole zařazován jako poslední vyučovací hodina v dopoledním bloku, často také ale až po obědě, žáci se méně koncentrují, řada hodin odpadá díky konání různých akcí. Tempo je pomalejší a učitel se snaží žáky motivovat, udržet jejich zájem. Řada žáků si vybírá spíše předměty zaměřené na sport nebo manuální zručnost, ve kterých jsou obvykle "automaticky" hodnoceni jedničkou. Méně úspěšný žák, který si zvolí jazyk, se pak cítí podveden, je-li hodnocen špatnou známkou. Proto se nároky často snižují. Dokud nebude druhý cizí jazyk povinným předmětem, asi to jinak nepůjde, jen málo lidí totož vidí efekt výuky druhého cizího jazyka jako vklad do budoucnosti, vidí jen "zkažený průměr", pokud se nedaří.A který učitel by se chtěl připravit o své příští žáky? Už tak bojujeme s pověrou, jak je němčina těžká.
Příspěvek Napsal: sob 03. bře 2012 17:13:22
  Předmět příspěvku:  Re: NĚMECKÝ JAZYK - 9. ročník, úroveň A1 - komentáře  Odpovědět s citací
Souhlasím s kolegyní. Také se snažím důsledně vyhýbat anglicizmům a nahrazovat je německými slovy. Podle mého názoru tím trpí daný jazyk (ať už německý či náš mateřský). Otázka však je, jak je tomu v praktickém životě. Když jsem např.zjišťovala od známých studentů v Německu, co říkají na slůvko "date", protože se mi příčí jej používat, dozvěděla jsem se, že se běžně užívá a jiné už neřeknou, protože všechny německé ekvivalenty jsou dle jejich názoru zastaralé a knižní. Takže je to vlastně námět k diskusi - užívat důsledně německá slova (což podporuji), nebo užívat živý jazyk a reagovat tím na současný vývoj? Neodvažuji se rozhodnout, nejsem jazykovědec, ale asi není na místě izolovat se od současného vývoje.
Dana Hrušková
Příspěvek Napsal: pát 02. bře 2012 22:46:30
  Předmět příspěvku:  Re: NĚMECKÝ JAZYK - 9. ročník, úroveň A1 - komentáře  Odpovědět s citací
Hana Andrášová píše:
Dana Hrušková píše:
Milé kolegyně,
asi vás spíše zajímají komentáře jednotlivých standardů.
Vyjádřím se zatím k úrovni A1(9.tř), který se mě snad bude týkat. Nejsem si jista, zda zvládnu probrat veškerou gramatiku, mám na mysli třeba perfektum, to mohu posoudit, až se třídou dojdu na konec 9.třídy. V testech se mi zdá, že se někdy objevují slova a vazby, kterým žáci nebudou rozumět. Mám proto otázku. Pokud je nutné nějaký takový výraz použít, nepočítáte s jeho překladem pod textem? Objevuje se to tak i u maturitních testů.
Děkuji, D.Hrušková


Milá paní kolegyně,

jsem velmi potěšena, že jste se naší prací tak detailně zabývala. Velmi si toho vážím, protože vím, kolik práce aktivní učitel cizích jazyků vedle vlastní výuky má. Jsme si vědomi toho, že se v některých cvičeních mohla objevit slova či slovní spojení, kterým někteří žáci nebudou rozumět. Snažili jsme se o to, aby jazyk výchozích textů byl v rámco možností co nejživější, nejautentičtější. Dbali jsme ale důsledně na to, aby se "obtížnější" slovní zásoba nevyskytovala v následných úlohách, které mají žáci řešit. Nevylučuji, že v ostrém testování nebudou některá obtížnější slova přeložena. To neodporuje vlastní podstatě testování.edky
Hana Andrášová



Dobry den,

na testovani je vzdycky nejtezsi jak, protoze proc asi vime. Krome vsech moznych potizi s event. spatnymi vysledky a dusledky spis pro uitele (tj. v 5. a 9. tr. jak uz bylo prede mnou receno) vidim jako hodne nedostatecne to, ze se bude testovat pouze pisemne. Je to sice rychle a rekneme objektivni, mame na to pocitace atd. ale vynechat pri prvnim testovani at uz v 5. nebo 9. tride ustni komunikaci, reakci a samostatny projev - to je prece na zacatku ta hlavni dovednost - tak to myslim devalvuje veskere testovani. Pisemne testy jsem si precetla a hned prvni moje myslenka byla: je nutne nutit zakum takove sloveso jako "starten", ktere se dusledne snazim nahrazovat "anfangen", protoze anglictina atd...
a o nekterych obtiznych vyrazech nemluve.
Zkousite takove testy nejdrive na prumernych zacich, nez je publikujete?

