Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Kolik je na jedné ruce prstů?:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - Dějepisné perspektivy - historičtí aktéři včera, dnes, zítra
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Dějepisné perspektivy - historičtí aktéři včera, dnes, zítra  Odpovědět s citací
Středa 20. 11. 2019, 20:00
Dějepisné perspektivy - historičtí aktéři včera, dnes a zítra

Zajímá vás propojení více dějepisných událostí jednotnou metodikou? Martin Vonášek si pro vás přichystal webinář o výuce dějepisu “tak trochu jinak”.

Cíle setkání:
  • Zaměříme se na dobový kontext obecných historických témat. Jaké strany, jací historičtí aktéři stáli proti sobě? Jaké byly jejich motivace? Jaká řeší dilemata generace dnešních následovníků v konfrontaci se stále stejným tématem?
  • Pokusíme se nalézt a ustanovit/zobecnit vztah k činům historických aktérů. Proč jednali tak jak jednali? Jaký má vlastně smysl učit se o činech našich předků v kontextu dnešní doby?
  • Pokusíme se dedukovat nikoliv identifikovat. Co nám říkají dobové prameny? Jak se k historickým událostem vztahují prameny dnešní doby? Jaká je situace dnešních utlačovaných/vítězných stran?
  • Zajímat nás budou různé úhly pohledu. Co si myslel rozhodčí, co si myslel trenér, co si myslel fanoušek, co si myslel účastník? A nebo co si myslí teď? A nebo co si budou myslet zítra?

Program:
  • Práce v době průmyslové revoluce. Co chtěl vlastník továrny, co chtěl jeho "zaměstnanec" na příkladu seriálu The Mill (2013). Co se změnilo, co přetrvává na příkladu dokumentárního filmu Workingman's Death (2005).
  • Izraelsko-palestinských konflikt a jeho vývoj na příkladu seriálu The Promise (2010). Jak jedno téma může plnit výuku nejen samo o sobě, ale i množstvím dalších odkazů a přesahů.
  • Příběh lodi Zong. Vlastnictví otroků a vnímání vlastnictví v době otrokářství. První kontakt. W. Turner a jeho obrazy
  • Program se může výrazně změnit. Jde nám o cíle, obsah není zásadní a absolutně neměnný.


Komu je setkání určeno:
Cílovou skupinou setkání jsou všichni ti, kteří někdy chtěli revidovat svůj školní vzdělávací program

Setkání je ZDARMA.

Lektor:
Martin Vonášek - učitel na střední škole, vyučující dějepisu a mediální výchovy, příležitostný hráč a zájemce o oblast indie game.

Chcete se před webinářem nebo po něm na něco zeptat? Můžete přímo tady.
V průběhu webináře budeme dotazy sbírat přímo ve webinářové online místnosti, ale dostane se i na otázky a témata z této diskuze.


V digifoliu najdete o webinářích více podrobností!

Vstup se otevře 15 minut před začátkem NA VSTUPNÍ STRÁNCE!
Příspěvek Napsal: stř 13. lis 2019 14:42:58


Přejít na: