Metodický portál RVP.CZ prochází změnami. Více informací zde.
logo RVP.CZ
Přihlásit se



Odeslat odpověď
Uživatelské jméno:
Předmět:
Tělo zprávy:
Vložte sem vaši zprávu, může obsahovat maximálně 60000 znaků. 

Smajlíci
:D :) ;) :( :o :shock: :? 8-) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen: :geek: :ugeek:
Velikost písma:
Barva písma
Možnosti:
BBCode je zapnutý
[img] je zapnutý
[flash] je vypnutý
[url] je zapnuté
Smajlíci jsou zapnutí
Zakázat BBCode
Zakázat smajlíky
Zakázat URL adresy v tomto příspěvku
Otázka
Jaká je barva nebe?:
Odpoveď na tuto otázku je nutná pro rozlišení automatizovaných pokusů o registraci.
   

Přehled tématu - Obsah RVP PV
Autor Zpráva
  Předmět příspěvku:  Re: Obsah RVP PV  Odpovědět s citací
Dobrý den, já osobně nechápu rozdíl v očekávaných výstupech a klíčových kompetencích, musím říci, že i když s RVP pracuji často,četla jsem ho snad stokrát a některé jeho části mám stále při ruce ,( pořídila jsem si i manuál pro tvorbu TV, tak i přesto mi připadají tyto dvě části RVP tak stejné,že se do nich zamotávám. Zajímalo by mě, zda je nutné do TVP zahrnovat klíčové kompetence i očekávané výstupy. Očekávané ( konkretizované výstupy) mě přijdou dostačující.
Příspěvek Napsal: čtv 28. úno 2013 21:24:34
  Předmět příspěvku:  Re: Příspěvek do diskuze  Odpovědět s citací
Souhlasím s návrhy v předešlém příspěvku, podporuji zejména bod 1 a 2.

1. Konkretizace záměrů i výstupů s ohledem na vývojová stádia (3-4, 4-5,5-6 let)
2. Rozpracování metodik s ohledem na již zmíněná vývojová stádia
Příspěvek Napsal: čtv 28. úno 2013 20:03:37
  Předmět příspěvku:  Příspěvek do diskuze  Odpovědět s citací
Diskuze k RVP PV
Mateřská škola Planá nad Lužnicí

Reagujeme na Vaši výzvu do diskuze k revizi RVP PV. V naší mateřské škole je v současné době zaměstnáno 13 učitelek. Polovina z nich má vysokoškolské vzdělání, ostatní vystudovanou Střední pedagogickou školu. Ročně do dalšího vzdělávání naše MŠ investujeme asi 50 tisíc Kč. Každá z učitelek má povinnost zúčastnit se nejméně dvakrát za rok vzdělávacího semináře.
Máme velký zájem na tom, aby naše předškolní vzdělávání dosahovalo velmi dobré úrovně a aby se vyvíjelo pozitivním směrem.
Se současným dokumentem RVP PV jsme schopné plnohodnotně pracovat, dotýkat se v něm všech jeho oblastí a využívat k tomu nové metody a formy předškolního vzdělávání. Několika body bychom se zde přesto zmínili o některých překážkách, které v dnešní podobě RVP PV zaznamenáváme. Vzhledem k naší dosavadní praxi je považujeme za důležité a jsme přesvědčeny, že by nám mohly v naší práci výrazně pomoci.

Návrhy:
1. Konkretizace záměrů i výstupů s ohledem na vývojová stádia (3-4, 4-5,
5-6 let)
2. Rozpracování metodik s ohledem na již zmíněná vývojová stádia
3. Činnostní nabídka rozpracovaná s ohledem na vícečetnou inteligenci
4. Propojenost a smysluplnost záměrů s očekávanými výstupy
5. Zpřehlednění a zestručnění RVP PV pro snadnější využití v praxi
6. Jednou ze současných překážek je také velký počet dětí ve třídách,
jenž zamezuje individuálnímu přístupu ke všem dětem

Jako kolektiv jsme velmi rády, že jsme se mohli k tomuto problému vyjádřit a do budoucna se těšíme na další spolupráci.
Za pedagogický kolektiv ředitelka Bc. Jitka Čápová, MŠ Planá n. Luž.
Příspěvek Napsal: stř 27. úno 2013 14:44:29
  Předmět příspěvku:  Re: Obsah RVP PV  Odpovědět s citací
Děkujeme všem za množství odpovědí! Pečlivě vaše příspěvky čteme a s tématy pracujeme! Velmi si vážíme vaší ochoty odpovídat!

Právě zpracováváme další souhrn všech témat v diskuzi. Jakmile bude hotový, předložíme vám jej k vyjádření a požádáme vás o upřesnění a další komentáře.

Byli bychom rádi, kdyby se nad tématy rozvinula debata. Prosíme, pokud v některém příspěvku najdete něco, k čemu byste se rádi vyjádřili, co byste rádi okomentovali, udělejte to.
V případě reakce na konkrétní příspěvek doporučujeme kliknout u onoho příspěvku na tlačítko "Citace". Dostanete se do editačního okna nového příspěvku, jak jste zvyklí, ale v okně bude připraven obsah příspěvku, na který chcete navázat. Ostatním pak bude jasné, co komentujete.
Další možností, jak se vyjádřit, jsou také hvězdičky pod příspěvkem, ty však mohou přidělovat jen přihlášení uživatelé.

Děkujeme!
Příspěvek Napsal: sob 23. úno 2013 9:55:54
  Předmět příspěvku:  Re: Obsah RVP PV  Odpovědět s citací
Dobrý den. V MŠ bývají i dvouleté děti. Proto bych uvítala, kdyby se nějaká z kapitol v RVP PV věnovala těmto dětem. Potřebují specifický přístup.
Příspěvek Napsal: čtv 14. úno 2013 10:23:45
  Předmět příspěvku:  Re: Obsah RVP PV  Odpovědět s citací
1. Neustále (při vypracovávání tématických částí, při jejich vyhodnocování z hlediska očekávaných výstupů a klíčových kompetencí)
2. Oblast č. 5 (Vzdělávací oblasti)
3. Systém cílů v RVP PV (str. 8)
Příspěvek Napsal: pon 11. úno 2013 13:38:58
  Předmět příspěvku:  Re: Obsah RVP PV  Odpovědět s citací
Jak často se k RVP PV „vracíte“?
Které části RVP PV považujete za zdařilé, konkrétní a vyhovující?
Které části RVP PV by potřebovaly lépe formulovat a proč?
Domníváte se, že rozsah RVP PV a jednotlivé kapitoly v něm jsou dostačující?
1. Většinou se vracím v momentě, kdy přijdu z nějakého školení či přibude nová informace jak z RVP PV pracovat a jaké používat termíny. Zjišťuji, že existuje mnoho odlišných výkladů. Pak se ptám, jestli to chápu správně já, či ti druzí. :D

2. Zdařilé je to, že jsem z něj pochopila změnu v předškolním vzdělávání. Jakým směrem se má ubírat.

3.-4. Myslím, že kapitoly jsou dostačující, naopak bych byla pro zestručnění, příliš mnoho pojmů, překombinované.
Příspěvek Napsal: ned 10. úno 2013 18:21:18
  Předmět příspěvku:  Re: Obsah RVP PV  Odpovědět s citací
1.K RVP PV se vracím vždy v přípravném týdnu. Hodnotím si, co se mi povedlo a co bych mohla ještě změnit, popřípadě doplnit v ŠVP
2.Nepřemýšlela jsem nad tím,které části RVP PV považuji za zdařilé, konkrétní či vyhovující. Nijak je nerozděluji
3.Pomohlo by mi, kdyby toho bylo více napsáno k evaulaci. Více a možná i konkrétněji ji rozpracovat.
4.Myslím si, že rozsah i kapitoly jsou dostačující. Líbí se mi rozpracování konkretizovaných očekávaných výstupů.Je to podrobněji rozpracované. Nějaké tabulky, kde máme hodnotit 1-5 mi nic moc neříkají.

Citace:
Otázky se tedy týkají následujících okruhů:
  1. Jak často se k RVP PV „vracíte“?
  2. Které části RVP PV považujete za zdařilé, konkrétní a vyhovující?
  3. Které části RVP PV by potřebovaly lépe formulovat a proč?
  4. Domníváte se, že rozsah RVP PV a jednotlivé kapitoly v něm jsou dostačující?

Prosíme, uveďte vždy číslem, na kterou otázku odpovídáte. Děkujeme!
Příspěvek Napsal: úte 29. led 2013 12:03:31
  Předmět příspěvku:  Re: Obsah RVP PV  Odpovědět s citací
Milý "návštěvníku",
souhlasím s Vámi, že by se RVP PV měl více zaměřit na metody a formy práce s dětmi předškolního věku. Ono je asi jedno, jaký cíl/výstup/kompetence bude napsán na papíře v TVP, ale důležité je, JAKÝM ZPŮSOBEM bude cíle dosahováno. Myslím si, že změna přístupu k dítěti, chápání jeho jedinečnosti, individuality a změna forem práce (ne jen frontální "vyučování") je na reformě předškolního vzdělávání to nejdůležitějí.
Asi nesmíme zapomínat, že reforma předškolního vzdělávání není jen o dokumentu RVP PV.
Příspěvek Napsal: pon 28. led 2013 21:07:17
  Předmět příspěvku:  Re: Obsah RVP PV  Odpovědět s citací
RVP PV se mi jeví jako částečně zdařilý dokument. Podle postřehů, ale i u nás v MŠ s tímto dokumentem pracujeme nejvíce v souvislosti s tvorbou nebo úpravou ŠVP. Byla bych nerada, a už to zde i zaznívalo, kdyby se úpravy týkaly cílů, tedy výstupů a kompetencí, kterých má dítě dosahovat. Není možné toto jednoznačně hodnotit a myslím si, že by se RVP nemělo zaměřovat na výsledky dítěte, ale na způsoby a metody práce učitelky. RVP bych rozšířila o nabídku metod a forem práce, která je mnohdy v mateřských školách rozrůzněná a pak se liší výstupy - tedy dosahování rozvoje dítěte s jinými školami. Přála bych si, aby se pomocí RVP dala hodnotit vlatsní práce a práce - cíle školy. Rozšířila bych tedy i evaluaci, zakomponovala rozvoj oblastí gramotností a jak lze rozvíjet.
Příspěvek Napsal: ned 27. led 2013 17:41:21


Přejít na:  
cron