Mgr. Ivana Pavlištová
Příspěvek Napsal: pát 02. bře 2012 10:28:00
  Předmět příspěvku:  Re: NĚMECKÝ JAZYK - 9. ročník, úroveň A1 - komentáře  Odpovědět s citací
Dana Hrušková píše:
Milé kolegyně,
asi vás spíše zajímají komentáře jednotlivých standardů.
Vyjádřím se zatím k úrovni A1(9.tř), který se mě snad bude týkat. Nejsem si jista, zda zvládnu probrat veškerou gramatiku, mám na mysli třeba perfektum, to mohu posoudit, až se třídou dojdu na konec 9.třídy. V testech se mi zdá, že se někdy objevují slova a vazby, kterým žáci nebudou rozumět. Mám proto otázku. Pokud je nutné nějaký takový výraz použít, nepočítáte s jeho překladem pod textem? Objevuje se to tak i u maturitních testů.
Děkuji, D.Hrušková


Milá paní kolegyně,

jsem velmi potěšena, že jste se naší prací tak detailně zabývala. Velmi si toho vážím, protože vím, kolik práce aktivní učitel cizích jazyků vedle vlastní výuky má. Jsme si vědomi toho, že se v některých cvičeních mohla objevit slova či slovní spojení, kterým někteří žáci nebudou rozumět. Snažili jsme se o to, aby jazyk výchozích textů byl v rámco možností co nejživější, nejautentičtější. Dbali jsme ale důsledně na to, aby se "obtížnější" slovní zásoba nevyskytovala v následných úlohách, které mají žáci řešit. Nevylučuji, že v ostrém testování nebudou některá obtížnější slova přeložena. To neodporuje vlastní podstatě testování.
Hana Andrášová
Příspěvek Napsal: stř 29. úno 2012 21:01:36
  Předmět příspěvku:  Re: NĚMECKÝ JAZYK - 9. ročník, úroveň A1 - komentáře  Odpovědět s citací
Milé kolegyně,
asi vás spíše zajímají komentáře jednotlivých standardů.
Vyjádřím se zatím jen krátce. Nejsem si jista, zda zvládnu probrat veškerou gramatiku, mám na mysli třeba perfektum, to mohu posoudit, až se třídou dojdu na konec 9.třídy.
V testech se mi dále zdá, že se někdy objevují slova a vazby, kterým žáci nebudou rozumět. Mám proto otázku. Pokud je nutné nějaký takový výraz použít, nepočítáte s jeho překladem pod textem? Objevuje se to tak i u maturitních testů, tak myslím, že by to i zde nebylo na škodu.
Děkuji, D.Hrušková
Příspěvek Napsal: stř 29. úno 2012 20:41:00
  Předmět příspěvku:  Re: NĚMECKÝ JAZYK - 9. ročník, úroveň A1 - komentáře  Odpovědět s citací
Milá paní Andrášová,
děkuji za povzbuzení. Já to zatím nevzdávám, naopak se snažím vydržet a ukázat žákům i kolegům, že němčina má smysl, že jeho znalost jim ulehčí jejich další plány a studium a že bez "práce nejsou koláče".
Myslím si, že pokud budou žáci vedeni od počátku k systematické práci, samozřejmě tak, aby je výuka bavila, musí se po 2-3 letech aspoň malé výsledky objevit. A to by měli právě v navrhovaných standardech prokázat, co není nereálný cíl. Závisí však hodně na přístupu učitele a občas i na složení žáků a jejich přístupu.
Dana Hrušková
Příspěvek Napsal: stř 29. úno 2012 20:07:32
  Předmět příspěvku:  Re: NĚMECKÝ JAZYK - 9. ročník, úroveň A1 - komentáře  Odpovědět s citací
Hezký večer,
děkuji za odpověď. Pročetla jsem si (bohužel zatím jen v rychlosti) navrhované standardy a prohlédla testy a po prvním přečtení se mi zdá, že by dané výstupy žáci mohli zvládnout. Netvrdím, že všichni, to se asi nikdy nikde nestane, ale většina ano. Samozřejmě pouze za předpokladu, že bude ve škole probíhat normální výuka a žáci se během těch 2-3 let naučí základy jazyka, tedy zvládnou úroveň A1.
Dana Hrušková
Příspěvek Napsal: stř 29. úno 2012 19:51:40
  Předmět příspěvku:  Re: NĚMECKÝ JAZYK - 9. ročník, úroveň A1 - komentáře  Odpovědět s citací
Dana Hrušková píše:
Dobrý večer, určitě bude přínosné testováním zjistit, na jaké úrovni žáci na konci 9. třídy jsou. Bohužel si však neumím představit, že by "moji" žáci mohli uspět. Nastoupila jsem nově na ZŠ v září a po pár měsících jsem zjistila, že škole vůbec nejde o to, aby se žáci něco naučili, ale aby cizí jazyk přestály bez úhony a špatných známek. "Jedná se přece o druhý cizí jazyk", tak po nich nemohu nic moc chtít, měli by se jen dobře zabavit a pobavit, ale o učení tu moc nejde. A budou-li mít špatné známky, budu mít problém já, ale ne žáci. Stížnostmi na učitele se dá přece vyřešit vše, i to, že se mají najednou učit slovíčka či gramatiku, a když to nemuseli dělat doteď, přece nebudou najednou začínat.
Tak to je hořká realita ze ZŠ, nehledě na to, že na ZŠ je na prvním místě udržení kázně a učení pokulhává někde daleko za tímto prvním cílem. Ale naděje umírá poslední, třeba se někdy cíle vymění a žáci se budou chtít (a moci) i něco naučit.
Dana Hrušková


Vážená paní kolegyně,
nezoufejte. Dá se předpokládat, že testování bude pro řadu žáků dobrou motivací k tomu, aby ve svých výkonech přidali. Věřím, že pod Vaším vedením testy určitě zvládnou. Vašeho názoru z praxe si nicméně velmi vážím.
Hana Andrášová
Příspěvek Napsal: stř 29. úno 2012 9:46:45


Přejít na: