Autor |
Zpráva |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Učitelé a počítačová gramotnost |
 |
|
Petr Naske píše: Upozorňuji na aktuální dotazníkové šetření, které provádí VÚP na téma "jaká školení zaměřená na ICT dovednosti" v českých školách chybí ... Dotazník najdete na http://rvp.cz/informace/anketa%E2%80%93 ... leni-chybiŠetření bude uzavřeno ke dni 6. listopadu .... Petr Naske Ahoj Petře, zajímalo by mne, jak anketa dopadla a jaké závěry z ní byly vyvozeny. Můžeš nás pak informovat?
[quote="Petr Naske"]Upozorňuji na aktuální dotazníkové šetření, které provádí VÚP na téma "jaká školení zaměřená na ICT dovednosti" v českých školách chybí ...
Dotazník najdete na http://rvp.cz/informace/anketa%E2%80%93jaka-skoleni-chybi
Šetření bude uzavřeno ke dni 6. listopadu ....
Petr Naske[/quote] Ahoj Petře, zajímalo by mne, jak anketa dopadla a jaké závěry z ní byly vyvozeny. Můžeš nás pak informovat?
|
|
|
 |
Napsal: úte 18. kvě 2010 10:43:54 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Učitelé a počítačová gramotnost |
 |
|
Ahoj přátelé, píšeme stále hodně obecně. Co kdybychom podle Tomášova rozdělení vytipovali konkrétní dovednosti, které by učitelé měli zvládnout? A nebojme se napsat ty nejzákladnější dovednosti. Někteří kolegové mají i s nimi potíže. (Např. uložit do adresáře.  ) Ono se asi stejně ukáže, že dovednosti se budou překrývat, ale to nebude na závadu.
Ahoj přátelé, píšeme stále hodně obecně. Co kdybychom podle Tomášova rozdělení [u]vytipovali konkrétní dovednosti,[/u] které by učitelé měli zvládnout? A nebojme se napsat ty nejzákladnější dovednosti. Někteří kolegové mají i s nimi potíže. (Např. uložit do adresáře. :lol: ) Ono se asi stejně ukáže, že dovednosti se budou překrývat, ale to nebude na závadu.
|
|
|
 |
Napsal: čtv 03. pro 2009 21:46:18 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Učitelé a počítačová gramotnost |
 |
|
Ano, ano, dobré upozornění. A v sekci ZV se na toto téma též diskutuje - ZDE.
Ano, ano, dobré upozornění. A v sekci ZV se na toto téma též diskutuje - [url=http://diskuze.rvp.cz/viewtopic.php?f=167&t=1231][b]ZDE[/b][/url].
|
|
|
 |
Napsal: úte 03. lis 2009 19:16:29 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Učitelé a počítačová gramotnost |
 |
|
Upozorňuji na aktuální dotazníkové šetření, které provádí VÚP na téma "jaká školení zaměřená na ICT dovednosti" v českých školách chybí ... Dotazník najdete na http://rvp.cz/informace/anketa%E2%80%93 ... leni-chybiŠetření bude uzavřeno ke dni 6. listopadu .... Petr Naske
Upozorňuji na aktuální dotazníkové šetření, které provádí VÚP na téma "jaká školení zaměřená na ICT dovednosti" v českých školách chybí ...
Dotazník najdete na http://rvp.cz/informace/anketa%E2%80%93jaka-skoleni-chybi
Šetření bude uzavřeno ke dni 6. listopadu ....
Petr Naske
|
|
|
 |
Napsal: čtv 29. říj 2009 11:45:16 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Učitelé a počítačová gramotnost |
 |
|
Trochu mne v souvislosti s tím, co jste zde psala, napadla spojitost s vzděláváním našich žáků. Kolik si toho odnáší oni a kolik si odnáší učitelé z vlastního vzdělávání.  A souhlasím s Vámi, že na školení jezdí ten, kdo si z nich něco užitečného odnese. Jestli jsem to ale dobře pochopil, tak školení ponecháváte jen na dobrovolnosti. Tzn. když někdo neumí s PC, tak Vám to nevadí, nebo Vás to "nezajímá" a je na něm, aby si to doplnil. Je to tak? Jak to vlastně děláte? Vaše zkušenost by nás určitě zajímala.
Trochu mne v souvislosti s tím, co jste zde psala, napadla spojitost s vzděláváním našich žáků. Kolik si toho odnáší oni a kolik si odnáší učitelé z vlastního vzdělávání. :-) A souhlasím s Vámi, že na školení jezdí ten, kdo si z nich něco užitečného odnese. Jestli jsem to ale dobře pochopil, tak školení ponecháváte jen na dobrovolnosti. Tzn. když někdo neumí s PC, tak Vám to nevadí, nebo Vás to "nezajímá" a je na něm, aby si to doplnil. Je to tak? Jak to vlastně děláte? Vaše zkušenost by nás určitě zajímala.
|
|
|
 |
Napsal: pon 26. říj 2009 15:44:39 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Učitelé a počítačová gramotnost |
 |
|
Naprosto s Vámi souhlasím, pane Krupko.
Řada mých kolegů vlastní množství certifikátů dokládajících šíři absolvovaných školení na IT téma. Většina jich byla ale získána tak trochu z donucení, protože o vyslání pedagoga na školení rozhodlo vedení školy (často jen proto, aby se vyčerpala daná kapitolo školního rozpočtu). No a co se lidem nutí, má většinou přesně opačný efekt. Tedy i kdyby školení bylo sebelepší, většinou nepřesvědčí účastníka o jeho užitečnosti a použitelnosti v praxi.
Vzdělávat pedagogy v otázce informační techniky je jistě nutné. Ale vzdělávat jde pouze ty co o to mají "zájem". Na nás všech tak je, abychom nenásilnou formou nejprve vzbudili zájem všech členů pedagogického sboru o výpočetní techniku.
U nás na škole se tak již osvědčilo nic nenařizovat, ale pouze prezentovat možnosti, jak to jde dělat jinak... Na draze placená školení jezdí skutečně pouze ten kdo si z něj něco užitečného přiveze. Vědomosti pak aplikuje ve výuce a když ostatní reálně vidí, že to neznamená až tam moc práce navíc, má to nějaký skutečný efekt, ... rád se pak dobrovolně připojí.
Naprosto s Vámi souhlasím, pane Krupko.
Řada mých kolegů vlastní množství certifikátů dokládajících šíři absolvovaných školení na IT téma. Většina jich byla ale získána tak trochu z donucení, protože o vyslání pedagoga na školení rozhodlo vedení školy (často jen proto, aby se vyčerpala daná kapitolo školního rozpočtu). No a co se lidem nutí, má většinou přesně opačný efekt. Tedy i kdyby školení bylo sebelepší, většinou nepřesvědčí účastníka o jeho užitečnosti a použitelnosti v praxi.
Vzdělávat pedagogy v otázce informační techniky je jistě nutné. Ale vzdělávat jde pouze ty co o to mají "zájem". Na nás všech tak je, abychom nenásilnou formou nejprve vzbudili zájem všech členů pedagogického sboru o výpočetní techniku.
U nás na škole se tak již osvědčilo nic nenařizovat, ale pouze prezentovat možnosti, jak to jde dělat jinak... Na draze placená školení jezdí skutečně pouze ten kdo si z něj něco užitečného přiveze. Vědomosti pak aplikuje ve výuce a když ostatní reálně vidí, že to neznamená až tam moc práce navíc, má to nějaký skutečný efekt, ... rád se pak dobrovolně připojí.
|
|
|
 |
Napsal: ned 25. říj 2009 19:49:36 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Učitelé a počítačová gramotnost |
 |
|
Připojím se se svým pozorováním.
myslím si, že všechny body Tomášova rozdělení spolu souvisí. Podle mého pozorování totiž většinou učitel - buď zvládá na jisté úrovni téměř vše - je prostě o užitečnosti výpočetní techniky přesvědčen a používá ji ve své práci - nebo má problémy zvládnout i základní úkony, byť je tou či onou formou nucen počítač používat - není s ním kamarád a nejde mu to.
Tím ovšem nijak nepolemizuji s potřebou dalšího vzdělávání.
Připojím se se svým pozorováním.
myslím si, že všechny body Tomášova rozdělení spolu souvisí. Podle mého pozorování totiž většinou učitel - buď zvládá na jisté úrovni téměř vše - je prostě o užitečnosti výpočetní techniky přesvědčen a používá ji ve své práci - nebo má problémy zvládnout i základní úkony, byť je tou či onou formou nucen počítač používat - není s ním kamarád a nejde mu to.
Tím ovšem nijak nepolemizuji s potřebou dalšího vzdělávání.
|
|
|
 |
Napsal: ned 25. říj 2009 18:33:48 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Učitelé a počítačová gramotnost |
 |
|
Jde o veliké téma  Souvisí se standardem učitelů, který zamrznul zatím na bodu nula. Souvisí s technickým vybavením škol. Má každý učitel možnost mít počítač k přípravě i na domácí použití a minimálně i v kabinetě?? Sousís s motivací učitelů a podporou jejich práce, aby měli chuť do inovací a experimentování, i třeba s ICT  Kontinuální vzdělávání ICT metodiků a koordinátorů je zajímavým námětem. Sám jsem ICT metodik, rád předám znalosti a dovednosti dál, ale na DVPP ve školách je málo peněz, v době SIPVZ jsme školili o 106, teď se peníze težko shánějí. Určitě se ale časem řešení najde ... Petr Naske
Jde o veliké téma :-)
Souvisí se standardem učitelů, který zamrznul zatím na bodu nula.
Souvisí s technickým vybavením škol. Má každý učitel možnost mít počítač k přípravě i na domácí použití a minimálně i v kabinetě??
Sousís s motivací učitelů a podporou jejich práce, aby měli chuť do inovací a experimentování, i třeba s ICT :-)
Kontinuální vzdělávání ICT metodiků a koordinátorů je zajímavým námětem.
Sám jsem ICT metodik, rád předám znalosti a dovednosti dál, ale na DVPP ve školách je málo peněz, v době SIPVZ jsme školili o 106, teď se peníze težko shánějí.
Určitě se ale časem řešení najde ...
Petr Naske
|
|
|
 |
Napsal: stř 14. říj 2009 14:12:28 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Učitelé a počítačová gramotnost |
 |
|
.... ano, to rozdělení se mi líbí a bude asi potřeba o nich uvažovat zvlášť.
.... ano, to rozdělení se mi líbí a bude asi potřeba o nich uvažovat zvlášť.
|
|
|
 |
Napsal: čtv 10. zář 2009 12:07:27 |
|
|
 |
|
|
Předmět příspěvku: |
Re: Učitelé a počítačová gramotnost |
 |
|
Souhlasím, jen bych oddělil dvě roviny dovedností nebo dokonce tři - čtyři?  Jedna se týká obecně dovedností využívat IT pro učitele, druhá je naučit se využívat IT v hodinách, třetí je pak naučit se využívat nabízených možností portálu RVP a na konec a tu bych vnímal hodně odděleně naučit koordinátory - editory ŠVP provádět efektivně editaci ŠVP. Nevím jestli je to na dvě či čtyři vlákna  , ale zajímá mne názor koordinátorů na možnost získávat dovednosti v oblasti IT. Jaký je na to pohled z reality gymnázií?
Souhlasím, jen bych oddělil dvě roviny dovedností nebo dokonce tři - čtyři? :-) Jedna se týká obecně dovedností využívat IT pro učitele, druhá je naučit se využívat IT v hodinách, třetí je pak naučit se využívat nabízených možností portálu RVP a na konec a tu bych vnímal hodně odděleně naučit koordinátory - editory ŠVP provádět efektivně editaci ŠVP. Nevím jestli je to na dvě či čtyři vlákna ;) , ale zajímá mne názor koordinátorů na možnost získávat dovednosti v oblasti IT. Jaký je na to pohled z reality gymnázií?
|
|
|
 |
Napsal: pát 04. zář 2009 9:53:22 |
|
|
 |
|