Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Jaká je barva nebe?:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - Matematika - 6. až 9. ročník
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: Matematika - 6. až 9. ročník  Odpovědět s citací
Obsah trojúhelníku nelze učit bez znalosti obsahu rovnoběžníku?? Samozřejmě lze. Stačí na to obsah obdélníku a ten žáci znají z 1. stupně ;)
Příspěvek Napsal: pát 01. črc 2016 14:55:52
  Předmět příspěvku:  Re: Matematika - 6. až 9. ročník  Odpovědět s citací
Oficiální veřejná diskuze nad současnou úpravou RVP ZV skončila k 10.11.2012.
Děkujeme všem zúčastněným za komentáře!
Diskuze neuzavíráme. Pokud budete mít potřebu pokračovat v debatách, můžete v tomto diskuzním prostoru, nebo i jinde na Metodickém portálu RVP.cz.
Příspěvek Napsal: ned 11. lis 2012 9:33:12
  Předmět příspěvku:  Re: Matematika - 6. až 9. ročník  Odpovědět s citací
Ale v upraveném RVP žádná změna matematiky na 2. stupni není a učivo není členěno do ročníků.
Příspěvek Napsal: úte 23. říj 2012 20:57:03
  Předmět příspěvku:  Matematika - 6. až 9. ročník  Odpovědět s citací
Prošli jsme s kolegy a kolegyněmi matematiku pro 6. až 9. ročník - dost jsme se podivili. Dovolím si tedy několik poznámek.

6. ročník - učivo: pravoúhlá soustava souřadnic, aritmetický průměr - bez návaznosti na jakékoliv další učivo
- obsah trojúhelníku - nelze učit bez znalosti obsahu rovnoběžníku - ten je ale zařazen až v 7. ročníku
- konstrukce trojúhelníků - sss, sus, usu - bez zápisu konstrukce - jednak dle nás není možné v šesté třídě stihnout (týdenní dotace pouze 4 hodiny), jednak proč brát bez zápisu konstrukce, když je to možné probrat najednou komplexně

8. ročník - učivo kružnice opsaná a vepsaná trojúhelníku - vhodnější asi do 7. ročníku či 6. ročníku k učivu osa úhlu a osa úsečky

9. ročník - učivo lomené výrazy a goniometrické funkce je vedeno jako rozšiřující - opravdu s tím budou počítat všechny střední školy, že toto učivo nebylo na ZŠ probráno

- ve všech ročnících nám není zcela jasné - využití tabulkového kalkulátoru - jak rozvíjí matematické myšlení žáků, navíc jak provádět při velkém počtu žáků ve třídách (u nás i 28 žáků a bude hůř)
Příspěvek Napsal: úte 23. říj 2012 13:44:22


Přejít na: